“Teatr
öyrənmək üçün
gözəl dildir”
Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi,
Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası və
Azərbaycan Teatr Xadimləri
İttifaqının birgə təşkilatçılığı
ilə 5-6 noyabr tarixində keçirilən
III Bakı Beynəlxalq Teatr
Konfransının iştirakçıları sırasında
Beynəlxalq Teatr Tədqiqatçıları
Federasiyası idarə heyətinin üzvü
Boris Daussa-Pastor (İspaniya) və Hindistanda ənənəvi olaraq
təşkil edilən Beynəlxalq Uşaq
Teatrları Festivalının direktoru Ayşe Rau da
var idi. Fürsətdən
istifadə edib bizi
maraqlandıran sualları onlara
ünvanladıq.
“İnsanlar müxtəlif dillərdə danışarkən, teatr yalnız bir dildə danışır”
- Xanım Rau, uşaq teatrına maraq sizdə necə yarandı?
- Əvvəllər yazıçılıqla, sonra isə teatr sahəsində məşğul olmuşam. Bundan əlavə, 20 ilə yaxındır ki, sosial sahədə də fəaliyyət göstəririk. Hindistanda maddi baxımdan əziyyət çəkən azyaşlı uşaqların təhsil almalarına yardım edən fond qurmuşuq. Biz həmçinin uşaqlar üçün seminarlar da təşkil edir və onu da maddi vəsaitlə təmin edirik.
- Uşaqlar üçün təşkil edilən seminarların məqsədi nədir?
- Biz əsasən kreativ seminarlar təşkil edirik. Seminar müddətində
uşaqlara teatr mövzusunda təlimlər
keçirik. Məqsədimiz ondan ibarətdir ki, uşaqlar yeniyetmə mərhələsinə
çatdıqda teatrı
dərk etsinlər.
Çünki bu çox önəmlidir. Hazırda Hindistanda
teatr çox inkişaf edib. Hətta bəzi kəndlərdə
tamaşalar göstərilir.
- Hindistanda Beynəlxalq
Uşaq Teatrları Festivalının direktorusunuz. Ölkənizdə uşaq teatrlarının vəziyyəti barədə
nə deyə bilərsiniz?
- Hindistanda teatr bir sıra məqamlara
görə fərqlidir.
Ona görə ki, səhnələşdirilən əsər müxtəlif
dillərdə, əksərən
ingilis dilində oynanılır. Böyüklər və uşaqlar üçün olan teatrlarda əslində elə də böyük fərq yoxdur. Hindistanda uşaq teatrına
böyük maraq var. Teatrda daha çox
canlı performans olduğuna görə ona maraq böyükdür.
Ona görə də biz səhnəni həm də texniki baxımdan təchiz etməli, ən yeni avadanlıqlar tətbiq etməliyik.
- Azərbaycan teatrı haqqında hansı məlumata maliksiniz? Bizim tamaşaları izləmək
imkanınız olub?
- Əvvəlcə onu
deyim ki, konfransa gələnə qədər Azərbaycan haqqında elə də məlumatım yox idi. Bu, ölkənizə ilk səfərimdir.
Bakı xoşuma gəldi, gözəl şəhərdir,
burada əhval-ruhiyyə
pozitivdir, müsbət
enerji aldım. Teatr universal bir sahədir və heç bir dili bilmədən
də tamaşanı anlamaq olar. Bu, aktyor oyunundan
asılıdır. Burada olduğum
müddətdə bir
tamaşaya baxmaq imkanım oldu, dili bilməsəm də, onu anlaya
bildim. Çox maraqlı müqayisədir:
insanlar müxtəlif
dillərdə danışarkən
teatr yalnız bir dildə danışır. Teatr öyrənmək
üçün gözəl
dildir. Teatr həm də
insanlarda özünəinam
hissi yaradır. Teatrı anlamamaq sənin başqasının ayaqqabısını
geyməyinə bənzəyir.
Belə olan halda sən özün ola
bilməzsən. Yalnız öz
ayaqqabını geyindikdən
sonra teatrı dərk edirsən və bu vacibdir.
Teatr dünyagörüşünü artırır. Biz Cənubi
Hindistanda Beynəlxalq
Uşaq Teatr Festivalına ev
sahibliyi edirik. Çox istəyirəm ki, Azərbaycan teatrları da bu festivala
qatılsın və dəvət edəcəyəm.
