Ötən əsrdən
boylanan kino tariximiz
“Azərbaycan kinosu afişalarda” adlı sərgi açılıb
Aprelin 3-də Muzey Mərkəzində
“Azərbaycan kinosu afişalarda” adlı sərginin açılışı
oldu. Sərgi ölkə Prezidentinin “Azərbaycan kinosunun 120 illiyinin qeyd edilməsi haqqında” sərəncamına əsasən
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi tərəfindən hazırlanmış
Tədbirlər planına
uyğun olaraq Dövlət Film Fondu və Azərbaycan Respublikası Kinematoqrafçılar
İttifaqının birgə
təşkilatçılığı ilə ərsəyə gəlib.
Sərginin açılışında çıxış
edən Kinematoqrafçılar
İttifaqının icraçı
katibi, Əməkdar incəsənət xadimi Cəmil Quliyev bildirdi ki, kinematoqrafın
əsas məhsulu film
olsa da, filmlə yanaşı kino sənətini yaşadan müxtəlif artefaktlar var. Onlar zaman keçdikcə qorunub saxlanılır. Bu gün təqdim
olunan kinoplakatlar sovet dönəmində lentə alınan filmləri əks etdirir.
Qeyd olundu ki, sərgidə
1920-1990-cı illərdə Azərbaycanda çəkilmiş
filmlərin afişaları
nümayiş olunur: “Təbii ki, təqdim edilən plakatlar kino tarixini tam əks etdirmir. Çünki bu dövrdə
300-ə yaxın bədii
film lentə alınıb.
Kinoplakat
qrafikanın bir növü olmaqla sənaye qrafikasına aiddir. Plakat janrında rəssamın
əsas məqsədi
həmin plakatı çox təsirli və vizual baxımdan zəngin təqdim etməkdir.
Sərgidə təqdim edilən
plakatların hər biri rəssamların əl işləridir”.
Kino tədqiqatçısı,
Əməkdar incəsənət
xadimi Aydın Kazımzadə çıxışı
zamanı diqqətə
çatdırdı ki,
70-80-ci illərdə nəşr
edilən plakatların
əksəriyyəti Azərbaycan
SSR Dövlət Kinematoqrafiya
Komitəsi Məlumat-reklam
bürosunda ərsəyə
gəlib: “Bu gün plakatları izləyərkən
gözlərim önündə
çoxlu xatirələrim
canlandı. Onların yaranma tarixi,
rejissorlarla məsləhətləşmələri
xatırlayıram. Dünyasını
dəyişmiş Əməkdar
rəssam Adil Rüstəmov, Həqiqət
və Sabir Əfəndiyevlər, bu gün sərgidə bizimlə iştirak edən Xalq rəssamı Arif Hüseynov burada nümayiş olunan plakatların müəllifləridirlər”.
Aydın Kazımzadə həmçinin
bir çox filmlərin plakatlarının
yaranması ilə bağlı maraqlı tarixçələri tədbir
iştirakçılarının nəzərinə çatdırdı.
Xalq rəssamı Arif
Hüseynov gənclik illərində işlədiyi
kinoplakatların bu gün onda nostalji
hislər yaratdığını
vurğulayaraq qeyd etdi ki, Azərbaycan
filmlərinin kinoplakatlarından
ibarət kataloqun nəşr olunması arzu olunandır. Xalq rəssamı diqqətə
çatdırdı ki,
Rəssamlıq Akademiyasında
bu gün də plakat rəssamlığı üzrə
mütəxəssislər təhsil
alır, amma əfsus olsun ki, müasir dövrün texnoloji yenilikləri şəraitində
kinoplakatın yeni üsulla çapına üstünlük verilir.
Sonra tədbir iştirakçıları
sərgi ilə tanış oldular. Ekspozisiyaya milli filmlərə
çəkilmiş və
Dövlət Film Fondunda
qorunub saxlanılan afişa və plakatlar daxildir. Sərgidə ümumilikdə 50-yə yaxın afişa (kinoplakat) nümayiş olunur. Bu plakatlarda
həm də dövrün cərəyanları
öz əksini tapıb.
1920-1930-cu illərdə kinomuzun səssiz dövründə bədii təsvirin mühüm vasitəsi kimi montaj kinoplakat kompozisiya üslubuna həlledici təsir göstərib. 1950-ci illərdən etibarən isə filmin yaradıcılarının təkcə obrazlı təfəkkür üsulu yox, həm də kadrların statik təsviri plakatlarda yer alıb. Plakatlar tamaşaçıda filmlərin mövzusu, rejissor ideyası, aktyor ansamblı haqqında ilkin təəssürat yaradıb. Bu mənada ustalıqla yaradılan kinoplakatları filmlərin təbliği, baxılması və sevilməsi baxımından əsas amil hesab etmək olar.
Lalə Azəri
Mədəniyyət.- 2018.- 4 aprel.- S.3.