Əgər Bartolo bir az cavan
olsaydı...
Heç kimə sirr deyil ki, Avropa
operalarının sonu
baş qəhrəmanlardan
kiminsə, bəzən
də hamısının
ölümü ilə
başa çatır.
Musiqidən, ifadan, səhnənin tərtibatından
nə qədər estetik zövq alsan da, faciəli
sonluq teatr ziyarətindən aldığınız
ovqatda öz izini qoyur. Amma söhbət
C.Rossininin «Sevilya bərbəri» buff-operasından,
yəni məzəli operasından gedirsə, münasibət dəyişir.
Əminik ki, bircə dəfə də bu operaya əvvəldən-axıradək
baxmayanlar ən azı onun baş
qəhrəmanı Fiqaronun
kavatinasını bir dəfə eşidib. Əgər bunu
da eşitməyibsə,
XVIII əsrin böyük
dramaturqu Bomarşenin çoxbilmiş, hiyləgər,
aradüzəldən bərbər
Fiqaro haqqında əsərindən xəbərdardır.
Aprelin
16-da Azərbaycan Dövlət
Akademik Opera və Balet Teatrında «Sevilya bərbəri»nin növbəti nümayişinə tələsənlər
də gözəl ifa, gur səs
eşidib şux musiqi dinləmək, Fiqaronun macəralarından
bir daha zövq almaq istəyənlər idi. Üstəlik, afişadakı adlar
da operasevərlərə
uzaqdan gəl-gəl deyirdi.
Əsərin süjetini danışmaq fikrində deyilik. Çünki bu yazıya diqqət edəcək oxucular italyan Rossinini də, fransız Bomarşeni də, onların sevdirdiyi, əslində dələduz sayılmalı
olan ispan Fiqaronu da tanıyırlar.
Əsas məsələ dramaturqun
qəhrəmanlarını bəstəkar musiqisi ilə kimin necə çatdırmasıdır.
Əsas
partiyaları ifa edən Belarus Böyük
Teatrının solisti,
Əməkdar artist Vladimir Qromov
(Fiqaro) və Kiyev Opera və Balet Teatrının solisti, Ukraynanın Əməkdar artisti Mikola Şulyak bizim sənətsevərlər
üçün təzə
isimlər deyillər.
Bakı səhnəsində Qromovun
«Toska»da Skarpia, Şulyakın isə «Riqoletto»dakı Hersoq partiyalarının necə
xoş təsir bağışladığı hələ unudulmayıb.
Digər partiyaları
isə özümüzünkülər
- Xalq artisti Əli Əsgərov (Don Bazilio), əməkdar artistlər İnarə Babayeva (Rozina), Səbinə Əsədova
(Berta) və Əkrəm
Poladov (Don Bartolo), vokalçı Tural Ağasıyev (Fierollo) ifa edirdilər.
Qraf Almaviva partiyasının ifaçısı
Mikola Şulyak birinci pərdədə nədənsə aciz və maraqsız təsir bağışlayırdı. Bəlkə də
onun nökəri rolunda çıxış
edən Tural Ağasıyevin inamlı oxusu və cazibəsi,
xüsusən də Rozinanın pəncərəsi
önündə serenada
ifa edən musiqiçi dəstəsinə
improvizə dirijorluğu
Şulyakı bir qədər çaşdırmışdı.
Hər halda qrafın tez-tez dirijora baxması diqqətdən yayınmadı. Üstəlik,
ikinci pərdədə
Əkrəm Poladovun
Don Bartolo obrazını
məharətlə yaratması,
səsindən düzgün
istifadə etməsi, hətta Rozinanın səsini, hərəkətlərini
məharətlə yamsılaması
tamaşaçılara o qədər
həzz verdi ki, xanım seyrçilərin arasında
bəlkə Rozinanın
qrafa sevgisini Don Bartolo ilə evlilikdən üstün tutmasını anlamayanlar da tapıldı: yəqin Don Bartolo cavan deyil, ya
da Rozina çox gəncdir, kimə aşiq olacağını bilmir...
Təbii ki, bu qənaət
Əkrəm Poladovun həmin tamaşada daha güclü, Mikola Şulyakın isə nisbətən sönük ifasından yaranmışdı.
Bayaq
Vladimir Qromovun bizim üçün tanış
sima olduğunu qeyd etmişdik. Yeri gəlmişkən, vokalçı
ilə ayrıca müsahibəmizdə o, Fiqaronu,
Bakı teatrını
çox sevdiyini, bizim operasevərlərə
önəm verdiyini xüsusi vurğulamışdı.
Deyəsən, yaraşıqlı, ucaboylu Qromovun bu sevgisi onun
budəfəki çıxışına
müsbət mənada
təsirsiz ötüşməmişdi.
