“Saksafon
əbədi sirdaşımdır”
Əməkdar incəsənət xadimi, tanınmış ifaçı Rafiq Seyidzadə ilə söhbətimizdə uzun illərin
xatirələrini çözələdik.
- Rafiq müəllim, sizi məşhur saksafon ifaçısı kimi tanıyırıq. Musiqiyə necə gəlmisiniz?
- 1939-cu ildə Bakı şəhərində anadan olmuşam. Köküm Güney Azərbaycanın
Əhər şəhərindəndir. Atam
hakim, vəkil idi. Ailədə
4 qardaş olmuşuq.
Qardaşlarım öz dilimizdə təhsil
almışdılar, təkcə məni rus
məktəbinə qoymuşdular. Musiqiyə
gəlişim təsadüfi olub. 15 yaşım
vardı, xalam qızının İşərişəhərdəki
toyuna getmişdik. Orada bir klarnetçalan
vardı, mən onun
çalğısına vuruldum. Birdən-birə
içimdə bu alətə rəğbət
yarandı. Böyük qardaşım hərbçi
idi, sanki ürəyimi
oxumuşdu. Səhəri gün
tezdən məni oyadıb köhnə univermağa
gətirdi. Orada bir klarnet qoymuşdular,
qiyməti 916 manat
(1961-ci ilədək işlənmiş
manatla, denominasiyadan sonra 91,6 manat
- red.) idi. Bu, çox böyük pul idi. Qardaşım həmin klarneti
mənim üçün
aldı, gözlərimə
inanmırdım. Ogünəcən hansısa nəfəsli aləti ifa etmək bacarığım
yox idi. Həmin gündən evdəkiləri,
qonşuları dəng
eləməyə başladım.
Beləliklə, klarneti müstəqil
öyrəndim. Notsuz da
olsa, bütün mahnıları çala bilirdim. Sonradan notu da özüm öyrəndim.
Azərbaycan Estrada Orkestrində işləyən
zaman özümün
və Natəvan (həyat yoldaşı, Xalq artisti Natəvan
Şeyxova - S.S.) xanımın
mahnılarını aranjiman
edirdim, bütün partiturasını yazırdım. O vaxt yazdığım partituraları
indi də saxlayıram.
- Bildiyimə görə, musiqi təhsilinizi vokal üzrə almısınız. Həm
də eyni vaxtda saksafona könül vermisiniz...
- Mən Rəşid
Behbudovun vurğunu idim, bütün mahnılarını bilirdim. Onun ifaçılıq
ustalığı, estetikası
mənə həyatda
düzgün yön verib. R.Behbudovun mahnıları ilə
1955-ci ildə A.Zeynallı
adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbinin vokal şöbəsinə
daxil oldum. Orada Üzeyir Hacıbəylinin
yaxın qohumu Tamara Xəlilovanın sinfində
oxudum. Məndə səs öncədən
vardı. Orada təhsil
alarkən saksafona meyl saldım, 17 yaşım olardı.
1956-cı ildə İnşaatçılar sarayında
məşqlər edirdik.
O vaxt “Qaya” qrupu yeni yaranmışdı.
Hətta
mən də bir ay orada oxudum.
Ancaq saksafon məni daha çox özünə çəkirdi.
Məni şəhərdə hamı
saksafonçu kimi “Kəbleyi” ləqəbi ilə tanıyırdı.
Ən çox da improvizələrim
insanların xoşuna
gəlirdi. O vaxt
Bakıda Kamal Qasımov, Tofiq Əhmədov kimi tanınmış saksafonçular
vardı. Amma onlar improvizə
etmirdilər. Mən bu
yolla cazla da məşğul olmağa başladım.
Bakı Sirkində orkestr vardı, məni ora saksafonçu kimi dəvət etmişdilər. Onda 18 yaşındaydım, bir ara orada
çalışdım. Sirkdə tanınmış
bir rus dirijor
işləyirdi. Bir
dəfə not üzrə
solo çalmalı idim,
nədənsə alınmadı.
Özümü itirmədim, başladım
improvizə etməyə.
Onda belə şeyləri peşəkar musiqiçilər
hoqqabazlıq sayırdılar.
Əsər bitəndən
sonra dirijor mənə dedi ki, bundan sonra
həmin solonu özün bildiyin kimi çal. Dünyada məşhur improvizə edən caz musiqiçilərinin
çoxu peşəkar
təhsil görməyənlərdir.
- Ömrünüzün ən
çılğın, enerjili
çağlarını Azərbaycan
Dövlət Estrada Orkestrində
keçirmisiniz. O günləri
necə xatırlayırsınız?
- Öncə Azərbaycan
Dövlət Estrada Orkestrindən
danışım. Orada müxtəlif
orkestrlər vardı.
İki il
həmin orkestrlərlə
çalışdım. Sanatoriyalarda, klublarda, rəqs gecələrində, parklarda
konsertlər verirdik.
1960-cı ilin sonunda məni Azərbaycan Dövlət
Estrada Orkestrinə saksafonçu
kimi dəvət etdilər. Ora hər adam
qəbul olunmurdu. 1975-ci ilədək orada çalışdım.
Həmin il
orkestr fəaliyyətini
dayandırdı. Son illərdə mən orkestrin həm solisti, həm də direktoru idim. Səfərlər təşkil edirdim,
müxtəlif şəhərlərdə
konsertlər verirdik.
