“O tay-bu tay aşıq sənəti birdir”
Aşıq sənətimiz Güney Azərbaycanda yeni inkişaf mərhələsindədir. Bunun ən bariz nümunəsi oradakı aşıqların təşkilatlanmasıdır.
İran Aşıqlar Birliyinin sədri aşıq Səlcuq Şahbazi ilə söhbətimiz də bu barədədir.
- Güney Azərbaycanda
aşıq sənətinin
bugünkü durumunu necə dəyərləndirirsiniz?
- Aşıq sənəti müqəddəsdir. Mən bu
sənətin aşiqiyəm.
Özümü Məcnun,
sənətimi də Leyli bilirəm. Ona görə də aşıq sənəti nə qədər zirvədə olsa, sevinirəm. İndi Güneydə
aşıq sənəti
yavaş-yavaş dil açır, ayaq üstə durmağa çalışır. Onu yaşatmaq
hər birimizin borcudur. Təkcə aşıqlar bu
sənəti qoruyub saxlaya bilməz, buna dövlət də kömək etməlidir.
- İran Aşıqlar
Birliyi nə vaxt yaranıb?
- Birliyimiz 2015-ci ilin yazında yaranıb. 2001-ci ildə Tehrandakı
Xaneyi-Musiqidə (Musiqi
Evi İrandakı xalqların musiqisinin inkişafına nəzarət
edir - S.S.) səsvermə
yoluyla İran aşıqlarının nümayəndəsi
seçildim, indi də bu işlə
məşğulam. Bu işdə məndən başqa dörd ustad da var,
ancaq o dörd ustadın üçü
fars, biri
türkdür. İlk gündən
istədim ki, dövlət səviyyəsində
İran aşıqlarının
müsabiqəsini keçirim,
aşıqlarımız tanınsın,
baş tutmadı.
Sonra istədim, hər il
bir şəhərimizdə
dövlətin yardımıyla
bir ustad aşığa yubiley keçirək. Nə istədim, “yox”
dedilər. Gördüm, bizim aşıqlara Musiqi Evindən bir kömək olmayacaq. Dedim, gərək özümüzə bir birlik yaradaq. Bunun yollarını səfər
etdiyim şəhərlərdə
bütün aşıqlara
danışdım. Onlar mənə
inandılar. Rəsmi adamlarla
Milli Məclisdə, Daxili İşlər Nazirliyində, bələdiyyələrdə
danışıqlar apardım.
İki il
bu işlə məşğul oldum. Sonda nazirliyə İran Aşıqlar Birliyi adıyla məktub yazdım. Məktuba cavab gəlincə min dəfə ölüb-dirildim,
dedim, görən nə cavab verəcəklər?
Əgər “yox” desəydilər, bir daha bu iş
baş tutmazdı. Üç aydan sonra nazirlikdən
bir nümayəndə
zəng edib bildirdi ki, sizin
işiniz çözümünü
tapdı, gərək
olan sənədlərinizi
toplayın, qeydiyyata alınsın. Bu xəbəri eşidəndə
sevincdən ağladım.
Beləliklə, İran Aşıqlar
Birliyinin rəsmi dövlət qeydiyyatına
alınmasını eşidən
kimi ayrı-ayrı şəhərlərdə aşıqları
yığıb tədbirlər
keçirdik, onları
birliyimizə üzv etdik. Öncə Təbrizdən başladım.
Ustadlarla
bir neçə görüş keçirəndən
sonra Təbrizin nümayəndələrini seçdim,
onlar da məni rəhbər olaraq qəbul etdilər. Urmiya, Zəncan, Miyana, Parsabad, Meşkinşəhr,
Tehran, Kərəc və
başqa şəhərlərdə
də nümayəndələrimizi
seçəndən sonra
10 nəfərdən ibarət
idarə heyəti yaradıldı. İrandakı bütün türk-azərbaycanlı
şəhərlərində seçkilər keçirildi
və bölgələrdə
aşıqlar öz nümayəndəliklərini yaratdılar.
