Son sessiya
və seminar: gələcəyə
doğru addımlar
Beynəlxalq simpoziumun “Müasirlik”
adlı sonuncu sessiyası XX əsr Azərbaycan xalçalarına
həsr olunmuşdu.
Milli İncəsənət Muzeyinin
elmi işlər üzrə direktor müavini, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə
doktoru Xədicə Əsədovanın bu dövr xalçaçılıq
sənətinin tendensiyalarından
bəhs edən məruzəsində sovetləşmənin
ilk illərində yaranmış
tikmələr, ustaların
heç bir dəqiq çeşniyə
əsaslanmadan toxuduqları
partiya və sovet mövzusuna aid xalçalar da yada salındı. 40-50-ci illərdə Leninin, Stalinin yubileylərinə həsr
edilmiş, ölçüsünə
və möhtəşəmliyinə
görə bütün
ittifaqda məşhurlaşmış
xalçaların necə
və kimlər tərəfindən hasilə
gəldiyi barədə
ətraflı məlumat
verildi.
«Moskvadakı
Şərq İncəsənəti
Dövlət Muzeyində
saxlanılan XX əsrin
birinci yarısına
aid ornamentlər və
vizual mövzulu xalçalar» mövzusunda çıxış edən
həmin muzeyin əməkdaşı Mariya
Filatovanın məruzəsi
də bir növ Xədicə Əsədovanın məruzəsinin
məntiqi davamı idi.
«Azərxalça»
ASC-nin sədri Vidadi Muradov «Xalça toxuculuğunun müasir Azərbaycan modeli» məruzəsində
bu gün ölkəmizdə xalçaçılığın
inkişafına, bu sənətin bölgələrimizdə
dirçəldilməsinə dövlət səviyyəsində
qayğının göstərildiyindən
danışdı.
Latviyanın Qulbene şəhər
Tarix və İncəsənət Muzeyinin
direktoru Valda Vorza «Latviyanın peşəkar toxuculuq sənətinin banisi Juliis Straumenin (1874-1970) - Qafqaz xalq yaradıcılığı
bilicisi» barədə məlumat xarakterli məruzə etdi.
Gürcüstan Dövlət Xalq
və Tətbiqi Sənətlər Muzeyinin
direktoru İrina Koşoridze «Kustar emalatxana üzrə Qafqaz Komitəsinin regionda xalça toxuculuq ənənələrinin
inkişafındakı rolu»
haqqında məruzəsi
tarixi fotoların nümayişi ilə diqqəti çəkdi.
Bunu simpozium iştirakçılarının
əllərindəki telefon
və fotoaparatlarla slaydlardan çəkiliş
etməsindən görmək
olardı.
Sonuncu elmi sessiyanın
moderatoru, İSAC layihə
rəhbəri Əsli
Səmədova yekun sözündə üç
gün ərzində simpoziumun işində iştirak etmiş hər kəsə təşkilat komitəsi adından təşəkkürünü
bildirdi.
* * *
Nəhayət, simpoziumda maraqlı
diskussiyalarla yadda qalan seminarlardan sonuncu gerçəkləşdi.
“Xalçalar barədə söhbət”
(Müasir incəsənətə
dair seminar) tədbirin
məntiqi sonluğu oldu.
Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin məsləhətçisi,
İSAC layihə rəhbəri
Əsli Səmədovanın
kuratorluğu, "Xalça
diplomatiyası" layihəsinin
rəhbəri Kornelia Laufun moderatorluğu, Azərbaycan Xalça Muzeyinin direktoru Şirin Məlikovanın,
xalçaçı rəssamlarımızın,
Budapeşt Moholi-Nand İncəsənət və
Dizayn Universitetinin magistri Janet Yohanna Şirmay və London Sotbi İncəsənət
İnstitutunun magistri Balin Ferenşinin iştirak etdiyi seminar ənənəvi xalçaların
bu gün Avropada daha populyar
olan kreativ və tam fərqli forma və dizaynına həsr olunmuşdu.
Kornelia Lauf ən qəribə formalı, eksklüziv əl işi olan xalça
məmulatlarına prodüserlik
etməsindən və
onların hər bir müştərinin fərdi sifarişi əsasında yalnız bir nüsxə olaraq toxunmasından, interyerin ümumi dizayn xüsusiyyətləri
nəzərə alınaraq
hazırlanmasından söz
açdı.
Ənənəvi
xalça ideyasından
bəhrələnən rəssam
Faiq Əhməd dünyada tanınır və avanqard xalçaçı rəssam
olaraq onun əsərlərinə maraq
və tələbat az deyil.
Rəssamın xalçalarında əbədiyyət meyli, zaman üzərində qələbə motivləri
güclüdür.
Bütünay Haqverdiyev, Fərəc Yusupov və digər gənc rəssamların milli xalça naxışlarına
bürüdükləri interyer
və məişət
əşyaları, eləcə
də xalça naxışlarının 3D proyeksiyası
yaratmaları bu qədim sənətin XXI əsrdəki ömrünün
yeni məna kəsb etməsi deməkdir.
Gənc macar sənətçiləri
isə ənənəvi
tikmələrin naxışlarını
nota çevirməklə onların
musiqili səslənişinə
nail olduqdan sonra bu eksperimenti Azərbaycan xalça naxışları ilə
də apararaq maraqlı nəticələr
əldə etmişlər.
Yeri gəlmişkən, gənc
sənətçilərin ənənə ilə çağdaşlığı məharətlə qovuşdurduqları
nümunələr hazırda
Azərbaycan Xalça
Muzeyində sərgilənir.
Ənənələrə həsr edilmiş
simpoziumdan müasir dövrün nəfəsi
duyulmazsa, yorucu və monoton tarixi ekskurs olar. Nə xoş ki, bu simpozium öz
adını tam doğrultdu
və son seminarı ilə adındakı kəlmələrin arasında
bərabərlik işarəsi
qoydu.
Gülcahan
Mədəniyyət.-
2017.- 25 oktyabr.- S.5.