“Bir gecənin nağılı”ndan
gerçəyə
Reallıqla barışmayanlar, arzularını
reallaşdıra bilməyənlər,
özlərindən ayrılıb
başqa bir adam kimi
yaşayanlar yuxuları
daha çox sevirlər. Orada azad, xoşbəxt
və öz tənhalıqlarında tam, bütöv
olurlar. Utancaqlıq, qorxu, qınaq
hissini unudub, xəyalları, yuxuları
ilə qol-boyun olub yatırlar. Amma hərdən sərsəm
oyanışlar, kabuslu
sayıqlamalar, “Lənət
sənə kor şeytan, bu nə yuxu idi!”
- deyib sıçramalar
da olur.
Beləcə, biz yuxuda gah özümüz
olur, gah da içimizdəkilərdən
qorxaraq baş götürüb qaçırıq. Amma reallığı
yuxu, bəzən çarəsizlikdən xəyal
kimi görmək istədiyimiz anlar da olur. Özümüzdən qaçmaq üçün
bu, əla fürsətdir.
Yanvarın 16-da Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrının
kiçik səhnəsində
bizə yuxularımız,
reallıqlardan qaçaraq
yuxu bildiklərimiz barədə düşünmə
aşılayan, həyatımıza
yenidən baxmaq cəsarəti verən tamaşa təqdim olundu. Rövşən Ağayevin eyniadlı
əsəri əsasında
hazırlanmış “Bir
gecənin nağılı”
adlı tamaşanın
premyerasında zal dolu idi. Hər kəs az qala nəfəsini duyub hiss etdiyi aktyorların ifasında azad, azad olduqları qədər də məhkum gənclərin hekayətinə hakim idi. Səhnədə öz dünyasının
əsiri - fədakar axtaran biri var
və hamı onu anlamağa, haqq qazandırmağa çalışır.
Tərəf-müqabilini və ya “qurban”ını
axtaran Gülnaz (Zülfiyyə Alhüseynova)
evə getməyə hazırlaşan Namiqi (Eşqin Quliyev) dartıb səhnəyə
çıxarır, onu
“öz” azadlığından
çıxmağa təhrik
edir. Elə hər şey
də bundan sonra başlayır. Sevgi, fədakarlıq, bağlılıq, nifrət,
ehtiyac kimi insani yaşantılar qəhrəmanları silkələdikcə,
onların iç üzü ortaya çıxır.
Tamaşada hadisələr parkda cərəyan edir. Ailəsi tərəfindən
istəmədiyi adamla
nişanlanmağa məcbur
edilən Gülnaz evdən qaçır və gecə vaxtı parka gəlir.
Bu zaman evə
gedən Namiqə rast gəlir və ona sataşmağa
başlayır. Namiq isə
ağlında sadəcə
oxumaq, alimlik dərəcəsinə yüksəlmək
fikirləri dolaşan
gəncdir. Arzuları tam başqadır, qurduğu sevgi, sevgili xəyalları hələ
çox uzaqdır, ya da var,
amma qurbanına çevrildiyi Gülnaz deyil. Bəlkə də odur, amma hələ Namiq o hissiyyata qapılmayıb. Diqqətlə baxsaq, görərik ki, bu seçim
onun istəyi deyil. Namiqgilin ailəsində, demək
olar ki, hamı alimdir, həyata baxışları
fərqlidir. Amma nə
etməli, onun başqa seçimi yoxdur. Zülfiyyə Alhüseynovanın qəhrəmanı xasiyyətcə
dəli-dolu, çılğın
tipajdır. Deməli, burada
əziyyət çəkən
də elə məhz gələcəyin
alimi olacaq.
Hər iki obraz xaraktercə bir-birindən tam fərqli
olsa da, onları birləşdirən
yeganə cəhət
valideynlərinin istəklərindən
kənara çıxa
bilməməkləridir. Məsələn, Gülnaz Namiqə evlilik təklif edir. O səddi qırmağa çalışır,
cəsarətini göstərir.
Namiq isə o anda sanki diksinir, ağlında evlilik yox, alimlik iddiası
olduğunu, eləcə
də yəqin anasının indi narahat vəziyyətdə
evdə onu gözlədiyini bildirərək
vaxtsız reallıqdan
qaçmağa çalışır.
Gülnaz isə Namiqin
heç kimdən asılı olmadan sərbəst, öz ayaqları üstündə
yaşamasını istəyir,
yəni özü istədiyi kimi bir model yaradır və sonda bu
istəyinə nail olur.
Namiq Gülnaza aşiq olur, öz dünyasından
qopub Gülnaz, onun arzuları, sevgisi, xilası üçün xəyallar
qurur, yuxular görür. Sevgilisi üçün
göydən ulduz “qoparmağa”, qayaları dəlməyə belə hazır olduğunu bildirir. Artıq Namiq özünü
unudub, alimlik planları çoxdan pozulub. Dünyada reallıq anlayışı
çoxdan itib.
O hələ də yuxudadır, ta Gülnazın növbəti
“kaprizi”nin kabusundan oyananadək.
Qız indi tam başqa arzuya düşüb. Fikrini dəyişib evə
getmək istədiyini
bildirir. Fədaisinin
sevgisinə inanmaq üçün qəribə,
qorxunc bir imtahan da hazırlayır:
onun sevgisinə yalnız ildırım çaxarsa, yağış
yağarsa, inanacaq. Biçarə Namiq isə
onu hər gün bu yerdə
gözləyəcəyini deyir
və şirin yuxusunda bədbəxt bir həyəcana qapılır. Görüş
bitir, sevgililər ayrılır və elə bu an ildırım çaxmağa
başlayır...
Səmimi aktyor oyunu, maraqlı
rejissor tapıntıları
(quruluşçu rejissoru
Gülnar Hacıyeva) ilə müşayiət olunan tamaşanın təsir gücünün
artmasında səhnənin
sadə tərtibatı
(tərtibatçı rəssam
Zəminə Orucova) mühüm rol oynamışdı. Həmahəng işıq effektləri
(işıq üzrə
rəssam Vadim Kuskov) və təbii ki, qəhrəmanların ruh halının təsir və təsvir gücünü artıran
musiqi (tərtibatçı
İradə Muradova) uğurlu bir vəhdətlə tamaşaçıda
xoş təəssürat
oyatdı.
Həmidə
Nizamiqızı
Mədəniyyət.- 2014.- 24
yanvar.- S. 6.