“Teatrımız
bizi çoxmədəniyyətli dəyərlərə sahib
olmaq duyğusu ilə ruhlandırır”
Mədəniyyət və turizm nazirinin müavini Ədalət Vəliyevin 1news.az saytına müsahibəsi
Son iyirmi il ərzində
ölkəmizdə teatr sənətinin misli görünməmiş
inkişafı bir çox operativ nəşrlərlə
müşayiət olunur. Bu tədbirlər barədə
mədəniyyət və turizm nazirinin müavini Ədalət
Vəliyevlə çoxdan gözlənilən müsahibə
Azərbaycan Dövlət Musiqili Teatrının binasında
keçirilən III Bakı Beynəlxalq Teatr Konfransından
sonra heç də təsadüfi olmadı. Konfransın Təşkilat
Komitəsinin rəhbəri məhz Ədalət Vəliyev
idi. “Teatr sənətinin multikulturalizm universal dəyərlər
sistemində yeri” mövzusuna həsr edilmiş müzakirədən
sonra dünya tendensiyalarını nəzərə alaraq,
qlobal problemlər fonunda müasir Azərbaycan teatrının
reallıqları barədə danışmaq istərdim...
- Ədalət müəllim, teatr ictimaiyyəti nümayəndələrinin mühüm məsələlərin müzakirəsi üçün üçüncü dəfə məhz Bakıda toplaşması Azərbaycanın nüfuzu və onun ictimai platforması barədə çox şey deyir...
- Çox şey! Siz də artıq xarici ölkə iştirakçılarının birinci və ikinci beynəlxalq teatr konfransları barədə nümayiş etdirdiyimiz videomateriala olan reaksiyasını müşahidə etmisiniz və bu konfranslarda mütəxəssislərlə yanaşı, dövlət və hökumət rəsmiləri, Milli Məclisin deputatları, habelə ölkəmizdə fəaliyyət göstərən diplomatik korpusun nümayəndələri iştirak ediblər.
- Bu konfransa göstərilən böyük marağı onun “Azərbaycan teatrı 2009-2019-cu illərdə” Dövlət Proqramı çərçivəsində keçirilməsi ilə əlaqələndirmək olar?
- Əlbəttə. Bu, bütün münasibətlərdə özünü büruzə verir! Yaradıcı cəmiyyət yeni düşüncə formalarının axtarışına cəlb olunarsa və dövlətin dəstəyi ilə fəal surətdə çalışarsa, bu zaman nəticələri daha aydın görmək mümkündür.
- Gəlin, konkret arzu olunan və müsbət nəticələr barədə danışaq...
- Onlar
haqqında dərhal danışmaq istəyirsiniz?
- Bəli,
amma bir az sonra. İlk olaraq,
gəlin, multikulturalizmin nə olduğunu müəyyən edək.
- Ümid
edirəm, diqqət yetirdiniz ki, Azərbaycan
Respublikasının millətlərarası, multikulturalizm və
dini məsələlər üzrə Dövlət
müşaviri Kamal Abdulla öz çıxışına Azərbaycanın
dünyanın hər bir layiqli vətəndaşı
üçün çoxmədəniyyətli məkana
çevrildiyini deməklə başladı. O,
çıxışında vurğuladı ki, multikulturalizm
anlayışını eyni zamanda ümumbəşəri və
milli dəyərlərin mövcudluğu kimi xarakterizə etmək
olar.
- Elə
buna görə də teatr gözəl və aydın məkandır?
- Şübhəsiz.
-
Başqa sözlə, ümumi qloballaşma fonunda dünya dəyərləri
və inteqrasiya proseslərinə diqqət və hörməti
nəzərə alaraq, milli tarixi nailiyyətləri
orijinallığın təminatçısı kimi möhkəm
surətdə qoruyub saxlamaq lazımdır? Bu ki böyük
problemdir...
