“Dünyada gözəl
soprano səslər daha
çoxdur”
Mavi gözlü, tünd-şabalıdı saçlı cavan qadın. Deyəsən, bir qədər avropalıdır. Bizim o qədər də soyuq saymadığımız payız günlərinin birində Bakı bulvarında boyun-boğazını iri şərflə möhkəm sarıyıb hər tərəfə sevgiylə baxır, gördüklərini təkcə göz yaddaşına yox, həm də smartfonun yaddaşına köçürür. Deyəcəksiniz ki, nə olsun? Günün istənilən saatında bulvara çıx, istənilən rəngdə, biçimdə, geyimdə o qədər əcnəbi görəcəksən ki!.. Hamısı da Bakı buxtasının gözəlliyindən həzz alır, gözlərinə xoş görünən nə varsa, şəklini çəkir. Razıyam. Sadəcə, bu qonaqla digərlərinin arasında bir fərq var: o, Bakıya təkcə məftun olmaq üçün deyil, həm də məftun etmək üçün gəlib. Belarus Milli Akademik Opera və Balet Teatrının solisti Tatyana Qavrilova ilk dəfə idi ki, Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrında çıxış etmək üçün paytaxtımıza gəlmişdi.
Karlovı Varıda (Çexiya, 2001) keçirilən A.Dvorjak adına vokalçıların beynəlxalq müsabiqəsinin diplomantı, Lvovda (Ukrayna, 2003) və Minskdə (2004) keçirilən beynəlxalq festivalların laureatı, şaqraq soprano səsli vokalçı... Tatyana Belarus və Azərbaycan opera və balet teatrları arasında mübadilə proqramı üzrə C.Verdinin "Riqoletto" operasında Cildanın partiyasını ifa etmək üçün Bakıda idi. Biz də növbəti qonağımızla söhbət etmək fürsətini ötürməyib, tamaşadan əvvəl, məşq arası fasilədə onu söhbətə tutduq.
- Tatyana, Bakıya xoş gəlmisiniz!
- Çox sağ olun. Bizim teatrdan çox solist Bakıda olub, tamaşalarda çıxış ediblər. Mən isə
ilk dəfə burdayam.
Amma iki gün ərzində anladım ki, sənət yoldaşlarım
niyə Bakını,
bu teatrın kollektivini bu qədər sevir! Payız xəzan fəslidir, amma Bakının havasında bahar ətri var. Minskdəki qarlı havadan sonra Bakının ovqatı adamı heyran edir. Payızın axırında çiçəklərin
açdığını görmək, ağacların
rəngi al qırmızıdan
sarıyadək dəyişən
yarpaqlarını seyr
etmək adamın ruhunu təzələyir.
Biz şimallıyıq, ona görə də belə xoş havanın, ilıq payızın qədrini yaxşı bilirik.
- Bəs teatr, orkestr, dirijor, tərəfdaşlarınız
barədə nə deyə bilərsiniz?
- Yeni tərəfdaşlar, yeni səhnə, yeni dirijor - həmişə adamı həyəcanlandırır...
Amma Cildanı davamlı olaraq oxuyuram deyə, özümü rahat hiss edirəm. Elə məşqdə bir-birimizi
anladıq. Əminəm ki, Verdi bizim uğurlu çıxış
etməyimizə imkan verəcək. Düzdür, bu, mənim Bakıda ilk çıxışım
olsa da, teatrlarımızın arasında
çox yaxşı yaradıcılıq münasibəti
var. Buna görə də
solistlərin çoxunu
şəxsən tanıyıram.
Hətta
Minskdə dirijor Əyyub Quliyevin idarə etdiyi orkestrin müşayiəti
ilə oxumuşam və razı qalmışam. Artıq Əyyubgillə
ailəvi dostuq.
- Nə zaman bildiniz ki, səsiniz var, yoxsa bu
kəşfi siz özünüz yox, yaxınlarınız etdi?
- Ağlım kəsəndən oxuyuram.
Hələ uşaq bağçasında
səhərciklərdə mahnı
oxuyardım, həvəslə
səhnəciklərdə çıxış
edərdim. Təbii ki,
o yaşda kiminsə
opera müğənnisi olacağı
barədə proqnoz vermək olmaz. Amma musiqi duyumumum olduğu bəlli idi. Anam məni musiqi
məktəbinə qoydu,
piano sinfini bitirdim.
Konservatoriyanın 3-cü kursunda özüm
qərar verdim ki, fortepiano ilə birlikdə vokal təhsili də almaq lazımdır. Beləcə,
konservatoriyanı iki ixtisas üzrə bitirdim.
- Sonra da müsabiqələr, yarışlar və opera teatrı...
- Bilirsiniz, bizim nəsil təhsilini başa vuran zaman beynəlxalq
müsabiqədə iştirak
etmək indiki qədər asan deyildi. Hətta müsabiqəyə getmək üçün
vəsait tapmaq da çətin idi. O üzdən cəmi üç sənət yarışında
iştirak edə bildim. Əgər bugünkü imkanlar 10-12 il əvvəl
olsaydı, yəqin ki, nailiyyətlərimin siyahısı daha uzun olardı...
