Düşündürən,
duyğulandıran rəssam
“Yaratdıqlarımla həm sənətdən güc alıram, həm də başqalarına güc verirəm”
Yəqin ki, mənim kimi bir çoxları da Nana (Natəvan) Nərimanbəylinin əsərlərini,
yaradıcılığını sosial
şəbəkələrdən tanıyırlar. Bugünlərdə
onun yaradıcılığı ilə
yaxından tanış olmaq üçün emalatxanasına getdim, sənət haqqında düşüncələrini
dinlədim.
Bəri başdan deyim ki, təsviri sənətdə məni daha çox yaradıcı insanın ifadə etdiyi düşüncə və ideyaları təəccübləndirir. Yaradıcılığında buna rast gəldiyim rəssamlardan biri də N.Nərimanbəylidir. Onun yaradıcılığında fəlsəfilik, forma və ideya axtarışları aydın duyulur, tamaşaçıya nəyisə çatdırmaq istəyi görünür.
Rəssam emalatxanasındakı əsərlərlə bir-bir məni tanış edir, həm də sənətə gəlişindən söz açır: “1971-ci ildə Bakıda doğulmuşam. Rəssam olmaq qərarımı gec verdim. Hamı mənim musiqiçi olacağımı düşünürdü. Ona görə ki, ailəmizdə çoxlu musiqiçi vardı. Uşaqlıqdan şəkil çəkməyə başlamışam. 1988-ci ildə Qroznıda Rəssamlıq Məktəbinə daxil oldum. Oradakı müəllimim Oleq Mişin idi. O, Azərbaycanın ilk kubist rəssamı sayılırdı. Keçmiş bakılı idi, Gürcüstanda rəssamlıq təhsili almışdı, Qroznıda yaşayırdı. Rəssamlıq məktəbini bitirib Bakıya qayıtdım. Ali təhsilimi indiki Memarlıq və İnşaat Universitetində davam etdirdim. Burada da gözəl bir insandan - memar və rəssam Elturan Avalovdan sənətin sirlərini öyrəndim. İxtisasca memaram, ancaq memarlıqla yox, rəssamlıqla məşğul olmağa başladım”.
Onun həm də müəllim kimi 20 illik təcrübəsi var. 1996-cı ildə İsrail Mədəniyyət Mərkəzində rəssamlıqdan dərs deməyə başlayıb. Bu müddət ərzində onlarla insana rəssamlığın sirlərini öyrədib. İndi bu işlə emalatxanasında məşğul olur.
Nana xanımın yüzlərlə
əsəri var. Bunlardan bir neçə sərgi düzəltmək
olar. Ancaq o, indiyə
kimi fərdi sərgisini keçirməyib,
hətta kollektiv sərgilərdə belə
onun işlərini görmürük: “Düşünürəm
ki, hələ tezdir. Daha yaxşı, güclü
əsərlərlə tamaşaçıların
qarşısına çıxmaq
istəyirəm. Yaradıcılığı hər şeydən
üstün tuturam.
Yaradıcılıq varsa,
sərgini hər zaman eləmək olar”, - deyir.
Dolanışığı yaradıcılıqdan çıxan
rəssamlar üçün
başlıca çətinlik
əsərlərini sata
bilməməkdir. Yüksək sənət dəyəri
olan əsərlər
adi tamaşaçı
tərəfindən qəbul
edilmir. Sıradan tamaşaçıya daha çox tez anlaşılan, dərin düşüncə
tələb etməyən
əsərlər gərəkdir.
Rəssam bunu nəzərə alaraq dolanışıq xatirinə
mənzərə və
natürmortlar da çəkir: “Hərənin
bir zövqü var. Əsərlərim ara-sıra
satılır. Adamlar daha
çox mənzərə,
natürmort istəyirlər.
Mən də onların istəyini nəzərə
alıram”.
Bəs rəssam
öz əsərləriylə
tamaşaçıya nə
demək istəyir? “Məni
əsasən insanın
iç dünyası
maraqlandırır. Hər bir
insanda gözəlliklər
və çirkinliklər
var. İstəyim insanı
özünə təqdim
etmək, tanıtmaqdır.
Adi halda insan özünü
tanımaq istəmir.
Sənət ona özünü tanımaqda
yardımçı ola bilir. Mən sənətin duyğusal, mənəvi, təmizləyici
gücünə inanıram.
Yaratdıqlarımla həm sənətdən
güc alıram, həm də başqalarına güc verirəm”.
Hər əsər
bir mövzudur, ideyadır. “Klounun
doğum günü” əsərində rənglər
insan hissiyyatını
coşdurmağa xidmət
edir.
Nana xanımın öz
“Məcnun”u var. Di gəl
ki, o, Məcnununu səhrada yox, yaşıllıq içində
təsvir edib. Rəssam
demək istəyir ki, istər səhrada, istərsə də meşədə olsun, təbiətlə bir olan, onunla
nəfəs alan
hər bir insan Məcnundur.
“Vidalaşma” əsərindəki
hüzn sanki insanın içinə dolur. Əsərdəki gənc qızın
simasındakı kədərlə
atın gözlərindəki
nisgil bir-birini tamamlayır, insanda dərin sarsıntı doğurur. “Böyük
ay” əsərində avanqard
və abstrakt meyllər qabarıq gözə çarpır.
Burada cizgilərin qeyri-müəyyənliyi,
dağınıqlığı diqqəti cəlb edir. “Uçuşun yamsılanması”nı sürrealist, ekspressionist əsər saymaq olar. Əsərdə gerçək obrazlar
olsa da, rəssam daha çox düşüncə
və duyğularını
rənglərin gücüylə
çatdırmaq istəyir.
Yaradıcılığında realizm, sürrealizm, kubizm cərəyanlarına
aid əsərlər ayrıca
yer tutur. Bunu belə izah edir: “Cərəyanlar rəssamın qarşısında
geniş imkanlar açır. Rəssam özünü dar
çərçivəyə salmamalı, yaradıcı
duyğularını qısmamalı,
eksperimentlər eləməkdən
çəkinməməlidir. Mən müxtəlif texnikalarla işləməyi xoşlayıram.
Bu həm də
özünüifadə imkanlarına
yol açır”.
Rəssamın Qarabağ mövzusunda bir neçə əsəri var. Bu da səbəbsiz deyil. Nana xanımın soyu Qarabağdandır. Qarabağın rəmzi olan Xarı bülbül onun yaradıcılığında
diptixə çevrilib.
“Qarabağ nəğmələri”
əsərini də rəssam əzəli torpağımıza olan sevgidən yaradıb.
N.Nərimanbəylinin qrafik yaradıcılığı
da zəngindir. Qara tuş,
qara karandaş, kömürlə çəkdiyi
qrafik əsərlərilə
yanaşı, rəngli
qrafikaları da diqqət çəkir.
Rəssamın qrafik əsərlərində
dərin lirizm, şeriyyət var ki, bu da
insanı əsərlərlə
doğmalaşdırır.
S.Soltanlı
Mədəniyyət.- 2016.- 2 mart.-
S. 12.