Sənət tapıntı ilə
başlayır...
Olsun ki, Azərbaycanda peşəkar sənətşünas və rəssamlardan başqa az adam Portuqaliya incəsənəti, xüsusən də müasir təsviri sənəti haqqında geniş məlumatlı ola. Dünya mədəniyyətinə inteqrasiya qarşılıqlı prosesdir. O cümlədən informasiya mübadiləsində. Odur ki, mədəni dəyərlərə yaxın oxuculara deyirik: bu barədə məlumat boşluğunu doldurmaq üçün yaxşı fürsət var. Paytaxtdakı Muzey Mərkəzində tanınmış Portuqaliya rəssamı Karloş Motanın fərdi sərgisi nümayiş olunur.
Noyabrın 16-da sərginin açılış mərasimində çıxış edən Mədəniyyət Nazirliyi Aparatının rəhbəri Fikrət Babayev hər kəsi salamlayaraq tədbirin əhəmiyyətini diqqətə çatdırdı. Bildirdi ki, bu sərgi Portuqaliya deyərkən hər şeydən öncə futbol haqqında düşünən azərbaycanlılar üçün Pireney yarımadasının mədəni mühiti barədə nələrisə öyrənmək imkanıdır.
Portuqaliyanın ölkəmizdəki müvəqqəti işlər vəkili Jorge Qabriel Silva da Fonseka tanınmış rəssam Karloş Motanın Bakıdakı sərgisinin açılmasına dəstək göstərdikləri üçün Mədəniyyət Nazirliyinə, Portuqaliyanın Azərbaycandakı fəxri konsulu Murad Rəhimova, sərgiyə hazırlıqda əməyi keçən Muzey Mərkəzinin əməkdaşlarına minnətdarlığını bildirdi. Qeyd etdi ki, belə sərgilər ölkələrin mədəniyyətlərinin yaxınlaşmasına, insanların bir-birini yaxından tanımasına kömək edir, ölkələrimizin əməkdaşlığına töhfə verir.
Rəssam Karloş Mota sərginin təşkilatçılarına və qonaqlarına təşəkkür etdi, əsərlərinin Bakıda, memarlıq nümunəsi sayıla biləcək belə bir binada sərgilənməsindən məmnun olduğunu dedi.
Sərgiyə çox maraqlı
ad verilib: “Found and findings”. İngilis dilində
təxminən “Tapılmışlar
və tapıntılar”
mənasını verən
sərgidə təqdim
edilən lövhələri,
sözün həqiqi
mənasında, tapıntı
hesab etmək olar. Əvvələn, ona görə
ki, rəssam standart boyalarla, standart mövzu və janrlarda işləmir. O, əsərlərini
təbii mineralların
ovuntusundan alınan boyalarla, hətta meyvə və tərəvəz şirəsi
ilə çəkir.
Üstəlik, onun lövhələri
üçün impressionist və sürrealist duyğuların, bəzən
də absurd düşüncənin
kətan üzərində
izharı xasdır.
Yaxından ötəri
nəzər saldıqda
bir-birini xaotik əvəzləyən boya
yaxması təsiri bağışlayan, bəziləri
hətta geniş sərgi
salonu üçün
də nəhəng görünən lövhələri
anlamaq üçün
onları uzaqdan diqqətlə seyr etmək gərəkdir. Tamaşaçılarına xəyala dalmaq,
təxəyyülünü çalışdırmaq imkanı
verən bu lövhələr təkcə
çağdaş dövrün
təsviri sənət
meyillərini anlatmır.
Bu lövhələr öz interyerində daha çox minimalizmə üstünlük
verən geniş məkanları bəzəmək,
həm də mənalandırmaq üçün
nəzərdə tutulub.
Görünür, Karloş Motanın məhz interyer memarlığı üzrə
təhsil alması onun yaradıcılıq istiqamətinə təsirsiz
ötüşməyib. Lissabonda
yaşayan tanınmış
rəssamın əsərləri
öz ölkəsindən
başqa, İspaniya, İtaliya, Belçika, Almaniya, Hollandiya, Danimarka, Meksika, ABŞ, Kanada və Braziliyada nümayiş edilir, məşhur muzey və şəxsi
kolleksiyalarda saxlanılır.
Onun yaradıcılığının
ilk – 1993-2002-ci illər mərhələsi
haqqında «Ruhun sərgüzəşti» adlı
sənədli film də
çəkilib. Rəssam ötən il
MAC Müasir İncəsənət
Hərəkatının «Rəssamlıqda
30 illik karyera» mükafatına layiq görülüb.
Fürsət tapıb sərginin qonaqları ilə şəkil çəkdirən,
gənc rəssamlar, sənət həvəsliləri
ilə söhbət edən Karloş Mota ilə təəssüratımızı
bölüşüb, ayaqüstü
söhbət edirik.
- Cənab Mota, sizin tablolarınıza əsasən iki rəng hakimdir: qırmızı və yaşıl. Bu, nə ilə bağlıdır:
məhz bu rəngləri çox sevməyinizlə, yoxsa Portuqaliya bayrağına bəslənilən ehtiramdan?
- Əsasən Braziliyada
işləyirəm. Braziliya təkcə
ilham mənbəyim deyil. Mən bu ölkədə
çıxan minerallardan
alınan təbii rənglərdən istifadə
edirəm. Odur ki, rəng seçimim
məhduddur: qırmızı,
yaşıl, açıq
boz. Əgər bu seçim
sizdə Portuqaliyanın
dövlət bayrağının
rəngləri ilə
assosiasiya olunursa, buna yalnız sevinə bilərəm.
- Siz sanki insanın
düşüncəsini çəkirsiniz.
Portretlərinizi portretdən
daha çox insan düşüncəsinin,
ruhunun şəkli adlandırmaq olar… Üstəlik, tablolarınızda qırmızı rəng,
xüsusilə insan təsvirlərinin baş nahiyəsində boldur.
Bunu necə başa düşək?
- Mənim əsas məqsədim öz işlərimlə insanlarda
assosiasiya doğurmaqdır.
Bu assosiasiya müharibə,
azadlıq uğrunda mübarizə, çiçək
gözəlliyi ilə
bağlı ola
bilər. Yəni hər kəs
öz düşüncəsinə
cavabdehdir. Mənim çəkdiklərimdə
nəyi görmək,
hiss etmək artıq tamaşaçının öz
seçimidir.
- Artıq neçə gündür ki, Bakıdasınız. Bakının
memarlıq üslubu, qədim və müasir şəhər barədə sənətçi
olaraq nə deyə bilərsiniz…
- Bakı mənim üçün yeni bir şəhərdir. Bir neçə günlük
təəssüratımı belə ifadə edə bilərəm ki, Bakı rəssamların
çalışmasından ötrü çox gözəl məkandır.
Memar olduğum üçün
əlavə edə bilərəm ki, Bakı mənim kəşfimdir.
* * *
Portuqaliya rəssamı Karloş Motanın Muzey Mərkəzində sərgisi
noyabrın 23-dək davam
edəcək.
Gülcahan
MİRMƏMMƏD
Mədəniyyət.-
2018.- 21 noyabr.- S.4.