Onun Fiqarosu səhnədə daha inamlı, tərəfdaşları ilə
daha sərbəst və rahat idi.
Olsun ki, V.Qromovun özünü kinoaktyor kimi sınaması da vokalçının aktyorluq qabiliyyətinin cilalanmasına təsirsiz ötüşməyib.
İncə vücudlu, şaqraq
səsli İnarə Babayevanın gənc Rozinanın yaşantılarını
inamla çatdırması,
əvvəlcə sərxoş
kapral, sonra da musiqi müəllimi
kimi Don Bartolonun evinə daxil olan qraf Almaviva
ilə baxışması,
oğrun mehribanlığı
tamaşaçıya xoş
təsir bağışladı.
İnsafsızlıq etməyək, Mikola
Şulyakın Qraf Almavivası da ikinci pərdədə daha inamlı və maraqlı idi. Ola bilsin
ki, İnarə Babayevanın Rozinanın məhəbbətini səmimiyyətlə
çatdırması qrafın
«buzunu» açmışdı.
Əgər desək ki, Xalq artisti Əli
Əsgərovun Don Baziliosu
bu tamaşanın yaraşığı idi,
ən gur alqışlar ona ünvanlanmışdı, yalan
olmaz. Həqiqətən də, «La calunnia»
(«Böhtan əvvəlcə
şirin gəlir») ariyasının mükəmməl
ifası vokalçının
tamaşa salonunun ən arxa cərgələrində
belə gur eşidilən dolğun
bas səsinə əbəs
yerə heyran qalmadığımızı sübuta
yetirdi.
İş elə gətirib ki, italyan bəstəkarları
bas və metso-soprano səsləri üçün
çox nadir hallarda böyükhəcmli partiyalar
yazıblar. Buna görə
də opera səhnəsində
Əli Əsgərov
(bas) kimi Səbinə
Əsədovanı (metso-soprano)
əsas partiyaların
ifaçısı kimi
az-az görürük.
Qulluqçu Berta partiyasını ifa edən S.Əsədovanın
səs imkanları, səhnə cazibəsi onun böyük partiyaları daha çox ifa etməsini şərtləndirir.
C.Rossini
«Sevilya bərbəri»ni cəmi 13 günə yazıb. Bəlkə də operanın musiqisinin iti axarı, reçitativlərin az qala yanıltmac
kimi iti oxunuşunun bir səbəbi də budur. Hər halda musiqinin
alleqro ritmi dinləyiciyə xoş gəlir. Elə gənc dirijor
Əyyub Quliyev də tamaşanı ilhamla idarə etməsi ilə gecənin qəhrəmanlarından
biri idi.
Birnəfəsə oynanılan, tamaşaçıların
minnətdarlıq alqışları
ilə süslü «Sevilya bərbəri»ndə
iki uyarsızlıq da diqqətimizi çəkdi ki, onları aradan qaldırmaq asandır.
Əvvəlcə, qraf Almavivanın qrimi barədə. M.Şulyak elə
qrim olunmuşdu ki, salondan onun
gözləri bərəlmiş
kimi görünürdü.
Halbuki, ukraynalı tenorun sosial şəbəkədəki
səhifəsində bu
obrazda paylaşdığı
digər fotolardakı
qrimdə ortaboylu vokalçının üz
cizgiləri kifayət
qədər yaraşıqlıdır.
Tamaşada yersiz görünən
ikinci detal isə Fiqaronun əlindən düşməyən
müasir, təxminən
otuz-otuz beş
il əvvələ
aid portfel idi. XVIII əsrə aid portretlərə, ya moda ensiklopediyalarına nəzər salmaqla, o dövrdə avropalı sənətkarların hansı
aksessuarlardan istifadə
etdiyini öyrənmək
çətin deyil.
Ümumi təəssürata gəlincə,
deməliyik ki, bu gün milli
kinoda, seriallarda çalışan prodüserlərin,
kastinq aparan mütəxəssislərin operalara
baxması ümumi işin xeyrinə olar. Ən azından, bu
gün orta nəsil dram aktyorları arasında Əkrəm Poladov, Əli Əsgərov fakturasına
və səhnə cazibəsinə malik sənətçilərə, yumşaq
desək, istənilən
qədər rast gəlinmir. Əminik
ki, əgər onlar da bu
tamaşaya baxsaydılar,
yəqin «Sevilya bərbəri»nin təəssüratını bir
cümlə ilə belə çatdırardılar:
Əgər Bartolo bir az cavan
olsaydı...
Gülcahan Mirməmməd
Məədəniyyət.- 2016.- 22
aprel.- S. 7.