İki yaz axşamına
sığan “Min bir gecə”
Zaman-zaman ölkənin baş səhnəsində – Heydər
Əliyev Sarayında konsertlərə, yubiley gecələrinə, rəsmi
tədbirlərə qatılan
tamaşaçılar bu
dəfə möhtəşəm
zala başqa bir şövqlə toplaşmışdılar. XXI əsrin müxtəlif texnoloji formasiyalarından keçən tamaşaçı-dinləyicinin
menyusunda bu dəfə ekzotik Şərqin realist-romantik
Qərblə ruhi birləşməsi vardı.
Səbəb isə yenə də böyük sənət, bənzərsiz musiqi idi...
11-12 aprel tarixində ölkəmizdə keçirilən
Rusiya mədəniyyəti
günləri çərçivəsində
“Kreml baleti” teatrının təqdimatında
böyük bəstəkar,
SSRİ Xalq artisti Fikrət Əmirovun “Min bir gecə” baleti nümayiş olundu. 40 il
öncə yazılmış
balet bəstəkarın
əngin musiqi zövqünün, özünəməxsus
dəst-xəttinin təntənəsi
idi. Bu baleti
sənətkarın həmvətənləri
üçün özəl
qılan səbəblərdən
biri də onun səhnə tərtibatçısının görkəmli fırça
ustası, Xalq rəssamı Tahir Salahov olması idi. Səhnə əsərinin budəfəki
nümayişləri də
rəssamın 90 illik
yubileyinə həsr edilmişdi.
İki pərdədən
ibarət “Min bir gecə” baleti qonaq teatrın repertuarına 2010-cu ildə
daxil edilib və elə o vaxtdan Rusiyada, onun hüdudlarından kənarda nümayiş olunur. Baletdə “Kreml
baleti”nin ən tanınmış artistləri
rol alırlar.
Məlumat üçün bildirək
ki, “Kreml baleti” teatrı 1990-cı ildə yaradılıb. Teatrın yaradıcısı
və bədii rəhbəri xoreoqraf, Rusiyanın Xalq artisti Andrey Petrovdur. Sergey Raxmaninov
adına Simfonik Orkestrin və Rusiyanın Prezident Orkestrinin iştirakı ilə çıxış edən
teatr uzun illər Vladimir Vasilyev və Yuri Qriqoroviç kimi ustadlarla da əməkdaşlıq
edib.
“Min bir gecə” tamaşasının quruluşçu
xoreoqrafı Andrey Petrov, geyimlər üzrə rəssamı Olqa Polyanskayadır. Peşəkarların ərsəyə gətirdiyi
tamaşa seyrçiləri,
bir neçə dəqiqəlik də olsa, Şəhrizadın danışdığı nağıllar
aləminə apardı.
Səhnədə klassik xoreoqrafiya
ilə qədim hekayənin bənzərsiz
harmoniyası vardı.
Bir-birini əvəz edən balet artistləri gözəl bir marafon yaratmışdılar:
Sindibad, Ələddin,
Əlibaba, Cin, Şahzadə Budur... Zaman-zaman qəzəb və nifrətdən arınan Şəhriyar, onu söylədiyi nağıllarla
fərqli dünyalara aparan Şəhrizad çox maraqlı idi. Klassik musiqi ilə
qədim ərəb dünyasının valehedici
vəhdətini təmin
edən ab-hava, eləcə də artistlərin bədən plastikası, hadisələrin
dramaturji gedişinə
uyğun mimikaları gözəl alınmışdı.
Tahir Salahovun
hadisələrin təsir
gücünü artıran
maraqlı tərtibatı
görkəmli fırça
ustasının yüksək
zövqünün növbəti
nümayişi idi.
Tamaşaçı bəşəri musiqi fonunda dini, dünyəvi,
mifoloji qatlardakı kəsişmələri bir-bir
adlamış olurdu. Musiqinin verdiyi
emosional güc təsvirlərdə gözəgörünməz
bir nizam yaratmışdı. Təbii ki,
səhnə geyimləri,
onların dramaturji materialla həmahəngliyi,
qəhrəmanların hiss-həyəcanları
ilə səsləşməsi
tamaşanın təsir
gücünü daha da artırırdı.
Olqa Polyanskayanın səhnə
tərtibatı ilə
tam səsləşən geyim-tərtibat
ustalığı ilk nümunələrdən
tamaşaçını heyran
qoydu.
F.Əmirovun yaradıcılığını tədqiq edən sənətşünasların təbirincə desək,
“Min bir gecə” baleti qadına, onun məhəbbətinə
və müdrikliyinə
həsr olunan himndir. Çox mürəkkəb və dərin ideyaların rəqslə ifadə olunması bəstəkarın bu janrda ən böyük nailiyyətidir. Azərbaycan baleti tarixində
yeni mərhələ
olan “Min bir gecə” izləyici-dinləyicisinə
çoxpərdəli tamaşa
ilə kiçik baletin vəhdətini göstərir. Tamaşaçı bir neçə hadisəni, daha doğrusu, ayrı-ayrı
hekayənin musiqidə
plastik həll sintezini izləyir.
Rusiyalı balet artistlərinin ifa estetikasında da məhz bu
nüans baxımlı
və təsirli alınmışdı. Tamaşaçı qeyri-ixtiyari onsuz da geniş olan
və ifaçılara
maneralarını sərbəst
nümayiş imkanı
verən səhnəyə
diqqət kəsilmişdi.
Bu mənada nümunəyə
istər ilk, istərsə
də növbəti dəfə tamaşa edənlər səhnədəki
prosesə qoşularaq
iki qütbə - real və nağıl dünyasının sakinlərinə
bölünmüşdülər...
Rusiyalı sənətçilərin təqdim
etdiyi “Min bir gecə” istər səhnə-tərtibat xüsusiyyətləri,
istərsə də ifaçıların ustalığı
etibarilə xoş sözlərə layiqdir. Bu gözəlliyə
tamaşaçıların ərməğanı belə
oldu: sürəkli alqış, yerlərdən
ucalan təşəkkür
nidaları və böyük sənət işığında bütün
qaranlıqlara qalib gələn sevgi...
Həmidə NİZAMİQIZI
Mədəniyyət.- 2019.- 17
aprel.- S.5.