- Təsadüfi
deyil ki, sözügedən konfransda dünyanın 47 ölkəsindən
təxminən 150 teatr kollektivinin nümayəndələri,
mütəxəssislər, eləcə də mədəniyyət
və incəsənət xadimləri bir araya gəlmişdi və
gözlənilən təcrübə mübadiləsi
geniş müstəvidə həyata keçirildi. Axı söhbət üzərimizə düşən
böyük məsuliyyətdən gedirdi.
- Və
bu cür tədbirlərin keçirilməsinə olan
hazırlıqdan?
- Ona
görə də Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi,
Teatr Xadimləri İttifaqı və Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyası konfransın təşkilatçıları
oldular.
- Məruzələr,
çıxışlar, məlumat və mülahizələrdə
iştirakçıları ən çox maraqlandıran nə
oldu?
-
Ümumiyyətlə, bu, dünyanın, demək olar ki,
bütün ölkələrində baş verən bir
çox proses barədə informasiyadır. Bəli,
hər kəs teatr problemini müxtəlif cür görür,
lakin əsas təmayül sürətlə dəyişən
müasir dünyada inkişafın yeni yollarını tapmaq
üçün mütəxəssislərin birləşməsidir.
-
Aydındır! Zamanla ayaqlaşmaq və milli özünəməxsusluğu
dəyişməmək lazımdır... Maraqlı
təcrübə barədə məlumatlar səsləndirildimi?
- Əlbəttə.
Konfransa toplaşanlar Azərbaycanda Fransa İnstitutu layihəsinin
rəhbəri Elza Furtado, Beynəlxalq Teatr Tənqidçiləri
Assosiasiyasının sədri İrina Qoqoberidze, Hindistanın
Uşaq Teatrları Beynəlxalq Festivalının rəhbəri
Ayşia Rau, habelə İran, Hindistan, Kanada və
Qazaxıstandan gələn məruzəçilərin bir
çox maraqlı məlumatlarına qulaq asdılar. Həmçinin
Albaniya, Sinqapur, Finlandiya, Niderland, Almaniya, Kanada, Qazaxıstan və
Yunanıstanın nümayəndələri teatr sənətinin
üzləşdiyi problemlər barədə
çıxış etdilər. “Müasir
teatrşünaslıq”, “Rejissor və aktyor sənəti”, “Səhnə
qrafikası” mövzularında Ukrayna, Böyük Britaniya,
ABŞ və Niderlanddan gələn ekspertlər tərəfindən
keçirilmiş treninqlər çox maraqlı oldu...
- Amma biz
burada bütün çıxışçıların
adlarını və onların
çıxışlarının məzmununu sadalamaq niyyətində
deyilik - bildiyimiz kimi, siz konfransların gələcəkdə
tədqiqi üçün bütün materiallarını dərc
edirsiniz.
- Qonaqlar Azərbaycan teatrının təcrübəsi
barədə məlumatlara xüsusi diqqətlə qulaq
asdılar. Bu barədə söhbətimizə nə deyərsiniz?
- Bizim təcrübəmiz
buna dəyər!
- Şübhə edirsiniz məgər? Azərbaycan Teatr Xadimləri
İttifaqının sədri, Xalq artisti, professor Azərpaşa
Nemətov, professor Məryəm Əlizadə, Azərbaycan
Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının direktoru, sənətşünaslıq
doktoru, professor İsrafil İsrafilov, teatr tənqidçisi
Aydın Talıbzadə və bir çox digər şəxslərin
çıxışları sizdə təəssürat
yaratmadı?
-
Onların çıxışları bütün zalda dərin
təəssürat oyatdı - mən zaldakıların onlara
necə maraqla qulaq asdıqlarını gördüm.
-
Onların 142-ci mövsümünü yaşayan milli
teatrın xalqımızın mənəvi dəyərlərinin
qorunub saxlanması və inkişafı haqqında
danışmağa sözləri var.
Bütün bunlar Azərbaycanın müstəqillik
qazanması, Prezident İlham Əliyevin böyük dəstəyi
ilə bir çox mühüm sənədlərə imza
atması sayəsində həyata keçirilir. Bununla
yanaşı, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban
xanım Əliyeva ölkədə teatr sənətinin
inkişafı və xaricdə Azərbaycan mədəniyyətinin
təbliği istiqamətində böyük işlər
görür. O, Azərbaycanın dünyanın iri mədəniyyət
mərkəzlərindən birinə çevrilməsinə
imkan yaradır.
