“Metalla işləmək insan xarakterini formalaşdırır”
“Metal üzrə
rəssamlıq bir neçə işi eyni vaxtda bacarmaq
deməkdir. Yaxşı
rəsm çəkməyi,
metalla “danışmağı”
bacarmalısan”
Soydaşımız Emin Məmmədov neçə
illərdir Kanadada yaşayır. O, çağımız üçün
çox nadir olan bir işlə - silahsaz sənəti ilə məşğul olur. Onun sənətkar kimi
bədii zövqü çox yüksəkdir və düzəltdiyi hər bir silah
həm də maraqlı sənət əsəridir.
- Emin bəy, zəhmət olmasa, özünüz haqqında
oxucularımıza məlumat
verərdiniz...
- Mən Bakıda
incəsənət xadimlərinin
ailəsində doğulmuşam. Uşaq
vaxtlarımdan valideynlərim
məni zəngin mədəniyyətimiz və
əcdadlarımızın irsi ilə tanış edirdilər.
Qohumlarım tez-tez məni
rayonlara aparırdı,
tarix muzeylərinə
gedirdik. 11 yaşım olanda müxtəlif ornamentlərlə
maraqlanmağa başladım.
Bədii
kurslara gedirdim. Aleksandr Volovik və Sara xanım kimi sənətkarların tələbəsi
oldum. Onu da deyim ki, ixtisasım sahil mühəndisliyi ilə bağlıdır.
Almaniyada
təhsil almışam.
Metalların bədii emalı
mənim hobbimdir.
Tez-tez Qafqazın müxtəlif yerlərinə səyahət
edir, bu mövzuya dair köhnə və yeni materialları öyrənməyə çalışırdım.
10 ildir Kanadanın
Kalqari şəhərində
yaşayıram. Şəhər kənarında kiçik emalatxanam var və vaxtaşırı bu ecazkar yerdə
işləyirəm. İndi 36 yaşımdayam.
Özümü tətbiqi sənətsiz
təsəvvür etmirəm.
- Soyuq silahlar - bıçaqlar, xəncərlər,
qılınclar düzəldirsiniz.
Silahsazlığı necə öyrənmisiniz?
- Metal üzrə rəssamlıq
bir neçə işi eyni vaxtda
bacarmaq deməkdir. O, bəri başdan öz layihəsinin necə görünəcəyini
bilməlidir. Yaxşı rəsm
çəkməyi bacarmalıdır.
Metalı anlamalıdır, bu zamansa metal onunla “danışacaq”.
O, gümüşlə işləməyi
bacarmalıdır. Bu çox mürəkkəb
və eyni zamanda həssas sistemdir. Bu işlə
məşğul olan adam işini
sevmirsə, heç vaxt yaxşı nəticə əldə edə bilməyəcək.
Mən dəmir döymə üzrə çoxlu ədəbiyyat oxumuşam.
Öncə sümüklə işləməyə başlamışdım.
Sonra kiçik bərpa işləri görürdüm.
Sonradan məndə milli üslubda silahlar yaratmaq istəyi artdı. Hər layihə ilə
öncəkindən daha
yaxşısını yaratmağı
arzulayırdım. Azərbaycanın quzeyli-güneyli müxtəlif
bölgələrinin ornamentlərini
öyrənirdim. Şimali Qafqazın,
Rusiyanın, Türkiyənin
materialları üzrə
çox işləmişəm.
Köhnə bakılılarla söhbətlər etmişəm.
Onlardan öyrəniləcək çox
şey vardı.
- Daha çox diqqətçəkən işlərinizdən
biri Səfəvilər
dövrünə aid “Yatağan”
qılıncıdır...
- Hələ məktəb illərindən Səfəvi
mövzusu məni xüsusi cəlb edirdi. Bizim yaxşı tarix
müəllimimiz vardı.
