“Sənət
sevdamı burada davam etdirirəm”
Tanınmış aktrisa, teatr
və televiziya tamaşalarında fərqli
rolların ifaçısı
olmuş Məhbubə
Məlikova orta və yaşlı nəslin yaddaşında daha çox xatırlanır. Səhnədə bir çox xarakterik obrazlar yaratsa da, C.Cabbarlının
“Sevil”indəki Gülüş
obrazı ona daha böyük məşhurluq gətirib.
90-cı illərdə aktrisa qəfil sənətdən gedəndə
səhnə də, tamaşaçılar da onu itirdi. Maraqlıdır ki, uzun illər mediadan uzaq dayanan, müsahibələr
verməyən Məhbubə
Məlikova məhz
media sahəsində, TRT Radiosunun
Azərbaycan bölməsində
çalışır. Onunla söhbətimizdə ilk sualımız
da bu barədə
oldu.
- Məhbubə
xanım, necə oldu ki, Türkiyəyə
gəldiniz?
- Hər insanın həyatında bir boşluq olur. Hissə qapılırsan, bəzən uzaqlaşmaq istəyirsən. Bəzən qismət
deyirlər, bəxtin də səninlə gedir. Təsadüflər elə gətirdi
ki, mən də buraya gəldim. 1993-cü ildə bacım oğlu Türkiyədə
oxuyurdu, onun yanına gəldim. Ondan sonra mənim sənət dostlarım, çevrəm, Azərbaycanın
bir aktrisası kimi məni tanıyanlar, yazıçı
dostlarım məni yığıncaqlara dəvət
etdilər. Ən
yaddaqalan məqamlardan
biri Alparslan Türkeşlə tanış olmağım
oldu. Milliyyətçi Hərəkat Partiyasının
gecəsində iştirak
etdim. Rica etdilər, sevdiyim şeirlərdən oxudum onlar üçün.
Burada qalmağımı məsləhət
gördülər. Özüm də
o vaxt həyatımdakı
boşluqdan uzaqlaşmaq
istədim. Ondan sonra
çevrə böyüdü,
burada dostlarımın
sayı artdı, Allah
hər kəsdən razı olsun. Həyatımda yeni pərdəni
açdım və elə burada da sənətimə davam etdim. 1994-cü ildən bəri Ankarada TRT-nin “Türkiyənin səsi” radiosunun Azərbaycan bölməsində
aparıcı və tərcüməçi vəzifəsində
çalışıram. “Türkiyənin səsi”
radiosunun 37 dildə canlı yayımı var, onların biri də Azərbaycan
dilində yayımdır.
Fəxr edirəm ki, bütün fəaliyyətim
boyu Azərbaycana xidmət etmişəm və edirəm.
- Bəs bu gəliş nəyi dəyişdi həyatınızda? Nələri itirdiniz, nələri qazandınız?
- İnsanın
duyğuları, keçmişi
- bunları düşünəndə
bəzilərini xatırlamaq
istəmirsən. Bəzən uşaq
kimi bir şeydən küsürsən,
sonra peşman olursan. Sonrakı peşmançılıq fayda vermir. Elə şeylər qazandım ki... Birincisi, qürbətin nə olduğunu bildim. Həyatın mənasını darda qaldığın zaman anlayırsan. O qədər tək qaldığımız vaxtlar
olub. Çətin günlərimiz də
olub, gözəl günlərimiz də.
Amma ən çox qazandığım nə
idi? Sabah gözünü
azanla açırsan
ha, azanın səsini
eşidəndə insan
deyir: “Allahım, qurban olduğum, bax, mən buradayam,
sənə yaxınam,
sən məni eşidirsən”. Bundan gözəl nə ola bilər?
Oxuyub üstündən keçdiyim şairlər,
yazıçılar var
idi. Bura gəldikdən sonra
onları dərindən
dərk etdim. Burada Türkiyə torpağının
yetirdiyi söz ustadı Mehmet Akif Ersoyun poeziya
zirvəsini gördüm.
“Çanaqqala şəhidlərinə” şeiri
mənim canıma, qanıma, iliyimə işlədi. Buna can dayanmaz. Onun poetik zirvəsi
islamiyyətlə söz
sənətini bir-birinə
sintez edib.
- Özünəməxsus
ifa tərzi ilə tanınan bir aktrisa olmusunuz.
Orta və yaşlı nəsil insanlar sizi yaxşı tanıyır. Bugünkü gənclərə özünüzü
necə tanıdardınız?
