“Mən teatrda
ikinci özümü və ikinci ailəmi tapdım”
Müsahibimiz Azərbaycan
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrının
aktrisası, Əməkdar artist, “Qızıl Dərviş”
mükafatı laureatı Almaz Mustafayevadır. Oktyabrın 1-də
Almaz xanımın 65 yaşı tamam oldu. Biz də həm
sevimli aktrisamızı təbrik etmək, həm də
söhbətləşmək üçün onunla
görüşdük...
- Almaz xanım, yubileyiniz münasibətilə Sizi təbrik edirik. Belə günlərdə adətən, keçilmiş yolun başlanğıcı yada düşür...
- Təbrikə görə çox sağ olun. Yolun başlanğıcına gəldikdə isə, mən teatra 1970-ci ilin mayında gəlmişəm. Gəlişim də təsadüflər nəticəsində baş verib. Baxmayaraq ki, uşaqlıqdan televiziya və radioda dublyajla məşğul olmuşam, filmlərə çəkilmişəm. Mən hələ dublyajda işləyərkən teatrın korifey aktyorlarını tanıyırdım. Hətta Leyla Bədirbəyli, Hüseynağa Sadıqovla birlikdə uşaq verilişlərinə də çıxmışam. Dublyajda iştirak etdiyim vaxtlarda Hüseynağa Sadıqov, Süleyman Ələsgərov, Süsən Məcidova mənə söyləyirdilər ki, sən Gənc Tamaşaçılar Teatrına get. Məni bu teatrın aktrisası kimi görürdülər. Sözün düzü, o zaman teatra gəlmək heç fikrimdə yox idi. Kinonu çox sevirdim. Kinostudiyanın nəzdində «kinoaktyorluq» kursunda oxuyarkən bir əsərlə Cənnət Səlimova məni teatra gətirdi. Düzdür, o əsəri qəbul etmədilər, ancaq mən o vaxtdan teatrda qaldım. Məni teatra gətirən insanlara çox minnətdaram. Çünki mən burada ikinci özümü və ikinci ailəmi tapdım.
- Qeyd etdiniz ki, böyük sənətkarlarla işləmisiniz. Onlardan nələr öyrəndiniz?
- Mən Firəngiz xanım Şərifovanı özümə müəllim bilirəm. Allah ona rəhmət eləsin. Bizim onunla yaş fərqimizə baxmayaraq, sanki rəfiqə idik. Əgər teatrda nəyəsə nail olmuşamsa, öncə Firəngiz xanıma borcluyam. O dövrdə aktyorlar tamam başqa idilər. Cavan aktyor gələn kimi hamı ona kömək edirdi. Hüseynağa müəllimlə səhnəyə çıxanda mənim tamaşadan xəbərim olmurdu. Səhnədə məni elə idarə edirdi, hiss etmirdim ki, bu tamaşada yeniyəm. Yusif Vəliyev də ustad sənətkar idi. Onunla birlikdə “Mənim mehriban balam” tamaşasında oynamışam. Həmin tamaşada 6 yaşlı oğlan uşağını canlandırırdım. Yusif müəllim də bıçaq itiləyən kişi rolunu oynayırdı. O illəri heç zaman unutmaram.
- Sizin bioqrafiyanıza nəzər saldıqda görürük ki, yaradıcılığa travesti aktrisa (əsasən yeniyetmə oğlan və qız uşaqlarını, həmçinin kişi rollarını oynayan aktrisa ampluası - red.) kimi başlamısınız, əksər rollarınız oğlan uşaqları olub. Qadın ola-ola oğlan obrazlarını canlandırmaq necə bir hissdir?
- Həm psixoloji, həm də fiziki cəhətdən oğlan obrazı yaratmaq çox çətindir. Elə əlbisələr var ki, onu geyirsən, qadına aid olan bədən formasını gizlədirsən. Oğlanın da özünəməxsus xüsusiyyətləri var - oturuşu, duruşu, danışığı... Onların hamısına xüsusi fikir verirdim. O zaman evimizdə qardaşımın balaca oğlu vardı, eyni zamanda qonşumuzda Gursel adlı oğlan yaşayırdı. İndi o, Yaponiyada Azərbaycanın səfiridir. Mən onu çox müşahidə edirdim. O, çox qəribə oğlan idi. Oynadığım obrazlar ona çox bənzəyirdi.
- Görkəminiz, boyunuz istədiyiniz rolu canlandırmaqda sizə mane olubmu?
- Məgər
həyatda balacaboy qadın, ana yoxdur? Mənim
fakturam elədir ki, gərək məni nəzərə
alıb əsər yazılsın. Mənim
üçün heç bir obrazı oynamaq problem deyil. Bir müddət İlham Namiq Kamalın Miniatür
Teatrında çalışmışam. Orada
İlhamın həyat yoldaşını
canlandırmışam. Tamaşaya baxanlar
deyirdilər ki, sizin boyunuz səhnədə hiss olunmurdu.
