“Sənət
vasitəsilə daim özümü
axtarıram”
Bu gün
paytaxtımızda müxtəlif təsviri sənət dərnəkləri
fəaliyyət göstərir. Onlardan biri rəssam Emin Qəhrəmanovun
“Emin art
studiya”sıdır. Günün istənilən
vaxtında buranı insanlarla dolu görmək olar. Fərqli
yaşda olan insanlar burada rəssamlığın
sirlərini öyrənir, bacarıqlarını
artırırlar.
Biz də studiyanın fəaliyyəti ilə tanış olduq. Artıq 10 ildir fəaliyyət göstərdiklərini deyən Emin Qəhrəmanov hazırda böyüklü-kiçikli 150 nəfərin burada rəssamlıqla məşğul olduğunu bildirdi. Studiyada 4 müəllim çalışır: Zöhrab Cabbarov, Elçin Bünyadov, Gültəkin Qəhrəmanova və Şəhla Zeynalova.
E.Qəhrəmanov söyləyir ki, ilk olaraq dərnəyə gələnlərin rəssamlıq bacarıqları üzə çıxarılır, dəyərləndirilir və inkişaf etdirilir. Studiyada iki qrup var: onlardan biri 4-10 yaşlılardan, o birisi isə yaşı 10-dan yuxarı olanlardan ibarətdir. Hər il burada rəssamlığın sirlərinə yiyələnən neçə nəfər Dövlət Rəssamlıq Akademiyasına qəbul olunur.
Yaxşı cəhətdir ki, ara-sıra studiya üzvlərinin yaradıcılığından ibarət sərgilər də təşkil edilir. Eləcə də peşəkar rəssamlarla birgə sərgilərin keçirilməsi də uşaqların bədii zövqünün formalaşmasına yaxşı təsir göstərir.
Qiymətlərə gəlincə, balacalar 8 dərsə ayda 80 manat, böyüklər 100 manat pul ödəyirlər. Həmsöhbətim deyir ki, maddi imkanı olmayan 15 tələbədən pul alınmır. Studiya üzvlərinin əsərlərindən ibarət xeyriyyə sərgiləri də keçirilir. Satışdan əldə olunan gəlirdən imkansızlara yardım edilir.
Studiya ilə
tanışlıqdan sonra E.Qəhrəmanovun
yaxınlıqdakı emalatxanasına da baş çəkdik. O, əsasən ekspressionist, avanqardist rəssam kimi tanınır.
O,
1976-cı ildə Lənkəranda
anadan olub. Atası hərbçi olduğundan
ailə müxtəlif
yerlərdə yaşamalı
olub. Emin orta məktəbi
Gürcüstanın Tbilisi şəhərində bitirib.
Rəssamlığı isə uşaqlığını
keçirdiyi Lənkəranda
öyrənib. Ali təhsilini Gürcüstan
Rəssamlıq Akademiyasında
alıb. Bildirir ki,
onu rəssamlıq sənətinə uşaqlıqdan
anası yönəldib
və hər zaman dəstəkləyib.
13-14 yaşından rəssam
olacağını qarşısına
məqsəd qoyan Emin sonda istəyinə
çatıb: “Bakıda
demək olar, bütün rəssamların
emalatxanasını gəzmişəm,
hərədən bir şey öyrənmişəm.
Yenə də öyrənirəm,
bundan zövq alıram. Rəssamda göz yaddaşı
güclü olmalıdır,
bu öyrənməni
asanlaşdırır”.
Emin təhsil
illərində klassik
janra daha çox üstünlük
verib. Sonradan impressionistlərə - Van Qoq, Klod Mone
və Pol Qogenə üz tutub, onların yaradıcılıqlarından yararlanıb.
Müsahibim deyir ki, rəssam
qapalı olmamalıdır,
çünki o, dünyəvi
düşüncəli yaradıcıdır. Qapalılıq sənətin ölümüdür.
Rəssam dünyaya açıq gözlə,
düşüncəylə baxmağı, müxtəlif
janrlarda işləməyi
bacarmalıdır: “Rəssam
tək bir janrla yetərlənib qalmamalıdır. Mən bir
çox janrlarda işləyirəm. Başlıca janrım ekspressionizmdir.
Bu janrın əsas
cəhəti insanda müxtəlif duyğular,
hissiyyatlar yaratmaqdır.
Pikassonun
incəsənətə münasibətinə
heyranam. Onun kimi
işləmək istəyirəm.
Gur rənglərdən istifadə
etmək çox xoşuma gəlir. Əsərdə dinamikliyi sevirəm”.
E.Qəhrəmanov sovet dövründə Azərbaycanda güclü
avanqardist rəssamların
olduğunu vurğulayır. Özünü həmin ənənənin
davamçısı sayır.
