“Sənət sevgisi mənimlə birgə doğulub...”
Əlimə qələm alıb onun haqqında yazmaq istəyirəm. Amma nədən başlayacağımı düşünərkən fikrimdən bu misralar keçir.
Qarabağda izim var,
Deməyə çox sözüm var.
Torpaq yağı əlində,
O yerlərdə gözüm var.
Ata, baba ocağım,
İsti ana qucağım.
Yalnız
bircə arzum var,
Azad olsun torpağım.
Əbəs yerə bu düşüncələrə
dalmadım. Bu misralarda
haqqında söhbət
açacağımız ustad
sənətkarın kədəri,
nisgili və arzusu ifadə olunub. Bəli, Qarabağ həsrətilə
yaşayan, öz nisgilini yalnız məlahətli səsinin şövqü ilə əridən, amma, bir anda olsa
bu dərdi unutmayan xanəndə Arif Babayevin sənət ünvanına
üz tutmuşuq.
Belə bilirəm ki, sənətkarın adı
çəkilən kimi
sənətsevərlərin qulağında dərhal onun məlahətli səsi pərvaz edir. Gah “Segah” üstə oxuduğu
Sənsiz
ey şux, mənim xoş güzəranım yoxdur,
Sən ki, yoxsan, elə
bil cismidə canım yoxdur;
gah “Şur”, “Bayatı-Şiraz”,
“Şüştər” və
digər muğamlar üstə oxuduğu mahnı və qəzəllər, eləcə
də möhtəşəm,
məğrur “Qarabağ
şikəstəsi” düşür
yadımıza:
Əzizinəm Qarabağ,
Şəki, Şirvan, Qarabağ.
Aləm
cənnətə dönsə,
Yaddan çıxmaz
Qarabağ.
1938-ci il fevralın
20-də Ağdam rayonunun
Sarıhacılı kəndində
İmran kişinin ailəsində bir körpə doğuldu. O, Qarabağın səsini dünya səhnələrində
əzəmətlə ucaldacaq
Arif Babayev idi. Uşaqlığından ustadlardan eşitdiyi
xalq mahnılarını,
muğam avazlarını
öz-özünə zümzümə
edərdi. Onun məlahətli
səsi əvvəlcə
doğmalarının, sonra
el-obasının və
nəhayət, bütöv
Azərbaycanın sevimlisinə
çevrildi. Bu səsi eşidən hər kəs sanki onu ürəyinin
səsi, hisslərinin,
düşüncələrinin ifadəçisi kimi qəbul etdi. Peşəkarlar isə bu səsin dünyaya ün salacağına əminliklə onu
professional səhnəyə dəvət etdilər.
Beləliklə, 1960-cı ildən Arif Babayevin həyatında mühüm bir mərhələ başladı. Bu onu sənətin zirvəsinə aparan yolun başlanğıcı
idi. O illəri ustad sənətkar bu gün belə
xatırlayır:
“Musiqini nə vaxtdan sevdiyimi bəlkə də xatırlamıram. Elə bilirəm ki,
bu sənət sevgisi mənimlə birgə doğulub və ya mən
elə bu sənət üçün
doğulmuşam. Odur ki, nə qədər çətin olsa da bu sənətin
bütün əzab-əziyyətlərinə
sinə gərərək
onun yolunda hər cəfaya dözmüşəm. Gecə-gündüz öz üzərimdə işləyərək xanəndəliyin
sirlərini öyrənməyə
çalışmışam. Mənim sənətə gəlişimin
və bu yoldakı fəaliyyətimin
əvvəli belə başlayıb. Sonrakı illər
isə demək olar ki, xalqın
gözü qarşısında
keçib”.
Beləcə, sənətdə püxtələşən
Arif Babayev respublikamızın mədəni
həyatında fəal
iştirak edərək
milli və professional musiqimizin inkişafına öz töhfələrini
verir. Onun Azərbaycan Dövlət
Filarmoniyasının solisti
kimi konsert proqramlarında çıxışları
rəğbətlə qarşılanaraq
getdikcə daha geniş tamaşaçı
auditoriyası qazanırdı.
