Sevimli nağıl yeni tərzdə, fərqli
yozumda
Yaşından asılı olmayaraq, hər bir debüt həyəcan gətirir. A.Şaiq adına Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrının "Şəngülüm, Məngülüm" tamaşasında da bu həyəcan az deyildi.
Əvvələn, ona görə ki, sevimli nağılımızın budəfəki quruluşunda Mikayıl Müşfiqin nəzmlə yazdığı variantdan istifadə olunmuşdu. Amma Ana keçinin üç balasından biri - Şüngülüm ixtisara salınmışdı. İkincisi, dəfələrlə bu teatrda tamaşaya qoyulmuş nağıl ilk dəfə monotamaşa janrında hazırlanmışdı. Üçüncüsü və ən başlıcası, ona görə ki, bu tamaşada peşəkar kuklaçı aktyor yox, Azərbaycan Dövlət Musiqili Teatrının aktrisası Ülviyyə Əliyeva çıxış edirdi.
Nə qədər peşəkar teatr sənətçisi olsa da, ilk dəfə tamam başqa teatr janrında çıxış etmək, bir tamaşada beş kukla oynadıb, təxminən 40 dəqiqənin içində cilddən-cildə düşmək, səsini dəyişməklə yanaşı, həm də Nağılçı rolunda çıxış etmək yeni bir iş, fərqli yaradıcılıq sahəsidir.
"Şəngülüm, Məngülüm" tamaşasının quruluşçu rejissoru və ixtisarlı səhnə mətninin müəllifi Anar Məmmədovdur. O, bir aktyorun səhnə performansını gerçəkləşdirməyə kömək edən, personajların çıxdığı sandığın açılaraq meşə mənzərəsinə, Keçinin evinə, Dəmirçinin emalatxanasına çevrilən dekorasiya seçməklə nağıl-tamaşaya mobil quruluş verməyə nail olub.
Teatrın baş rəssamı İqbal Əliyev isə bir neçə kukla texnikasının sintezinə müraciət edib. Çoxpersonajlı monotamaşada bir aktyorun həm Nağılçı kimi, həm də Şəngülüm, Məngülüm, Ana keçi, Canavar və Dəmirçi obrazlarında səhnəyə çıxmasını nəzərə alaraq, qolçaq kuklalardan istifadə olunub. O ki qaldı tamaşanın yığcam dekorasiyasına və kuklaların görkəminə, uşaqların zövqünü nəzərə alaraq və onların diqqətini səhnədə mümkün qədər çox saxlamaq üçün şux və dolğun boyalardan istifadə edilib. Ana keçi kuklasında yaraşıq, Şəngülümlə Məngülümün görkəmindəsə əsl çəpişlərə xas şirinlik, Canavarın görünüşündə qorxuncluq, Dəmirçinin simasındasa nuraniliklə ağır zəhmətə qatlaşan insanın yaşadığı illərin ağırlığı öz əksini tapıb.
Tamaşaya Əməkdar artist Elza Seyidcahan musiqi bəstələyib. Mahnıların mətni elə
Mikayıl Müşfiqin
mənzum nağılından
seçilib. Təbii ki,
bütün mahnılar
da elə monotamaşa ifaçısının
səsi ilə lentə alınıb.
Tamaşa başlayandan ifaçı
Ülviyyə Əliyevanın
həyəcanı hiss olunurdu.
Aktrisa özünü nə qədər ələ almağa çalışsa
da, səsindəki təlaş notlarını
yığışdıra bilmirdi. Əslində, bu təlaş
notlarının nədən
yarandığını biz böyüklər, özü
də teatra bir köynək yaxın olanlar duyduq, balaca nağıl və teatrsevərlər üçünsə
bu, tamaşadakı dramatizmə xidmət edən, "qorxulu" əhvalatın məğzini
açan bir çalar idi. Ülviyyə xanım isə
artıq neçə
aydan bəri üzərində çalışdığı
tamaşada yeni səpkili çıxışını
qüsursuz tamamladı.
Uşaqları çox sevən,
lakin onların yaşlarına uyğun repertuarı olmadığından
bu boşluğu doldurmaq istəyən aktrisanın riskli addımı özünü
doğrultdu. Bundan sonrasını
tamaşa özü yaşayacaq, onun taleyini isə XXI əsrin uşaqları müəyyən edəcək.
G.Mirməmməd
Mədəniyyət 2018.- 6 aprel.- S.6.