Üzeyir bəyin səhnə əsərlərinin
coğrafiyası
Musiqi festivalı çərçivəsində elmi konfrans keçirildi
Sentyabrın
19-da Üzeyir Hacıbəyli
IX Beynəlxalq Musiqi Festivalı çərçivəsində
Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqında “Müasir
dövrdə Üzeyir
Hacıbəylinin səhnə
əsərlərinin geniş
coğrafiyası” mövzusunda
elmi konfrans keçirildi.
Konfransda ittifaqın sədri,
Xalq artisti Firəngiz Əlizadə çıxış edərək
dahi bəstəkarın
həyat və yaradıcılığından, milli musiqimizin inkişafında xidmətlərindən
söz açdı.
Bildirdi ki, Üzeyir bəyin yaradıcılığı
tükənməz bir
xəzinədir. Onun
əsərlərinin coğrafiyası
gündən-günə genişlənir,
yeni tədqiqat işləri aparılır
və bu iş hər zaman aktual olaraq
qalacaq.
Qeyd olundu ki, görkəmli bəstəkarın
əsərləri hər
zaman dünya xalqlarının da diqqət mərkəzində
olub. Hələ
sovet dövründə
dünyanın 136 ölkəsində
nümayiş olunan,
75 dilə tərcümə
edilmiş “Arşın
mal alan” kinokomediyası bu gün də tamaşaçılar tərəfindən
maraqla izlənilir: “Üzeyir bəy Azərbaycan musiqisində köklü dönüş
yaratmış dahi bəstəkardır. O, şifahi
xalq musiqi sənəti şəklində
mövcud olan Azərbaycan milli musiqisini Qərbi Avropa bəstəkarlıq
məktəblərinin nailiyyətləri,
forma və janrları
ilə zənginləşdirib,
Azərbaycan və ümumiyyətlə, Şərq
musiqisinin gələcək
inkişaf perspektivlərini,
estetik prinsiplərini müəyyənləşdirib”.
Vurğulandı ki, Ü.Hacıbəyli
həm də böyük musiqişünas
alim idi. O, müasir Azərbaycan musiqişünaslığının əsasını qoyub, musiqiyə dair tədqiqatlar aparıb, çoxlu məqalələr
yazıb.
Konfrans dahi bəstəkarın
irsinə dair elmi məruzələrlə
davam etdi. Əməkdar incəsənət
xadimləri - Həcər
Babayeva “Leyli və Məcnun” operası Bilkənd səhnəsində”, Hafiz Quliyev
“Arşın mal alan” operettası xarici teatrların səhnəsində”,
professor Cəmilə Həsənova
“Əsli və Kərəm” operasının
səhnə taleyi”, sənətşünaslıq üzrə
fəlsəfə doktoru
Jalə Qulamova “Koroğlu” operasının
TÜRKSOY xətti ilə
səhnəyə qoyulması”,
dosent Güllü İsmayılova “Arşın
mal alan” filmi: yaranma tarixi və ekran həyatı”,
Əməkdar incəsənət
xadimi Nərgiz Şəfiyeva “Üzeyir Hacıbəylinin “Arşın
mal alan” operettasının
Vyana Musiqili Teatrında tamaşasına
daha bir nəzər”, professor Könül
Nəsirova “Leyli və Məcnun” operasının Amerika səhnəsində balet təcəssümü” mövzularında
məruzə etdilər.
Bildirildi ki, hazırda Belarus və Çin səhnəsində oynanılan
“Arşın mal alan” dünya tamaşaçıları üçün
tələb olunan əsərlərdən biridir.
Bu əsəri çinlilər hələ
1959-cu ildə səhnələşdiriblər.
Həmin
aktyorlardan və tamaşaçılardan bu
gün sağ olanlar əsəri sevdiklərini dönə-dönə
dilə gətirirlər.
Bu, Üzeyir dühasının
ölməzliyi, möhtəşəmliyidir.
Diqqətə çatdırıldı ki,
bəstəkar “Arşın
mal alan”ı 1913-cü
ildə Sankt-Peterburq Konservatoriyasında oxuyarkən
yazıb. O, operettanı
tamamladıqdan sonra
ilk dəfə konservatoriyanın
direktoru, görkəmli
rus bəstəkarı
A.Qlazunova göstərib.
Qlazunov əsəri çox bəyənib. Bundan sonra
Üzeyir bəy əsərin partiturasını
və librettosunu Bakıya, dostlarına göndərib. Ötən
müddətdə “Arşın
mal alan” dünyanın üç
qitəsini dolaşıb.
“Arşın mal alan” kinokomediyası
(1945) Azərbaycanla yanaşı,
sovet kinosuna da dünya şöhrəti
qazandırıb. Xarici
filmlər arasından
seçilən “100 sevimli
film” içərisində “qızıl siyahı”ya daxil edilib.
Lalə Azəri
Mədəniyyət.- 2017.- 20 sentyabr.-
S.4.