“Norma” operası
ilə ilk görüş
Xəbər verdiyimiz kimi, fevralın 8-də Ü.Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasının (BMA) Şövkət
Məmmədova adına
Opera studiyasında italyan
bəstəkarı Vincenzo
Bellininin “Norma” operasının
premyerası olub. Məşhur
opera Azərbaycanda ilk dəfə
səhnəyə qoyulub.
Layihənin rəhbəri
BMA-nın rektoru,
SSRİ Xalq artisti,
professor Fərhad Bədəlbəyli,
təşkilatçısı BMA-nın tədris işləri üzrə prorektoru, professor Nərminə
Quliyeva, quruluşçu
rejissoru Elvin Mirzəyev,
quruluşçu dirijor
və xormeyster - xalq artistləri Fəxrəddin Kərimov və Gülbacı İmanova, konsertmeyster Yuliya Kərimovadır.
Tamaşanı izləyənlər arasında mədəniyyət
və turizm naziri Əbülfəs Qarayev, nazirin birinci müavini Vaqif Əliyev, tanınmış mədəniyyət
xadimləri olub.
Səhnə əsəri barədə
BMA-nın professoru, sənətşünaslıq üzrə
fəlsəfə doktoru
Könül Nəsirovanın
yazısını təqdim
edirik.
* * *
Dünya opera sənətinin parlaq və ifaçılıq
baxımından çətin
əsəri olan “Norma”nın səhnələşdirilməsi böyük zəhmət tələb edən məsuliyyətli bir işdir. Bu layihəyə
cəlb olunan hər bir iştirakçı
var gücü ilə çalışmış
və musiqisevərlər
üçün əsl
bayram yaşatmışlar.
Tamaşanın əsas
özəlliyi isə
odur ki, solistlər - əməkdar
artistlər Fəridə
Məmmədova, Səbinə
Əsədova, Anton Ferştandt,
studiyanın solisti Adil Axundov, Bakı
Musiqi Akademiyasının
tələbələri İslamə
Abdullayeva və Hidayət Əliyevlə səhnəni birgə bölüşdülər. Orkestrin və
xorun tərkibi də professor, müəllim,
tələbə heyətindən,
həm də Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin
tələbələrindən ibarət idi.
Opera studiyasında
indiyədək bir sıra maraqlı layihələr həyata keçirilib və bununla bağlı Solo oxuma kafedrasını və onun müdiri,
Xalq artisti, professor Xuraman Qasımovanın rolunu xüsusi qeyd etmək lazımdır. Müxtəlif vaxtlarda burada Ü.Hacıbəylinin
“Arşın mal alan” operettası, D.Çimarozanın
“Sirli nikah”, C.Rossininin “Sevilya bərbəri”, P.Çaykovskinin
“Yevgeni Onegin”, S.Raxmaninovun “Aleko”, F.Əmirovun “Sevil” operaları səhnələşdirilib.
V.Bellininin “Norma” operasının premyerası bu yaradıcılıq prosesinin
parlaq nümunəsidir.
XIX əsrin
görkəmli bəstəkarı
Vinçenzo Bellininin və libretto müəllifi
Feliçe Romaninin
“Norma” operası ilk dəfə
1831-ci ildə Milanda məşhur La Skala teatrında tamaşaya qoyulub. Fransız yazıçısı Lui Somenin eyniadlı
faciəsi əsasında
yazılan ikipərdəli
operada hadisələr
Sezar dövründə
cərəyan edir.
Burada Qalliya torpağında Roma
döyüşçülərinə qarşı mübarizə
və onların başçısı Pollion,
kahin Orovezonun qızı və iki oğlunun anası, baş kahin Normaya qarşı
haqsızlıqdan bəhs
olunur. Xalqının dini qanunlarını
pozan Norma Polliona aşiq olur, lakin onu daha
sevməyən prokonsul,
kahin Adalgizaya sevgisini bildirərək, oğulları ilə birgə Romaya köçməyi təklif
edir. Sonrakı hadisələr Adalgizanın
rədd cavabı, Qalliya xalqının üsyanı, Normanın uşaqlarını öldürmək
fikrindən daşınması,
günahını inkar
etməsi, Pollionun kahinə qarşı dərin hislərini anlaması və onların birgə edam olunmasından bəhs edir.
