Kinokamera arxasında keçən sənətkar
ömrü
Görkəmli kinooperator, Əməkdar incəsənət xadimi Arif Nərimanbəyov ömrünün 50 ilini Azərbaycan kinosunun inkişafına həsr edib. Onlarla bədii və sənədli filmin ərsəyə gəlməsində bilik və bacarığından istifadə edərək kamil sənət nümunələrinin yaranmasına töhfə verib.
Arif Əmir oğlu Nərimanbəyov 13 aprel 1917-ci ildə Bakıda dünyaya göz açıb. Erkən çağlardan şəkil çəkməyə maraq göstərir. Çəkdiyi fotolar çox vaxt məktəbin divar qəzetinin səhifələrində yer alır. Orta təhsilini başa vurduqdan sonra Ümumittifaq Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutuna qəbul olunur, tanınmış kinooperatorların təcrübəsindən bəhrələnir.
İnstitutdan məzun olduqdan sonra Bakıya qayıdır, kinostudiyada işə düzəlir. Yefim Dziqanın Zeynəb Kazımova ilə birgə çəkdiyi Fətəli xan filmində ikinci operator kimi əmək fəaliyyətinə başlayır. Görkəmli sənətkar Əlisəttar Atakişiyevin quruluşçu operator işlədiyi bu film onun sənət taleyində əhəmiyyətli rol oynayır. Fətəli xan filmi ilə sənətdə ilk uğurlu addımını atır.
Kinorejissor Lətif Səfərov 1955-ci ildə ona Bəxtiyar filmində quruluşçu operator kimi işləməyi təklif edir. O, təbiətən romantik sənətkar olduğu üçün öz fərdi yaradıcılığını çəkilişdə tətbiq edir. Təbiətin sərt və şıltaq motivlərindən çox ustalıqla sakit epizodlara keçid edir. Ağ-qara plyonkada lentə alınan bu film onun ilk uğurlu yaradıcılığı olur. O, daha sonra Qızmar günəş altında, Bir qalanın sirri, Leyli və Məcnun, Qaraca qız və digər filmlərin çəklişində özünəməxsus dəst-xətt nümayiş etdirir.
Kinorejissor Həsən Seyidbəyli 1969-cu ildə Bizim Cəbiş müəllim filmində operator işini A.Nərimanbəyova həvalə edir. O, filmdə Bakının tarixi yerlərini çox böyük ustalıqla lentə alır. Filmdə ağır müharibə illərinin Bakısı inandırıcı boyalarla təsvir olunub. Tamaşaçı ekranda cərəyan edən hadisələrin film yox, gerçək həyat hadisələri olduğuna inanır.
Qaraca qız kinonovellası lirik planda çəkilib. Filmdə Tutu adlı yetim bir qızın xeyirxahlığından, cəsarətindən
və faciəli həyatından danışılır.
Görkəmli sənətkar özünü
aktyor kimi də sınayıb.
Rejissor Rasim Ocaqovun Özgə ömür filmində həkim Əsədov roluna çəkilib.
Kinoşünas,
Əməkdar incəsənət
xadimi Aydın Kazımzadə araşdırmasında
A.Nərimanbəyovun peşəkar
sənətkarlığından bəhs edərkən yazır: Kinorejissor Həsən Seyidbəyli
1963-cü ildə Xəzər
neftçilərindən bəhs
edən Möcüzələr
adası bədii filmini çəkərkən
operator işini A.Nərimanbəyova
tapşırır. Filmin çəkilişləri
mürəkkəb şəraitdə
- Xəzərin ortasında
vertolyotla aparılır.
Film sənət baxımından hadisəyə
çevrilməsə də,
baxımlı operator işi
ilə Azərbaycan kino tarixinə daxil olub.
A.Nərimanbəyov kinorejissor E.Quliyevlə
üç filmdə işləyib. Onun sənətini yüksək
qiymətləndirən rejissor
müsahibələrinin birində
deyib: Arif Nərimanbəyovun incə
zövqü var. Dramaturgiyanı
da dərindən başa düşür. Operatorun yaradıcılığını
klassik məktəbə
aid edən E.Quliyev qeyd edib ki,
onun kamerası statik təsir bağışlasa da, o, daxili gərginliyə daha çox diqqət yetirir.
O qızı tapın filmində quruluşçu operator işini
yerinə yetirən A.Nərimanbəyov yüksək
sənətkarlıqla hadisələrin
mahiyyətinə uyğun
çəkilişlər aparıb.
Həyat bizi sınayır, Var olun, qızlar, Ömrün səhifələri,
Onun bəlalı sevgisi də onun professionallıqla lentə köçürdüyü
filmlərdəndir.
A.Nərimanbəyov
16 may 1992-ci ildə vəfat
edib.
Savalan Fərəcov
Mədəniyyət.- 2017.- 9 iyun.-
S.13.