Dünya şöhrətli rəssamın
sənət ünvanı
Tahir Salahovun yubileyi öncəsi ev-muzeyindən reportaj
Qədim İçərişəhərin dar, tarix pıçıldayan
küçələri ilə
addımlayıram. Yolum dünya şöhrətli
fırça ustası,
Azərbaycanın, Rusiyanın,
SSRİ-nin Xalq rəssamı, SSRİ Dövlət
mükafatı laureatı,
Sosialist Əməyi Qəhrəmanı, ölkəmizin
ali təltiflərinə
- “Heydər Əliyev”,
“İstiqlal” və “Şöhrət” ordenlərinə
layiq görülən
Tahir Salahovun ev-muzeyinə sarıdır.
Şirvanşahlar sarayından
yol nişanları birbaşa məni həmin məkana aparır...
Muzeyin direktoru
Səadət Mirzəyeva
məni səmimi qarşılayır. Deyir ki, noyabrın
29-da Tahir Salahovun 90 illik yubileyi qeyd olunacaq. Buna görə də
yubiley ərəfəsində
ziyarətçilərimizin sayı artıb.
Həmsöhbətim vurğulayır ki, rəssam hər zaman muzeylə əlaqə saxlayır, burada təşkil olunan tədbirlərlə
maraqlanır. Bu arada sənətkarın tabloya
köçürdüyü əsərlərlə
tanış oluruq. Əsərlərin hər biri müəllifinin dünyagörüşünü,
xarakterini və könül dünyasını
əks etdirir. Onu “sərt üslubun rəssamı” adlandırsalar da, bu sərt üslubda
həyat nə başdan-başa sevinc, nə
də bədbinlik təlqin edir...
Milli koloritli əsərlər
Səadət xanımdan öyrənirik
ki, bu ev əvvəllər Tahir Salahova emalatxana kimi verilib və rəssam burada 17 il yaşayıb. 2011-ci ildə öz təşəbbüsü ilə
bu məkanı ev-muzeyi kimi dövlətə bağışlayıb
və həmin il ölkə
başçısı ev-muzeyinin
yaradılması haqqında
sərəncam imzalayıb.
Bu gün muzeydə
700-dən artıq eksponat
qorunur. Burada ekspozisiyanı Tahir
müəllim özü
qurub. Üç mərtəbədən ibarət evdə rəssama məxsus, demək olar ki, bütün əşyalar qorunur.
Bu ev təkcə
bir rəssamın ev-muzeyi deyil, həm də zəngin tarixi mədəni irsimizin saxlanc yeridir. Müxtəlif dövrlərə
aid mis qablar, qiymətli xalçalar, antik əşyalar göz oxşayır. Buradakı hər bir əşya
rəssamın zövqündən
xəbər verir.
Vaxtilə aldığı “Qarabağ” xalçası
da muzeyin qiymətli eksponatları sırasındadır. Bütün bu
eksponatlar həm də rəssamın milli təəssübkeşliyinin
göstəricisidir. Xalçalara köçürülmüş əsərlərin eskizləri
də bu muzeyin maraqlı eksponatlarındadır.
Muzeyin divarlarını
bəzəyən fotolar
sanki sənətkarın
yaradıcılıq yolunu
əks etdirən sənədli filmdir. Budur, rəssamın
qrafika nümunələrinin
qarşısındayıq. Portretlər karandaş, flomaster və kömürlə çəkilib. Qara Qarayevin
portretinin eskizi, Toğrul Nərimanbəyov,
Mstislav Rostropoviç,
Dmitri Şostakoviç, Firudin
Şuşinski və başqa tanınmış
sənət adamlarının
portretləri.
Q.Qarayevin rəssam tərəfindən
1960-cı ildə çəkilmiş
portreti Moskvadakı Tretyakov Qalereyasında saxlanılır. Bu əsərə
görə rəssam
SSRİ Dövlət mükafatı
ilə təltif edilib. Tahir Salahov görkəmli
rus bəstəkarı
D.Şostakoviçin portretini
musiqiçinin öz istəyi ilə ərsəyə gətirib.
Burada yorğun, üzgün gözlər dramatik sarsıntıların təzahürüdür.
Portretdə real şəxsiyyət obrazı ilə zəmanənin havası bir arada duyulur.
Burada rəssamın anası Sona xanımın portreti də diqqətimizi çəkir.
