“Şansınız yoxdur”
deyənləri dinləməyin”
Tanınmış pianoçunun bu məsləhəti hamı üçündür
Eliso Bolkvadze. İyirmi il olar ki, bütün dünyada fortepiano musiqisini sevənlər onu yaxşı tanıyırlar. Beynəlxalq müsabiqələr laureatı, UNESCO-nun “Sülh artisti”, “Lira” Gənc İstedadlara Yardım Fondunun, Batumi Beynəlxalq Musiqi Festivalının təsisçisidir. Sənətin zirvəsində olan xanım Bolkvadze uğuruna qapanıb, istedadının bəxş etdiklərindən həzz almaqla kifayətlənmir. Gənc istedadlara kömək edir, xeyriyyə konsertləri verir, fortepiano təhsilinin yenidən qurulmasına diqqəti cəlb etməyə çalışır.
Üzeyir Hacıbəyli IX Beynəlxalq Musiqi Festivalının proqramında onun adına rast gələndə sevinənlər az olmadı. Dünya şöhrətli pianoçunun canlı ifasını dinləmək şansı hər dəfə ələ düşən deyil. 20 ildən çoxdur ki, Fransada yaşayan Eliso Bolkvadze ölkəmizdə ilk dəfə iki il əvvəl Qəbələ festivalında çıxış edib.
Beynəlxalq Muğam Mərkəzindəki budəfəki konsertdən sonra pərəstişkarları ilə mehriban söhbət edən, onlardan konsert barədə təəssüratını öyrənən xanım ifaçı bizimlə də müsahibəyə həvəslə razılaşdı.
- İlk dəfə 7 yaşım olanda anamla Bakıya gəlmişəm. Şəhəri o qədər də yaxşı xatırlamasam da, onun gözəl olduğu yadımda qalmışdı. Düzdür, bu dəfə şəhəri gəzməyə hələ vaxtım olmayıb. Amma ilk təəssürat olaraq deyə bilərəm ki, Bakı dünyanın ən gözəl şəhərlərindən heç də geri qalmır. Hiss olunur ki, şəhər sürətlə inkişaf edir.
- Sizinlə müsahibəyə hazırlaşanda barənizdə xeyli məlumat topladım, müxtəlif müsahibələrinizi oxudum. Az qala bütün müsahibələrinizdə deyirsiniz ki, özünüzdən narazısınız...
- Heç vaxt əldə etdiyimə, öyrəndiyimə qane olmuram. Həmişə narazı qalıram ki, daha da yaxşı ola bilərdi. Anlayıram ki, bu xasiyyətin həm yaxşı, həm də pis cəhətləri var. Bəzən bunun ucbatından əziyyət də çəkirəm. Amma dəxli yoxdur, çalışıram ki, sənətimdə daha da kamilləşim. Axı, musiqinin sonu yoxdur...
- Kimsə deyib ki, musiqi dibi olmayan dərin okeandır...
- Bəli! Hazırlaşırsan, əsəri öyrənirsən, çalırsan. Sonra da fikirləşirsən ki, bundan da yaxşı çala bilərsən, indikindən daha ilhamla çıxış edə bilərsən. Bu olmasa, inkişaf edə bilməzsən... Mən isə yenilik ardınca düşmüşdüm.
- Tapdınızmı?
- Tapdım. 1995-ci ildə Parisə müsabiqəyə getdim. Həmin müsabiqə həyatımı kökündən dəyişdi. Mişel Soni ilə qarşılaşdım və o mənə inanaraq birgə işləməyi təklif etdi. Çünki təkcə çalmağı deyil, musiqi və artistizm bacarıqlarımı üzə çıxaracaq hamiyə ehtiyacım var idi.
Məncə, Mişel Soni ilə görüş mənim üçün həyatımın ən böyük şansı idi! Gənc ikən bunu o qədər də aydın dərk etmirdim. Sadəcə, o zaman mən elə bir həddə idim ki, Gürcüstanda öyrəndiklərimi mütləq inkişaf etdirməliydim.
- Siz Gürcüstandan çox
çətin zamanda getdiniz...
- Həqiqətən
də, o illər ölkədən çıxmaq
çox mürəkkəb
iş idi. Amma insan nəyisə ürəkdən və çox istəsə, həm də istiqaməti düzgün götürsə, mütləq
istəyinə çatacaq.
Fransada rus fortepiano məktəbindən
aldığım biliklərə
əsaslanaraq, tamam yeni metodikanı - Soni metodikasını mənimsədim. Mişel Soni
pianoçunun hərtərəfli
inkişafı üçün
çoxsəviyyəli çalışma
kompleksi qurub. Üçillik zəhmətimin sayəsində
mənim ifamda «nəsə» yarandı.
Həmin
«nəsə» alətlə
münasibətimə təsir
göstərdi, başqa
pianoçu kimi doğuldum.
- Həmin üç ildə nəyi öyrəndiniz?
- Azad olmağı.
Siz qəlbinizin bir hissəsini çaldığınız əsərə
əlavə edirsiniz, bunun üçün cəsarətli və azad ifaçı olmalısan! Bəstəkarın qoyduğu çərçivədən
çıxmadan özündən
də ona nəsə əlavə edərək auditoriyaya ötürürsən. Mən hər
bir əsəri ifa edəndə bəstəkarın ruhunu öz çalğımla
çatdırmağa çalışıram.
Axı, bu əsər, tutaq ki, Bethovenin
sonatası mənə
qədər milyon dəfə çalınıb.