Onun fikrincə, Mircavad Cavadov, Kamal Əhməd, Gennadi Birjatyuk kimi sənətkarların əvəzi
yoxdur.
Rəssam
hazırda çalışdığı
janrın mahiyyətini
belə izah edir: “Realizmi istənilən kəsə
öyrətmək olar.
Ekspressionizmdə isə qayda-qanun
həm var, həm də yoxdur. Onu konkret olaraq
öyrətmək çox
çətindir. Burada rəssamdan
daha çox improvizasiya tələb olunur. Əsər insanı düşündürməli,
həyəcanlandırmalıdır.
Qıraqdan baxana mənim
yaradıcılıq texnikam
kiməsə asan görünə bilər.
Adətən tamaşaçıların ilk təəssüratı belə
olur. Üzdən baxanda əsərlərimdə
qayda-qanun gözə çarpmır. Əslində, elə deyil, hər kəs belə üslubda işləyə bilmir.
Mən Mircavadın, Kamal Əhmədin əsərlərini başqalarına
göstərirəm, izah
edirəm. İnsanlar qəbul etməkdə
çətinlik çəkirlər”.
Həmsöhbətim hesab edir ki,
hər bir əsərdə rəssam
tamaşaçı üçün
müəyyən düşünmə
imkanı qoymalıdır. Bununla da
rəssamla tamaşaçı
arasında gerçək
ünsiyyət yaranır.
Sənət əsəri hamıya
açıq olduğu
kimi, əsər haqqındakı fikirlərə
də sənətkar açıq olmalıdır.
Rəssam deyir ki, hansısa
rəsm əsərinə
zəif, yaxud güclü deməkdə
ehtiyatlı olmaq gərəkdir. Ona görə ki,
insanın istənilən
əsər haqqında
fikri dəyişə
bilir. Bir əsərə insan
ayrı-ayrı vaxtlarda
fərqli münasibət
bəsləyir.
E.Qəhrəmanov əsərlərində obrazları,
cisimləri deformasiyalı
təqdim edir. Buna belə
aydınlıq gətirir:
“Məqsədim insan gözəlliyini vermək
olsaydı, gözəl
insanlar çəkərdim.
Mənə insanın müxtəlif
vaxtlarda, durumlarda ifadə etdiyi hissiyyatı, duyğunu vermək gərəkdir.
Bu, əzab, çətinlik,
kədər, sevinc, qorxu və başqa
duyğular ola
bilər. Ona görə də
yaradıcılıqda dəqiqlik
və konkretlikdən uzaq dururam. Rəssam eksperiment etməkdən çəkinməməlidir. Sənət vasitəsilə daim özümü axtarıram.
Axtarış bitən yerdə
yaradıcılıq yoxa
çıxır. Bizim rəssamların
elə sərgiləri
olur ki, bütün əsərlər
bir-birinə bənzəyir.
Yəqin
ki, həmin rəssam ya eksperiment eləməkdən
qorxur, ya da tənbəlliyi sevir. Yaradıcı adam eyniyyətdən
çəkinməlidir. Pikasso ölənə
qədər bir yerdə qalmadı, hər zaman sənəti üçün
dəyişdi. Sənət çərçivəni
sevmir. Sağlam rəqabətsiz də
inkişaf olmur”.
Hər bir rəssamın öz yaradıcılıq yolu olduğu kimi, müştərisi də olur. E.Qəhrəmanov müştəri sarıdan qıtlıq çəkmədiyini söyləyir.
Deyir, ildə 30 əsərim satılsa, yaşamağa bəs edər. Əsərlərinin ortalama 2-3 min manata
alındığını söyləyir. Ən baha
satdığı əsər
isə 12 min manata olub. Rəssamın fikrincə, yaxşı
əsər varsa, gec-tez o, öz müştərisini tapacaq.
Emin həm də rənglərdən
bolluca istifadə edən rəssamdır. Əslində bütün avanqardçılar
belə edirlər.
Onlar rənglərdən qənaətlə
istifadənin tərəfdarı
deyillər. Onun əsərlərində
bütün rənglər
öz gücü ilə duyulur, hiss edilir. Qarışıq
rənglər, çalarlar
demək olar, yoxdur: “İstəyirəm
rəngin fakturası görünsün. Bir də
janrın tələbi
belədir. Rəng
qalın olanda onu hiss eləmək olur. Mən bütün rəngləri
təmiz vururam”.
Rəssamın axırıncı fərdi
sərgisi bu yay İçərişəhərdəki
Müasir İncəsənət
Mərkəzində keçirilib. Bu sərgidə rəssamın
bir neçə əsəri satılıb.
O, indi yeni əsərlər üzərində
işləyir.
S.Soltanlı
Mədəniyyət.- 2015.- 25
dekabr.- S. 13.