Teatr: tarix və
müasirlik
Plenar iclaslarda Azərbaycanın
və dünya ölkələrinin teatr sənətinə nəzər
salındı
Noyabrın 8-də IV Bakı Beynəlxalq Teatr Konfransının ikinci günü ilk plenar iclası moderatorlar Azərpaşa Nemət (Azərbaycan) və Violeta Podolskayte (Litva) idarə edirdi.
İlk çıxış edən Əli Xoşgöftari (İran) «Gənc nəslin tamaşaları ictimai hadisə kimi» adlı məruzəsinə videomaterialların nümayişi ilə başladı. Məruzə uşaq teatrı ənənəsinə həsr olunmuşdu. Ayrı-ayrı məktəb tamaşalarından epizodların nümayişindən sonra sözə başlayan məruzəçi bu məşğuliyyətin uşaq və yeniyetmələrin sosial-mədəni inkişafı, onların arasında istedadlıların seçilməsi, öz yaşıdları ilə ünsiyyətinin qurulması, xarakterlərindəki komplekslərin aradan qalxması baxımından əhəmiyyətini vurğuladı.
Rusiya Federasiyası Başqırdıstan Respublikasından gəlmiş Ayslu Sagitovanın çıxışı isə belə adlanırdı: «Rifkat İsrafilov - başqırd teatrının reformatoru». Sovetlər Birliyindəki xalqların teatr tarixinə bələd olanlar bilirlər ki, Rifkat İsrafilovun başdırd milli teatrının inkişafında, aktyor məktəbinin formalaşmasında rolu şəksizdir. Məruzəçi bu şəxsiyyətin fəaliyyətini elmi-tarixi rakursdan diqqətə çatdırdı.
Qazaxıstan təmsilçisi Qulnar Jumaseyitova 140-dan artıq xalqın və etnik qrupun yaşadığı, 800-dən artıq etnik-mədəni qurumun fəaliyyət göstərdiyi ölkəsində xoreoqrafiya sənətindən bəhs etdi. «Yüzlərlə mədəniyyətin yer aldığı dünyada qazax xoreoqrafiyasının milli özünəməxsusluğunun axtarışları» mövzulu məruzə maraqla qarşılandı.
İrandan daha bir iştirakçı Fatemeh Faridanın «Rəqəmsal teatrın mətn müəmması» məruzəsində yeni informasiya texnologiyalarının teatra gətirdiyi yeniliklərin klassik formalara qarşı çıxması, yeni metodların tamaşanın quruluşuna və aktyor ifasına gətirdiyi dəyişikliklər barədə söz açdı.
İrina Markezini (İtaliya) «Kantora qayıdış. İtaliya təcrübəsi»
adlı məruzəsi
isə bir zamanlar bütün dünyaya səs salmış Tadeuş Kantorun unikal tamaşa qoyuluşu ənənələrinə təkrar
qayıdışa həsr
olunmuşdu.
Özbəkistanı təmsil edən gənc alim Temur Rəşidovun «Mərkəzi Asiya mədəniyyəti və
incəsənətində milli
və regional identifikasiya
problemləri» mövzulu
məruzəsi də maraqlı araşdırma nümunəsidir. Çıxışçı milli mədəniyyətlərin
regional və dünya
mədəni ictimaiyyətinə
inteqrasiyası mexanizmlərinin
yaranmasında qloballaşma
təmayüllərinin roluna
aydınlıq gətirdi.
* * *
Fasilədən sonra Azərpaşa Nemət və Violeta Podolskaytenin moderatorluğu ilə iclas davam etdi.
Bu bölümdə Nərminə
Ağayeva “Multikultural
dəyərlər və
mədəniyyətlərarası dialoq”, Vidadi Qafarov “Müasir Azərbaycan teatrının
sosiologiyası multikultural
dəyərlər aynasında”
adlı məruzələrlə
çıxış etdilər.
Çıxışlar zamanı qeyd edildi ki, ölkəmizin
tarix boyu sivilizasiyaların və mədəniyyətlərin qovuşuğunda
yerləşməsi mədəni
müxtəlifliyinə şərait
yaradıb. Multikultural dəyərlər Azərbaycanda
hər zaman mövcud olub və Nizami Gəncəvidən üzü
bu yana
bir çox ədiblərin əsərlərində
əksini tapıb. XX əsrin əvvəlində
Bakı multikultural şəhər idi, bu, teatr sənətində
də özünü
göstərirdi. Bu gün Azərbaycan dünyada multikultural dəyərləri qoruyan stabil ölkələr sırasındadır. Mədəni innovasiyalar və dialoq həyatımızın
zənginləşməsinə kömək edən teatr sənəti məkanında daha dolğun təsirə malikdir.
Vidadi Qafarov məruzəsində Azərbaycan
teatrının multikultural
mənzərəsini diqqətə
çatdırdı. Bildirildi
ki, 1921-ci ildə yaradılmış Azərbaycan
Dövlət Rus Dram Teatrı, 1992-ci ildə əsası qoyulan Qusar Dövlət Ləzgi Dram Teatrı, eləcə də Qax Dövlət Gürcü Dram Teatrı fəaliyyətini davam etdirir.
Lela Oçiauri (Gürcüstan)
“Tbilisidə Azərbaycan
teatrı - keçmişi,
bu günü, gələcəyi və inkişaf perspektivləri”
mövzulu məruzəsində
Tbilisi Dövlət Peşəkar
Azərbaycan Dram Teatrının
140 illik tarixinə nəzər saldı. Qeyd edildi
ki, sovet dövləti tərəfindən
1947-ci ildə bağlanan
teatr 2004-cü ildə
yenidən fəaliyyətə
başlayıb. Varlam Nikoladzenin
rəhbərlik etdiyi teatrın repertuarında gürcü, Azərbaycan və dünya dramaturqlarının əsərləri
yer alıb.
İnna
Afanasyevanın (Rusiya)
“Müasir teatrda immersivlik təcrübələri”,
Anna Kurinnayanın (Ukrayna)
“Müasir teatr sənətində festival formasının
funksiyaları” və Aniko B.Naginin (Macarıstan) “Kalibanın epiloqu” məruzələri
də maraqla qarşılandı.
Gülcahan
Lalə Azəri
Mədəniyyət.- 2016.- 9
noyabr.- S.6.