Ailənin dəyərini
“Afina axşamları” ilə bilin
Rus Dram Teatrı premyeraya hazırlaşır
- Anna Pavlovna, zəhmət olmasa, deyin. Siz gəncliyinizdə evdən
tək çıxardınızmı?
- Yox, Boris Oleqoviç, əlbəttə, yox. Yalnız valideynlərim, ya da böyük qardaşlarım ilə birlikdə küçəyə
çıxmağa ixtiyarım
var idi.
- Bəs gənc qızlar necə, valideynləri evdə olmayanda oğlan dostlarını evə dəvət edirdilər?
- Yox... yox... Qızlar
yad kişi
ilə yalnız valideynlərinin yanında
söhbət edə bilərdilər.
- Bəs cavan oğlanlar bəyəndikləri
qıza öz münasibətlərini necə
bildirirdilər? Onun arxasınca
düşürdülər?
- O zaman qız sevən oğlanlar heç nə etmirdilər. Elçilərini göndərirdilər, vəssalam.
...Bu, mühafizəkar bir atanın 18 yaşlı qızına görk olsun deyə, zadəgan əsilli qayınanası ilə söhbətinin bir hissəsidir.
Söhbətin necə davam etdiyini, nəsihətamiz söhbətdən kimlərin
necə qıcıqlandığını
bilməyimizə az qalıb. Gələn həftəsonu,
yanvarın 17-də S.Vurğun
adına Azərbaycan Dövlət Rus Dram Teatrı sənətsevərlərə yeni
tamaşa - rus yazıçısı Pyotr
Qladilinin «Afina axşamları» pyesi əsasında hazırlanan
eyniadlı lirik komediyanı təqdim edəcək.
Bəri başdan deyək ki, «Afina axşamları»
sıradan bir tamaşa olmayacaq. Əvvələn, bu tamaşa Azərbaycan teatrsevərinin
müasir rus yazıçısı P.Qladilinin
yaradıcılığı ilə ilk ünsiyyəti olacaq. Pyesləri yüzdən çox
teatrda oynanmış dramaturqun əsərləri
indiyədək ölkəmizdə
səhnələşdirilməyib.
Digər tərəfdən, teatr kollektivi bu tamaşanı
aktrisa, Azərbaycanın
Əməkdar artisti Yevgeniya Nevmerjitskayanın yubileyinə həsr edib. Tamaşanın quruluşçu rejissoru, Xalq artisti Aleksandr Şarovskinin sözlərinə
görə, bu pyes ondan əvvəl
elə yubilyarın öz seçimidir.
Bəs əsərdə
nədən söhbət
gedir? Müəllif, tamaşanın yaradıcı
kollektivi bu əsərlə seyrçiyə
hansı mesajı göndərir?
Bir ailəni təsəvvürünüzə
gətirin: ata, ana, bir də
onların 18 yaşlı
tələbə qızı.
Bu evdə hər
şeyi ata həll edir. Deyəcəksiniz ki, burada nə var ki?
Lap yaxşı! Elə belə
də olmalıdır.
Arvadını, qızını
yad baxışlardan, ətraf mühitin «zərərli təsiri»ndən
qoruyan, onların hətta hansı musiqini dinləyəcəyindən
hansı ifaçını
bəyənəcəyinədək hər işə qarışan ata həm yaşlı, həm də gənc nəslin müqaviməti ilə qarşılaşır. Ana atanın sözü ilə oturub-durur, hətta onun kimi düşünür,
qızının da onun kimi olmasına
razıdır. Amma hətta
məşhur fizik “təsir əks-təsirə
bərabərdir” tərifini
elmi cəhətdən
sübut etməzdən
xeyli əvvəl insan bunu öz
əməlləri ilə
aydın göstərib
ki, psixoloji basqı mütləq müqavimətə rast gələcək. Beləcə, mənəvi üstünlük
üstündə dartışa-dartışa
ömür sürən
üç nəfərlik
ailə əsl münaqişə üçbucağına
çevrilib. Ana - Lüdmila
Sergeyevna əri Boris Oleqoviçlə qızı
Nataşanın münasibətlərini
nizamlamağa cəhd göstərərkən gərgin
üçbucaq sınır.
