Kamal Əlizadənin rənglər aləmi
Elmi texnologiyanın sürətlə
inkişaf etdiyi müasir zamanda kimisə təəccübləndirmək
çətindir. Təsviri incəsənətdə, xüsusən
də rəngkarlıq kimi ənənəvi
incəsənət növündə. Elə təsəvvür
edirsən ki, hər şey
olub keçmiş, hər
şeyi artıq görmüşlər.
Lakin Kamal Əlizadənin emalatxanasına gələn hər kəs gördüklərindən təsirlənir. Heç şübhəsiz, yağlı boya və akril ilə çəkilmiş bu rəngkarlıq nümunələrində həvəskar dəst-xəttinə xas olmayan bədii-texniki ustalığın nümayişini hiss edirsən. Bizcə, əslində, bütün bunları və tabloların müəllifini Tanrımızın bizləri yeni istedadla görüşdürmək iradəsinin ifadəsi hesab etmək olardı.
Kamal Əlizadə
1992-ci ilin iyulun 1-də
Bakıda anadan olmuşdur. Orta təhsilini 236 saylı
məktəbdə aldıqdan
sonra Kiyev Beynəlxalq İdarəetmə
Akademiyasının beynəlxalq
münasibətlər ixtisasına
qəbul olunub, hazırda III kursda qiyabi təhsil alır. Kamal dünyaya göz
açanda ətrafında
əlvan rəngləri,
müxtəlif rəssamlıq
ləvazimatlarını görmüş
və yaşıdlarından
fərqli olaraq onlara biganəlik göstərməmişdir. Uşaq yaşlarından müxtəlif
kağız, karton üzərində rənglər
vasitəsi ilə kiçik kompozisiyaları
yerinə yetirmişdir.
Rəssamlıq təhsili almayan
və heç kimin onun bu
sənətdə istiqamət
vermədiyini nəzərə
alsaq, onun kompozisiyalarında bir ahəngin, inanılmaz bir rəng vəhdətinin
mövcudluğunun şahidi
olursan. Kamal öz iç dünyasını rənglər
vasitəsi ilə söyləyir. Sakit tərzə malik
olan gənc sənətdə heç
bir rəssamı təqlid etmir, yalnız öz ideyasını obrazsız
rənglərin dili ilə canlandırır.
Bu Allahın ona
bəxş etdiyi nemətdir. Kamal böyük ölçülü
kətanda, kartonda və vatman kağızında rənglər
vasitəsi ilə öz kompozisiyalarını,
rənglər fəlsəfəsini
yaradır.
Aydındır ki, öz daxili
aləminin obrazlarını
vizuallaşdırmaqla müəllif
mücərrəd tamaşaçı
ilə dialoq qurmaq və ona özü haqda danışmaq məqsədi daşımır. Burada daha
çox daxili aləmin simvollarının
rasional dərki üçün minimal cəhd
göstərməklə, onların
plastik və rəng quruluşunu ifadə etmək məqsədi qarşıya
qoyulmuşdur. Bu əsərlərdə həvəskar
rəssamın şüuraltı
obrazları və görüntüləri rənglər
vasitəsi ilə tamaşaçıya təqdim
edilir. Bu əsərlərdəki maraqlı
məqamlardan biri də odur ki,
onları seyr edərkən hər kəs öz görmək istədiyini görə bilir, sanki bu rənglər
məhz sənin beynindəki fikirlərin əlvan təzahürüdür.
Kamalın əsərlərindəki təhtəlşüur
aləmi təkcə mücərrəd, qeyri-fiqurativ
rəng və həyat hadisələri şəklində qeyri-iradi
yaradılmış axından
boylanan, sonadək anlaşılmayan, lakin sabit simvollar kimi təzahür edir. Kamal yalnız bu
qeyri-iradi yaradılan axını estetləşdirərək
anları forma, xətt
və rənglərlə
ifadə edir, buradan təzahür edən ideya, məzmun və simvolların şərhini
isə açıq saxlayaraq, bu işi tamaşaçının
öhdəsinə buraxır.