- Bildiyim qədər, siz klassik operalardan başqa barokko musiqisini də ifa edirsiniz...
- Bəli, barokko musiqisini çox sevirəm. Əgər belə demək olarsa, bu, mənim
peşəkar hobbimdir.
Kamera musiqisindən ibarət xüsusi proqramlar üzərində işləyirəm.
Qarşıdakı günlərdə fransız musiqisindən ibarət konsertim olacaq. Onun ardınca F.Şubertin
"Qış yolu"
kimi böyük bir silsiləsini hazırlayıram (F.Şubertin
1827-ci ildə yazdığı,
hər biri 12 nəğmədən ibarət
2 hissəli mahnı silsiləsi. Bu əsər öz janrının ən mükəmməl klassik nümunəsi sayılır
- G.M.). Belə əsərlərin vokalçının repertuarında
olması onun hərtərəfli ifaçı
olduğunu göstərir.
- Teatrınızın
saytını nəzərdən
keçirəndə görünür
ki, Minskdə opera tamaşaları çox oynanılır. Siz necə, repertuarda
çoxmu məşğulsunuz?
- Teatrımızın
rəhbərliyi repertuarı
təkcə öz solistlərimizin çıxışları
üzərində yox,
həm də digər teatrlardan solist dəvət etməklə qurur. Bu, tamaşaçı üçün çox yaxşıdır. Onu teatra
daha tez-tez gəlməyə həvəsləndirir.
Bizim isə məsuliyyətimizi
artırır. Deməli, öz
teatrında elə işləməlisən, hər
tamaşanı premyera
kimi oxumalısan ki, başqa teatrlar da səni
öz tamaşasına
dəvət etsin.
Avropada, postsovet məkanında elə gözəl soprano səslər var ki, müəyyən yaş həddinə kimi ürəyin istəyən, potensialın
çatan qədər
səhnəyə çıxmaq,
oxumaq artıq bir şansdır. Bu şansı dəyərləndirmək
lazımdır.
- Soprano demişkən,
bir çox Avropa və rus bəstəkarları da operalarında əsas qadın partiyalarını bu səslər üçün
bəstələyiblər. Bir də bəstəkarlar adətən soprano partiyalarına
tərəf-müqabil kimi
tenorları seçirlər.
Bu səslər həqiqətən bir-birini
gözəl tamamlayır.
Bəs ailədə necə,
soprano ilə tenor "eyni
tonallıqda" anlaşa
bilirmi?
- Konservatoriyada
oxuyanda qızlar arasında sevgidən, ailə qurmaqdan söz düşəndə
qəti deyərdim ki, heç vaxt tenorla ailə
qurmaram! Amma nə biləydim ki, vaxt gələcək,
bir tenorla bir-birimizi sevəcəyik,
evlənəcəyik...
- Birgə çıxışlarınız necə, olurmu?
- Həyat yoldaşım Eduard Martınyuk
Avropada çox tələb olunan tenorlardandır. Müxtəlif teatrlarda davamlı
çıxış edir.
Minskə gələndə də çox vaxt eyni tamaşada
oxuyuruq. Moskvada Çaykovski adına
müsabiqəyə qoşa
getmişdik. Amma heç birimiz
üçüncü tura
keçə bilməmişdik.
Sonra Şimali Koreyada keçirilən festivalda ikimiz də uğur qazandıq. Sonra eyni teatrın solisti olduq. Yəni ailə düzəninə
sənətin, səs
tembrinin heç bir dəxli yoxdur. Yaxşı yola gedirik.
Sofiya adlı 9 yaşında, atasına çox oxşayan bir qızımız var.
- Qızınızda
necə, səhnə sənətinə meyl, gələcəyin vokalçısının
işartılarını hiss edirsiniz?
- Bunu demək çətindir. Hələ ki, Sofiya musiqi
məktəbində təhsil
alır, teatrın nəzdindəki uşaq
opera studiyasına da həvəslə gəlir.
Opera tamaşalarında uşaqların da iştirak etdiyi kütləvi səhnələrdə
yer alır. Amma onun musiqi ilə
ciddi məşğul
olmağa hövsələsinin
çatacağını, vokalçı
olmaq üçün
yetərli səsinin olacağını indidən
demək çətindir.
İndiki uşaqlar klassik
musiqiyə o qədər
də bağlı deyillər.
...Söhbətimizin
ertəsi günü qonağımızı "Riqoletto"
tamaşasında dinləmək
şansımız oldu.
Bu barədə qəzetimizin
ötən saylarında
yazı dərc olunduğundan Tatyana Qavrilova
haqqında bir cümlə ilə sözümüzü bitiririk:
həmin tamaşadan sonra onun ifasını
“Youtube”da axtaranların,
adını afişada
görmək istəyənlərin
sayı artdı.
Gülcahan
Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2017.- 13
dekabr.- S.12.