“Azərbaycan hər
bir turistin istəyini təmin etmək üçün məqbul
ölkədir”
Bahadur Bilalov: «4 və 5 ulduzlu hotellər kütləvi turizmin inkişafına imkan vermir»
Onunla sonuncu dəfə
bir neçə il əvvəl müsahib olmuşduq. O zaman Azərbaycanda
turizmin inkişafı ilə bağlı bir çox gözləntilərinin
olduğunu demişdi, bəzi proqnozlar da vermişdi... Beləliklə,
müsahibimiz Azərbaycan Turizm və Menecment Universiteti turizm
biznesi kafedrasının müdiri, dosent Bahadur Bilalovdur. Budəfəki
söhbətimizə də elə gözləntilərinin
özünü doğruldub-doğrultmadığı barədə
sualla başladıq.
- Demək olar ki, gözləntilərimizin əksəriyyəti həyata keçib. Ölkəmizdə turizm sahəsində böyük inkişaf var və ildən-ilə bu, özünü xüsusən də əsas bazada büruzə verir. Məsələn, 2001-ci ildən indiyə qədər mehmanxana və mehmanxana tipli obyektlərin sayı 94-dən 500-ə qədər yüksəlib, hər il də bu say artır. 10 il əvvəl turizm təhsilli kadrlarla bağlı ciddi problem vardı, artıq bu məsələ də öz həllini tapmaqdadır. Gecələmə yerlərinin sayı ilə bağlı mən bir hesablama aparmışam. Rəsmi məlumatlara görə, hazırda Azərbaycanda 35 min yataq yeri var. Bunu bir ilə vuranda, 12 milyon gecələmə yeri edir. Bu, böyük bir rəqəmdir. Yəni ildə bizim 12 milyon turistə xidmət göstərmək imkanımız var.
Turizmin inkişafına bütün dünyada kompleks yanaşmalar mövcuddur, burada müxtəlif parametrlər var. Bunların içərisində maddi-texniki baza, kadr məsələsi önəmli yer tutur. Bu da Azərbaycanda öz həllini yavaş-yavaş tapır.
Əslində turizmin bütün növlərinin inkişafı üçün Tanrı ölkəmizə lazımi imkanları bəxş edib. Amma bunlara baxmayaraq, Azərbaycan dünya turizm bazarında az paya malik olan ölkələrdəndir. Bir çox auditoriyalarda qeyd etdiyim kimi, Azərbaycan turizminin inkişaf etdirilməsində bir nömrəli baryer neftimiz olub. Hələ ötən əsrlərin 80-ci illərində ulu öndərin təşəbbüsü ilə ölkə turizminin maddi-texniki bazasının formalaşdırılmasına başlanılıb, hakimiyyətə qayıdışından sonra «Əsrin müqaviləsi»nin imzalanmasına baxmayaraq, turizmin inkişaf etdirilməsinə Heydər Əliyev tərəfindən xüsusi önəm verilib, yenə də neft faktoru turizmi kölgədə qoyub. Dünyada baş verən geosiyasi hadisələr, neftlə bağlı proseslər Azərbaycan turizminin inkişaf etdirilməsini, ölkəyə turist axınının və bununla da əlavə valyuta daxilolmalarını labüd edib. Qeyd etməliyəm ki, dünya təcrübəsi göstərir ki, hər hansı bir ölkədə turizmin inkişafı üçün mütləq siyasi iradə ortaya qoyulmalıdır. Məlumdur ki, belə bir siyasi iradə Azərbaycanda mövcuddur. Ulu öndərimizin təşəbbüsü ilə sovet Azərbaycanında turizmin inkişafı ilə əlaqədar 4 proqram, müstəqillik dövründə isə bir proqram qəbul olunub. Prezident İlham Əliyevin sərəncamı ilə turizmin inkişafı üçün ikinci Dövlət Proqramı qəbul edilib, 2011-ci il «Turizm ili» elan edilib və qəbul olunmuş planlara əsasən bir sıra işlər həyata keçirilib. Bütün bunlar turizmin inkişafı üçün siyasi iradəyə bariz nümunədir.
