“Trubadur”:
səhnədə coşan
ehtiraslar, salonda tutulan nəfəslər
Bir opera tamaşasına dəfələrlə gələn
seyrçi ona tamaşa etməkdən daha çox dinləməyə gəlir.
Çünki mövzu məlum,
bəstəkarın yazdığı
musiqinin çərçivələri
bəlli və geniş improvizələr
- imkansız. Lakin səs,
ifa elə bir nəsnədir ki, hər tamaşada
fərqli səslənir,
orkestr hər dirijorun idarəsi ilə başqa tərzdə çıxış
edir. Əgər tamaşada eşitmədiyiniz
vokalçılar çıxış
edirlərsə, hətta
indiyədək eşitdiyiniz
vokalçılar yeni
partiya ifa edirsə, deməli, siz premyeradasınız.
Bu dəfə
də elə dediyimiz kimi oldu. Mayın 27-də Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrında
C.Verdinin "Trubadur"
operasının tamaşası
dahi bəstəkarın
yaradıcılığı ilə ünsiyyət və klassik musiqinin ilahi səslənişindən zövq
almaq baxımından bütün gözləntiləri
doğrultdu.
Bəri başdan deyək
ki, dünya klassik operasının bir çox nümunələri teatrın
repertuarında olduğu
halda, "Trubadur"
çoxdan idi ki, oynanılmırdı.
Opera əsəri üçün
ənənəvi olan
iki süjet xəttinin birləşdiyi
- sevgi üçbucağı
və intiqam niyyəti üzərində
qurulmuş "Trubadur"
vokal partiyalar baxımından çox maraqlı, ariyalarda yuxarı notların aşağı notlara iti keçidi ilə şərtlənən,
müəyyən qədər
də sərt ifa tələb edən çox sanballı musiqi əsəridir. Operanın librettosu isə
elə qurulub ki, vokalçılar həm ovqatı, həm məkanı tez-tez dəyişən şəkillər boyu daha uzun və
çətin ariyalar ifa etməklə yanaşı, həm də aktyorluq qabiliyyəti nümayiş
etdirməlidirlər.
Operada titul partiyasını
ifa etmək üçün dəvət
edilmiş beynəlxalq
müsabiqələr laureatı,
Özbəkistanın Xalq
artisti Ramiz Usmanov qısa müddət ərzində
bizim sənət xiridarlarının sevimlisinə
çevrilib. Bu ilin fevralında Bakıda "Bohema" operasında Rudolfun partiyasını uğurla
oxumuş lirik tenor bu dəfə də trubadur Manrikonun mükəmməl
ifası ilə tamaşaçılara böyük
zövq bəxş etdi. 2010-cu ildə Bakıda Bülbül adına beynəlxalq müsabiqədə "Ən
yaxşı tenor" kimi
mükafat alan Usmanov bizim teatrda
cəmi ikinci dəfə çıxış
etsə də, bu səhnənin, orkestrin ifasının ona nə qədər
doğma olduğunu gözəl ifası, digər solistlər - Xalq artisti Əvəz
Abdullayev, Əməkdar
artist Afaq Abbasova, gənc vokalçı
Nina Makarova ilə tam qarşılıqlı anlaşma
dolu oyunu ilə sübuta yetirdi. Hətta hersoqinya Leonoranın
bağında xanımın
digər aşiqi - qraf Di Luna ilə qarşılaşarkən qılınc
döyüşündə elə məharət göstərdi ki, tamaşaçı özünü
bir anlıq
"Hamlet" faciəsində Hamlet ilə Laertin savaşını izləyirmiş
kimi seyr etdi.