- Gəlin,
nə qədər adi səslənsə də, maddi-texniki
bazadan başlayaq...
- Bu,
çox aktual mövzudur, xüsusilə ona görə ki, əvvəlki
onilliklər ərzində varlı mesenatların
gözoxşayan möhtəşəm evləri vəsait
çatışmazlığı ucbatından yararsız vəziyyətə
düşmüşdü.
- Elə
ona görə də əsaslı təmir, hərtərəfli,
böyük vəsait tələb edən bərpa işlərinin
aparılması, bünövrənin möhkəmləndirilməsi,
dam örtüyü və kommunikasiyaların əvəzlənməsi,
interyerlərin yenidən planlaşdırılmasına zərurət
yarandı. Statistika bunu necə də aydın göstərir...
-
Statistika göstərir ki, son səkkiz il ərzində ölkədə
Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrı, Azərbaycan
Dövlət Musiqili Teatrı, Azərbaycan Dövlət Rus
Dram Teatrı, Azərbaycan Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrı, Azərbaycan Dövlət
Kukla Teatrı, Mingəçevir Dövlət Dram Teatrı,
Şəki Dövlət Dram Teatrı kimi tarixi binalar bərpa
edilmişdir. Füzuli Dövlət Dram
Teatrı və Ağdam Dövlət Dram Teatrı yeni binalarla
təmin edilmişdir. Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram
Teatrı, “Yuğ” Dövlət Teatrı, Azərbaycan Dövlət
Pantomima Teatrı, İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram
Teatrı və Şuşa Dövlət Musiqili Dram Teatrına
xüsusi binalar ayrılmaqla yanaşı, Heydər Əliyev Mərkəzi,
“ÜNS” Teatrı kimi yeni yaradıcılıq səhnələri
yaradılıb. Hələ Teatr Xadimləri
İttifaqının və Gənc Tamaşaçılar
Teatrının binalarında avadanlıqlarla təchiz
edilmiş kiçik səhnələr haqqında demirəm.
Səhnələr gənc rejissorlar və
aktyorlar üçün geniş imkanlar açır.
Həmçinin, qeyd etmək lazımdır ki, ölkənin
bütün teatrları dövlətin tam subsidiyasına
malikdir - yenidən təşkil olunma xərcləri, əməkhaqları,
qastrolların maliyyələşdirilməsi və
stajkeçmələri dövlət öz üzərinə
götürmüşdür.
- Bəli,
gözü olan bunu görməlidir... Gəlin,
yaradıcılıq məsələlərinə keçək.
- Məmnuniyyətlə.
Hərçənd, bu mövzu çox
genişdir. Elə ona görə də
dramaturgiyanın problemləri, rejissor və aktyor
axtarışlarının üzərindən ötəri
keçmək lazım deyil, çünki
tamaşaçılarda klassik irsə marağın
oyanmasına və gənc nəsli narahat edən hadisələrin
interpretasiyasına imkan verir.
-
Heç də sadə olmayan səylər nəticəsində...
- Allaha
şükür ki, hətta ən böhranlı illərdə
Melpomenaya sədaqətlə xidmət edənlər ən
yaxşı ənənələri qoruyub saxlaya bildilər və
bu, teatrın sona qədər tab gətirməsinə imkan yaratdı,
geniş auditoriyanın ona qarşı marağının
yaranmasına səbəb oldu. Siz özünüz bunun necə
baş verdiyini çox gözəl müşahidə
edirsiniz...
- Mən
teatrda ən yaxşı dəyişikliklərin indiyə qədər
görünməmiş yaradıcılıq
azadlığı sayəsində baş verdiyini
düşünməkdə haqlıyammı?