Rəssamın kətan üzərində
yaratdığı həyəcan
verici duyğular paradoksal bir şəklidə estetizmə
transformasiya olunur və realist mənzərə
birdən-birə mücərrəd
kompozisiya, xalis bədii oyuna - rəng ilə işığın, həcmin
və müstəvilərin
oyununa çevrilir. Əşyaların bir dəfə bərqərar olmuş nizamına, müvafiq struktura dönə-dönə
müraciət edən
rəssam kətan parçasının hüdudları
daxilində rənglər,
boyalar ilə şahmat taxtası hüdudlarında olduğu
kimi manipulyasiya edir. Onun daxili səbəbləri
aldadıcıdır, onun
əsərlərində bir
qeyri-realıq var, çox zəngin koloristik improvizasiyalar isə nəticə etibarilə gözqamaşdırıcı
al-əlvan rənglərə
çevrilir.
Rəssamın xəyali görümü
öz əksini təkcə obrazların məzmununun mənasında
deyil (onların reallığı müəllif
üçün tamamilə
aydındır), plastik
təsvir üslubunda,
şəffaf xətlərdə,
rəng qammalarında
tapır. Rəssamın
"Kompozisiya", "Xülyalar",
"Rəng aləmi",
"Arzu qanadlarında"
“Payız” və b. əsərləri bu üslubda yerinə yetirilmiş real obrazlar qeyri-real kontekstdə və mühitdə təsvir edilmişdir.
Təsvir edilən obrazlar
xatirə parçalarından, zaman və
məkan xaricində mövcud olan surət və personajların təəssüratlarından
ibarətdir. Bu əsərlərdəki obraz və ideyaların bir
cür oxunuşu qeyri-mümkündür. Onların birmənalı
oxunuş qaydası müəllifin
özünə də naməlumdur. Kompozisiyadakı xaotiklik rəssamın düşünülmüş
fikrinin məntiqi nəticəsi deyildir. Rəsm zamanı boş
səthin uşaq kimi
sadəlövhcəsinə təsadüfi obrazlarla
doldurulmasının kökünü də
elə burada axtarmaq
lazımdır. Kamalın kompozisiyalarının rəng həllində
qırmızı, qara, yaşıl, göy, ağ rənglər
üstünlük təşkil edir. Bu işlərdə əsərin
həllinin uğurunu təmin edəcək
detal seçimi və
rəng çalarları seçilmişdir.
Obyektivlik burada
yalnız emosional-bədii əhvali-ruhiyyədə reallaşaraq, rəng və formaların sakit və lirik
harmoniyasında təzahür edir. Kəskin kontrastlara, rəng dissonanslarına və formaların ekspressiv dinamikasına rast gəlmirik. Bütün bunlar onun əsərlərinə görünən
həzinlik və musiqilik gətirir. Bu əsərlərdə harmoniya və sakitliyin hakim kəsildiyi gizli daxili aləm
öz əksini tapmışdır.
Gənc həvəskar rəssamın
“Payız” tablosunda təsvir olunmuş əsrarəngiz gözəlik,
sarı və narıncı rənglərin
vəhdətindən yaranan
kolorit olduqca uğurlu və inandırıcıdır. Payız rənglərinin
birinin üzərində
qopub düşən bir yarpaq təsvir
edilmişdir. Müəllif bu fəsil özəlliyini
bir yarpağı payız rənglərinin fonunda verməklə kifayətlənmişdir.
Kamalı fərqləndirən bir cəhət də odur ki, o, yalnız
öz beyninin, düşüncəsinin məhsulunu
kətana və kağıza köçürür. Ümumiyyətlə, həvəskar rəssamın
əsərlərindən alınan
təəssürat çox
ahəngdardır.
Samir Sadıqov,
sənətşünas
Mədəniyyət.- 2014.- 26
noyabr.- S. 12.