Kimsə
sənin çalğının
taktlarını bir başqasının ifası
ilə müqayisə
etməyəcək. Amma sən
ifaçı olaraq, öz hisslərini, ruhunu Bethovenin ruhu ilə qovuşdurub
ifa edə bilirsənsə, dinləyici
bunu mütləq duyacaq. Əgər bunu edə bilmirəmsə, niyə o
əsəri çalmalıyam?
Belədə mən özümü
itirirəm. Mən bir
dəfə Parisdə
Alfred Brendeli (görkəmli
Avstriya pianoçusu -
G.M.) dinləyirdim. O, Şubertin
əsərini elə mükəmməl ifa etdi ki, başımın
tükləri biz-biz durdu!
Bax, belə bir ifanı
dinləmiş musiqisevər
heç zaman bunu unutmayacaq.
- Təsis etdiyiniz Batumi Beynəlxalq Musiqi Festivalı neçə-neçə istedadlı
gəncə böyük
musiqi dünyasının
qapılarını açır.
Festivalda
çıxış etmək,
ustad dərsləri almaq gənclər üçün çox vacibdir. Bəs onlar üçün
bu qədər səy göstərmək
sizə nə verir?
- Belə ünsiyyətdən bəlkə
də mən onlardan daha çox
zövq alıram. Bilirsiniz, musiqi özbaşına mövcud
ola bilməz.
Onu mütləq kimin üçünsə ifa etməlisən. Mən pedaqoq
deyiləm, heç bir universitetdə müəllimlik etmirəm.
Bir zamanlar Mişel Soninin yaratdığı metod ilə çalışmağa başladım
və bu metod mənə çox şeylər öyrətdi. Bu metod piano ifaçılığında
tamam fərqli bir estetik qavrama
aşılayır, aləti
təkcə akademik aspektdə deyil, daha sərbəst anlamağa imkan verir. Biz XXI əsrdə
yaşayırıq, hər
şey inkişaf edir, piano ifaçılığı
da. Bunu qəbul etmək
və onunla ayaqlaşmaq lazımdır.
İfaçılıqda peşəkarlıq
çərçivəsində qalmaq şərtilə sərbəst ifadəyə
can atmaq lazımdır.
Mən istəyirəm ki, yeniyetmələrə, gənclərə
bunu çatdırım.
Musiqiyə öz baxışlarımı,
öz ifaçılıq
təcrübəmi ustad
dərsləri vasitəsilə
onlara ötürdükcə
özüm də mənən zənginləşirəm.
Sənət adamı öz
biliyini, öz enerjisini mütləq başqalarına ötürməlidir.
- Bildiyim qədər, siz davamlı olaraq, çox ölkədə belə ustad dərsləri verirsiniz. Nə yaxşı ki, Azərbaycan da onların cərgəsinə
düşdü.
- Noyabr ayında Yaponiyada məni gözləyirlər.
Orada iki ustad dərsim
olmalıdır.
- Siz daha çox fortepiano ilə orkestr üçün əsərləri
çalmağı xoşlayırsınız,
yoxsa solo proqramla çıxış etməyi?
- Nəyə görə soruşursunuz?
- Hər işin öhdəsindən
təkbaşına, bir
lider olaraq gəlmək var xarakterinizdə...
- Deməli, siz də hiss etmisiniz. Solo çıxış
etmək mənə daha xoşdur. Mən özümü musiqi ilə ifadə etməyi sevirəm. Əslində pianino çox
mürəkkəb alətdir,
demək olar ki, bütün orkestrin səslərini özündə cəmləşdirir,
buna görə də pianoçu təkcə ustalığını
yox, həm də intellektini daim artırmalıdır.
- Sizin haqqınızda oxuyanda anladım ki, çox çevik ritmli həyat yaşayırsınız. Yəni doğrudan
da, həyatınızda
musiqidən önəmli
və başqa heç nə yoxdur?
- Mənim bütün həyatım
musiqinin ətrafında
fırlanır. Mən hərəkətli
həyatı sevirəm.
Daim həm intellektual, həm mənəvi, həm də fiziki cəhətdən hərəkətdə olmalıyam.
Bəli,
işlərim çoxdur.
Həm UNESCO xəttilə,
həm digər ictimai işlər... Deməzdim ki, yorulmuram. Yoruluram, amma belə işlər üzündən
yorulmaq mənə xoşdur. Başqaları üçün nəsə etmək insana qəribə güc verir. Mən Gürcüstandan çıxandan sonra görürdüm ki, vətəndaş müharibəsinin
getdiyi vətənimdə
nə qədər istedadlı uşaq irəli getməyə can atır, amma bunun üçün şərait yoxdur. Maestro Sonini Gürcüstana
dəvət etdim.
Gənc musiqiçilərə kömək
etməyə, onlara Avropada təhsil verməyə başladıq.
Bu işimiz Batumidə
Fransa-Gürcüstan festivalına,
sonra isə beynəlxalq festivala çevrildi. Çox
çətin iş olsa da, bunu
bacardığıma görə
özümü xoşbəxt
sanıram.
- Gənc musiqiçilərə, sənət
həyatına ürkək
addımlarla gələnlərə
nə deyərdiniz?
- “Şansınız
yoxdur” deyənləri
dinləməyin! Şans
həmişə var. Sadəcə,
onu hiss edib ondan bəhrələnməyi
bacarmaq, bu fürsəti ötürməmək
lazımdır.
Gülcahan
Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2017.- 27 sentyabr.-
S.10.