-
Haqlısınız və məsələnin kökünə
varırsınız... Dəyişikliklər
müstəqil Azərbaycanda iqtisadi və ən əsası
ideoloji dəyişikliklərdən və senzuranın ləğvindən
sonra başladı, yaradıcı ziyalıların ən cəsarətli
nümayəndələri dövlətin dəstəyi çərçivəsində
xüsusi konsepsiyalar ilə teatrın yaradılması barədə
düşüncələrini həyata keçirə bildilər.
- O zaman
öz sənət kredoları ilə seçilən
insanların cəsarəti cəmiyyəti valeh etdi!
-
Çox çətin idi, lakin bu, insanları
dayandırmadı, əksinə, onları daha da ruhlandırdı
və həvəsləndirdi. Vaqif İbrahimoğlu “Yuğ”
teatrını, Hüseynağa Atakişiyev Gənclər
teatrını, Bəxtiyar Xanızadə Pantomima
teatrını, Amaliya Pənahova Bələdiyyə
teatrını, istedadlı rejissor Cənnət Səlimova isə
Azərbaycanın Xalq artisti İrina Perlova ilə birlikdə
Bakı Kamera Teatrını yaratdılar.
-
Yaradıcılıq müstəqilliyi - üzərində
inkişafın mümkün olduğu məhək
daşı, həm də böyük etimad və böyük
məsuliyyətdir...
- Bunun
naminə bizim korifeylər tamaşaçıları
hansısa çardaq məkanlarına toplayaraq kamera
repertuarı ilə sarsıdaraq düşünməyə məcbur
edirdi. Pantomima teatrı vağzalda uzun illər dəmiryolu
kassalarının mövcud olduğu yerlərdə fəaliyyət
göstərirdi. Mərhum Vaqif İbrahimoğlu köhnə
hamam günbəzləri altında “Yuğ” teatrının səhnəsini
və tamaşaçı zalını yaratdı!
- Bu,
teatrın yaradıcı ziyalılar üçün
görüş yerinə çevrilməsinə mane
olmadı. Bu gün də bu ənənə
davam edir.
- Bir
çox dəlillər mövcuddur ki, onun truppası öz
üslubunu və tamaşaçılarını taparaq
proqramlaşdırılmış orijinallıq ilə vəhdət
təşkil edən xüsusi aura yaratdı. Pantomima
teatrı sanki ibadətgaha çevrildi və onun premyerası
tez-tez sensasiyalara səbəb olur.
- Amma Gənclər
və Bakı Kamera teatrları isə müstəqil kollektivlər
kimi öz fəaliyyətlərini
dayandırmışdır...
- Onlar bir
truppada birləşərək Gənc Tamaşaçılar
Teatrının tərkibinə daxil oldular. (Bu
haqda fikirləşənlər azdır.)
- Və
öz simalarını itirdilər!
- Eləmi?
Bu, həqiqətən də, sadə qərar
deyildi, lakin zənnimcə, özünü tam doğrultdu.
Birincisi, teatr zəngin bədii tərtibat
verilmiş fasada, estetik dizaynlı, gözə xoş gələn
interyerə, rahat tamaşaçı zalına, komfort geyim-qrim
otağı və məşqlər üçün
auditoriyaya malikdir. Bura həmçinin rekvizit və
dekorasiyaların hazırlandığı, böyük
tamaşalar üçün kostyumların tikildiyi
emalatxanadır və burada teatrın öz repertuarını
genişləndirməsi və yeniləməsi, habelə
böyükdən kiçiyə qədər olan
tamaşaçılarını sevindirməsi, əzizləməsi
və tərbiyə etməsi üçün zəruri olan
bütün işlər həyata keçirilir...
- Biz fəxr
edirik ki, şəraitsizlik həmin gənc kollektivləri bənzərsiz
repertuarı və öz dəst-xətti ilə seçilən
mədəniyyət ocaqlarına çevirməsinə mane
olmadı. İstedadlı aktyorlar nəslinin yetişməsinə,
sədaqətli tamaşaçıların
formalaşmasına səbəb oldu...
- Belə
də oldu və bununla fəxr etməyinə dəyər.
