“Səslərin
ətri olur, rəngi olur, dadı olur...”
50 yaşını
qeyd edən xanəndə Teyyub Aslanovun ifalarının ruhu da var
Ağlım kəsəndən evimizdə muğam məclislərinin şahidi
olmuşam. Görkəmli
xanəndələrimiz Yaqub
Məmmədov, Hacıbaba
Hüseynov, Ağababa
Novruzov və Ağaxan Abdullayevin ifaları, maraqlı söhbətləri bu gün də unudulmaz xatirə kimi yaddaşıma yazılıb. Hər birinin öz
yolu, öz dəst-xətti var idi. Birini dinləyib qəzəl dünyasına, digərinin
ifası ilə muğam ecazkarlığına
vurğun olmuşdum...
Amma orta nəsil xanəndələrimizdən Əməkdar
artist Teyyub Aslanovun ifasını dinləyəndə
muğamlarımızla bağlı
əvvəllər ağlıma
gəlməyən dərinliklərə
endiyimi hiss etdim...
Əməkdar müəllim, unudulmaz
muğam bilicisi Nəriman Əliyevdən sənətin sirlərini öyrənən Teyyub Aslanov bu yolda
ilk gündən heç
kəsi təkrarlamayıb,
öz dəst-xətti
ilə seçilib.
İfası, özünəməxsus improvizələri ilə nəinki muğam həvəskarlarının, bu
sənətə dərindən
bələd olan muğam bilicilərinin də rəğbətini qazanıb. Sənətşünas
Cahangir Səlimxanovun xanəndə haqqında söylədiyi bir fikir burada öz
təsdiqini tapır:
“Teyyub klassik muğamı zədələmədən
ona elə bir müasirlik gətirir ki, həmin muğam günün tələbinə
çevrilə bilir. Misal olaraq son zamanlar ifa etdiyi “Bayatı-Şiraz”
muğamı, “Dara zülfün” xalq mahnısı və digərlərini göstərə
bilərik”.
Geniş səs diapazonu,
poeziyanı, xüsusilə
qəzəl janrını
mükəmməl bilməsi,
çox səlis tələffüzü onu
xalqa sevdirə bilib. Bir də, sənət
dostlarının hər
zaman qeyd etdikləri kimi, özünəməxsus qaval
çalmağı onu
daha çox fərqləndirən keyfiyyətlərdir.
Musiqiçi öz istedadını
xalqa çatdırmağı
bacarmalıdır. Teyyub Aslanovun
musiqisevərlər tərəfindən
rəğbət görməsinin
əsas şərtlərindən
biri sənətini düzgün təqdim etməsidir.
Hələ kiçik yaşlarından
musiqiyə böyük
həvəsi vardı.
Azyaşlı Teyyubu qohum-tanışların
şad günlərində
mütləq oxutdurardılar.
Bu həvəs onu orta məktəbin
birinci sinfindən musiqi məktəbinə (nağara sinfi), daha sonra isə
Bakıxanov qəsəbəsində
Mədəniyyət sarayının
“Mahur” instrumental ansamblına
gətirir. Orta məktəbi
yaxşı qiymətlərlə
bitirir, Azərbaycan Neft Kimya İnstitutuna
daxil olur. Ali təhsilini başa
vurduqdan sonra hərbi xidmətə yollanır. Geri döndükdən sonra Nəriman Əliyevdən özəl olaraq muğam dərsləri almağa başlayır.
1989-1994-cü illərdə
indiki Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetində musiqili
teatr aktyorluğu ixtisası üzrə təhsilini davam etdirir.
1995-ci ildən
muğam üçlüyü
və başqa ansambllarla bərabər
ABŞ, Böyük Britaniya,
Almaniya, Fransa, Türkiyə, Avstriya, Niderland, Yunanıstan, Polşa, Rumıniya və s. ölkələrdə
konsert və festivallarda iştirak edib. Heydər Əliyev Fondunun
həyata keçirdiyi
onlarla mədəni layihənin fəal iştirakçısıdır. Xarici ölkələrdə keçirilən
Azərbaycan mədəniyyəti
günləri, müxtəlif
qastrol səfərləri
sənət ömrünə
unudulmaz anlarla yazılıb.
2001-ci ildən Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti
Dövlət Muzeyinin nəzdində fəaliyyət
göstərən Qədim
musiqi alətləri ansamblının solisti olan xanəndə 2012-ci ilədək 37 saylı Uşaq musiqi məktəbinin xanəndə
sinfində, 2009-cu ildən
Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində
muğamın sirlərini
yeni nəsillərə
çatdırır. Müəllifi olduğu "Bayatı-Şiraz"
muğamının ifaçılıq
təfsiri” (2015) adlı
metodik tövsiyə tələbələr üçün
dəyərli tədris
vəsaitidir.
İnam, sevgi və sənət
Məncə, bunlardan ən
üstünü sevgidir.