- Azərbaycan teatrı elə böyük aktyorlar yetişdirib ki. Düzdür, mən onların çoxu ilə bir səhnədə
olmamışam, amma Hökümə Qurbanova,
Hamlet Xanızadə, Məmmədrza
Şeyxzamanav, Nəcibə
Məlikova kimi aktyor və aktrisalarla bir səhnədə olmaq, onlarla birlikdə nəfəs almaq, onların məktəbini keçmək mənə
çox böyük təcrübə qazandırdı.
Mən səhnəyə qədəm
basanda teatrımızın
100 yaşı var idi. “Vaqif”
tamaşasında M.Şeyxzamanov
Qacarı, mən gürcü qızı Tamaranı oynayırdıq.
Səməndər Rzayev,
İsmayıl Dağıstanlı,
İsmayıl Osmanlı,
Ağasadıq Gəraybəyli
kimi nəhəng aktyorlarımızla səhnəyə
çıxmışam. Bunların hər
biri mənim üçün gözəl
xatirədir. “Mahnı dağlarda qaldı” tamaşasında
Əliabbas Qədirovla,
“Unuda bilmirəm”də
Həsən Turabovla oynamışam. Teatrımız, sözün əsl mənasında, Akademik Milli Dram Teatrı idi, yetkin aktyorlardan
ibarət idi.
- Səhnədə
ilk addımlarınızı, ilk rollarınızı necə
xatırlayırsınız?
- Səhnəyə
ilk addımlarım universiteti
bitirdikdən sonra olub. Rejissor Tofiq Kazımov
məni Aleksandr Vampilovun “Övlad” tamaşasına dəvət
etdi. Bu zaman bizim gözəl sənətkarımız Amaliya
Pənahova bir il səhnədən
uzaqlaşmışdı. Odur ki,
“Övlad” tamaşasının
məşqləri gedə-gedə
İlyas Əfəndiyevin
“Unuda bilmirəm”, “Mahnı dağlarda qaldı” tamaşalarında
oynamalı oldum.
Teatr məni elə qəbul etdi ki, sanki çoxdan
bir aktrisasını gözləyirdi. Düzdür, bu sözlər bəlkə də qeyri-təvazökar səslənir,
amma mən təəssüratlarımı bölüşürəm.
- Tamaşaçılar sizi
daha çox Gülüş obrazı ilə xatırlayır. “Sevil” tamaşasında sizi izləyənlərin qulaq yaddaşında səsiniz yəqin indi də yaşayır...
- “Sevil”
tamaşasında nəhəng
aktyorlarla səhnədə
idim. Bir gün Ağasadıq Gəraybəyli mənə
dedi ki: “Məhbubə xanım, mən çox Gülüş görmüşəm.
İnan ki, sənin kimi Gülüş ifa edən aktrisa
görməmişəm”. Bu sözlər mənimçün
bir fəxr idi. Mən özüm Hökümə
Qurbanovanın aşiqi
idim. Məktəb illərindən onu
dinləyirdim. O qədər
vurğun idim ki ona. Azərbaycan teatrı
böyük aktrisalar yetişdirib, amma Hökümə Qurbanova kimi aktrisa, elə
bir sənətkar, mənim zənnimcə, dünyaya gəlməyəcək.
Onun Şekspirin əsərlərində
oynadığı rolları,
Kleopatrası o qədər
valehedici idi ki. O aktrisaya sevgi məni səhnəyə gətirdi.
Filmdə çəkiləndə başqası səni səsləndirə, dublyaj
edə bilər.
Amma teatr sənəti səsilə tamaşaçını
ovsunlayır. Səsin gözəlliyi
səndə olmasa, sən tamaşaçını,
dinləyicini cəlb edə bilməsən, fikri və istədiyini
o sözə, o səsə
verə bilməsən,
o effekt alınmaz.
Sənətə özünü bütün
varlığınla, ruhunla
verməlisən ki, o zaman sənət yaransın, həyatın sirrini, sözünü çözəsən.
Hazırda çalışdığım “Türkiyənin səsi” radiosunun Azərbaycan bölümü illərdir mənim sənət dünyamdır. İndi burada özüm haqqında danışmaq mənə qismət oldu. Mən ilk olaraq teatr - o müqəddəs məbəd haqqında danışmaq istəyirəm. Çünki o teatrdan gəlmişəm: burada fərq etmir, pərdələr açılırmı, işıqlar yanırmı. Mən yenə sənət sevdamı burada davam etdirirəm.
Mehparə Sultanova
Ankara
Mədəniyyət.- 2017.- 5 may.-
S.12.