Bu Vətəni sevə-sevə...
...qəlbindən
qələminəcən öyə-öyə yaşayıb-yaratdı
Mədinə Gülgün
Bu Vətənin vətəndaşı olmasıyla
fəxr elədi, qələmdaşı olarkən isə
belə dedi:
İstərəm qəlbimin
ağrılarına
Səngər tozlarından bir
məlhəm qoyam.
Üfüq geyindikcə qızıl
bir dona,
Dincələm, kamımca nəğmə oxuyam.
Bu yazıda mərhum
şairimizlə ilk tanışlığa elə onun
öz dili, öz qələmi ilə başladıq. Bir-iki cümlədən sonra yenə şairin öz yaradıcılığından
nümunəylə üzləşəcəksiz. Özü də yuxarıdakı bənddən
neçə illər sonra gəldiyi
qənaətə bağlı misralarla.
Və əgər həmin sözlərin vərazəsinə
varsanız, oradakı xitabları öz
ürəyinizdən qopmuş kimi də hesab edə bilərsiz:
Neylərəm
o ömrü mən
Nə
qışı, nə yazı var!
Duyğunun
nə dərini,
Nə
də ki, dayazı var!
Neylərəm
o ömrü mən,
Nə
bir şirin sükutu,
Nə
də sel axışı var.
Nə
çılğın bir sevinci,
Nə
də göz yağışı var.
Sonuncu misra gözümə
gözəgörünməz bir “varlıq” göstərdi,
qulağıma - eşidilməz bir səda etdi:
Ruh...
Bu, yalnız elə o
dünya ilə bu dünya arasında əbədi əlaqəmi?
Özü də əbədi, ölməyən.
Hamı üçün belədir,
şairlərçün isə... Füzuli
buna “könlüm quşu” deyib, “Ruhum, səadətim sənə pabəstə
hər zaman” və s.
Mədinə Gülgün isə belə
deyib:
Bu elə-obaya qaranquş kimi –
Həmişə baharda gələcəyəm
mən...
Bəli, Mədinə
Gülgün daha çox, baharda xatırlanan şairlərdəndir.
O, ahıl
yaşlarında da daha
çox bahardan, yazdan yazıb. Yaşıdları,
müasirləri onu daha
çox yaz aylarında
görərdilər. Ən çox da sərgi salonlarında, muzeylərdə,
sənətkarların yubiley törənlərində
görünərdi - obrazlarıyla “bir
dam altda yaylayıb-qışlayan”
bu şair xanım. Özü qışda doğulub
dünyasını qışda dəyişsə
də, elə bil tikəsi bahardan verilmişdi.
Yəqin, bir az
şairanə təhqiqatla baxsaq,
ötən illərin baharlarında da
onun ruhunu yan-yörəmizdə
- sərgi salonlarında, muzeylərdə, yubiley törənlərində görmüş olardıq. Qələm
dünyası isə...
Deyirəm, bu gözəl
şairin yazı-pozu qələmindən öncə, bir
az tale qələm-ələmindən danışaq.
Bakıda doğulub Bakıda
dəfn olunsa da, olumunda 17 yanvar 1926,
ölümündə 17 fevral 1991 yazılmış
bu şairin «coğrafi pasport»una çox şəhər
və qəsəbələrin adı düşüb.
Sovetlərin «gözünün
işığı» sinfində - fəhlə ailəsində
doğulsa da, öz iç işığı
ilə ziyalanıb. Hələ Pedaqoji
İnstitutdan əvvəl, zaman «müəllim»in həyat auditoriyasında
püxtələşib, ziyalılaşıb. Dünyəvi
«səbəb-nəticə» fəlsəfəsinə «sığışmayan»
həmin sovet səfsəfəsinin
hansı paraqrafınasa əsasən, 1938-ci ildə bu ailə Cənubi Azərbaycana - Ərdəbilə,
sonra isə oradan
Təbrizə köçüb. Yeniyetmə
Mədinə Təbrizdə toxuculuq
karxanasında ilk əmək fəaliyyətinə
başlayıb. Gənc yaşından Cənubi Azərbaycan
demokratik hərəkatına qoşulub. Bir qədər
sonra Təbriz Dram
Teatrında çalışıb. «Azərbaycan»
qəzetinin xüsusi müxbiri
olub. 1945-1946-cı illər Cənubi
Azərbaycan Milli Azadlıq Hərəkatının
fəal iştirakçısı olub
və sonralar mübariz,
vətənpərvər şeirlərilə bütün ömrü uzunu bu inqilabın carçısı
kimi çıxış edib, mənəvi könül
“sənəd”inə “bu yurd
- o yurd - bu Vətən o Vətən”
yazıları da yazılıb.
Parçalanmış
bu tay Vətəndən o tay Vətənə ailəsilə
köçüb, - gözü, çox söhbət-sözü
isə burada qalıb Mədinə Gülgünün. Köç zamanı nə yaşı vardı
hələ - vur-tut, on
ikicə.