Sevgi olmayanda nə inam, nə də
kamil sənət olur. Bir sənətkar üçün
ən böyük dəyər isə xalqın sevgisidir. Teyyub Aslanovu xalqın sevgisi ilə yanaşı, yetişdirdiyi
tələbələrinin də
sevgisi əhatə edir. Bu il
50 illik yubileyini qeyd edən xanəndə ilə görüşümüzdə də söhbətimiz elə bu üç
anlayış üzərində
quruldu.
- Teyyub müəllim, 50 illik ömrünüzü necə
xarakterizə edərdiniz?
- Yaşadığım
hər günə şükür edirəm.
Həyatımda yaxşı məqamlar
çox olub.
- Muğamda kiminsə yaradıcılığından
bəhrələnmədən püxtələşmək mümkündürmü?
- Bir var ki, sadəcə
dinləyərək səs
yazılarından öyrənəsən,
bu zaman sənətin mahiyyətini
başa düşməyəcəksən.
Mütləqdir ki, ustad yanında öyrənəsən
və oxuduğunun məğzini başa düşəsən. Yalnız bu
zaman insan özü ustad kimi yetişə bilər. Əslində yaradıcı insan
bütün yaxşı
sənətkarlardan bəhrələnməlidir.
- Nüfuzedici səs o səsdir ki, onun ruhu
var... Razısınızmı?
- Təkcə səsin yox, yazılan mahnının, musiqinin də ruhu olmalıdır. Mahnı oxumaq özü də çətindir.
3-4 dəqiqəlik mahnını ifa edəndə onun xarakterini çatdırmağı
bacarmalısan. Xarakter verməsən,
obrazlı oxumasan tamaşaçını cəlb
edə bilməzsən.
Buna görə də ifaya ruhunu
da qatmalısan.
- Tələbələrinizə
bunu necə ötürə bilirsiniz?
- Seyid Əzim Şirvaninin bir qəzəlində deyildiyi kimi, “Dedim: vüsalın üçün çox dualar eyləmişəm, Dedi: çatıbdı sənə etdiyin duaya qədər”. Biz çalışırıq tələbələrə bütün
bunları aşılayaq.
Tələbə nə dərəcədə
qavraya bilirsə, o qədər də götürür. Mən bu
gün də öyrənirəm, universitetə
hazırlaşıb gedirəm.
- Zamanla baxışlar, üslub dəyişir. Muğamda bu dəyişikliklər
necə təzahür
edir?
- Muğam ta qədimdən təkmilləşərək bu
günümüzə gəlib
çatıb. Zamanla üslublar dəyişir,
biz də yeniliyə
can atırıq. Çalışırıq
yeni bir nəfəs, yeni bir çalar qataq ki, dinləyən
kimin üslubu olduğunu hiss etsin. Hər kəs öz yolunu tapmalıdır ki, tamaşaçı onu sevə bilsin.
- Yaradıcılığınızda
müxtəlif janrlara
müraciət edirsiniz:
bəstəkar mahnıları,
caz, etno-caz...
- Müxtəlif
janrlarda yaxşı musiqiləri dinləməyi
xoşlayıram. Klassik musiqini
çox sevirəm, o cümlədən romanslar,
ariyalar və s. Vokal sinfini bitirmişəm
deyə lazım olanda ifa da
edirəm. Caz qrupları
ilə də işləmişəm. Ritm üzərində
oxumağı sevdiyim üçün bu mənə daha yaxındır. Böyük məmnunluqla
orada özümü sınayıram. Bizdə cazla
ifa edən xanəndələr azdır.
Ritmi zəif olan xanəndə çətin
ifa edə bilər.
- Nəriman Əliyevin ifalarını
dinlədim. Elə bil onun öyrətdiklərini zərrə-zərrə
yığmısınız.
- Çalışmışam
ki, öyrənim. Müəllimliyi ilə yanaşı,
həm də çox gözəl insan idi. Mən onun evində dərs almışam.
Böyük müəllim idi.
- Bəs bu gün sizin
öyrətdiklərinizi zərrə-zərrə
mənimsəyən tələbələriniz
varmı?
- İstedadlı
tələbələr çoxdur.
Elə Nəriman müəllimin qardaşı nəvəsi
tələbəmdir. Çox çalışqandır.
Zaman gələcək, onlar muğam sənətində
özlərini sübut
edəcəklər.
- Sizə ən yaxın olan muğam hansıdır?
- Bütün muğamları sevirəm.
Amma, deyəsən, mənə
ən yaxın olanı “Rast” muğamıdır.
- Sonda oxucularımıza sözünüz...
- Allahımdan çox razıyam, dövlətimizə minnətdaram.
Bir çox ölkələrdə
muğam sənətimizi
təbliğ etmişəm.
Heydər Əliyev Fondu
və Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin xətti ilə qastrol səfərlərində, festivallarda
iştirak etmişəm.
Sənətkar üçün
bundan böyük səadət ola
bilməz. Sağlıq olsun ki, bundan sonra da
sənətimizi təbliğ
etməyə imkanımız
çatsın.
Lalə Azəri
Mədəniyyət.- 2017.- 3
fevral.- S.12.