Qrafikaya bağlı ömür
Hər bir rəssamın yaradıcılıqda təbii təyinatı olur. Bu, o deməkdir ki, yaradıcı məşğul olduğu sahədə özünün daha yaxın sandığı yönü sənət həyatının anlamına çevirərək ona sadiq qalır. Belə sənətkarlardan biri tanınmış rəssam, qrafik Mais Əliyevdir. Onun rəssamlıqda təbii təyinatı qrafika sahəsidir desək, yanılmarıq. Bu sənətin incəliklərinə dərindən yiyələnən rəssam hər əsərinin ərsəyə gəlməsinə ömrünün bir parçasını qoyub.
O, 1949-cu ildə Bakı şəhərində
anadan olub. İlk rəssamlıq təhsilini Ə.Əzimzadə
adına Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Məktəbində
alıb. 1968-ci ildə
oranı bitirən rəssam ali
təhsilini 1972-ci ildən
V.İ.Surikov adına
Moskva Dövlət Rəssamlıq İnstitutunun
Dəzgah qrafikası fakültəsində davam
etdirib. Amma üç il
bu təhsil ocağında oxusa da, təhsilini başa vurmayıb. O zaman fikri təhsilini
Ukraynanın Lvov şəhərindəki
İ.Fyodorov adına
Poliqrafiya İnstitutunda
davam etdirmək idi.
Bu haqda rəssam belə deyir: “Moskvadakı institutdan çıxmaq istəyimi Xalq rəssamı, kafedra müdiri Tahir Salahova bildirəndə çox əsəbiləşdi,
razı olmadı. Sonra fikrimin qətiliyini görəndə qarşı
çıxmadı. Rəsm bacarığımın
artmasına görə
ona borcluyam, əlimdəki bəzi qüsurları o düzəltdi”.
Bundan sonra rəssam
Ukraynaya yollanır və Lvovdakı Poliqrafiya İnstitutunun Dəzgah və kitab qrafikası fakültəsinə daxil olur. Kitab tərtibatıyla yanaşı, qiymətli kağızların tərtibatını
da incəliyinə kimi öyrənir. 1980-ci ildə təhsilini
başa çatdıran
rəssam yaradıcılığa
başlayır. O, yaradıcılığının
ilk günlərindən indiyə
qədər qrafika sənətinə sadiq qalıb.
M.Əliyevin qrafik yaradıcılığı
üçün xarakterik
olan cəhət onun realizmlə yanaşı, sürrealizmə
yön almasıdır.
Onun realist qrafik əsərlərində aydın
məzmun hiss olunsa da, sürrealist əsərlərində qarışıq
obraz və predmetlər, dağınıq
məzmun üstünlük
təşkil edir. Bu da təbiidir.
Çünki sürrealizmin
tələbi belədir:
əsərdə konkret
məzmun başlıca
sayılmır. Rəssamın bu əsərləri daha çox kollajı xatırladır.
O, çox zaman ayrı-ayrı durumları
ifadə edən obrazları bir yerə yığır və onları əsərin ümumi ideyasına xidmət etdirir. Sürrealizm prinsiplərinə görə, belə əsərlərdə təsvir
olunmuş obraz və predmetlər arasında hansısa məntiqi bağlılıq
olmur.
Rəssamın kağız üzərində
qarışıq texnika
ilə işlədiyi
“Akkordlar” əsəri
bu baxımdan uğurlu əl işlərindəndir. Əsərdəki hadisələr sanki bir axara tabe
olaraq tamaşaçıya
doğru yön alır, elə bil tamaşaçı hadisələr selinin içinə düşür.
Hadisələr fərqli olsalar
da, rəssam onları ustalıqla kompozisiyada bir araya gətirib. Əsərdə qırmızı, qara və onların
müxtəlif çalarları
üstünlük təşkil
edir.
“Şair Nizaminin məqbərəsi”,
“Füzuli dünyası”,
“İmadəddin Nəsimi”,
“Şah İsmayıl
Xətai” ağ-qara qrafik əsərlərində
rəssam realizmin qaydalarını gözləsə
də, ümumi görünüşdə sürreallığa
meyillənib. Bu əsərlərin hər
biri bir neçə fraqmentdən
ibarətdir. Rəssam
“Meşə balladası”,
“Haray”, “Labirint”, “Tütək səsi”, “20 Yanvar faciəsi”, “Xocalı faciəsi”, “Çağırış”, “O biri
üz”, “Etiraz”, “Qüssə”, “Başlanğıc”,
“Oyanma”, “Tarixə səyahət” əsərlərində
ağ-qara rəngin təzadından bacarıqla
istifadə edərək
gözəl qrafika örnəkləri yarada bilib.
Rəngli qrafika da M.Əliyevin yaradıcılığında
ayrıca yer tutur. “Qaratoxmaq qadın”, “Dədə Qorqud əfsanəsi”, “Günün batması”, “Qəzəb”, “Qaçqın”,
“Qırmızı günəş”,
“Payız gəldi”,
“Retro üslubunda”, “Şərq
nağılı üçün
improvizasiya”, “Rəfiqələr”,
“Cəvahirat satan”, “Tütəkçalan oğlan”,
“Başlanğıc”, “Payız”,
“Məhəbbət”, “Muğam”
və başqa əsərləri dəqiqliyi,
incəliyi və gözəl rəngləri
ilə diqqəti cəlb edir.
Özəlliklə Azərbaycan nağıllarına
həsr etdiyi əsərlər öz aydınlığı, sadəliyi
ilə tamaşaçıları
heyran qoyur. Həmin illüstrasiyalar daha çox miniatür janrına yaxındır.
Rəssamın komiks yaradıcılığı
da diqqət çəkir. Çəkdiyi komikslər öz orijinallığı, mövzuya
yanaşma ustalığı
ilə seçilir.
M.Əliyevin indiyə kimi
bir neçə fərdi sərgisi keçirilib. İlk sərgisi
2000-ci ildə ABŞ-ın
Arizona ştatında baş
tutub. İkinci sərgisi isə
2002-ci ildə Bakıdakı
“Abşeron” rəsm qalereyasında təşkil
edilib. 2009-cu ildə Muzey Mərkəzinin sərgi salonunda daha bir sərgisi düzənlənib. İndi növbəti
sərgisini keçirməyə
hazırlaşır.
Qrafika ustası bir
sıra beynəlxalq mükafatlar da qazanıb. 1988-ci ildə Kanadada keçirilən miniatür
sərgisində üçüncü,
1990-cı ildə Polşada
təşkil edilən
müsabiqədə isə
ikinci yerə layiq görülüb.
Eləcə də o, ölkəmizdə
keçirilən bir sıra müsabiqələrdə
fəxri yerlər əldə edib. Əsərləri bir neçə
ölkədə saxlanılır.
M.Əliyev yaşının bu çağında yeni-yeni əsərlər üzərində işləyir.
Rəssam təkcə qrafika
ilə deyil, həm də rəngkarlıqla məşğul
olur. Onun milli mövzularda çox maraqlı rəngkarlıq əsərləri
var. Rəssamın emalatxanası
daim öz üzərində çalışan,
zəhmətsevər bir
sənətkarın iş
otağını xatırladır...
S.Qaliboğlu
Mədəniyyət.- 2018.- 26
yanvar.- S.15.