Boyun aktyorluğa təsiri yoxdur. Əsas odur ki, aktyor tamaşaçıları
inandırmağı bacarsın. Rusiyada o qədər məşhur,
balacaboy aktrisalar var ki! Bu barədə gərək
rejissorlar fikirləşib nəsə tapsınlar. Bizim
ömrümüzə az qalıb - ya səhnədə,
ya həyatda. Mənim 65 yaşım var. Bəlkə sabah həyatdan köçüb gedəcəm.
Rejissorlar fikirləşməlidirlər ki, elə
tamaşa hazırlayaq, bu aktyor yadda qalsın. Hərçənd ki, mənim
canlandırdığım rollar tamaşaçıların
yaddaşında qalır. Məndə o barədə
kompleks yoxdur. Mən Azərbaycanda yeganə
balacaboy aktrisayam, başqa ikinci belə aktrisa yoxdur.
- Bu
gün bizim uşaq qəhrəmanlarımız çox
azdır, həm teatrda, həm də kinoda. Sizcə,
bu nə ilə bağlıdır?
- Əvvəllər dramaturqlar
çalışırdılar ki, uşaq pyesləri
yazsınlar. Bir vaxtlar teatrımıza həddən ziyadə
uşaq əsərləri gətirirdilər. O qədər
əsər gəlirdi ki, seçirdilər, çoxunu
götürmürdülər. İndi çox
təəssüflənirəm ki, uşaqlar üçün
heç nə yazmırlar. Uşaqlar bizim
gələcəyimizdir. Onlar
üçün pyeslər yazılmalıdır. Elə pyeslər ki, uşaqlar ondan nəsə
öyrənsinlər.
- Aktyorun
ürəyində oynamaq istədiyi rolun nisgili olur. Sizin necə,
belə bir arzunuz varmı?
- Mən
bu illər ərzində çox obrazlar
canlandırmışam. Hər kəsin ürəyində
bir nisgili, istəyi olur. Hər
yaşın öz gözəlliyi var. Əvvəllər
çox istəyərdim ki, Qaraca qızı oynayım, onu da
canlandırdım. İsgəndər
Coşqunun “Ana laylası”nda Bahar obrazını çox oynamaq
istəyirdim. Yazıçı Baharı məni
nəzərdə tutub yazmışdı. Rejissor bu
obrazı Xuraman Hacıyevaya verdi. Orada 12-13 yaşında balaca qız olmalıydı.
Xuraman xanım böyük qız idi. Ömrümdə birinci dəfə rejissordan rol istədim.
Rejissorumuz Ağakişi Kazımov o obrazı mənə verdi. Tamaşa çox uğurlu
alındı. Ramiz Mirişli mənim
üçün orijinal bir musiqi yazmışdı. O
mahnını Zeynəb Xanlarovadan tutmuş, hamı oxumağa
başladı. Xuraman xanımla da bizim münasibətimiz
korlanmadı. Mənim səsimlə
çox aktrisalar o tamaşanı oynayıblar.
Çox istəyirdim Balaca şahzadə obrazını
canlandırım. Ancaq olmadı. İndi
isə dramatik obrazlar oynamaq istəyirəm, yaşıma
uyğun olan bir obraz. Bu yaxınlarda aktyorlarımızdan
biri tərcümə etdiyi ikinəfərlik maraqlı bir əsəri
mənə verdi, rollardan birini
oynamağı təklif etdi. Mən böyük
məmnuniyyətlə razılaşdım. Zamanı gəlsin, inşallah görəcəksiniz.
- Sizcə,
xoşbəxt aktrisa xoşbəxt qadındırmı?
- Xoşbəxt
aktrisa o zaman xoşbəxt qadın olur ki, həm teatrda fəaliyyəti,
həm də şəxsi həyatı yaxşı
alınır. Hər zaman deyirəm ki,
aktrisanın gərək mütləq ailəsi olsun, o,
özünə arxa-dayaq hiss etsin. Mən
heç vaxt ailəmi sənətimə qurban vermərəm.
Çünki mənim yoldaşım mənim
üçün dayaq idi, mənə kömək edirdi. Həyat yoldaşım deyirdi ki, mən bilirəm, sənin
ürəyinin bir parası teatr, digər parası mənəm.
Nə onsuz yaşaya bilirsən, nə də mənsiz.
Bir çox hallarda sənətdə xoşbəxt
olanın ailədə xoşbəxtliyi olmur, ya da əksinə.
Eləsi var, ailəsi var, sənəti yoxdur, eləsi
var sənəti var, ailəsi yoxdur.
- Sizin hər
ikisində də bəxtiniz gətirib...
- Ailəm
üçün heç nəyi güzəştə getməmişəm.
Çünki ailə mənim üçün
hər şeydən öndə olub. 11
yaşımdan dublyajda işləsəm də, ailə
qurduqdan sonra dublyaja getmədim. Uşaqlarım
balaca idi, ona görə gedə bilmirdim. Cəmi
bir dəfə getmişəm, onda da «Fəryad» filmində səs
tapa bilmirdilər ki, tamamən Ceyhunun səsinə bənzər
olsun. Yoldaşım Ceyhun Mirzəyevlə dost olduğu
üçün mənə icazə verdi.
