“Teatrdan kinoya gəlməyimin
səbəbi bu sənətin daha azad olmasıdır”
Kinorejissor Məcid Məcidi: “Hər bir
sənətkar öz ölkəsinin tarixini, ədəbiyyatını,
musiqisini bilməlidir. Yalnız bu zaman ortaya
yaxşı film çıxarmaq olar”
Ötən həftə ölkəmizdə
İran mədəniyyəti günləri
keçirildi. Tədbir çərçivəsində
qonşu ölkənin incəsənət
ustalarının iştirakı ilə konsertlər təqdim edildi, sərgi, film və tamaşa nümayiş olundu.
Məşhur iranlı kinorejissor Məcid Məcidi ilə onun quruluş verdiyi və ssenari müəllifi
olduğu “Məhəmməd: Allahın elçisi” filminin Nizami Kino Mərkəzində
təqdimatından öncə həmsöhbət olduq.
- Məcid bəy, Bakıya ilk səfərinizdir və təəssüratlarınız
maraqlıdır...
- İlk olaraq onu qeyd
edim ki, qonaqpərvərliyə
və səmimi qarşılanmaya görə bütün
Azərbaycan xalqına minnətdaram. Qonşu olsaq
da, təəssüf edirəm ki, bu illər ərzində
Azərbaycana səfər etmək imkanım olmayıb.
Ətrafımda olan insanlar,
yaxınlarım və dostlarım Bakıya səfərlərindən
bəhs edirdilər və bu gün onların təriflərinin əbəs
olmadığına şahidlik etdim.
- Bildiyimiz qədəri
ilə, kinoya teatrdan gəlmisiniz...
- Bəli, əslində mənim
əsl sahəm teatrdır və sənəti də teatrdan sevmişəm. İranda
təhsil almışam və təhsilim inqilab
dövrünə təsadüf edir. Həmin
hadisələr mənim yaradıcılığıma təsirsiz
ötüşməyib. Teatrdan kinoya gəlməyimin səbəbi kinoda sənətin daha azad olmasıdır. İlk
olaraq kinoya aktyor kimi gəldim və sonralar rejissor kimi fəaliyyətə başladım. Heç zaman aktyor olmaq arzusunda
olmamışam. Aktyorluq mənim üçün təcrübə qazanmağa pillə idi. İlk tammetrajlı filmimi
1992-ci ildə çəkdim.
- Filmlərinizin çoxunun
əsas qəhrəmanı uşaqlardır...
- Bəli, mənim filmlərimin
mövzusu uşaqlar və
təbiətdir. Uşaqların dünyası böyüklərin
dünyasından daha təmizdir. Bəzən biz böyüklərin
görə bilmədiyini uşaqlar daha tez hiss
edir və duyurlar. Öz filmlərimdə həyatım boyu müşahidə etdiklərimi cəmiyyətə
çatdırmaq istəyirəm. Çalışıram
filmlərdə hər dəfə bir insan taleyi görünsün,
hadisələr xalqın içində baş
verənləri təsvir etsin. Belə demək
mümkünsə, avtobioqrafik səhnələrdən
yayınmıram. “Cənnətin uşaqları” filmini İran
Astarasında lentə aldım. Bu ərazi
elə özümün doğulduğum,
uşaqlığımın məkanıdır. Son işlədiyim film isə
“Buludların o tərəfində”
adlanır. Onu Hindistanda lentə
almışam və filmin bütün heyəti hindistanlılardan
ibarətdir. Ümid edirəm ki,
bu film Azərbaycanda da nümayiş olunacaq.
- Sizcə, yaxşı film çəkmək
üçün əsas
şərtlər hansılardır?
- Bu suala cavab vermək bir az çətindir.
Məncə, ilk növbədə müxtəlif məktəbləri
dərindən bilmək,
tanımaq mütləqdir.
Çoxlu romanlar oxumaq
insanı rejissor edə bilməz, insanı rejissor edəcək əsas amil həyat təcrübəsidir. Sənət adamı
düzgün yaşamalı
və müşahidə
qabiliyyətinə malik
olmalıdır. Hər bir
sənətkar öz ölkəsini yaxşı
tanımalıdır. Onun tarixini, ədəbiyyatını,
musiqisini, mədəni
irsini bilməlidir.
Yalnız bu zaman ortaya yaxşı film çıxarmaq olar.
Çünki rejissorun bütün
bu bilikləri onun filmində əks olunacaq. Amma onu da qeyd
edim ki, yaxşı sənətkar
olmağa mane olan amillər də var. Bu amillər pul, şöhrət, təkəbbür
və digər mənfi keyfiyyətlərdir.
Yaxşı sənətkar olmaq
istəyən bunlardan
keçməlidir.
- Dünya kinosunda sevdiyiniz məktəb hansıdır?
