AlagözZibeydə”nin filmdən sonrakı taleyi...

 

 

 

Milli musiqi xəzinəmizə əvəzsiz töhfələr verən bəstəkar Tofiq Quliyevin mahnıları həmişə sevilə-sevilə dinlənilir, zövqləri, ruhları oxşayır. O, milli kino musiqimizə fərqli üslub, düşüncə tərzi gətirən sənətkardır.

Tofiq Quliyevin filmlər üçün yazdığı bir çox mahnılar sonradan neçə nəsil ifaçıların repertuarında özünə yer qazanaraq uzun sənət ömrü yaşamaqdadır. Onlardan biri Zibeydəmahnısıdır. 1955-ci ildə rejissor Lətif Səfərov tərəfindən ekranlaşdırılanBəxtiyarfilmi üçün yazılan mahnının tarixçəsi maraqlıdır...

Lətif SəfərovBəxtiyarfilmini çəkməyə hazırlaşanda bəstəkar kimi Tofiq Quliyevə müraciət edir. Estrada musiqisinin incəliklərinə dərindən bələd olan Şərq, milli intonasiyaları estrada janrında ustalıqla yaradan Tofiq Quliyev isə bu film üçün, həqiqətən, unudulmaz əsərlər ərsəyə gətirir. Zibeydəmahnısı isə, əslində, filmin baş qəhrəmanı, bənzərsiz səsə malik Bəxtiyar Muradovun fırıldaqçı klub müdiri Ağabalanın toruna düşərək bayağı mahnılarla məşhurlaşmaq istədiyini göstərmək üçün yazılmışdı. Lakin bəstəkarınbayağımahnı olaraq yazdığıZibeydəRəşid Behbudov, Müslüm Maqomayev kimi sənətkarların repertuarında geniş dinləyici tamaşaçı rəğbəti qazanır, estrada musiqimizin şedevrlərindən birinə çevrilir.

Sözləri şair Ənvər Əlibəyliyə aid olan bu mahnı müasir caz estrada elementli, bununla belə milli koloritli əsərdir. Ənvər Əlibəyli misraları yaddaqalan səmimidir. Zibeydəmahnısının yaranışı şairin ailəsi üçün yaddaqalan olur. Belə ki, şairin həyat yoldaşı Şövkət xanım bir gün soruşur ki, niyə o mahnıda Şövkət yox, Zibeydə yazmısan? Şair isə cavab verir ki, həmin mahnı üçün ikihecalı deyil, üçhecalı ad lazım idi. Ən gözəli Zibeydə uyğun gəldi. Bundan sonra isə şair Rauf Hacıyevlə həyat yoldaşının şərəfinəSevgiliməsərini ərsəyə gətirir.

Şairin arxivdə qorunan lent yazısındaBəxtiyarfilmində mahnıların yaranması bəstəkarla bağlı fikirləri yer alıb. Ənvər Əlibəyli deyir: “Tofiq Quliyev mətnə çox həssas yanaşırdı. O, şeirdə deyilən fikri ustalıqla tamaşaçıya çatdıra bilirdi. Onun mahnılarının uğurunun bir sirri budur”.

Zibeydəmahnısı da belə əsərlərdən idi. Mahnıda müxtəliflik, qəribə keçidlər var. Gözəl musiqi həm gözəl hislər gözəl sevgilərdən yaranır. Paradoks ondadır ki, film üçün bəstəkar ən uğursuz mahnı yazmalı idi. Amma əksinə oldu. Bu həm onu təsdiq edir ki, əsl sənətkarlar heç zaman zəif əsərlər yaratmırlar.

Bu illər ərzindəZibeydəmahnısının bir-birindən maraqlı aranjimanları yaranıb. İlk möhürünü Rəşid Behbudov vuran bu mahnı sonra onu səsləndirən bütün ifaçıların vokal bacarığı elə ilkin variantla müqayisə edilir. Bu məqamda İctimai Televiziyanın hazırladığı sənədli filmin məlumatlarına müraciət edirik. Filmdə qeyd olunur ki, 1978-ci ildəMelodiyaşirkəti Tofiq Quliyevin mahnılarından ibarət plastinka buraxır.

Caz kompozisiyaları bölməsində mahnını Müslüm Maqomayev oxumalı imiş, lakin müğənninin vaxtı olmadığından mahnı İosif Kobzonun ifasında yazılmalı olur. Daha sonra isə mahnı ölməz Müslüm Maqomayevin repertuarına daxil oldu. O, mahnını fərqli tempdə təqdim etdi. Mahnının instrumental versiyaları da yarandı. İlk versiyanı Vaqif Mustafazadə yaratdı Sevilvokal ansamblı da bu mahnını caz üslubunda təqdim etdi. 80-ci illərdə isə bu mahnıya həmin dövrdə populyar olan estrada müğənnisi Cəfər Behbudov müraciət edir. 80-ci illərdə bu qayıdış mahnının yeni bir mərhələyə qədəm qoymasına zəmin yaradır. 90-cı illərdə isə Rafiq Babayev öz studiyasında bu mahnını yeni aranjimanda hazırlayır mahnı Tofiq Quliyevin yubileyində o vaxt gənc müğənni olan Faiq Ağayev tərəfindən ifa edilir. Mahnıya mərhum müğənni Elçin Cəlilov, cazmen Cavan Zeynallı da müraciət edib. 1997-ci ildə Tofiq Quliyevin 80 illik yubileyindəBəri baxqrupu bu mahnını ifa edir. Yubiley üçün mahnını Xalq artisti Siyavuş Kərimi aranjiman etmişdi. Bu günə kimi bir çox caz ifaçılarımız mahnıya instrumental şəkildə müraciət edib hər kəs onu özünəməxsus, öz düşüncəsi kimi təqdim edib.

Müasir günümüzdə gənc səhnəmizin sevilən müğənniləri mütəmadi olaraqZibeydəmahnısına müraciət edirlər. Əsər unudulmur hər zaman dəbdədir, onilliklər bu mahının üzərinə kölgə sala bilmir. Yeni nəsillər vasitəsilə nəğmə öz həyatını davam etdirəcək mahnının hər yeni ifası ona yeni bir  nəfəs gətirəcək.

 

Lalə AZƏRİ

 

Mədəniyyət.- 2019.- 19 aprel.- S.1;7.