Beləcə Azərbaycan və
Hindistan teatrları arasında əməkdaşlıq
da yarana bilər.
“Teatr insanlara başqa mövqeləri, baxışları öyrədir,
fikir formalaşdırır”
- Cənab Pastor, Beynəlxalq
Teatr Tədqiqatçıları
Federasiyası nə vaxt qurulub?
- Təşkilat 1955-ci ildə
yaradılıb, məqsəd
müxtəlif ölkələrdən
olan teatr tədqiqatçılarını müxtəlif mövzu ətrafında bir yerə toplamaq idi. Qurumun əsas hədəfi
insanlara teatrla bağlı tədqiqat aparmalarına şərait
yaratmaqdır və öz təqaüd proqramlarının təqdimatına
kömək etməkdir.
Hər il
dünyanın bir ölkəsində konfransımızı
keçiririk. Bu həm də ölkələrin bir-biri
ilə əməkdaşlığına
şərait yaradır.
Üzvlərimiz sırasında 60-dan çox ölkənin təmsilçiləri var. Konfranslarımızda
müxtəlif mövzuları,
məsələn, gender, feminizm,
səhnə peformanslarını
müzakirə edirik.
Ona görə ki, məsələn,
gender elmi müxtəlif
ölkələrdə fərqli
problemlər yaşayır.
Gender bizim necə və kim
olmağımızı müəyyən
edir. Müxtəlif ölkələrdən gələn teatr tədqiqatçılarının bir araya gəlib
bunları müzakirə
etməsi çox maraqlıdır.
- Yəni düşünürsünüz
ki, cəmiyyətdə
bir sıra problemləri teatr vasitəsilə həll etmək olar?
- Bəli. Çünki teatr özü
insanın davranışı
və davranışın
başa düşülməsi
deməkdir. Burada
ən müxtəlif vasitələr mövcuddur:
antropoloji, psixoloji, sosioloji və s. Yəni demək istəyirəm ki, teatr təkcə səhnə deyil. Teatrın fəlsəfəsi odur ki, biz kənardan nə öyrənə bilirik. Ən sadə misal göstərəcəyəm: teatr
bizə ətrafı,
bir-birimizi görməyə,
müşahidə etməyə
imkan yaradır. Siz vəziyyəti həm də içəridən,
səhnədən öyrənirsiniz.
- Maraqlıdır, bu gün teatr tamaşaçıya nə
verə bilir və sizcə, onun əsas missiyası nə olmalıdır?
- Teatr insanlara çox şey verir: elm, siyasət, idman, davranışların
qurulması və s. Teatr həmişə siyasidir. Hətta o, siyasətə cəhd etməyəndə
də siyasi olur. Ona görə ki,
teatr tamaşalarından
gözlənilən hər
hansı perspektivi istər-istəməz siyasətə
aparır. Siyasət isə
həmişə ziddiyyətli
olmur. Eyni zamanda teatr bizə ətrafdakı siyasi vəziyyəti də dərk etməyimizə kömək
edir. İnsanlar teatr tamaşalarının
elementlərindən istifadə
etməklə, siyasəti
anlamağa çalışırlar.
Gəlin,
tarixə nəzər
salaq. Hələ antik dövrdə
yunanların qurduğu
teatrın özündə
siyasi elementlər güclü idi. Əgər tragediya oynanılırdısa,
tamaşa mütləq
siyasi çalarlarla bitirdi. Qərbdə teatr həmişə
siyasi olub. Mən deyə bilmərəm ki, bu yaxşı
və ya pisdir. Mənim anlamımda pis
teatr yoxdur. Əgər teatr həmişə məşğuldursa və
o, tamaşaçı tələbatını
ödəyirsə, deməli,
işlər qaydasındadır.
Teatr insanlara başqa mövqeləri, baxışları
öyrədir, fikir formalaşdırır. Problem
aktyorların peşəkar
treninqlərinin təşkilidir.
Burada söhbət həm də qloballaşmanın teatra verdiyi yeniliklərdən gedir.
Məsələn, mən ispanam,
amma Amerikada teatr treninqləri keçirirəm. Və ya
Hindistanda “Katakali” teatrı ilə məşğul oluram.
Bundan başqa, teatr həmçinin təhsilin
inkişafında mühüm
rola malikdir. Bir sözlə, teatr bir məktəbdir və hər kəs bu məktəbdən
keçməlidir.
Mehparə
Mədəniyyət.- 2014.- 14
noyabr.- S. 11.