- İtalyan, eləcə də klassik Amerika, xüsusən də Con Fordun filmlərini sevirəm. Çalışıram çəkdiyim filmlərdə
onun istifadə etdiyi landşaftlardan yararlanım. Etiraf edim
ki, onun təcrübəsindən yetərincə
bəhrələnmişəm. Gənc kino mütəxəssislərinə
məsləhətim budur
ki, müasir texnologiyanın imkanlarına
aldanıb təbiətlə
işləməkdən yan
keçməsinlər. Biz müasir texnologiyanın
deyil, o bizim ixtiyarımızda olmalıdır.
Müasir texnoloji yeniliklərlə ərsəyə
gəlmiş təsvirlərdə, kollaj
filmlərdə ruh olmur.
- Bir qədər
də “Məhəmməd:
Allahın elçisi”
filmindən danışaq.
Söhbətləriniz zamanı
qeyd etdiniz ki, bu filmlə
Avropa və Qərbin yaratmaq istədiyi “qorxulu İslam” anlayışını
dağıtmaq və bu dinin əsl
mahiyyətini, peyğəmbərimizin
həqiqi məramını
dünyaya çatdırmaq
istəyirsiniz. Bu filmlə İslamın sülh və qardaşlıq dini olduğunu bəyan edə bildinizmi?
- Biz bu gün dünyada çox qeyri-bərabər şəraitdə
yaşayırıq. Qərbin Şərqə
və İslama baxışları birmənalı
deyil. Dünyanın
bir çox qərbli ziyalıları
“Məhəmməd: Allahın
elçisi” filmini boykot ediblər. Ancaq buna baxmayaraq, Şərqdə, həmçinin
Avropada bu filmi izləyən insanların baxışları,
fikirləri çox müsbət oldu. Film Amerikada, Kanadada
və əksər Avropa ölkələrində
nümayiş olunub və çox müsbət qarşılanıb.
İslam
dünyasında bizim iki cəbhə ilə problemimiz var. Biri Qərb cəbhəsidir ki, İslamın əsl çöhrəsinin göstərilməsinə
qarşıdır. Onlar dinimizi
zorakılıqla, terrorla
bərabər tutmaq istəyirlər. Təəssüf ki, ikinci cəbhə
isə İslam dünyasının özündədir.
Qərb cəbhəsi ilə müqayisədə bu daha ürəkağrıdıcı
haldır. Qurani-Kərimdə də deyildiyi kimi, “Onlar Allahın
nurunu söndürə
bilməzlər”. “Allah
yerlərin və göylərin nurudur” fikri bütün aləmi əhatə edən bir həqiqətdir.
İnanıram ki, bu həqiqət getdikcə öz yolunu açacaq.
- Bəzi müsəlman ölkələrində
bu film qəbul edilmədi. Maraqlıdır, filmə şərait
yaratmaq istəyən İslam ölkələri
oldumu?
- Əfsus ki, rəsmi olaraq özünü müsəlman adlandıran
bir çox dövlətlər bu filmi dəstəkləmədi. Hətta elə oldu ki, razılıq verən dövlətlər
sonradan fikirlərini dəyişdilər. Peyğəmbər haqqında çəkdiyim
bu film okeanda bir damla kimidir.
Bütün dünyada peyğəmbərlər
haqqında çəkilmiş
filmlərlə bağlı
bir statistikanı açıqlamaq istəyirəm.
Həzrət İsa haqqında
200, Həzrət Musa haqqında
120-yə yaxın, Budda
haqqında 42, digər
peyğəmbərlərin həyatından isə
70-dək film çəkilib. Lakin İslamın peyğəmbəri haqqında
cəmi iki film var. Biri təxminən 40 il öncə
çəkilib. Təbii, bu
statistikanın nəticəsidir
ki, İslam dünyasının qəflətdə
olmasından istifadə
edən Qərb dünyası dinimizin həqiqi olmayan simasını ortaya qoyub. Mən bunun günahını
Qərbdə yox, özümüzdə görürəm.
İslam
ölkələrinin əhalisi,
din və dövlət
xadimləri İslamın
həqiqi simasını
göstərməyə yetərincə
çalışmırlar. Bu hal göstərir ki, Məhəmməd peyğəmbərin tanıdılmasında
nə qədər az iş
görülüb. Məncə, bütün dünyada mənəvi-əxlaqi böhranın
yaşandığı bir
dövrdə peyğəmbərin
əxlaqını təbliğ
etməklə bunun qarşısını almaq
olar. Onu tanıtdırmaqdan ötrü çoxlu filmlər çəkilməlidir.
- Azərbaycanda keçirilən
İran mədəniyyəti
günlərini bir-birimizi
daha yaxından tanımaq baxımından
necə qiymətləndirirsiniz?
- İran mədəniyyəti günlərinin
yüksək səviyyədə
təşkilinə görə
Azərbaycan Respublikasının
əlaqədar qurumlarına
minnətdarlığımı ifadə edirəm və belə qarşılıqlı tədbirləri
yüksək qiymətləndirirəm. İnanıram ki, bu görüşlərdən sonra
həm mədəniyyətin
digər sahələrində,
həm də İran və Azərbaycan kinosu arasında daha sıx tellər yaranacaq.
Lalə
Azəri
Mədəniyyət.- 2018.- 6 iyul.- S. 17.