Məktəb görməyib məktəb yaradan rəssam
Məşhur fransız rəssamı, postimpressionizm cərəyanının yaradıcısı və görkəmli nümayəndəsi Pol Sezan (1839-1906) adını dünya təsviri sənət tarixinə qızıl hərflərlə yazıb.
Onun
yaradıcılığını impressionizmlə kubizm arasında körpü
də adlandırmaq olar. Sezan 1839-cu ildə Fransanın Eks-an-Provans şəhərində dünyaya
gəlib. Atası Lui-Ogüst Sezan
bankir idi və oğlunu hüquqşünas görmək
istəyirdi. Gələcəyin dahi rəssamı əvvəlcə atasının
dediyi sənəti seçir. 1858-ci ildə təhsilini bitirdikdən sonra atasının kontorunda işləməyə başlayır.
Di gəl ki,
gənc Sezanın öz dünyası vardı, bu, onun sənət axtarışları dönəmiydi.
Atası
ona yaradıcı axtarışlarının dalınca
Parisə getməyə
razılıq verir.
Pol
1862-ci ildə Parisdəki
Zərif Sənətlər
Məktəbinə imtahan
versə də, qəbul oluna bilmir. Rəssam ilk sərgisini keçirməyə
cəhd edir, bu istəyi də uğursuzluqla sonuclanır.
1869-cu ildə o, rəssamlar üçün modellik edən Mari-Qortenziey Fike adlı 19 yaşlı gənc qızla tanış
olur və onunla ailə qurur. 1872-ci ildə
bu nikahdan onların Pol adlı bir oğlu
dünyaya gəlir.
Bu illərdə Pol Sezan rəssamlar arasında tanınmağa
başlayır, impressionistlərin
təşkil etdikləri
1874 və 1877-ci il sərgilərinə
qatılır. O həm
də Luvr muzeyində köhnə rəssamların əsərlərinin
surətini çıxarırdı.
Rəssamlıq təhsili olmadığı
üçün hər
şeyi özü öyrənirdi. Ən başlıcası,
sənətin akademik qaydalarına tabe olmaq istəmirdi. Fırça ustası məktəb
keçməmişdi, ancaq
öz adıyla bağlı olan məktəb yarada bildi.
Öncələr Sezan impressionizmə yön almışdı. 1870-ci illərdən açıq
havada işləməyə
başlayan Sezan öz boyakarlıq sistemini yaradır və bu dövrdən
impressionizm ilə onun yaradıcılığı
arasında qarşıdurma
baş verir. Bununla da onun yaradıcılığı
XX əsr boyakarlığına
geniş təsir göstərir. Sezan yazar Emil Zolya ilə dost idi, onun vasitəsilə impressionizmin gələcək
nümayəndələri olan
E.Mane, K.Pissarro, K.Mone, O.Renuar və s. kimi rəssamlarla tanış
olur.
Sezanın əsərlərinin hansı
illərdə çəkildiyini
dəqiq demək mümkün deyil. Rəsmlərinin üzərində çəkilmə
illərini nadir hallarda
qeyd edirdi.
Sezan daha çox sulu boyaya
maraq göstərirdi,
onun ayrı-ayrı üsullarını yağlı
boya texnikasına gətirirdi. “Qara mərmər saat”, “Açıq siyirtmə ilə natürmort”, “Kart oyunçuları”, “Kəllə
piramidası”, “Palitra ilə natürmort” və başqa əsərlər onun yaradıcılığının “qızıl fondu”na daxildir.
1870-ci illərdə Sezanın
yaradıcılığında həm də avtoportretlər silsiləsi
başlayır. 1880-ci illərdən
sonra Sent-Viktuar dağı onun mənzərələrində tez-tez
rast gəlinir. Həmin dağ onun Eks-an-Provansdakı emalatxanasının
pəncərəsindən aydın
görünürdü.
O, fovist və kubistlərin, rus "sezançılar"ın yaradıcılığına
böyük təsir göstərib. Bəzən
Sezana "rəssamlar
üçün rəssam",
bəzən də dünya və incəsənətində fəlsəfi
konsepsiya yaradan rəssam kimi baxırlar. Hazırda onun əsərləri
ən məşhur muzeylərdə və şəxsi kolleksiyalarda saxlanılır, hərraclarda
baha qiymətə satılır.
S.Qaliboğlu
Mədəniyyət.- 2016.- 17 iyun.-
S.11.