Mütəxəssislərin də yekdil fikri belədir ki, xarici turizmin inkişafı üçün mütləq ölkədə daxili turizm inkişaf etdirilməlidir. Yəni ölkədaxili turistlərlə işləyə-işləyə həm kadrlar püxtələşməlidir, həm də istirahət mərkəzləri, hotellər işi öyrənməlidirlər ki, sonra xarici turistlərə xidmət göstərə bilsinlər.
- Deyirsiniz ki, turizmin inkişafı kompleks yanaşma tələb edir. Kompleks yanaşma dedikdə nəyi nəzərdə tutursunuz?
- Əslində ölkə Prezidenti Nazirlər Kabinetinin 2015-ci ilin birinci yarısının sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə həsr olunan iclasında bunun konturlarını cızdı. Burada nədir məsələ? Əvvəla, turizmin inkişafında önəm verilməli məsələlərdən birincisi nəqliyyatdır. Ölkəyə xaricdən turist gələndə istifadə edilən ilk vasitə aviasiyadır. Ölkə rəhbəri AZAL-a qiymətləri endirməklə bağlı göstəriş verdi. Prezidentin ikinci tənqid hədəfi hotellər və onların qiymətləri oldu. İnfrastrukturun içərisində hotel əhəmiyyətli rol oynayır. Əgər gecələmə yoxdursa, deməli, turizm hadisəsi yoxdur. Buna görə də hər bir ölkənin turizminin inkişafı üçün ilk növbədə onun normal hotelləri olmalıdır.
Qeyd etdiyim kimi, Azərbaycanda 500-dən çox hotel var. Amma onların içərisində 4 və 5 ulduzlu hotellər üstünlük təşkil edir. Bu isə kütləvi turizmin inkişafına imkan vermir.
Avropa ölkələri üçün Azərbaycan yeni bir turizm istiqamətidir. Amma müqayisə edəndə ki, məsələn, qonşu Gürcüstanda və yaxud Türkiyədə dincəlmək onlara daha ucuz başa gələcək, avropalı turistlər o ölkələri seçirlər. Mən məsələyə kompleks yanaşma dedikdə bunları nəzərdə tuturam.
- Prezidentin tənqidindən sonra AZAL elan etdi ki, aviabiletlərin qiymətində endirimlər edib. Sizcə, bunun ölkə turizminə faydası nə qədər olacaq?
- Əslində AZAL-ın yeni qiymətləri ilə köhnə qiymətləri arasında elə bir fərq yoxdur. Azərbaycanda aviabiletlərin qiyməti ən azı Gürcüstanla eyni olmalıdır ki, biz ölkəyə turist qəbulunda qonşularmıza uduzmayaq. Bundan əlavə, istirahət mərkəzlərinin təklif etdiyi turpaketlərin qiyməti də vətəndaşımızın cibinə uyğun olmalıdır ki, onlar da gedib xeyirlərini qonşu ölkəyə verməsinlər. Bu sahə bütün istiqamətlər üzrə rəqabət sevən bir sahədir. Azərbaycan istənilən turistin motivasiyasını təmin etmək üçün məqbul bir ölkədir. Bunun üçün tələb olunan bütün imkanlar var, sadəcə, onlardan istifadə etmək lazımdır.
- Bir
mütəxəssis olaraq nə təklif edirsiniz?