Arif Babayev Azərbaycan Dövlət Opera və Balet Teatrının səhnəsində böyük
uğurlar qazandı.
Milli operalarımızda
yaratdığı baş
qəhrəmanlar - Kərəm
(“Əsli və Kərəm”), Aşıq
Qərib (“Aşıq
Qərib”), Şah İsmayıl (“Şah İsmayıl”), Camal
("Gəlin qayası")
- öz real səhnə
təcəssümü ilə
tamaşaçıları heyran edir, həmin
əsərlərin sevilməsinə
və daha da uzunömürlü olmasına təkan verirdi. Bu obrazlar
indiki nəsil üçün əsl örnəkdir. Yəqin ki,
oxucularımız bir obrazın adını niyə çəkmədiyimi
düşünəcəklər ki, bu da
Üzeyir Hacıbəylinin
“Leyli və Məcnun” operasından Məcnun obrazıdır.
Bəli,
bu obrazı xüsusi qeyd etdiyimiz təsadüfi deyil. Çünki Arif müəllimin
opera səhnəsindəki ən
böyük uğuru məhz Məcnun obrazı ilə bağlıdır. Sənətkar
təxminən neçə
dəfə Məcnun rolunda çıxış
etmisiniz sualını
belə cavablandırır:
“Məcnun mənim
üçün oynadığım
bütün obrazların
zirvəsində durur. Əslində bu obraz ölməz
Füzulinin və dahi Üzeyir bəyin sənət yanğısından, sənət
Məcnunluğundan irəli
gəlir. Təbii ki,
belə bir obrazı yaratmaq həm çətin, həm də şərəflidir. Açığını deyim ki, neçə
dəfə Məcnun oynadığımın dəqiq
sayını bilmirəm,
amma, onu bilirəm ki, yaradıcılığımın yarısını Məcnun
kimi yaşamışam.
Hiss etmişəm ki, tamaşaçılar da mənim Məcnunumdan razı qalıblar”.
Arif müəllimin
Məcnun obrazına vurğunluğu onun sənətə vurğunluğunu
da özündə ifadə edir. Ustadın Məcnun
eşqi ilə sənət eşqi sanki bir-birini tamamlayır. İndi qulağımda
Arif müəllimin Məcnun yanğısını
aləmə bəyan edən məlahətli səsi eşidilir.
Yarəb,
bəlayi-eşq ilə
qıl aşina məni,
Bir dəm bəlayi-eşqidən etmə
cüda məni.
Əgər ölməz Füzuli
daim Tanrıdan onu çarəsiz bir eşqə mübtəla etməsini və bir an
bu bəladan ayırmamasını arzulayırsa,
təbii ki, bu qəzəli ifa edən xanəndə
də Allahdan onu daim sənət
eşqinə mübtəla
etməsini istəyir.
Arif Babayev istəyinə nail olaraq istedadı və zəhməti ilə enişli-yoxuşlu sənət
yolunun geniş və dar cığırlarında
eyni məhəbbətlə
məğrurcasına addımlayaraq,
bu yolun zirvəsinə yüksəldi.
Bu gün sənət
zirvəsində qərar
tutan Xalq artisti, Prezident təqaüdçüsü, “Şöhrət”
və “İstiqlal” ordenli Arif Babayevin
sənət yolu əsl örnəkdir. Ustad xanəndə, gözəl
müəllim, səmimi
insan olan Arif Babayev bu
keyfiyyətləri ilə
yüksək vətəndaşlıq
nümunəsi, xalqın
və dövlətin hörmətli simasıdır.
“Qarabağsız heç vaxt özümə ad günü keçirməyəcəyəm”
- deyən Ustada biz də öz hörmət və ehtiramımızı bu yazı vasitəsilə bildirir və deyirik: “Hörmətli Arif müəllim, səsiniz Azərbaycan ifaçılıq sənətinin
səmasından əskik
olmasın, bu məlahətli səs tezliklə doğma Qarabağımızdan ucalsın...”.
Səadət Təhmirazqızı
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru
Mədəniyyət.- 2016.- 19
fevral.- S. 10.