Şirin səsin hekayəti
Hər bir övlada şərəf, şöhrət ilə şan atadır,
Başa tac, qəlbə fərəh, təxti-Süleyman atadır.
Bakira, öz yeri vardır atanın, övladın,
Nə qədər
artsa da övlad, yenə sultan atadır.
Ə.Bakir
Hər bir insan üçün ata müqəddəs və doğmadır. Ata hər birimizin
güvənc yeri, başımızın tacı,
qürur mənbəyimizdir.
Ataya məhəbbət bitib-tükənən
deyil. Mənim bu yazımı qələmə almaqda məqsədim atama sonsuz məhəbbətimlə
yanaşı, Azərbaycan
musiqi ifaçılığında
öz yeri, dəst-xətti olan tanınmış bir sənətkara hörmətimi
ifadə etməkdir.
Ata məhəbbəti ilə sənətkar hörməti bir-birini tamamlasa da, mən
daha çox sənətkar Təhmiraz Şirinovdan söhbət açacağam. Mənim musiqiçi olmağımda,
musiqişünas kimi formalaşmağımda onun
həm ata, həm də sənətkar kimi böyük zəhməti
var. Məlahətli səsi
ilə erkən yaşımdan başqa yaraq ruhumu musiqi
ilə doğmalaşdırıb.
Onun şirin səsindən eşitdiyim muğam, təsnif, xalq mahnılarımızı, eləcə
də bəstəkar nəğmələrini sevə-sevə
dinləyib, öz-özümə
zümzümə edərək
mənimsəyib, sonra
da fortepianonun şirmayı dillərində
səsləndirməyə çalışmışam.
Yaxşı yadımdadır ki, atam musiqiyə marağımı görüb
əvvəlcə mənə
uşaq oyuncağı
olan balaca bir pianino almışdı. Mən öz
kiçik pianinomda onun oxuduqlarını sanki təkrarlamağa çalışırdım. Sonra xalam Südabə xanım mənə əsl fortepiano hədiyyə
etdi. Atam bu alətdə
özü-özünü müşayiət edərək
oxuyanda mən onun barmaqlarına diqqətlə baxar, onun kimi ifa
etməyi arzulayardım.
Beləcə zaman keçdi. Atamın
məsləhəti ilə
əvvəlcə musiqi
məktəbinə, sonra
Musiqi Texnikumuna daxil olaraq, nəhayət,
təhsilimi Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasının bakalavr
və magistr mərhələlərində davam
etdirdim. Bu təhsil
illərimi o, sanki mənimlə qoşa addımlayıb. Tez-tez onunla
məşqlər edirdik.
Onun oxuduqlarını müşayiət
edərkən sanki şirin hekayətini dinləyirdim. Elə indi
də belədir.
Yalnız fərq bundadır
ki, mən indi bir şagird
və tələbə
nəzəri ilə deyil, atamı bir musiqişünas mövqeyindən dinləyirəm.
Onun səsi, avazı indi mənə sənətkarlıq baxımından
daha dolğun və müdrik hekayətlər söyləyir.
Bu yerdə həmin
şirin səsin hekayətindən bəzi məqamları oxucularımıza
nəql edim.
Təhmiraz Məhyəddin oğlu
Şirinov 1948-ci il martın 7-də Qəbələ rayonunun Çuxur Qəbələ
kəndində anadan olub. Orada orta
məktəbi bitirdikdən
sonra Sumqayıt şəhərinə gələrək
burada iş və yaradıcılıq
fəaliyyətinə başlayıb.
Erkən
yaşlarından oxumağa
başlayıb. Atamın
dediklərindən:
“Orta məktəbdə
oxuyarkən öz-özümə
zümzümələr edirdim. Bundan sinif
yoldaşlarım və
müəllimlərim xəbər
tutdular. Dərsarası tənəffüslərdə məni
oxudurdular. Mən də
o vaxt radioda eşitdiyim mahnıları
tez öyrənər və həvəslə oxuyardım. Beləliklə, bu sənətə aşiq oldum. Atam məni Ağdaş rayonunda texnikuma apardı ki, müəllimlik peşəsinə
yiyələnim, oranı
yarımçıq qoyub
oxumadım. Çünki yeganə amalım xanəndə olmaq idi”.
Deyirlər, niyyətin hara, mənzilin ora. Müğənni
olmaq həvəsi Təhmiraz Şirinovu S.Hacıbəyov adına
Sumqayıt şəhər
Musiqi Texnikumuna gətirir:
“Qəbul imtahanında
“Rast” muğamından
bir neçə şöbə oxudum. Hardan necə
dedilərsə oxudum.