Heç kim bilmir ki, filmdə Ceyhunun səsi
deyil, mənim səsimdi.
- Sizin həm
də teatral ailəniz var. Mərhum həyat
yoldaşınız Vaqif Mustafayev teatr rəssamı olub.
Oğlanlarınız Mustafa və Tural teatr aləmində
artıq tanınmış isimlərdir...
-
Oğlanlarımın ikisi də səhnə arxasında
böyüyüblər. Onlar səhnə
arxasında oturublar, tamaşa qurtarandan sonra evə
aparmışam. Uşaqlar körpə
olanda teatrın rus qapıçısı var idi,
uşaqların çayını, suyunu ayrı-ayrı
butulkalara töküb onun yanında qoyurdum. Uşaqlar ağlayanda qapıçı bir-bir
onları uşaqlara verirdi. Tamaşadan
çıxıb görürdüm ki, uşaqlar da,
qapıçı da yatıblar. Mən
uşaqlarımı belə böyütmüşəm.
Mənim üçün sual qoyulsaydı “ya ailə,
ya sənət”, mən ailəmi seçərdim. Ailə müqəddəsdir, ailəmi çox sevirəm.
Mən xoşbəxt anayam. Böyük
oğlum Mustafa atasının yolu ilə getdi - bildiyiniz kimi,
teatr rəssamıdır, Tural isə rejissordur. O, həkim
olmaq istəyirdi. Vaqif İbrahimoğlu ilə həm qonşu,
həm də ailəvi dost idik. Oğlum onunla
çox ünsiyyətdə olurdu. Turalın
xəmiri teatrda yoğuruldu, Vaqif müəllimdən də
çox şey öyrəndi. O, üç il tibb texnikumunda oxusa da, sonra incəsənətə
getdi. Mən istəmirdim, o, rejissor olsun. Çünki bu çox çətin sənətdir,
ağır, əzablı yolları var.
- Bəzən
aktyorlar rol bölgüsünə görə rejissorların ədalətsizliyindən
şikayətlənirlər. Bu baxımdan, illərin
aktrisası kimi oğlunuz Turala hansı məsləhətləri
verirsiniz?
- Rejissor əsəri
oxuyanda mütləq şəkildə aktyorları
görür. Tural Lənkəran Dram Teatrında
baş rejissor vəzifəsində işləyir. Mən heç vaxt onun işinə müdaxilə
etmirəm. Ona deyə bilmərəm ki, bu
obrazı filankəsə ver. O, əsəri oxuyanda onu kimin daha
yaxşı canlandıracağını görür. Peşəkar insan kimi daha çox mən onlara qulaq
asıram. Əvvəllər deyirdilər
ki, bu uşaqlar Almazın, Vaqifin oğludur. İndi isə söyləyirlər ki, bu, Turalın,
Mustafanın anasıdır. Mənim birinci
teatrşünasım, tənqidçim Turalla Mustafadır.
Tural mənə deyir ki, bu obrazı belə oyna
və ya filan obrazı canlandırarkən yavaş
danış. Mən yox, o, daha çox mənim
sənətimə diktə edir. O, çox gəzir və
çoxlu məşhur aktyorları görüb. Mən qulaq asmağı bacarıram. Kənardan baxan məni daha yaxşı görür.
Düşünürəm ki, bəlkə mən
obrazı canlandırarkən hissə qapılıram, onu
duymuram.
- Almaz xanım, bugünkü yaşlı nəsil aktyorlara münasibət necədir?
- Bizim kollektivimiz tamam başqadır, heç bir teatrın kollektivinə bənzəmir. Burada hamı bir ailədir. Bizdə yaşlı nəslə çox böyük hörmət-izzət var. Amma biz çox az qalmışıq. Sənət yoldaşlarımızın bəziləri təqaüdə çıxıb, bəziləri dünyasını dəyişib. Qalanlara da həm rəhbərlik, həm də kollektiv tərəfindən çox yaxşı münasibət göstərilir.
- Ömrünüzün 45 ilini səhnəyə vermisiniz. Bunun qarşılığını almısınızmı?
- Kollektivin mənə qarşı münasibəti həmişə yaxşı olub. Nəinki kollektiv, başqa sənət yoldaşlarım da mənə yaxşı münasibət bəsləyirlər. Hər bir insanın öz şansı var. Düzdür, sənətə gəldikdən 43 il sonra mənə Əməkdar artist adını verdilər. O zaman ki, səhnədə mənim yanımda nizə tutanların hamısı artıq ad almışdı... Bu da onların şansı idi. Mən Azərbaycan teatrının 140 illiyində bu fəxri ada layiq görüldüm. Mənim də şansım bu imiş.
Xəyalə Rəis,
teatrşünas
Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin “Teatr sənəti mövzusunda ilin ən
yaxşı məqaləsi” müsabiqəsinə təqdim
edilir
Mədəniyyət.- 2014.- 22
oktyabr.- S. 12.