O zamanlar Elmira Rəhimova,
Natəvan Şeyxova, Oqtay Ağayev püxtələşməyə başlamışdılar. Natəvan xanımla
mən o vaxt ailə qurdum, artıq 50 ildir bir yerdəyik. 7 il həmin
orkestrdə həm də vokalist olmuşam.
- Məşhur bəstəkar
Eddi Roznerin sizi öz orkestrinə
dəvət etməsini
danışa bilərsinizmi?
- 1961-ci ildə Moskvada bir aylıq qastrol səfərində idik. Məni o vaxt məşhur
skripkaçı, dirijor,
bəstəkar Eddi Rozner öz orkestrinə dəvət etdi. O zaman Roznerin caz orkestri
SSRİ-də çox
populyar idi. O deyirdi ki, mən
həmişə yeni proqram quranda ilk olaraq Bakı tamaşaçısından başlayıram.
Əgər Bakıda proqramı
yaxşı qəbul etsələr, bilirəm ki, istənilən yerdə yüksək qarşılanacaq. Bu, bizə verilən böyük qiymət idi.
Roznerin məni
orkestrinə dəvət
etməsini rəhbərimiz,
bəstəkar Rauf Hacıyev eşitmişdi. Məni
yanına çağırıb
dedi ki, Rafiq, sən Roznerin yanına getmə. Mən mədəniyyət naziri olacağam, səni də filarmoniyanın direktoru qoyacağam. Bu söhbət 1961-ci ilin iyununda olub. Onda ali
təhsilim yox idi, sonradan o vaxtkı İncəsənət
İnstitutunda ali təhsil aldım. Həmin vaxt filarmoniyanın direktoru Tofiq Quliyev idi. Beş il
sonra Rauf Hacıyev filarmoniyanın direktoru, bir il sonra isə
mədəniyyət naziri
oldu. O, nazir işlədiyi zaman məni hansısa işə təyin etmədi. Mən mədəniyyət naziri Zakir Bağırovun
zamanında filarmoniyanın
rəhbəri oldum.
Bundan daha öncə Şəmsi Bədəlbəyliyə
minnətdaram, o məni
irəli çəkdi.
1975-ci ildə Azərbaycan Dövlət
Estrada Orkestri bağlananda
məni filarmoniyada konsert şöbəsinin müdiri qoydu. Orada ermənilər çox idi, azərbaycanlıları
sıxırdılar.
O vaxt bütün ifaçılara toylara getmələri, çörək
qazanmaları üçün
şərait yaradırdım.
Bir dəfə rəqqas Qorxmaz Qurbanov mənə xaricdən hədiyyə gətirmişdi.
Evdə açıb gördüm
ki, bahalı elektrik üzqırxanıdır.
Yoldaşım dedi ki, apar qaytar.
Mən də səhəri gətirib qaytardım.
Belə şeylər rüşvət
sayılırdı. Cavan çağlarımda
mən də Mirzə Babayevlə, Vaqif Mustafazadə ilə toylara getmişəm.
- Arada filarmoniyadan uzaqlaşdınız və
yenidən ora qayıtdınız...
- 1979-cu ildə Ş.Bədəlbəyli
filarmoniyadan gedəndən
sonra konsert şöbəsini ləğv
etdilər. Onun əsasında “Azkonsert”i
yaratdılar. Filarmoniyadan 250 nəfər bura keçdi. Ş.Bədəlbəyli də Teatr Cəmiyyətinə sədr
gəldi, məni də özüylə işləməyə dəvət
etdi. Orada “Dostluq” adlı
bir qurum yaratdı, mən də onun direktoru
oldum. O vaxt
SSRİ-nin məşhur
teatr kollektivlərini Bakıya dəvət edirdim. İldə dörd dəfə
belə səfərlər
olurdu, tanınmış
aktyorlar Bakıya gəlirdilər.
1986-cı
ildə məni filarmoniyaya direktorun birinci müavini təyin etdilər, sonra direktor oldum, 12 il
orada işlədim. 1998-ci ildə işdən
çıxdım. Daha
sonra Milli Məclis Aparatında işə düzəldim,
13 il də
orada işlədim. İndi pensiyadayam.
- Bilirəm ki, sizin bir neçə
bacarığınız var. Bəstəçiliyinizdən, şairliyinizdən də danışasınız.
- O vaxtlar mahnılar da yazırdım. “Eleonora” adlı
mahnım vardı, ittifaqda məşhur olmuşdu. Oqtay Ağayev də
onu öz repertuarına daxil etmişdi. Mahnının sözləri də
mənimdir, rusca yazmışam. Şairliyim də
var. Bəziləri buna
inanmırdılar. Süleyman Rüstəmə
də şeirlərimi
göstərmişdim, mənim
yazdığıma inanmamışdı.
Sonradan inandı.
Azərbaycan filmlərində də çəkilmişəm. “Bizim küçə” filmində çəkilmişəm,
saksafonla ifa edirəm. Eləcə də “Əhməd
haradadır?” filminin saksafon musiqisini mən ifa eləmişəm.
Orada mənim görüntülərim
də var. Bu gün də sevimli alətim mənimlədir.
Saksafon əbədi sirdaşımdır.
Bu il yanvarın
15-də Mahaçqalada bəstəkar,
dirijor, Xalq artisti, keçmiş bakılı Murad Kajlayevin 85 illik yubileyi qeyd olundu.
Həyat
yoldaşımla məni
də dəvət eləmişdilər. Orada bizim
çıxışımız oldu, yüksək səviyyədə qarşıladılar.
S.Soltanlı
Mədəniyyət.- 2016.- 26
fevral.- S. 10.