Və bir gecə xəyalından
Bakı keçir, - özü
də necə keçir! Könlü
«Qız qalası»na köçür.
Ürəyinin nisgil bağları
dağlanır, qulaqlarında «...Xəzərin qucağındakı
- ey əziz, mehriban,
mehriban Bakı!» kimi
nəğmələr sədalanır. Bayır şəhərin
ağuşundakı inci - İçərişəhər
həsrəti qubarlanır qanının qaynamlarında.
Bu yeni yurdda, yeniyetmə yaşında «bir ölməz sevda dolanır
başında». Dünənədək bu
dünyaya uşaq-uşaq,
küskün-küskün baxan bu qız o gecədən gülgünləşib, misra-misra düşünməyə
başlayır. Gecəyarı yatağından Dədə
Qorqud dil-üslubuyca
uru durur, pəncərədən
Məhsətinin rübabıyla - duru
baxır. Göy üzündə gördüyünə
bu ana qədərki
anlağının tələbilə daha
Ay yox, ustad
Vurğun təbi ilə - «göylərin
şamı» söyləyir. Düşdükləri
bu kasıb daxmanın taybatay
açılı pəncərəsini - tilişkəli,
kələkötür Təbriz aynasını Bakıdakı
sığal-ovallı aynalarına dadaş
sayır, bağçadakı meynələri Mərdəkan
bağlarındakının eyni bilir. Və sən demə bu duyğulardan, sonralar yazacağı bir
həsrət şeirinə tədarük edirmiş:
Biz ki özgə deyilik –
Bölünək bölük-bölük.
Bir obayıq, bir elik –
Bakıdan Təbrizəcən.
Vüsal olsa, nə dərdim,
Quşlarla bəhs edərdim,
Mən piyada gedərdim –
Bakıdan Təbrizəcən...
Mədinə
Gülgün yaradıcılığı ilə tanış
olduqca, vətənpərvərliyin bizə tanış
hər elementini görə, hər notunu eşidə bilərik.
Bu qos-qoca məmləkətin
ağbirçək ana-şairi idi Mədinə Gülgün
- milli şadlıqlarımıza ədəbi sağlıqlar,
qəm-kədərlərimizə bədii ağılar
deyərdi. 20 Yanvar acısı onun misralarında daha
ərşə qalxır, daha uzaqlara yayılırdı.
1950-ci ildən
başlayıb, ömrünün sonuna qədər
20-dən çox kitab bağladı Mədinə Gülgün.
Vətənə
xidmət və sevgi mücahidi
olan bu zərif xanım
üç dəfə Vətənin
Fəxri fərmanı, «Şərəf nişanı»,
«Əmək veteranı» və digər orden-medallarla
təltif edildi. Kitablarının birindən
verdiyimiz aşağıdakı iki bənd bu Vətənəbənd
şairin bütün
kitabları haqda kommentatorluq
da edə bilər, zənnimcə:
Mənə söyləməyin; az alışıb-yan,
İnanın, daşı da ağladar hicran.
Dağların ahıdır - o çən, o duman,
Dağların dərdini dumanlar bilər.
Mədinə Gülgün
qərib-qürbətlik yaşayan çox şairdən
fərqli olaraq, öz tərcümeyi-halını da ancaq
şeirlərilə təsvir-təqdim etmişdir. Özü də çox
yığcam, çox poetik
şəkildə. Aşağıdakı səkkiz misra səksən səhifəlik nəsri
yazıdan daha geniş,
daha emosional məlumat
saçmırmı:
Mənim, ey dost, o sahildə neçə
nəğmə, sözüm qaldı,
Bahar fəsli alovlandı, bağım,
bağçam, düzüm qaldı.
Əmək çəkdim, səhər-axşam,
çiçəkli, güllü bağ saldım.
O bağda gözləri yaşlı,
bənövşəm, nərgizim qaldı.
Vətən dərdi yaman dərddir,
əsir yarpaq kimi qəlbim,
Haray ellər, yad ellərdə sevincli
Təbrizim qaldı.
Deyin ki, Gülgünə gəlsin,
alışdım, yandım həsrətdən,
Fəqət məhv olmadım, ey
dost, kül altında közüm qaldı.
Deyirlər, şairlərin
yazmadıqları yazdıqlarından qat-qat çoxdur.
Yalandırsa
da, çox gözəl,
istedadlı yalandır. Və təəssüf ki, belə xoş yalanlar az deyilib
- bütün ömrü
boyu dünyamız haqda
bəs qədər yazan, deyən
şairlər barədə...
Altmış beş
il yaşamış bu şair neçə-neçə
ədəbi-bədii mənzərələr yaratdı,
müdrik, fəlsəfi qənaətlərə gəldi
ki, bu yazını onlardan biri - əslində, ən
bəşəri dəyər daşıyanı ilə bitirirəm:
Sən dünyanı dolan, gəz,
Bu dünyaya inan, gəz,
Bir toxum da cücərməz,
Məhəbbət olmayanda...
Tahir
Əhmədalılar
Mədəniyyət.- 2014.- 17 yanvar.- S. 12.