Əslində bu ailə üçbucağı konservatoriyanın
tələbəsi, gənc
və istedadlı pianoçu Nataşa gənc bəstəkar Antona aşiq olandan bəri öz formasını itirib. Amma müdrik və
müasir dünyagörüşlü
nənə Anna Pavlovna
yolüstü qızıgilə
qonaq gələnədək
kimsə bunu etiraf etmir. Sadəcə,
hər kəs bu ailədə öz müstəsna mənəvi azadlıq və qərar vermək hüququ uğrunda bacardığı
kimi mübarizə aparır.
Bu mübarizəni və
onun necə nəticələndiyini bilmək
üçün premyera
gününü gözləmək
lazımdır.
Qeyd etdiyimiz
kimi, tamaşaya baş rejissor Aleksandr Şarovski quruluş verib. Quruluşçu rəssamı Əməkdar
mədəniyyət işçisi
Aleksandr Fyodorov, geyim rəssamı Əməkdar mədəniyyət
işçisi Olqa Abbasova, musiqi tərtibatçısı Əməkdar
mədəniyyət işçisi
Vladimir Neverovdur.
Məşqdəki fasilədən istifadə
edib quruluşçu rejissorun və aktyorların tamaşa ilə bağlı fikirlərini öyrənirik.
Aleksandr
Şarovski:
- Sadə, kiçik bir ailədə müxtəlif dünyagörüşlü
üç insan yaşayır. Ata üçün 18 yaşlı
qızı hələ
çox balacadır, qız yalnız təhsil almaq, görkəmli pianoçu
karyerası qurmaq qayğıları ilə
yaşamalıdır. Sevmək, ailə qurmaq, ana olmaq onun
üçün çox
tezdir. Bəlkə də hər
şey atanın istədiyi kimi olardı, ya da Nataşa valideynlərini atıb sevgilisini seçərdi.
Xoşbəxtlikdən nənənin - çox
çətin, amma maraqlı və şərəfli ömür
yaşamış Anna Pavlovnanın
gəlişi vəziyyəti
dəyişir. Müdrik qadın
ailəni parçalanmağa
qoymur, münaqişə
öz həllini tapır. Biz bu tamaşanı Yevgeniya Stepanovnanın yubileyinə həsr etmişik. Ümid edirik ki, «Afina gecələri» tamaşaçıların ürəyincə
olacaq. Ailənin, bir neçə
nəslin insanlarının
birlikdə yaşamasının
mümkün olduğunu
göstərəcək.
Baş rolun ifaçısı Yevgeniya Nevmerjitskaya:
- Bu rol mənim ürəyimcədir. Mənim Anna Pavlovnam
müdrik, mehriban qadındır. Yeganə nəvəsinin
xoşbəxtliyi naminə
hətta ölməyə
də hazırdır.
O inanır ki, Nataşa düzgün seçim edib, Anton onun nəvəsinin sevgisinə layiqdir.
Mən özüm
də həmişə
gəncliyin tərəfindəyəm. Düzdür, istərdim ki, öz həyat təcrübəmi onlarla bölüşüm. Amma nə
edəsən ki, hər kəs öz həyatını yaşayır, öz səhvlərini edir, sonra da düzəldir.