Lakin nəzərə almaq lazımdır ki, onlar intensiv və
şövqlə çalışaraq iyirmi il
müddətində yoxsulluqla barışmalı oldular! Unutmamalıyıq ki, hazırda teatr dünya
standartına uyğun mexanikləşdirilmiş və təkmilləşdirilmiş
akustika və kondisiyalaşdırılmış hava sisteminə
malik səhnə olmaqla yeni səs avadanlıqları və
işıqlandırma sistemləri ilə təchiz
edilmişdir və bütün bunlar tamaşaların
müasir səviyyəsini təmin edir.
- Başa
düşürəm ki, yenidənqurma təkcə keyfiyyətli
dam örtüyü və komfort demək deyil, bu,
yaradıcılıq bayramıdır.
- Və
daima yeniləşən, maraqlı repertuar.
- Burada
repertuarın sadalanmasının üstündən keçmək
olmaz - o çox genişdir, lakin bəzən özünü
doğrultmur...
- Bəli.
Mövsüm ərzində bu və ya digər
truppa orta hesabla on premyera nümayiş etdirir. Bizim teatrlarda Elçin, Əli Əmirli, Kamal Abdulla
və digər indiki dramaturqların pyesləri ilə
yanaşı, milli klassiklərin əsərləri də
tamaşaya qoyulur. Mirzə Fətəli Axundzadə, Cəlil
Məmmədquluzadə, Hüseyn Cavid, Cəfər
Cabbarlı, Əbdürrəhim bəy Haqverdiyev, İlyas
Əfəndiyev kimi dramaturqların, hətta Nizami Gəncəvinin
əsərlərinə olan maraq azalmır. Teatrlar
dünyanın şah əsərlərinin tərcüməsinə
tez-tez müraciət edirlər. Praktik
olaraq daim kimsə növbə ilə Şekspir, Molyer,
Bomarşe, Brext, Şiller, İbsen, Puşkin, Dostoyevski və
Çexovun, eləcə də dünya şöhrətli
müasir müəlliflərin əsərlərini
tamaşaçılara təqdim edir.
- Və
ciddi ziddiyyətlər... Bir tərəfdən zalda
gülüşə səbəb olan və digər tərəfdən
isə Nobel mükafatı laureatı Samuel Bekketin “Qodonun
intizarında” pyesinə, məşhur braziliyalı dramaturq
Qilyermo Fiqeyredonun “Ezop” (“Tülkü və üzüm”) və
Sofoklun “Çar Edip” əsərlərinə həsr
olunmuş tamaşalar... Ustad dramaturqların fəlsəfi
fikirlərinin daxil olduğu bu cür mürəkkəb əsərlər
bizim tamaşaçılarımız tərəfindən asan
başa düşülürmü?
- Nəzəri
olaraq, belə demək olmaz. Lakin siz
özünüz də şahidi olmusunuz ki, bizim cəmiyyət
rejissorların bu cür pyeslərə müraciətini
tamaşaçılara hörmət əlaməti kimi başa
düşür. Tamaşaçıların
etimadını qazandığını görən teatr,
ümumiyyətlə, insanlara konkret personajların problemlərinə
diqqət yetirməyi öyrətməklə yanaşı,
mürəkkəb məsələlərin ayırd edilməsi
zərurətini yaradır.
- Teatra
istirahət etmək, gülmək və qəbahətli
zarafatlara qulaq asmaq üçün gedənlər də?
- Təcrübə
göstərir ki, hər bir insanın tez-tez teatra getməsi və
onu həyat tərzinin ayrılmaz hissəsinə çevirməsi
zəruridir, çünki, o, burada belə qənaətə gəlir
ki, insana erotika və bayağılıq deyil,
ağıllı düşüncələrlə
tanışlıq, ləyaqətli davranışların
nümayişi xüsusi zövq verir. İnsanın
xarakteri, davranışı və həyat tərzi
formalaşır, ümumiyyətlə, yeni düşüncələrə
maraq oyanır.