Son teatr
mövsümlərində Almaniyada
çalışan Xalq
artisti Əvəz Abdullayev həm xarizması, həm də təbiətin əksər baritonlara bəxş etmədiyi qulağayatımlı, yuxarı
notlarda da korşalmayan mülayim səsi ilə anşlaq keçən
"Trubadur" izləyicilərinə
əsl zövq yaşatdı. Düşməni
trubadur Manrikonu savaşda öldürdüyünü
zənn edən qrafın Leonora ilə xoşbəxt gələcəyin
eşqilə dolu
"ne per l'aura ancora,
suona l'usato carme. In tempo io giungo!” (“Burda kimsə
yoxdur: nə mahnı oxuyan var, nə də
ibadət başlayıb”)
ariyasındakı həzinliyi
böyük məharət
və sevgi ilə ifası dünyanın ən böyük opera səhnələrinə
layiq bir çıxış idi.
Hazırda Azərbaycan vokal
sənətinin ən
güclü sopranolarından
sayılan Əməkdar
artist Afaq Abbasova bütün partiyalarına
əsl aktrisa münasibət bəsləməyi
ilə, obrazların hər birini fərqləndirə biləcək
baxış, jestlər
tapmaqla seçilir.
Sevgilisini ölümdən
qurtarmaq naminə yalan danışmağa, hətta qrafla nişanlanmağa razılaşan
gözəl Leonora rəfiqəsi
İnes ilə sirrini bölüşərkən,
qaranlıq bağda qrafı trubadura bənzədərkən, əlacsız
sevgidən bezib rahibə olmağa qərar verərkən, zindanda Manrikonu qaçmağa sövq edərkən, üzüyündə
gizlətdiyi zəhəri
içərkən səsini
eyni dərəcədə
idarə edə bildi. Afaq xanım çətin
Leonora partiyasının öhdəsindən
məharətlə gəldi.
Azərbaycan Dövlət Akademik
Opera və Balet Teatrının gənc solistlərindən olan, metso-soprano Nina Makarova bu dəfə Manrikonun doğma anası bildiyi analığı Asuçena
partiyasını ifa edirdi. Anasının, qrafın körpə
oğlu əvəzinə
səhvən oda atıb yandırdığı
oğlunun intiqamını
Manrikonun öhdəsinə
yıxan Asuçena səs və obraz baxımından kifayət qədər qəliz obrazdır. Əgər tamaşadan əvvəl N.Makarova mükəmməl
qrim etsəydi, təcrübəli operasevərlər
belə, bu partiyanı cavan solistin oxuduğuna inanmazdılar. Onun düzgün
nizamlanmış səsi,
partiya üzərində
mükəmməl çalışması,
orkestri, tərəfdaşlarını
eşitmə qabiliyyəti,
teatra mükəmməl
Asuçena ifaçısı
qazandırdı.
Teatrın digər solisti,
gənc soprano Səbinə
Əhmədova (İnes)
kiçik partiyalarla debüt etməkdədir.
Onu bir neçə tamaşada izlədiyimiz üçün inamla deyə bilərik ki, Səbinənin ilk çıxışlarındakı çəkingənlik, səhnə
qorxusu tamaşadan-tamaşaya
azalmaqdadır. Onun İnesi
kifayət qədər
inamlı təsir bağışlayırdı.
"Trubadur"un uğurlu, yaddaqalan tamaşa olmasında gənc dirijor, Əməkdar artist
Əyyub Quliyevin idarə etdiyi orkestrin çıxışı,
dirijorun orkestr ilə vokalçılar, xor arasında qurduğu sinxron səslənişin rolu şəksizdir. Məhz tamaşanın bütün
iştirakçılarının ilhamlı çıxışı
dünya opera səhnəsinə
layiq səhnə əsərinin ərsəyə
gəlməsinə nədən
oldu.
...Bəzən
tamaşada kimsə daha çox yaxşılığa doğru
seçilir, nəsə
axsayır. Ötən şənbə axşamı
"Trubadur" isə
mükəmməl, eyni
tempdə davam edən, birnəfəsə
oynanılan və eyni ruhla dinlənilən,
baxılan tamaşa kimi teatrın tarixinə uğurlu səhifə yazdı.
Gülcahan
Mədəniyyət.- 2017.- 31 may.-
S.6.