"Aycan"
səhnəyə çıxdı,
ay can, ay can!
Xanımana Əlibəylinin "Aycan" tamaşasını
səhnədə görən
ilk tamaşaçı nəsli
artıq nənə-baba
statusundadır. 1973-cü ildə ilk dəfə Gənc Tamaşaçılar
Teatrında səhnələşdirilmiş
bu mənzum pyes müəllifinə və quruluşçu rejissor Ulduz Rəfiliyə az
mükafat qazandırmamış,
uzun illər repertuardan düşməmişdi.
Budur, illər ötəndən
sonra "Aycan" birhissəli musiqili alleqoriya kimi yenidən səhnəyə
çıxır.
Kiçikyaşlı
məktəblilər üçün
nəzərdə tutulmuş
əsərin məzmunu
sadə və ibrətamizdir: futbol oynamağı çox sevən Aycan (Anar Seyfullayev) və onun gül-çiçəyi
çox sevən bacısı Gülyaz (Xəyalə Meydanova) yola getmirlər. Aycan bacısını həyətdə
hər tərəfdə
lək düzəldib
güllük saldığı
üçün futbol
oynamağa yer tapmadığına görə
qınayır, Gülyaz
isə qardaşını
gül-çiçəyə, şəfalı otlara biganə olmaqda. Hətta ona oxumaq üçün
güllər, bitkilər
barədə kitab da verir. Elə əsl tamaşa da bundan sonra
baş verir.
Kitab oxuya-oxuya yuxuya gedən Aycan insanların çox sevdiyi ətirli güllərin, şəfalı
bitkilərin qənimi
sayılan Balaca qanqala çevrilir, hətta özünə Böyük qanqal (Ramiq Nəsirov) kimi hami, Pıtraq
(Natiq Fərzəliyev)
kimi müttəfiq tapır, Çayır (Anar Səfiyev) kimi dil pəhləvanı
ilə birləşib
güllərə qarşı
mübarizəyə qoşulur.
Gülyaz da bu yuxu-nağılın qəhrəmanıdır,
bu nağılda onun adı Çobyas,
yəni insanlara şəfa bəxş edən Çobanyastığıdır.
Qanqal, Pıtraq və Çayır kimi alaq otları
ilə mübarizə
aparan güllər də birləşməyi
bacarırlar: Qərənfil
(Könül Əbilova),
İncigülü (Simuzər
Ağakişiyeva), Qızılgül
(Gülbəniz Mustafayeva)
Çobyas ilə birlikdə yenicə açmış Sevinc gülünü (İradə
Rəşidova) düşmənlərdən
qorumağa çalışırlar.
Bir qədər çarpışdıqdan
sonra ətirli və gözəl güllər alaq bitkilərinə qalib gəlirlər.
Mənzum pyesə bəstəkar
Rüfət Ramazanov çox gözəl musiqi bəstələyib,
demək olar ki, bütün personajlar üçün
mahnı yazıb.
Baletmeyster Yelena Volkova isə
maraqlı rəqslər
qurub. Tamaşanın
quruluşçu rəssamının
da əməyi az deyil.
Xüsusilə də tamaşa
iştirakçılarının geyimləri çox gözəl tikilib. Qərənfilin qərənfil olduğunu,
İncigülünün inciçiçəyi
olduğunu balaca tamaşaçıya ayrıca
izah etməyə ehtiyac yoxdur. Gül-çiçək haqqında azacıq
anlayışı olan
balaca seyrçi onları dərhal tanıyacaq. Bununla belə,
bizcə, ən gözəl və kreativ geyim Çayır
üçün tikilib.
Pıtraq rolunda çıxış edən Natiq Fərzəliyevdən başqa, tamaşada teatrın gənc aktyorları məşğuldur. Onların səhnədə inamlı çıxışı, süni dramatizmə və gülüşə getmədən öz rollarını kifayət qədər ciddi oynamaları, hadisələrin dinamik inkişafı isə təbii ki, quruluşçu rejissor, Əməkdar incəsənət xadimi Ağalar İdrisoğlunun xidmətidir.
İndiki uşaqların mobil telefon və planşetdən başqa heç nə ilə maraqlanmadığını, “Maşa və Ayı"dan başqa heç bir nağıl qəhrəmanını tanımadığını düşünənlər fikirləşə bilərlər ki, "Aycan" onları çətin maraqlandıra. Amma yox, onlar yanılırlar. Birincisi, bu əsərdə adətən həmyaş övladı olan ikiuşaqlı ailələrdə rast gəlinən bacı-qardaş maraqlarının "konflikti" var. Üstəlik, həmin konflikt də həm qız, həm də oğlan uşağının psixotipinə və yaş xüsusiyyətinə tam uyğun gəlir. İkincisi, tamaşa rəqs və mahnılarla boldur, bu isə bütün günü televizorda şou görən uşaqların xoşuna gəlməyə bilməz. Ən başlıcası, "Aycan" tamaşasında didaktik şəkildə qabardılmayan əsas məqam - dostluğun qələbəsi, hətta gözəllərin də (güllərin simasında) bir-birini sevərək qayğısına qalmağı bacarması kimi ibrətamiz nümunə var.
Balaca teatralların münasibətinə gəlincə isə, premyera günü tamaşaya həvəslə, hay-küy salmadan baxan kiçikyaşlı məktəblilərin səhnədə baş verənlərə reaksiyası, alqışları göstərdi ki, "Aycan" yenidən Gənc Tamaşaçılar Teatrının repertuarında möhkəmlənəcək.
Gülcahan
Mədəniyyət.- 2016.- 21
dekabr.- S.7.