- Belə
bir yanaşma yaranana qədər tamaşaçıları fərsiz
və zəhlətökən şlyagerlərin köməyilə
cəlb etmək olar - teatrların maliyyə müstəqilliyi
onları tamaşa effektlərinin və çox da müdrik
olmayan süjetlərin hesabına kassa
yığımlarının qayğısına qalmağa məcbur
edir.
- Müəyyən
mənada bu da teatra lazımdır. Komediya
böyük teatr janrıdır, gülüş isə
teatrın böyük silahıdır.
- Göz
yaşlarına səbəb olan komediyalar da vardır...
-
Çexovu nəzərdə tutursunuz?
- Onu da həmçinin.
Lakin mən başqa məsələni nəzərdə
tuturam: bu gün də elə insanlar vardır ki, senzuranı,
müxtəlif bədii şuraları həsrət ilə
xatırlayırlar...
- Siz yəqin
ki, bizim hamımızın tənzimlənən ideologiyaya
baxdığımız zaman deyirsiniz, o zaman ki, bir-birimizdən
dönə-dönə soruşurduq: “Hakimlər kimdir?”. Görünür ki,
senzuranın olmaması hər bir teatr xadiminin şəxsi məsuliyyəti
və mənəvi səviyyəsini meydana
çıxarır.
- Bəs Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin məsuliyyəti,
peşəkarların nəzarəti barədə nə deyə
bilərsiniz?
- Müstəqillik
cəmiyyətin ən dəyərli nailiyyətidir və
nazirlik yaradıcılıq proseslərinə nəzarət
funksiyalarını yerinə yetirir. Nazirlik mənəvi
baxımdan baş verən hər bir hadisəyə təsir
etmək imkanına malikdir.
- Bu necə
olur?
- Siz,
şübhəsiz ki, dövlət sifarişləri sistemi barədə
eşitmisiniz?
- Nazirlik
yeni tərtibatlara çəkilən xərcləri öz
üzərinə götürəndə?
- Bəli.
Bu, dəyərli layihələrin təşviqi
və dəstəyi çərçivəsində həyata
keçirilir. İnanın ki, bu, repertuar
siyasətinə yönəlmiş uğurla seçilən
diqqət formasıdır. Bu gün ciddi teatrla əlaqədə
olan tamaşaçılar təkcə faydalı bilik və
stimul əldə etmir, həmçinin rejissorların,
aktyorların və səhnə texnikasının
interpretasiyasında bu biliklərlə tanış
olmaq imkanını qiymətləndirirlər. Son
dövrlərdə dövlətin sifarişi ilə ölkə
teatrlarında 170-dən artıq tamaşa səhnəyə
qoyulub.
-
Novatorluq üçün böyük sahə...
- Təsadüfən
deyilməyib ki, zaman ən yaxşı novatordur.
- Həm
forma, həm də məzmununa görə!
-
Qarşılıqlı mübadilə işləri artıq
böyük vüsət alıb. Əvvəllər
də qastrol səfərləri təşkil olunurdu, indi isə
bu, başqa rejimdə edilir. Bizim teatrlar
daha tez-tez respublikanın şəhərlərində və
Azərbaycanın hüdudlarından kənarda öz işlərini
göstərir, beynəlxalq müsabiqələrdə
iştirak edirlər, ölkəyə mükafatlar gətirirlər.