Sonra rəssamın məşhur
“Koroğlu” əsərinin
fotosurəti ilə tanış oluruq. Öyrənirik ki, əsərin orijinalı Nizami adına Milli
Azərbaycan Ədəbiyyatı
Muzeyində saxlanılır.
O da məlum olur ki, təsviri
sənətimizdə Koroğlu
obrazını ilk dəfə
məhz Tahir Salahov yaradıb.
Muzeydə hansı tərəfə baxsan, başdan-başa milli koloritə köklənmiş əsərlərlə
qarşılaşırsan. Neft, dəniz,
qızmar günəş,
torpaq və milli sənət nümunələrimiz. Hələ
uşaqlıq illərimdən
mənə çox tanış olan “İş növbəsindən qayıdış”
əsəri isə nostalji hislər aşılayır. Rəssamın “Odlar yurdu” triptixi
Bakı və neft mövzusunu tamamlayan əsərdir.
“Xəzərin sahilində” tablosunun qarşısında ayaq saxlayıram. Sənətkarın təsvir üsulu, rəng texnikası, sərrast cizgilər insanı ilk baxışdan
cəlb edir. “Abşeron qadınları”
əsərində nigaranlıq,
intizar hissi təsvir edilib. Bu qədər orijinal
əsərin bir muzeydə cəmlənməsi
insanda heyranlıq yaradır.
Adi gül, yoxsa qol-budaq atmış ailə şəcərəsi...
Rəssamın natürmort və peyzajları da cazibədarlığı ilə
insanı özünə
bağlayır. Peyzajlarda sənətkarın xarici ölkələrə
səfərləri zamanı
gördüyü maraqlı
məkanları maraq doğurur. Bu arada böyük həcmdə təsvir edilmiş “Aloe gülü”
insanı rəsm qarşısında dayanmağa
vadar edir. Səadət
xanım bu əsər haqqında maraqlı bilgiləri diqqətə çatdırır.
Deyir ki, bu gül
rəssamın anasının
sağlığında bağlarında
əkilir, anası rəhmətə gedəndən
sonra isə solur. Bir neçə il
keçəndən sonra
Tahir müəllim bağa gedir və görür ki, gül yenidən
boy atıb. Rəssama görə, bu
gül onların qol-budaq atmış ailə şəcərəsidir.
Ona görə də yenidən doğulan, məğlub olmayan bu gül simvolik
məna daşıyır.
Ana yurdun təbiətinin
təsvir olunduğu əsərlərdə, Bakı
kəndlərinə dair
nümunələrdə milli
kolorit yüksək sənətkarlıqla ifadə
edilib. Bu mənada “Hövsan”, “Köhnə Ramana”, “Balaxanı”, “Nardaranda küçə”
tablolarını misal
göstərə bilərik.
Tahir Salahov xalqımıza məxsus adət-ənənələri, mərasimləri də böyük sevgi və həssaslıqla yaradıb. Qurban bayramı və Novruz adətlərini əks etdirən tablolar xüsusi əhəmiyyətə malikdir. Sənətkar bu tablolarda elə incə məqamları təqdim edir ki, tamaşaçılar hər iki bayramın əsas ritualları haqqında dolğun bilgi almış olur.
Nəhayət, “su aydınlıqdır” deyib muzeyin birinci mərtəbəsindəki quyu ilə tanış oluruq. İçərişəhərdə bir çox həyətlərdə quyular doldurulsa da, Tahir müəllim evin içindəki bu quyunu qoruyub saxlayıb. Çox dərin və bol sulu olan quyu tikilidə nəmişliyin olmaması üçün vacibdir...
Rəssamla bağlı mədəni marşrut
Tahir Salahovun rəngarəng sənət dünyasından ayrıldığım əsnada Səadət xanım bir maraqlı yeniliyi diqqətə çatdırır. Qeyd edir ki, muzey olaraq “Tahir Salahov və Abşeron” adlı mədəni marşrut yaratmaq fikrindədirlər. Bu marşrut Tahir Salahovun Abşeron lövhələri motivində çəkdiyi məkanlara səyahəti nəzərdə tutur. Artıq bu istiqamətdə ilkin addımlar da atılıb...
Fürsətdən istifadə edib 90 illik yubileyi münasibətilə Azərbaycan rəssamlıq məktəbinin görkəmli nümayəndəsini təbrik edir, ona cansağlığı və yaradıcılıq uğurları arzulayırıq.
Lalə
AZƏRİ
Mədəniyyət.- 2018.- 23
noyabr.- S.8.