“Maqomayevin
oxuduğu səhnəyə
çıxanda həyəcandan əsirdim”
Belarus vokalçı ilə səmimi söhbət
Vladimir Qromov. Belarus Respublikası
Akademik Milli Böyük Opera və Balet Teatrının solisti. Bariton. Beynəlxalq
müsabiqə diplomantı,
vokalçıların S.Monyuşko
adına Milli Müsabiqəsinin laureatı. Yəqin ki, tanıdınız. Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrının tamaşalarını davamlı
izləyənlər onun
səsinin gücünə
də, səhnə məlahətinə də,
aktyorluq qabiliyyətinə
də yaxşı bələddirlər.
- Vladimir,
bayaq fikir verdim, bizim teatrın
opera truppası sizi öz doğma adamı kimi qarşılayır...
- Elədir. Mən də Bakıda özümü qərib
hiss etmirəm. Dörd
il olar
ki, bu teatrın
tamaşalarında ara-sıra
çıxış edirəm.
Kollektivlə dostlaşmışam. Yadımdadır, ilk dəfə C.Puççininin
«Toska» operasında Skarpia partiyasını ifa etmək üçün gəlmişdim.
Həyəcandan tir-tir əsirdim.
Bircə
onu düşünürdüm
ki, mən kumirim Müslüm Maqomayevin rollar oynadığı teatrın
səhnəsinə çıxıram.
Maqomayev mənim üçün həmişə sənət
pyedestalındadır. Bu
teatrın divarları
da onun səsini
xatırlayır, Azərbaycanın
operasevərləri isə
sözsüz ki, hər bir bariton
səsli vokalçını
mütləq onunla müqayisə edirlər.
Zəif çıxış etməyə
haqqım yoxdur. Düzdür,
indi daha əvvəlki tək olmasa da, yenə
də həyəcanlanıram.
Əgər aktyor, vokalçı,
ifaçı çıxışından
qabaq zərrəcə
həyəcan keçirmirsə,
deməli, o, artıq sənət adamı deyil.
- Teatrda da hər
şey göz qabağındadır, tamaşaçıdan
heç nəyi gizlədə bilməzsən...
- Məncə, kino ilə teatrın əsas fərqi də elə budur. Kinoda biz operatorun çəkdiyindən
rejissor ilə montajçının seçib
bizə göstərdiyinə
baxırıq. Amma teatrda
salondakı hər kəsin diqqətini fərqli nəsə cəlb edə bilər. Biz həmişə kimin üçünsə iri planda, ön plandayıq. Məhz bu
cəhət teatr tamaşasında oynayan hər kəsi gərginlikdə saxlayır.
- Sərbəstlik baxımından
vokalçılara nisbətən
dramatik aktyorların bəxti daha çox gətirib. Opera, operetta tamaşası oynayanın improvizə imkanları məhduddur.
- Operada sən musiqidən asılısan...
Bütün improvizələrini, ifa etdiyin obrazın
sarsıntılarını bəstəkar yazdığı,
orkestrin ifa etdiyi musiqinin çərçivəsindən çıxmadan göstərməlisən.
Üstəlik, səs canlı
orqanizmdir. Tamaşanı bitirənədək əmin
deyilsən ki, səsin bu gün
sənin sözünə
nə qədər baxacaq.
- Səs demişkən, vokal səslərin yaranması təbiətdən,
iqlimdən də asılıdır. Məsələn, bizdə soprano, tenor səsləri
həm boldur, həm də daha qulağayatımlı
və güclüdür.
Amma bariton, bas, metso-soprano barədə bunu demək olmaz.
- Belarusda isə deyirlər ki, bizim iqlim şəraitimiz
sərt olduğundan dramatik tenor yetişmir. İtalyan operalarında tenor səs partiyaları çoxdur.
Xüsusilə, Puççini elə bil ki,
baritonları sevməyib.
- ...
- Baxın, «Çio-Çio
san»da Şarpless bütün tamaşa boyu səhnədədir, hətta dinləyici onun duetlərini ariya kimi qəbul
edir. Amma konsertdə oxumaq
istəsən, Şarplessin
oxuduqlarını tamaşadan
qopara bilməyəcəksən.
Ya da ki, «Toska»dakı
Skarpia. Vokal imkanlarını göstərmək
baxımından çox
gözəl oxuları
var, ikinci pərdədə Toska ilə deyişməsi həm musiqi, həm də dramatizm baxımından nəyə desən, dəyər! Amma yenə də
Skarpianın bütöv
bir ariyası yoxdur ki, konsert
proqramına daxil edəsən.
- Belə görürəm ki, səhnədəki münasibətə görə
bütün baritonlar Rossininin ruhuna rəhmət oxumalıdır.