Birliyimizin əsasnaməsi yazıldı
və qəbul olundu. İşimizə əngəl olmaq
istəyənlər də
tapıldı. Bir aydan
sonra böyük bir törənlə İran Aşıqlar Birliyinin açılışını
keçirəcəyik. Artıq indidən hazırlıq işlərinə başlamışıq.
- Bu taydakı Azərbaycan aşıqları ilə münasibətləriniz necədir,
birgə tədbirləriniz
olurmu?
- O tay-bu tay
aşıq sənəti
birdir. Hansısa fərq yoxdu, ona görə aşıqlarımız da
bir-birlərini yaxşı
tanıyırlar: kim yaxşı dastan bilir, kim yaxşı
yaradıcı aşıqdır,
kimin yaxşı danışmaq qabiliyyəti,
kimin yaxşı səsi var və
s. Ona görə də kimin könlü
istəyir, o taydan bu taya gəlir,
bu taydan o taya gedir. İstədiyimiz aşıqları Azərbaycandan
bura dəvət edirəm. Hələ bir tədbirimizi
də Azərbaycan aşıqları olmadan keçirməmişik. Azərbaycanda da aşıqla bağlı hansı
festival, yubiley olubsa, mənim “Dədə Qorqud Aşıqlar Qrupu”m dəvət olunub. Yeri gəlmişkən, bizi tədbirlərə dəvət etdiklərinə
görə Azərbaycanın
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinə təşəkkür edirəm.
- O taylı-bu taylı Azərbaycanda saz sənəti nə qədər yayğın olsa da, vahid
aşıq geyimi yoxdur. Sizcə, aşıq geyimi
necə olmalıdır?
- Ustadım deyərdi ki, Dədə Qorquddan Dədə Qurbaniyə kimi aşıqlarımızın özünəməxsus
bir paltarı olmayıb. Olubsa da, əlimizdə
bir fakt yoxdur. Amma Dədə Qurbani
zamanında aşıq
sənəti çox
inkişaf elədi.
O da Şah İsmayılın bu sənətə olan sevgisindən idi. Aşıq sənəti şah sarayında müqəddəs
sayılırdı. Çaldıran döyüşündə Şah
İsmayıl Dədə
Qurbaniyə deyir ki, aşıqlar da qızılbaşlar kimi geyinsinlər, döyüş meydanlarında
onları tək qoymasınlar. O zamandan
aşıqların paltarı
indi biz geyindiyimiz paltardır: ayaqlarımızda
çəkmə, başımızda
papaq. Bəzən deyirlər ki,
aşıqların geyindiyi
paltarlar Stalinin geyimidir. Stalin dünənki söhbətdir.
Yenə var olsun aşıqlar
ki, bu paltarları
geyinib qoruyurlar.
- Sevindiricidir ki, o taydakı aşıqlarımız
da havalarımızı
türkcəmizdə təmiz
oxuyur, dilimizi yaşadırlar.
- Güneydəki aşıqlarımız
öz dilimizdə bircə sinif də təhsil görməyiblər. Buna baxmayaraq ana dilimizi gözəl bilirlər, onu yaşadır, qoruyurlar.
Aşıqlar latın qrafikalı əlifba ilə yazıb-oxumağa da çox meyl göstərirlər.
- Gələcək işləriniz
nədən ibarətdir?
- Tehranda “Şah İsmayıl” dastanını
17 aşıqla birgə
xalqımıza çatdırmaq
və beynəlxalq aşıq festivalı keçirməyi düşünürük.
Dediyim kimi, bunların hamısından önəmli
və sevindirici hadisə qurumumuzun açılışını keçirməyimiz olacaq.
Həmin gün münasibətilə bütün
sazsevərləri və
türk dünyasını
indidən təbrik edirəm!
S.Soltanlı
Mədəniyyət.- 2015.- 4
sentyabr.- S. 15.