Bir ömrün
səhnəsi
Əməkdar artist Rahib Əliyev: “Mənə
həvalə edilən rolların reallığını
yaşamışam və
çalışmışam ki, rejissorun ümidini
doğruldum”
Hər kəsin ömür səhnəsində bir obraz var. Bu yaşam səhnəsində onun rolu səmimiyyət və səhnəyə sədaqətlə başlayıb. Yəqin ona görə də bütün çətinliklərə - həyat-səhhət nigarançılıqlarına rəğmən ömrünün 70-ci məqamında da yenə səhnəyə, özü üçün müqəddəs yer kimi müəyyən etdiyi teatra can atır, yaşantılarını göz önünə gətirərək, əslində necə böyük səadət içində olduğunu anlayır.
Qəribədir, 50 ili qatlayan bu sənət ömürlüyündə yenə də gənclik eşqi, saf sənət sevgisi, səhnə məhəbbəti ilə qanadlanıb səhnəyə doğru uçur. Bax ona görə də 70-in onu nə zaman haqladığına belə inanmır...
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrının səhnəsində irili-xırdalı xeyli yaddaqalan rollar yaradan, səhnənin məsuliyyətini hər zaman dərk edən, sənət dostlarının dediyi kimi, uşaq saflığını, sadəliyini bu yaşacan qoruyub saxlayan, həyatının bütün məqamlarında nikbinliyini və sənət sevgisini itirməyən Əməkdar artist Rahib Əliyevlə 70 yaşının astanasında görüşdük. Sakit, təmkinli, səmimi müsahiblə qrim otağında baş tutan söhbətimizdə illəri vərəqlədik. Uşaqlığından ahıllığına həyatının hər anından razı olan aktyor bir insanın yaşam obrazının da zəngin çalarlarını nümayiş etdirdi.
Gənc Tamaşaçılar Teatrı aktyorunun bu yaşda nə hiss etdiyini soruşanda qəribə bir təbəssümlə 70-ə “etirazını” da bildirdi.
- Vallah özüm də inanmıram bu yaşa. Amma, şükür,
gəlib çatdıq.
Arzular çox, oynamaq istədiyim rollar bol, həyat eşqim də tükənməz. Deməli, yaşamağa
dəyər. Səhnədəyəmsə, obrazlarla insanların
qarşısına çıxıramsa,
bu mənim üçün böyük
səadətdir. Son olaraq mayın 30-da teatrımızda səhnələşdirilən
“Miras” tamaşasında
oynadım. İnşallah, sentyabrda bu tamaşa
ilə yubileyimi də qeyd edəcəklər.
Biz aktyorları yaşadan da səhnə və ona olan məhəbbətdir.
Bu mənada 70-ə də sevə-sevə qucağımı açıram
(gülür).
- Yəqin ömrün bu vədəsindən geriyə boylananda xatirələr burulğanına
düşdüyünüz anlar da çox
olur...
- Təbii, çünki bizi yaşadan, ömrümüzə naxış
olan o xatirələrdir.
Acısı da, şirini
də, nisgillisi də bizim ömrümüzün
bəzəyidir. Adi,
bir az
çətin uşaqlıq
yaşamışam. İçərişəhərdə böyüyüb boya-başa çatmışam.
Atamı
çox erkən itirmişəm, anamın himayəsində böyümüşəm.
Həyatda bir-birimizə bağlanaraq
yaşamışıq. 7-8 yaşım olanda
dayım məni o zaman Dağüstü park
deyilən yerə apardı. “O olmasın,
bu olsun” tamaşasını göstərirdilər,
Məşədi İbad
rolunu da Mirzəağa Əliyev oynayırdı. O tamaşaya
baxandan sonra məndə teatra böyük maraq yarandı. Orta məktəbdə oxuyanda rejissor Ağasəlim Manaflı xalq teatrı yaratdı, orada yaxşı rollar oynadım, teatra həvəsim birə-beş
artdı. Mədəniyyət evinin nəzdindəki dram dərnəyi məni böyük səhnəyə
səslədi və ürəyimdəki arzunun
ardınca getdim.
Məktəbi bitirən kimi
Teatr İnstitutunun
dram, kino aktyorluğu fakültəsinə daxil oldum.
Sənət müəllimim Əməkdar
artist Kərim Həsənov
üçüncü kursda
oxuyarkən məni bu teatra dəvət
etdi. Yusif Vəliyev,
Hüseynağa Sadıqov,
Süleyman Ələsgərov,
Rəhilə Məlikova
kimi neçə-neçə
korifey sənətkarla
bir səhnədə çıxış edib sənətin incəliklərini
öyrəndim. Bir il teatrda
pulsuz işləyəndən
sonra 1968-ci il sentyabrın 18-də rəsmən
işə qəbul olundum və o vaxtdan da taleyimi
bu teatrla bağladım.
- Bir aktyor üçün
sənət uğuru dedikdə vacib amil hansıdır?
- Teatra gələndə nə fəxri ad, nə də mükafatlar barədə düşünürsən. Sadəcə,
oynamaq, özünü
ifadəyə can atırsan.
Bunu səmimiyyəti ilə anlayan aktyorun zamanla əməyi də qiymətləndiriləcək,
fəxri adı da olacaq, şöhrəti
də. Mən də bu amala əməl etdim.