- Haqlısınız. Məsələn, elə «Sevilya bərbəri»ndəki Fiqaronu
götürək. Tamaşanın
lap əvvəlində kavatinanı
oxuyur, sonra da yalnız reçitativi, yığcam
duetləri var. Amma tamaşa başa çatandan sonra baş əyməyə çıxanda hamıdan çox Fiqaro alqışlanır.
- Mən sizi Skarpia,
bir də Fiqaro partiyalarında görmüşəm. Təsadüfən kinoya çəkilməmisiniz?
- Hardan bildiniz?
- Bilmirəm. Sadəcə, sizin üz
cizgiləriniz, mimikadan
məharətli istifadəniz
məni belə fikirləşməyə vadar
etdi ki, bu cür fakturalı
vokalçı sırf
aktyor kimi də özünü sınaya bilər.
- Neçə il
əvvəl «Səksənincilər»
serialında kiçik
bir rol oynamışdım.
«Qəsd» serialında
aktyorun, «Uşağımız
olacaq» serialının
müğənni baş
qəhrəmanının mahnılarını
mən səsləndirmişəm.
Bir müddət əvvəl isə görkəmli müğənni Valentina Tolkunovaya həsr olunmuş «O başqa cür bacarmırdı» bədii filmində çəkildim. Özü də
rejissor məni sınaq çəkilişi
etmədən rola təsdiqləmişdi. Deyilənə görə, pis oynamamışam.
- Bir neçə gündür ki, Bakıdasınız. Belə səfərləriniz
çox olur?
- Bəli, teatrların arasında bağlanmış
mübadilə müqaviləsinə
əsasən qastrol tamaşalarında davamlı
çıxış edirəm.
Amma çalışıram ki,
evdən uzun müddət aralı qalmayım. Kiçik oğlum dünyaya
gələndə Minskdə
deyildim - uzunmüddətli
səfərdə idim.
Təsəvvür edin, övladım
dünyaya gəlib, hər gün az-az böyüyür, dəyişir, amma sən onu yalnız
altı aylığında
görürsən. O vaxtdan
bəri hansısa iş təklif edəndə şərt kəsirəm ki, qısamüddətli olsun.
- Bildiyim qədər, musiqiçi ailəsindənsiniz...
- Bəli, anam uzun illər Belarus Filarmoniyasının solisti
olub, kamera müğənnisidir. Atam isə
klassik gitaraçı
olsa da, ifaçılıqdan daha
çox pedaqoji fəaliyyət ilə məşğul olur.
Həyat
yoldaşım Natalya pianoçu,
Minsk Konservatoriyasının dosentidir. İki oğlumuz var: Makar, Fyodor. Makarın 13 yaşı var,
musiqi məktəbində
oxuyur. Deyəsən, musiqiyə marağı
ciddidir. Fyodor isə hələ 3 yaşındadır.
- Bəzən sənət adamları övladlarının
onların yolunu davam etdirməsini istəmirlər..
- Məncə, elələri
seçdikləri sənət
ilə öz daxili aləmində yola getməyənlərdir.
Əgər uşağın qabiliyyəti varsa, nəyə görə sənət yolunu davam etdirməsin? Mən əvvəlcə musiqi texnikumunda klassik gitara sinfində təhsil almışam.
Əsgərlikdən gələndən sonra, 21 yaşında bildik ki, mənim
vokal səsim varmış. Yenidən
texnikum, konservatoriya, magistratura, müsabiqələr...
Yaxşı vokalçı olmaq
üçün bəzən
yeniyetməliyini, gəncliyini
bu işə sərf etməlisən.
Özünü zərərli vərdişlərdən,
havanın dəyişkənliyindən
qorumalısan. Əlbəttə, sənət çətin
yoldur. Xüsusilə
kişi üçün. O, seçdiyi
sənət ilə çörək qazanıb
ailə saxlamalıdır.
- Dediniz ki, xanımınız
pianoçudur. Ailə duetiniz
necə, varmı?
- Bəli, ildə bir dəfə xüsusi konsert proqramı hazırlayırıq.
Natalya məni müşayiət edir.
Əgər operanın solisti
olmaq - mənim sevimli işimdirsə, kamera konserti - mənim hobbimdir. Həmin konsertdə oxuduqlarım yalnız mənim öz seçimimdir.
Kənardan baxanda konsert
opera tamaşasından asan
görünür. Amma elə
deyil. İki-üç saat davam edən tamaşada bir obrazı canlandırırsansa, konsertdə
üç-dörd dəqiqəlik
romans ilə obrazı çatdırmalısan.
Bir konsertdə təxminən
iyirmi dəfə yaxşı mənada cilddən cildə düşmək lazım gəlir. Sənətdən
zövq almaq da elə budur!
Nə qədər çətinlik
çəksən də,
alqışlar bütün
əziyyətləri sənə
unutdurur.
Gülcahan Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2016.- 29
aprel.- S. 11.