- İlk növbədə aviabiletlərin qiyməti tənzimlənməlidir. İkincisi,
aşağı ulduzlu hotellərin sayı
artırılmalıdır. Dünyanın
heç bir yerində hotel tikiləndən sonra onun ulduzu
müəyyənləşmir. Hotel tikilməmişdən
əvvəl onun layihəsi turizmi idarə edən qurumla
razılaşdırılır və burada da göstərilir
ki, həmin hotel neçə ulduzlu olacaq. Azərbaycanda
hotel sahibləri nədənsə yuxarı kateqoriyalı
hotellərə meyl edirlər. Əgər
biz müasir kütləvi turizmi inkişaf etdirmək istəyiriksə,
2, 3 ulduzlu hotellər daha prestijlidir. 5
ulduzlu hotellər VİP turistlər üçün nəzərdə
tutulur. Onlar da imkanlı insanlardır.
Hesab edirəm ki, ölkəmizdə kifayət qədər
yüksək dərəcəli hotellər var. İndi növbə
2, 3 ulduzlu hotellərindir. Belə hotellərin
tikilməsi üçün də sahibkarları
stimullaşdırmaq lazımdır. Məsələn,
onlara tətbiq edilən verginin miqdarı 4, 5 ulduzlu hotellərinkindən
az olmalıdır. Bu təcrübə
bütün dünyada var. Bundan əlavə, təklif edərdim
ki, heç olmasa, bir il müddətində
bütün mehmanxanalar vergidən azad olunsun. Amma
bir şərtlə ki, tam şəffaf statistika təqdim
etsinlər. Məhz bu zaman hotellərdə
qalan turistlərin dəqiq sayını da bilmək
mümkün olar.
Dövlət Statistika Komitəsinin təqdim etdiyi rəqəmlərə
əsasən belə qənaətə gəlmək olar ki, Azərbaycanda
hotel biznesi rentabelli deyil. Amma ildə 20-40 arası yeni hotel fəaliyyətə
başlayır. Əgər belədirsə,
onda bu maraq hardandır? Dediyim üsullarla
bütün bu suallara aydınlıq gətirmək olar. Digər tərəfdən, hansı regiona insanlar
daha çox gedirsə, hotellərin sayı həmin regionlarda
artırılmalıdır.
Turistlərin gəlişini hesablayarkən, mütləq
onların ətraf mühitə vurduğu ziyan da
hesablanmalıdır. Və yaxud hesablanmalıdır ki, hər
hansı bir tarixi abidəyə ildə nə qədər
turist daxil olsa, ona ziyan dəyməyəcək. Hesab edirəm ki, bunların hamısına elmə əsaslanaraq
qərar verilməlidir. Bu istiqamətdə
tədqiqatlar aparılmalıdır. Belə
olarsa, Azərbaycanda turizmin inkişafı davamlı olar.
-
Regionlarda sahibkarlara aşağı ulduz kateqoriyalı hotellərin
tikilməsi üçün yerli icra orqanları da dəstək
verə bilərmi?
- Hesab
edirəm ki, nəinki icra orqanları, hətta bələdiyyələr
də bu işdə maraqlı olmalıdır. Türkiyədə
bələdiyyələr özləri öz ərazilərində
hotellər tikib istifadəyə verirlər. Bu hotellərin qiyməti ucuz olur. Əldə olunan gəlirlər də bələdiyyələrə
gedir. Bundan başqa, çalışmaq
lazımdır ki, kənddə yaşayan vətəndaşlar
öz evlərini turistlərə kirayəyə versinlər.
Onu da qeyd edim ki, İsmayıllı, Qax, Şəki
və digər rayonlarda bu məsələ artıq geniş
vüsət almağa başlayıb.
- Ölkədə
hotellərin sayı ildən-ilə artır. Deməli,
onların arasında rəqabət də artır. Bəs nəyə görə bu rəqabət qiymət
məsələsinə təsir etmir?
- Qiymətlərin
bahalığının bir çox obyektiv və subyektiv səbəbləri
var. Əslində turizm bazarının heç bir prinsipi Azərbaycan
hotellərində işləmir. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi hotellərin qiyməti ilə bağlı
yalnız tövsiyə verir, qurum yetkililəri hesab edir ki,
bazar özü bunu tənzimləyəcək. Amma mənim fikrimcə, Azərbaycan
reallığı bunu tələb edir ki, burada müəyyən
bir hədd müəyyənləşdirilməlidir. Məsələn, 3, 4 və 5 ulduzlu hotellər
üçün bəlli bir rəqəm qoyulmalıdır.