Hətta tanınmış A.P.Çexov adına beynəlxalq
teatr festivalı çərçivəsində
bakılılar çox nadir tamaşalara - görkəmli
Çaplinin nəvəsinin ifasında "Aurelianın
Oratoriyası" və "Eluaz" Kanada sirkinin təqdimatında
çox maraqlı "Yağış"
performanslarını seyr etmişdilər. Bu
bahalı qastrollar yalnız estetik zövq vermədi, həm də
Azərbaycan tamaşaçısına və peşəkarlara
müasir teatrdakı yenilikləri görməyə imkan
yaratdı. Böyük ulduzların iştirakı ilə
keçirilən tamaşalarla yanaşı, "Aida"
tamaşasında unudulmaz Yelena Obraztsovanın
çıxış etməsi, Aleksandr Kalyagin və Yevgeni
Knyazevin ölkəmizə səfərləri bizim
üçün yenilik olmuşdur. Tamaşaların
quruluşuna xarici ölkələrdən məşhur
rejissorlar cəlb olunmuşdur və onların işləri
bütün iştirakçılar üçün peşəkar
hesab edilir. Xarici həmkarlarımızı
layiqincə dəyərləndiririk və son zamanlar 28 müxtəlif
ölkədən rejissorlar dəvət etmişik. Bizim teatrda rejissor və aktyorların bir-birinin layihələrində
iştirak etməsinin çox böyük bəhrəsi olur.
Ümumi tonda bizim üçün
yaradıcılıq mübadiləsi yüksək effekt verir.
Təəssüf ki, burada ən uğurlu layihələri
sadalamağı özümə rəva bilmərəm - bu,
çox vaxt aparacaq. Lakin Gənc
Tamaşaçılar Teatrının aktyoru Şövqi
Hüseynovun Üzeyir Hacıbəylinin “Məşədi
İbad” musiqili komediyasında milli klassikanın bənzərsiz
qəhrəmanını canlandırmasını deməyə
bilmərəm. Azərbaycan Dövlət
Akademik Milli Dram Teatrında Elçinin böyük aktyor
Hüseyn Ərəblinskiyə həsr etdiyi pyes əsasında
rejissor İranə Tağızadənin Rus Dram
Teatrının üç aktyorunun iştirakı ilə
hazırladığı tamaşa hər mənada tərifəlayiqdir.
- Bu,
teatrın yaradıcılıq imkanlarını genişləndirir
və stimullaşdırır?
- Təkcə
bu deyil. Bu, həm də kiçik səhnələrin
rəsmi açılış təcrübəsidir, bu isə
sınaqlar üçün bir meydandır.
- Mən
dəfələrlə tamaşaçıların
heyranlıqla GTT-nin və Teatr Xadimləri
İttifaqının kiçik səhnələrində gənc
rejissorların ilk və mono tamaşalarını izlədiklərinin
şahidi olmuşam.
- Bu da
zamanın əlamətidir. Bu formatda
aktyorların tamaşaçılarla mürəkkəb məsələlər
barədə birbaşa danışması üçün
xüsusi imkanlar yaranır və onlar
tamaşaçıları təkcə teatra cəlb etmir, həm
də onlara həyat fəlsəfəsini başa salır,
düşünmək, dərk etmək, müzakirə etmək,
prioritetləri anlamaq və yaxşılığa inanmağa
şövq edirlər.
- Bildiyimə
görə, yaradıcılıq işinin bu forması
istedadların şəxsi təşəbbüsü ilə
baş verir.
- Belə
bir təşəbbüs teatr rəhbərlərindən, təcrübəli
sənətkarlardan hər cür dəstək tapır. Lakin son zamanlar, bilmirəm, necə daha dəqiq deyim,
müasir tendensiyaları mənimsəyən və yeni nəsil
tamaşaçılar tərəfindən eşidiləcəyinə,
başa düşüləcəyinə və dəstəklənəcəyinə
əmin olaraq, ərklə müraciət edən istedadlı gənclərin
yaradıcılıq imkanlarının genişlənməsi
üçün çox işlər görülür.
Ustadlarının təcrübəsini mənimsəyənlər
XXI əsrdə gələcəyə doğru daha inamlı
addımlarla irəliləyəcəklər.
- Nəyi
nəzərdə tutursunuz?
