“Nə
qədər ki teatra lazımam...”
“Hərdən deyirəm ki, mənə dublyor verin, yorulmuşam. Deyirlər ki, yox, hələ ki səhnədə atılıb-düşə bilirsən,
özün oyna”
İri mavigözlü,
sarışın saçlı,
qamətli bir xanım. Əsl slavyan gözəli.
Əgər cənub şəhərinin
küçələrində belə bir xanımla
rastlaşsanız, diqqətinizi
çəkməzmi? Bəlkə
«mən bu xanımı hardasa görmüşəm» deyib
yaddaşınızı silkələdiniz
də... Bəli, siz onu Azərbaycan Musiqili Teatrının səhnəsi,
bir də «Bakılı oğlanlar»
ŞHK teatrının tamaşalarında
görmüsünüz. Ömrünü doğma teatrına
həsr etmiş, özünü öyməyən
bir sənət fədaisidir aktrisa Marina Litvinenko.
Bu yaxınlarda 60 yaşını
qeyd etmiş Marina Nikolayevna ilə görüşümüz «Bir
dayan, canavar!» uşaq tamaşasından
sonra baş tutdu. Qrim otağında əyləşib
söhbət edirik.
Əgər bayaq tamaşaya
baxmasaydım, aktrisanın
üzündəki Dovşan
qrimi də məni inandıra bilməzdi ki, dəcəl, fərasətli
və ağıllı
nağıl qəhrəmanının
obrazını canlandıran
aktrisa bu xanımdır. Söhbətimizə bir qədər uzaqdan başlayırıq.
- Estoniyada doğulmuşam. Beş yaşım var idi, hərbi dənizçi olan atam vəfat etdi. Anam iki uşaqla
tək qaldı.
Bakıda yaşayan xalam
bizi öz yanına gətirdi. Beləcə,
oldum Əmircan qızı. Uzun illər
bu qəsəbədə
yaşamışam, sonralar
Qaraçuxura köçdüm.
Hərdən zarafatla özümü
Marina Qaraçuxurlu deyə
təqdim edirəm.
Bakı mənim doğma şəhərimdir. Özümü bu şəhərdən, bu teatrdan ayrı
təsəvvür edə
bilmirəm.
- Amma bir zaman
oldu ki, Bakıda yaşayan qeyri-azərbaycanlı sənət
adamları buradan getdi...
- Yox, belə bir fikir heç
ağlıma da gəlmədi! Həmin o ağır 90-cı illərin əvvəlində,
teatrların aylarla tamaşa oynamadığı
illərdə Azərbaycan
teatrında dözüb
qalanlar nəyə qatlaşıbsa, mən də ona dözmüşəm.
Şükür, indi hər
şey qaydasındadır.
Yubileyimlə əlaqədar mədəniyyət
və turizm naziri cənab Əbülfəs Qarayev məni təbrik etdi, teatrın rəhbərliyi də məni mükafatlandırdı.
Kollektiv də ki doğmalarımdır.
Tanrıma, valideynlərimə minnətdaram ki, aktrisa oldum.
- Deməli, bu qabiliyyət sizdə irsidir?
- Anamın gözəl səsi var idi,
uşaqlıqda baletlə
məşğul olubmuş.
Atam da gitarada çalıb-oxuyarmış.
Amma ailəmizdən təkcə
mən sənətə
gəldim. Qızımın da vokal səsi,
musiqi təhsili var. İstəyirdim ki, onu teatrda xora
düzəldim. O isə
səhnədən qorxduğu
üçün imtina
etdi.
- Cəsarətdə sizə
çəkməyib...
- Mən Asəf
Zeynallı adına Musiqi Məktəbinin vokal sinfində oxuyurdum. Bir konsertmeysterimiz var idi, mənə
dedi ki, sən istedadlı qızsan, gəl, səni teatra aparım. İkinci kursda oxuyurdum.
Özü də musiqi
məktəbində aktyorluq,
səhnə ilə bağlı heç bir dərs keçilmir.
Sadəcə, düzgün ifaçılığın
yolları öyrədilir.
Yalan olmasın, Bədii şuraya bəlkə iyirmi adam yığışmışdı.