Bunun bir səbəbi də hotellərdə menecmentin
düzgün qurulmamasıdır. Turizmin inkişaf etdiyi
digər ölkələrdə belədir ki, mövsümdə
hotellərdə bir qiymət tətbiq olunur,
qeyri-mövsümdə başqa qiymət. Azərbaycan
reallığında isə diferensiallaşmış qiymət
siyasəti yoxdur. İlin bütün fəsillərində,
həftəsonu və həftəiçi qiymətlər
eynidir. Bu da təbii ki, turist cəlb etmək
üçün qeyri-düzgün siyasətdir. Nə qədər ki, xidmət sferasında klassik
bazar prinsipləri tətbiq olunmayıb, qiymətlər hər
zaman mübahisə doğuracaq.
- Turizm
sahəsinin ixtisaslı kadrlarla təminatı nə yerdədir,
Azərbaycan Turizm və Menecment Universiteti bazarın tələb
etdiyi qədər kadrlar yetişdirib istehsalata təhvil verə
bilirmi?
- ATMU-nun
turizm və hotelçilik ixtisasında ildə 120-yə qədər
məzunu olur. Amma bununla sənayeni tam təmin
etmək mümkün deyil. Düşünürəm
ki, yaxın gələcəkdə bu problem də öz həllini
tapacaq. Ölkə rəhbərinin ötən ilin
dekabrında ATMU-nun yaradılması ilə bağlı sərəncamında
öz əksini tapan məsələlərdən biri də bu
ali təhsil ocağının kampusunun
tikilməsi ilə bağlıdır. Bundan sonra
yəqin ki, bu ixtisas üzrə qəbul sayı da
artırılacaq. Azərbaycanda turizm sənayesinin
tələblərinə cavab vermək üçün ildə
ən azı 300-350 nəfər məhz bu ixtisas üzrə məzun
buraxılmalıdır. Digər ali təhsil
ocaqlarında da turizm və hotelçilik ixtisası üzrə
kadr hazırlığına ciddi önəm verilməlidir. ATMU bu istiqamətdə beynəlxalq təcrübəyə
önəm verir. Digər ali məktəblərlə
öz təcrübəmizi bölüşməyə
hazırıq.
Burada bir
məqamı xüsusi olaraq qeyd etməliyəm ki, ötən
il Azərbaycanda tədris standartları dəyişdi.
ATMU yarandığı gündən 6-cı
semestrdə aprel ayından sentyabra qədər 20 həftəlik
təcrübə müddəti tətbiq edib. Bunu da beynəlxalq təcrübəyə əsaslanaraq
edirdik. Ona görə ki, yay turizm
mövsümü digər ölkələrdə apreldən başlayır.
Yeni standartlar hazırlanarkən Təhsil
Nazirliyinin istəyi ilə bu müddət 14 həftəyə
endirildi, özü də 8-ci semestrdə. Amma
nəzərə almaq lazımdır ki, xidmət sferası elə
bir sahədir ki, burada nəzəriyyədən çox,
praktik biliklərə önəm verilməlidir. Bu
baxımdan xüsusilə turizm və hotelçilik ixtisası
üzrə təhsil alan tələbələrin
əvvəlki qayda ilə təcrübə keçmələrinə
şərait yaradılmalıdır.
İnşallah, ATMU-nun kampusu tikiləndən sonra burada
praktik yönümlü işlər daha asan həll ediləcək
və kadr hazırlığı ilə bağlı bir
çox problemlər öz həllini tapacaq.
Fəxriyyə
Abdullayeva
Mədəniyyət.- 2015.- 7
avqust.- S. 7.