Əməkdar artist Natalya Şarovskayanın «Afina axşamları»nda oynadığı
Lüdmila Sergeyevna bu koloritli aktrisanın
indiyədək ifa etdiyi rollardan xeyli fərqlənir. Pyesin ilk dəqiqələrindən
belə məlum olur ki, Lüdmila
ailə qurandan sonra büsbütün ərinin təsiri altındadır. Aktrisaya
rol ilə bağlı sualımızı
ünvanlayanda ondan bunu soruşduq:
- Natalya Yuryevna, sizin
Lüdmilanız Anna Pavlovnanın
qızından daha çox, Boris Oleqoviçin
həyat yoldaşıdır. Bəlkə onun
düşdüyü vəziyyət
buna görə belə çıxılmaz
görünür?
- Haqlısınız. Lüdmila
həyat yoldaşının
«tərbiyəsinin bəhrəsidir»:
əri deyən kimi düşünür,
onun zövqü ilə seçim edir. Zadəgan əsilli bir
qız sadə bir təbəqədən
çıxmış, bir
qədər köhnə
dəbli həyat yoldaşının təsiri
altındadır. Həqiqətən də, indiyədək belə bir rol
oynamamışam. Lüdmila
üç odun arasında qalıb: anası, əri, qızı... hər üçü istəyir
ki, mənim qəhrəmanım onun tərəfini tutsun. Müəllif bu pyesi bir neçə
il öncə
qələmə alıb,
amma qoyulan mövzunun aktuallığı
artır ki, azalmır: ailədaxili bağlar qırılır,
əbədi dəyərlər
dəbdən düşmüş
sayılır. Bizim tamaşamız
isə göstərir
ki, insanın öz ailəsi, doğmaları ilə birlikdə olması ən böyük nemətdir.
Xalq artisti Səfa Mirzəhəsənovun
ifa etdiyi Boris Oleqoviçi görən bütün cavanlar, xüsusilə də gənc xanımlar heç istəməzlər
ki, onların belə atası, gələcəkdə isə
həyat yoldaşı
olsun. Fikrimizi aktyorla bölüşürük:
- Bilirsiniz, əslində
Boris Oleqoviç pis adam deyil.
Valideynləri içki aludəsi
olub, öz doğma ailəsində kiçiklərə qayğı,
böyüklərə hörmət
görməyib. Öz zəhməti
və biliyi ilə musiqi tarixçisi kimi nisbətən nadir sahənin
mütəxəssisi kimi
yetişib. Öz ailəsini
də tamam fərqli prinsiplər, öz anladığı qədər möhkəm və sağlam təməl üstündə
qurub. Məncə, əsas odur
ki, bizim tamaşaya baxanlar finalda inanacaqlar ki, ailədə hər kəs bir qədər güzəştə getməyi
bacarsa, hər şey yaxşı olacaq.
Gənc
aktrisa Natəvan Hacıyeva:
- Ana olmağa hazırlaşan qəhrəmanım Nataşanın
hissləri mənə
çox yaxındır.
Bu yaxınlarda ilk övladım dünyaya gəlib. Həyat situasiyalarımız fərqli olsa da, yaşadığım
hisslərin bu tamaşada mənə kömək edəcəyinə
inanıram.
Oleq Əmirbəyov:
- Uşaqlıqdan tanıdığım
gözəl aktyorlarla
bir daha səhnədə görüşməyə
şadam. O ki qaldı Antona, gələcək qayınatasının
ona «rəğbətinə»,
Nataşanı ondan ayırmaq üçün
əlindən gələni
etməsinə baxmayaraq,
o, sevdiyi qızdan, övladının anasından
əl çəkmir,
əsl kişi kimi hərəkət edir. Məncə, Antonun bu mübarizliyi onun xoşbəxt ailə sahibi olacağına kömək edəcək.
Beləcə, yeni bir tamaşa
teatrsevərlərin görüşünə
gəlməyə hazırlaşır. Əgər diqqət
yetirdinizsə, biz pyesin
adının sirrini açmadıq. «Afina
axşamları»nın
sirrini bilmək istəyirsinizsə, yanvarın
17-ni gözləyin.
Gülcahan Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2016.- 8
yanvar.- S. 7.