“Norma” operası italyan vokal məktəbi üçün səciyyəvi
olan “belkanto”, yəni virtuoz ifaçılıq texnikası
üslubunda yazılıb.
Məhz buna görə bu opera əsərinin Bakıda italyan dilində səhnəyə
qoyulması təəccüb
doğurur. Lakin “Norma” operası
ilə ilk görüş
tamaşaçılara ən
gözəl təəssürat
bağışladı. Artistlər öz rollarını temperamentlə və obrazların xarakterinə uyğun tərzdə oynadılar. Əsərin ümumi axarı, solo və ansambl səhnələri canlı
və təbii alınmışdı. Xalq artisti
Fəxrəddin Kərimovun
rəhbərliyi altında
orkestrin səslənməsi
özünün dərin
emosionallığı, temperamenti
ilə seçilirdi.
Solistlər və orkestr vəhdət yaratmağa nail olmuşdu.
Xormeyster G.İmanovanın rəhbərliyi ilə hazırlanan xor səhnələrinin ilhamla
səslənməsini xüsusilə
vurğulamaq lazımdır.
İfadəli, ekspressiv səslənən
xor solist və orkestrə qovuşaraq, həmahənglik
təşkil edirdi.
Norma və Adalgiza rollarının ifaçıları - əməkdar artistlər Fəridə Məmmədova və Səbinə Əsədova öz partiyalarını məharətlə ifa etdilər. Norma rolunda çıxış edən F.Məmmədova ilk dəfə olaraq belə mürəkkəb vokal texnikası ilə seçilən opera əsərində iştirak edir. O, Normanın birinci pərdədəki məşhur ariyasını özünəməxsus şəkildə səsləndirir və bütövlükdə rolunun öhdəsindən gəlir. Vokalçının səsinə verdiyi məna aydın və ən başlıcası, obrazın təbiətinə uyğundur.
Adalgiza rolunda çıxış edən Səbinə Əsədova inandırıcı səhnə obrazı yaradır. Güclü metso soprano səsindən ustalıqla istifadə edərək, o, solo və duet səhnələrində gah poetik, gah həyəcanlı duyğuları göstərə bilir. Rolunun xüsusiyyətlərini dərindən mənimsəyən, vokalçı dolğun və ifadəli şəkildə tərəddüd içərisində qalmış, nə edəcəyini qəti bilməyən qadın obrazını bədii zövqlə ifa edir. Aktrisanın temperamentli səhnə hərəkətləri mətnin pozulmasına, sözlərin itməsinə yol vermir və rus bəstəkarı P.Çaykovskinin bir fikrini xatırladır. O, söyləyirdi ki, insanlar teatra operanı yalnız dinləməyə yox, həm də baxmağa gəlirlər.
Pollion rolunun ifaçısı - Opera studiyasının solisti Adil Axundovun ifası inandırıcıdır, obrazın daxili məzmunu, fikir və düşüncələri ilə üzvi surətdə bağlanmışdır. Orovezo rolunda çıxış edən Anton Fernştandt da bütün dərinliyi ilə obrazın xüsusiyyətlərini dinləyicilərə çatdırmağa çalışır.
BMA-nın tələbələri İslamə Abdullayeva və Hidayət Əliyev öz nailiyyətləri ilə dinləyiciləri sevindirdilər. Ümid edək ki, Klotilda və Flavio rolunda çıxış edən gənclər sonrakı fəaliyyətlərində fərdi qabiliyyətləri ilə dinləyiciləri tanış edəcəklər.
Operanın quruluşunda diqqətçəkən bir məqam da mürəkkəb dekorasiya tərtibatının verilməməsi, bu tərtibatın tamaşanın işıq rəssamı S.Pastuxov, fotodizayner N.İsmayılov tərəfindən işıq effektləri və şəkillərlə əvəz edilməsidir. Bu mənada əsərin ikinci pərdəsində işıqlandırma xüsusilə uğurlu alınmışdır.
Opera studiyasında səhnələşdirilən “Norma” operası onu göstərir ki, iştirakçılar bütün çətinliklərə baxmayaraq, maraqlı, yaddaqalan tamaşa hazırlamağa qadirdirlər. Belə tamaşalar gənc ifaçılarımızı yeni yaradıcılıq üfüqlərinə qanadlandırır və musiqi mədəniyyətimizin əsl bayramına çevrilir.
Mədəniyyət.- 2018.- 14
fevral.- S.6.