İmtahana dostlarımla getmişdim.
Sinifdən çıxan kimi
onlara qoşulub məktəbdən uzaqlaşdım.
Müəllimlər çıxıb məni axtarıblar, tapmayanda deyiblər ki, o oğlanı axtarıb tapın, ona “5” yazmışıq”.
Bu hadisə 1968-ci ilə
aiddir. O vaxt Təhmiraz Şirinov kimya təmayüllü başqa bir texnikumda da təhsil
alırmış. Paralel olaraq
musiqi texnikumuna da qəbul olunur.
Öz arzusuna çatan gənc xanəndə elə o illərdən
professional səhnəyə qədəm qoyur. 1969-cu ildə respublikada
keçirilən gənclər
festivalında birinci dərəcəli diploma layiq
görüldükdən sonra
sənətə sevgisi
daha da artır.
El şənliklərində,
konsert salonlarında çıxış edən
gənc xanəndə
sənətsevərlərin sevimlisinə çevrilir.
Sumqayıt şəhərində musiqi müəllimi kimi pedaqoji fəaliyyətə
başlayır. Şəhərdə ilk musiqi kollektivinin yaradıcısı olan Təhmiraz Şirinov həmin ansamblla Sumqayıtla yanaşı,
respublikanın müxtəlif
bölgələrində uğurla
çıxış edir,
diplom və fəxri fərmanlarla mükafatlandırılır. Ən böyük mükafatlarından
biri də ona ustad xanəndə
Əlibaba Məmmədovun
diqqəti və verdiyi qiymətdir.
Xalq artisti, professor Əlibaba Məmmədovun dediklərindən:
“1975-ci il idi. Rəhbərlik etdiyim “Hümayun”
ansamblına bir solist lazım idi. Bir gün nağaraçalan Səlim gəlib dedi ki, əmi,
bir oxuyan var, bəlkə gəlsin? Dedim gəlsin. Səhəri gün Təhmiraz
gəldi məşqə.
Elə
ilk avazından xoşum
gəldi. Gördüm ki, onun səsi,
sənəti heç
kimə bənzəmir.
Əgər müğənninin səsi məlahətlidirsə,
səsin bəmi, ortası, zili varsa, ifası düzgündürsə, tələffüzü
aydındırsa, demək
o, əsl xanəndədir.
Bu dediklərimin hamısı Təhmirazın
sənətində cəmləşib.
Ona görə də uzun illər onunla çox rahat işləmişik.
15 ildən çox
Təhmirazın “Hümayun”
ansamblının solisti
olaraq həm respublikada, həm də onun hüdudlarından
uzaqlarda çoxlu sayda uğurlu çıxışları olub.
Bu illər ərzində
o, bir sənətkar və bir insan
kimi həm mənim, həm də ansambl üzvlərinin hörmətini
qazanıb. Təhmiraz məlahətli
səsi ilə musiqi mədəniyyətimizə
gözəl töhfələr
bəxş edib.
Haqlı
olaraq onu şirin səsli xanəndə adlandırırlar”.
Beləcə Təhmiraz Şirinov uzun illər “Hümayun” ansamblının
və Azərbaycan Dövlət Konsert Birliyinin solisti kimi fəaliyyət göstərib. 1990-cı illərdən isə özü daha bir ansambl yaradıb.
“Zirvə” adlı
ansamblla respublikamızın
şəhər və
rayonlarında, cəbhə
bölgələrində çıxışlar
edib, xeyriyyə konsertləri verib. Onun Azərbaycan Televiziyası və Radiosunun fondunda lent yazıları qorunub saxlanılır.
Təhmiraz Şirinovun yaradıcılığında
onun pedaqoji fəaliyyəti də geniş yer tutur. 30 ilə yaxın müddət ərzində o, gənclərə
muğam və xalq musiqisinin sirlərini aşılayıb.
Bu gün də
öz yaradıcılıq
və ifaçılıq
fəaliyyətini davam
etdirir.
Odur ki, pərəstişkarları bu
şirin səsli xanəndədən yeni-yeni
ifalar gözləyirlər. Mən də
bu səsin hekayətini nəql etməklə sənətkar
qarşısında öz
mənəvi borcumu yetirməyə çalışdım.
Ömrünün növbəti
baharını qarşılayan
sənətkara arzu və istəklərimi unudulmaz şairimiz Zəlimxan Yaqubun misraları ilə bildirirəm!
O qədər şirinləşsin,
ömrün, günün,
həyatın,
Nə sən doymaq biləsən, nə səndən doyan ola.
Səadət Təhmirazqızı
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru
Mədəniyyət.- 2016.- 4 mart.-
S. 12.