Bəstəkar
yaradıcılığında aşıq musiqisinin
tərənnümü
Azərbaycan bəstəkarlarının orta nəslinə mənsub olan Rüfət Ramazanov Bəstəkarlar İttifaqı idarə heyətinin üzvü, Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasının (BMA) elmi-tədqiqat laboratoriyasının aparıcı elmi əməkdaşıdır.
Müəllifin bir sıra əsərləri BMA-nın dərs vəsaitlərində, eyni zamanda bir neçə antologiyada çap olunub və CD şəklində işıq üzü görüb. Həmçinin əsərlərinin lent yazısı Azərbaycan Televiziyası “Mədəniyyət” kanalının musiqi fondunda saxlanılır.
Rüfət Ramazanov 1969-cu ildə Bakı şəhərində anadan olmuşdur. Musiqiyə həvəsi çox erkən özünü büruzə vermiş və valideynləri onu hələ 4 yaşında ikən məktəbəqədər musiqi (hazırlıq) kurslarına yazdırmışlar. Bu illərdə fortepiano ixtisası üzrə ilk musiqi dərslərini almışdır. Sonralar həvəs və istedadı onu Bülbül adına Orta ixtisas musiqi məktəbinə gətirir. Burada artıq professional təhsilə, skripka sinfi üzrə dərsləri mənimsəməyə başlayır.
Sonra təhsilini Asəf
Zeynallı adına Musiqi Məktəbində
davam etdirir. Burada öz ixtisası ilə
paralel (fakültativ) olaraq, bəstəkarlıq (uşaq
yaradıcılığı) sinfi üzrə
də məşğul olmağa
başlayır. O vaxt dahi
bəstəkar Qara Qarayevin
tələbələrindən olan Leonid Vaynşteyn məktəbdə
dərs deyirdi. R.Ramazanov
bu bəstəkarın rəhbərliyi
altında ilk yaradıcılıq
nümunələrini yaratmağa
başlayır. Daha sonra
Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasının Bəstəkarlıq
fakültəsində professor Xəyyam
Mirzəzadənin sinfində təhsil alır. Tələbə-bəstəkar kimi bir sıra
kamera-instrumental, vokal əsərlərini yazır. 1995-ci ildə yazdığı diplom işinə – “Hürufilər” adlı simfonik poemasına əla qiymət alması bəstəkarın
simfonik janra olan böyük həvəsini bir daha təsdiqləyir.
1996-cı ildə Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının
üzvlüyünə qəbul
edilir. Bu illərdən
başlayaraq simfonik janrda bir sıra
yeni əsərlər
yazır. Böyük
simfonik orkestr üçün yazılmış
“Fəzlullah Nəimi”
simfonik poeması, “Əsrin dahisi” (ulu öndər Heydər Əliyevin 90 illiyinə həsr olunmuş simfonik dastan),
“Qara Qarayevə
ithaf” simfoniyası və başqa əsərləri Ü.Hacıbəyli
adına Azərbaycan Dövlət Simfonik Orkestri və Azərbaycan Televiziyasının
Niyazi adına Simfonik orkestri tərəfindən uğurla
ifa edilmiş və CD-yə yazılmışdır. Bu janrda
olan uğurlu fəaliyyətinə görə
bəstəkar 2003-cü ildə
“Gənclər mükafatı”na layiq görülmüşdür.
R.Ramazanov
teatr və kino musiqisi sahəsində
uğurlu fəaliyyət
göstərərək beş tamaşaya və üç filmə musiqi yazmışdır. Eləcə də
fortepiano üçün qələmə
aldığı “Prelüdlər”,
“Musiqi anları” silsilələri, “Ötəri
anlar” kimi əsərləri dəfələrlə
ifa olunmuşdur.
Bəstəkarın 2011-ci ildə yazdığı
“Divani” əsərinin
konsepsiyası olduqca maraqlıdır. Burada aşıq (saz)
musiqisinin ifa manerasının, məhz fortepianonun səslənməsində
və onun faktura quruluşunda, bir növ təqlidini
yaratmaq kimi məqsəd özünü
göstərir. Bu barədə
müəllif belə
söyləmişdir: “Hər
bir musiqi alətinin öz xarakterik faktura quruluşu vardır. Faktura hər bir alətin
ifa manerasının, ifa tərzinin simasıdır”. Əsərdə aşıq musiqisinin xarakterik xüsusiyyətlərinin
təqlidi ilə paralel olaraq, müasir bəstəkarlıq
texnikasının da istifadəsi öz yaradıcı həllini tapmışdır. Müəllif tərəfindən qurulan
improvizə nümunəsi,
bilavasitə ifaçının
musiqi kompozisiyası çərçivəsində öz ifaçılıq
imkanlarının geniş
şəkildə büruzə
verməsinə şərait
yaradır. “Divani” coşqun, ehtiraslı, qəhrəmani
və mübariz xarakterdə olan aşıq şeiri nümunəsidir. Musiqi əsərinin
obraz quruluşu da bu ideyanın
üzərində bərqərar
olmuşdur. Bəstəkar bu əsəri onun ilk ifaçısı
olan görkəmli pianoçu, Xalq artisti Ülviyyə Hacıbəyovaya ithaf etmişdir.
R.Ramazanovun “Divani” əsəri 2009-cu ildə UNESCO-nun siyahısına
salınmış Azərbaycan
aşıq sənətinin
təbliğinə də
mühüm töhfədir.
Kəmaləxanım
ƏSƏDULLAYEVA
sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru
Mədəniyyət.- 2019.- 19
aprel.- S.5.