Hamısı görkəmli sənətkarlar
idi. Səhnəyə çıxdım, bildiklərimi oxudum. Məni birbaşa aktyor-vokalçı
götürdülər. O vaxtdan teatrdayam. Həm də nə yaxşı ki, teatrdayam. Şəxsi
həyatım o qədər
də ürəkaçan
deyil: əlil bacıma qulluq edirəm, qızımın
ailə həyatı uğurlu alınmadı, yanımdadır. Həyatımın
mənası bir teatrdır, bir də balaca nəvəm! Hər kəs öz taleyini yaşayır...
- Tale demişkən, aktrisa kimi qismətinizə düşən rollardan razısınız? Axı,
aktyor asılı sənət sahibidir... Üstəlik, Musiqili Teatrın
profili elədir ki, adamı bir qədər çərçivəyə salır.
- Cavanlığımda operettalarda
əsas qəhrəmanları
çox oynamışam.
Yaş artdıqca xarakterik qadın rollarına keçmişəm. Məsələn, İ.Kalmanın «Silva» operettasının
əvvəlki quruluşunda
Stassini oynamışam.
Təzə quruluşda isə
Boris Lukinski mənə
qrafinya Volyapyuku, Edvinin anasını tapşırıb. «Qafqazlı qardaşqızı»nda
da Bibixanım rolunda səhnəyə çıxıram. Necə olsa,
yaş öz sözünü deyir.
Həm də musiqili tamaşalarda baş rollar bir qayda
olaraq cavanlar üçün yazılır.
- Marina Nikolayevna, yaşdan çox da danışmayın,
onsuz da inanmayacaqlar. Sizin Dovşanınızın çevikliyini indicə görmüşəm. Hələ
qrimi də silməmisiniz...
- 11 ildir ki, «Bir
dayan, canavar!» tamaşası teatrın repertuarındadır.
Premyeradan onu mən oynayıram. Hərdən deyirəm ki, mənə dublyor verin, daha bəsdi,
yorulmuşam. Deyirlər ki,
yox, hələ ki səhnədə atılıb-düşə bilirsən,
özün oyna.
İnanırsınız, mən teatra
gələndən dublyorsuz
çıxış edirəm.
«Düyməcik» tamaşasına baxmısınız?
Orada əvvəlcə Düyməciyin
anasını, sonrakı
səhnələrdə də
Siçanı oynayıram.
Mənim
üçün fərqi
yoxdur ki, tamaşa böyüklər
üçündür, yoxsa
uşaqlar. Əksinə,
uşaq tamaşasında
daha çox can qoyuram. Uşaqlar çox həssasdırlar,
onları aldatmaq olmur. O ki qaldı sevimli rola, hər dövrdə ən çox xoşladığım
rollarım olub. Hazırkı repertuarda Əsgər
Əsgərovun quruluş
verdiyi Mark Kamolettinin «Fransızsayağı qarnir»
tamaşasındakı Jaklini
çox sevirəm.
Həm də bu əsər
dramatik tamaşadır,
indiyədək belə
rolum olmayıb.
- Sizi həm də
«Bakılı oğlanlar»
ŞHK teatrının tamaşalarına
görə də tanıyırlar...
- Tahir də, Cabir də xətrimi
çox istəyirlər.
Məni onlarla rəhmətlik Elçin Həmidov tanış
etmişdi. Hazırladıqları tamaşalarda məxsusi
mənim üçün
rol yazırlar. Kinoda da çəkilmişəm.
«Güllələnmə təxirə salınır»,
«Biz qayıdacağıq» və
digər filmlərdə
rol almışam.
Arada toylarda, ad günlərində,
qadın məclislərində
aparıcılıq edirəm,
oxuyuram. Amma «Bakılı
oğlanlar»la çıxış
etməyə başlayandan
məni daha çox tanıyırlar.
- Fonoqramla oxuyan, musiqi savadı, elə bir yaraşığı
olmayan bir qızcığaz televiziyaya
çıxır, iki
gündən sonra hamı onu tanıyır.
Amma sizin kimi teatra
ömür həsr edənlər, arxa planda qalır. Adamın xətrinə dəyir...
- Hərdən mən də heyfsilənirəm. Amma teatr doğma ocağımdır. Kütlə məni tanısa da, tanımasa da, mən teatrdayam. Nə qədər ki teatra lazımam, burada çalışacağam. Mən həyatda özü üçün yaşamayan adamam. Teatra hər gəlişim mənim üçün bayramdır.
Gülcahan Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2016.- 4
noyabr.- S.10.