- 117 il
bundan əvvəl yaradılmış və istedadlı gənclərin
bütün təşəbbüslərinə dəstək
verməyi özünə borc hesab edən Teatr Xadimləri
İttifaqı gənc dramaturqlar üçün “Mirzə Fətəli
Axundzadə dərsləri” adlı laboratoriyasını
açmışdır. Bu laboratoriyada məşhur
dramaturqlar və rejissorlar hər ay müntəzəm ustad dərsləri
keçirlər. Laboratoriyaya dramaturgiyada
öz üslubunu sınaqdan keçirən gənclər, həmçinin,
nəsrdə uğurlar qazanan gənc yazıçılar cəlb
edilib. Laboratoriyadakı işlər sayəsində
gənc dramaturqların pyesləri Beynəlxalq Teatr
İttifaqları Konfederasiyasının Moskvada nəşr
olunan məcmuəsində dərc olunub. Teatr Xadimləri
İttifaqının nümayəndəliyi ilə gənc
dramaturqlar, teatrşünaslar və rejissorlar MDB ölkələri,
Baltikyanı ölkələr və Gürcüstandan gələn
gənclərin Moldovanın paytaxtı Kişineuda keçirilən
“Teatr forumu”na qoşuldular. Ötən ilin fevral ayında Xalq
artisti, professor Cənnət Səlimovanın rəhbərliyi
ilə fəaliyyətə başlayan “Rejissorluq
laboratoriyası”nda hər həftə dərslər
keçirilir və bu dərslər
iştirakçıların mühüm uğurlar əldə
etməsinə imkan verir. Ölkənin
tamaşaçıları və Beynəlxalq Teatr
İttifaqları Konfederasiyasının adından Bakıya gələn
Ekspert Şurasına “rejissorluq laboratoriyasının
festivalı” təqdim olundu. Bu festival “Rejissorluq
laboratoriyası”nın bazasında təşkil
edilmiş və digər teatrlarda çalışan gənc
rejissorların tamaşalarını əhatə etmişdir.
Ötən ilin fevral ayında məşhur
teatrşünaslar Məryəm Əlizadə və Aydın
Talıbzadənin rəhbərliyi ilə “Gənc
teatrşünaslar laboratoriyası” fəaliyyətə
başladı.
Bu laboratoriyada ustad dərslərinin keçirilməsi
ilə yanaşı, gənc teatrşünaslar tərəfindən
yeni elmi tədqiqatların aparılması üçün
xüsusi imkanlar yaradılır.
Professor
Azərpaşa Nemətov III Beynəlxalq Teatr Konfransında
çıxışı zamanı qeyd etmişdir ki, Teatr
Xadimləri İttifaqı gələcəkdə dövlətimizin
mədəniyyət və milli teatrın inkişafı sahəsindəki
siyasətinin həyata keçirilməsi üzrə fəaliyyət
göstərməklə bərabər, yüksək mənəvi
və estetik dəyərlərə və müasir
düşüncə tərzinə uyğun yeni layihələr
işləyib hazırlayacaqdır.
- Mən
söhbətimizin bu cür ətraflı və geniş
olacağını gözləmirdim və bilirəm ki, bizim ənənələr
nə qədər zəngindir və gənclər daha
çox öyrənmək istəyirlər.
- Və
danışmaq, müzakirə etmək! Bu
gün də özünəməxsus tərzdə.
- Təşkilat Komitəsinin sədri kimi keçirildiyi
müddət ərzində bir çox maraqlı müqavilələrin
imzalandığı III Beynəlxalq Teatr Konfransını
bağlı elan edərək siz əminliklə
iştirakçıları 2016-cı ildə Bakıda
keçiriləcək IV Beynəlxalq Teatr Konfransına dəvət
etdiniz. Bu cür görüşlər və təcrübə
mübadiləsi sadəcə tədbir xatirinə təşkil
edilmir, bunlar olduqca zəruridir.
- Deyirlər
ki, teatr təkcə cəmiyyətin güzgüsü deyil, həm
də böyüdücü şüşədir. Həyat isə olduqca müxtəlifdir və bir yerdə
dayanmayaraq yeni problemlərin yaranmasına səbəb olur.
Bəlkə bu söhbəti davam etdirək...
- İnşallah! Biz bir çox bənzəri olmayan təfsilatları bir qədər yada saldıq. Çox sağ olun...
Qalina Mikeladze
Mədəniyyət.- 2015.- 27
fevral.- S. 6-7.