- Tamaşaçının öz
aktyoru və tamaşası olur. Uğurlu hesab etdiyiniz rolunuz hansıdır?
- Rejissor Kərəm Həsənovun “Hacı Qəmbər”indəki Cəbi
mənim ən uğurlu və sevimli rollarımdandır.
Onu Moskvada, Aşqabadda da oynamışam. Ümumilikdə mən hər
zaman rolun miqyasından çox orada özümü ifadəyə, nə isə bir ştrixlə
əlavəyə çalışıram.
Bax bu zaman rol
mənim üçün
doğmalaşır.
- Sənət taleyinizdən
razı görünürsünüz...
- Niyə də olmasın? Çünki heç vaxt
hansısa münaqişəyə,
pərdəarxası məqamlara
toxunmadan sırf öz işimə, obrazlarıma köklənmişəm.
Mənə elə gəlir
ki, məhz buna görə də sənətdə keçən ömrümü
hədər yaşamamışam.
Həyatımdan da razıyam.
Maşallah, 5 övladım, 10 nəvəm var. Hər birini də sevgi ilə yetişdirmişəm, bax
qazancım da məhz budur.
- Bəzən aktyoru sırf hansısa obrazına görə təqdim edirlər. Bu mənada siz
hansı aktyor imicindəsiniz?
- Mən həm komik, həm də dramatik rollar oynamışam. Rejissorlar oyun texnikama uyğun nə təklif ediblərsə,
o rolu oynamışam.
Özümü hər hansı
ampluaya sığdırmağa
çalışmamışam. Düşünürəm ki, qoy aktyor sərbəst olsun, nə bacardığını göstərsin
və bundan sonra rejissor onu cilalasın.
- İstənilən yaşda
və sənət məqamında aktyorun yeganə nisgili oynamadığı rollarla
bağlıdır. Bu hal sizdə də yaşanırmı?
- Əslində arzusunda
olduğum rolların əksəriyyətini oynamışam. Daha çox can atdığım
obrazları yox, mənə həvalə edilən rolların reallığını yaşamışam
və çalışmışam
ki, rejissorun ümidini doğruldum. Arzulanan rollara gəlincə, bəzən buna zaman, bəzən şərait, bəzən
də yaş imkan vermir. Həm də aktyor realist olmalı, səhnəyə
çıxdığı andan o obrazın gerçəyində yaşamalı
və tamaşaçını
yaşadıqlarına inandırmalıdır.
- Deməli, rejissorların sevimli aktyorusunuz. Hiss edirəm ki, rol seçimi, aktyor ərkəsöyünlüyü
sizə tamamilə yaddır...
- (Gülür) Hə,
deyəsən elədir. Mənim üçün
əsas səhnədə
olmaqdır. Yəqin bu
da mənim o dediyim tükənməz səhnə eşqimdən
qaynaqlanır. Həm də
aktyor sənəti rejissordan asılıdır.
O hər halda aktyoru duya bilir.
- Uzun illərdir səhnədəsiniz, necə
düşünürsünüz, bir tamaşanın uğurunda əsas amil məhz aktyor oyunudur?
- Məncə, birinci odur. Yəni yaxşı oynamasan,
rolunun üzərində
işləməsən, rejissorun
da, dramaturqun da əməyini yerə vurmuş olarsan.
- Rahib müəllim, sənət barədə bu qədər şövqlə danışırsınız,
maraqlıdır, zaman
keçdikcə səhnənin
işığı, cazibəsi
azalmır ki?
- Yox, qətiyyən. Oynamaq, işləmək istəyirəm,
yorulmuram. İnsan yaşa
dolduqca daha çox oynamaq istəyir, səhhəti, ağrı-acısı da
gözə görünmür.
- Zamanının böyük
aktyorları ilə dublyor olmusunuz. Yəqin bu elə də
asan olmayıb?
- Xalq artisti Hüseynağa
Sadıqovla Cəbi rolunda dublyor idim. Hər aktyor onunla dublyor
ola bilmirdi.
Hüseynağa müəllim rolunu
özünəməxsus çalarlarla
oynayırdı. Mən də
çalışmışam özüm kimi oynayım, kiminsə ifasında gizlənməyim.
Rəhmətlik Süleyman Ələsgərovla
da bir səhnəni
və bir rolu bölüşmüşük.
Əslində, bir tamaşada
hər iki roluna mən dublyor idim və
o, israrla hər ikisini oynamaq istəyirdi. Rejissor da
öz növbəsində
məni müdafiə
edirdi. Mənim və rejissorların
etirazları nəticə
verər və səhnəyə çıxardım.
O vaxtlar belə məqamlarda çox əsəbiləşirdim, amma
indi mənim üçün sadəcə
xoş xatirədir bunlar.
Sakit adam olduğumdan
dava-dalaş, umu-küsü
də eləməmişəm.
Nədənsə, düşünmüşəm
ki, kiminsə qəlbini qırmaqdansa susmaq yaxşıdır, çünki mütləq
bir zaman gələcək və sən də öz sözünü deyəcəksən...
Söhbətləşdi: Həmidə Nizamiqızı
Mədəniyyət.-2015.- 10 iyul.- S.5.