O, məni bu mövzuda xeyli bilgiləndirmişdi. İranda olarkən
bir neçə muzeyə baş çəkdim, oradakı soydaşlarımızla ünsiyyət
qurdum. Xüsusi maraqla Səfəvi
dövlətinin banisinin
əsərlərini öyrənirdim.
Şah İsmayıl güclü
şəxsiyyət olub.
Onun dövründə ordu və Azərbaycan dövlətçiliyinin bir
çox sahəsi inkişaf edib. Düzü, türk mənşəli silahların
fars silah
növləri kimi təqdim olunması məni məyus etdi. Qərara gəldim, elə
bir şey düzəldim ki, o dövrün əşyalarından
heç nədə geri qalmasın. Beləcə
“Yatağan” qılıncı
yenidən yarandı.
Yüksək keyfiyyətli poladdan
istifadə edərək
tiyənin üzərində
işə başladım.
Ornamentlərin bir neçə
variantını komplektləşdirdim.
Çox
gözəl alındı.
Bu layihə üzərində
xeyli iş aparılıb: qaraltma, döymə, qızılı
kəsmə, sümük
işi, əllə dərindən naxış
açma. Ümumilikdə bu layihə
3 ay vaxt apardı, amma zəhmətə dəyərdi.
- İşlərinizə maraq necədir, alırlarmı?
- Ümumən işlərimə
savadlı əhalinin marağı var. Metal işləməsinin
ənənələri hələ
də dəyərləndirilir.
Muzeylər, ayrı-ayrı insanlar
maraqlanırlar. İnsan əlinə
qılınc alanda başqa heç nə ilə müqayisə edilməyəcək
duyğular keçirir.
Bu, çox maraqlı
energetikadır. Mən metal üzrə
Kanada Rəssamlar Gildiyasına üzvəm,
yerli və beynəlxalq sərgilərdə
iştirak edirəm.
Hesab edirəm ki, gəncləri doğru istiqamətdə tərbiyə
etsək, onlar layiqli nəsil olacaq. Metalla işləmək insan xarakterini formalaşdırır.
- Deyəsən, odlu silahlar da düzəldirsiniz.
- Kanadanın Ontario və
Qlenbou (Glenbow) muzeyləri üçün
Qafqaz və türk üslubunda çaxmaq daşından hazırlanmış komplektlər
sifarişini yerinə
yetirmişəm. Amma yaradıcılığımda
başlıca olaraq soyuq silahların Qafqaz tarixi modellərinə
üstünlük verirəm.
Yerli ovçular üçün
ov silahlarının naxışlanmasına dair
bir neçə sifariş yerinə yetirmişəm.
- İndiyədək nə
qədər silah düzəltmisiniz?
- Düşünürəm ki,
150-dən artıqdır. Hər bir
əşya xüsusi vaxt tələb edir. Əşyanın üzərində mənim soyadım həkk edilir. Təbii ki, istərdim bu imza və soyad
200-300 il sonra da qiymətləndirilsin,
ona görə də hər layihədə keyfiyyət
çox gərəklidir.
- İşlərinizdən ibarət sərgi açmaq fikriniz varmı?
- Keçən il
Kalqaridə sərgidə
iştirak etmişəm.
Belə tədbirləri əldən
qaçırmamağa çalışıram.
Ola bilsin ki,
Rusiyada keçiriləcək
sərgidə iştirak
etdim. Çalışıram ki, Kanadadan,
Azərbaycandan və Gürcüstandan istedadlı
rəssamlarla müştərək
layihələr həyata
keçirim. Çox bacarıqlı
rəssam-naxışbasan Səftər
Əhmədova bu sahədə böyük ümid bəsləyirəm.
O, gümüş işində
öz bədii üslubunu inkişaf etdirir. Ümid edirəm ki,
o, rəssam və sənətkarlar sırasında
öz layiqli yerini tutacaq.
S.Soltanlı
Mədəniyət.- 2015.- 23 sentyabr.- S. 15.