Bu məkan nağıllar aləminə
bənzəyir...
Yaz fəslinin ikinci ayı, gözəllik ilahəsi olan Afroditanın şərəfinə adlandırılmış aprel. Bu ay təqvimdə müxtəlif əlamətdar tarixlərlə zəngindir. Onlardan biri də 18 aprelin Beynəlxalq Abidələr və Tarixi Yerlər Günü kimi qeyd olunmasıdır. Məqsəd insanları tarixi-mədəni məkanlara daha çox cəlb etmək, diqqəti onların qorunmasına yönəltməkdir. Əfsus ki, şıltaq təbiət bu tarixdə bizi ilıq yaz havası deyil, qış sazağı ilə mükafatlandırmışdı. Amma hava soyuq olsa da, paytaxtdakı tarix-mədəniyyət qoruqlarında və muzeylərdə açıq qapı gününün elan edilməsi fürsətini əldən vermək olmazdı. Biz də yollandıq Bakının ən sevilən məkanlarından olan Xalça Muzeyinə.
Yəqin ki, çoxlarınız unudulmaz rejissor Arif Babayevin Gün keçdi filmindən əntiq əşyaları satılan dükandakı kadrları xatırlayırsınız. Bələdçi xanım əcnəbi qonaqlara bu əşyalar haqqında danışır, əcnəbi qonaqlar da onlara maraqla tamaşa edirlər. Niyə xatırlatdım bu kadrları? Çünki elə muzeyə ayaq basar-basmaz fransız, rus, ingilis, ərəb dillərində danışan turistlərin səsi mənə filmdəki həmin kadrları xatırladırdı.
Buna bax, aləmdir ki...
Giriş. 6-7 rusdilli turistlə bərabər muzeyə daxil oluram. Bizdən irəlidə isə 15-20 nəfərlik bir qrup var. Onlar bilet kassasına yaxınlaşırlar. Nəzarətçi bu gün açıq
qapı günü olduğunu bildirir və Xalça Muzeyinin foyesini sevinc və şaqraq gülüşlərlə
bir Bravo! sədaları
bürüyür. Amma turist
ziyarətçilər biletsiz
giriş əldə etsələr də, bələdçi üçün
pul ödəməyə
xəsislik etmirlər.
Birinci mərtəbədə
yerləşən əntiq
mallar mağazasına
maraq böyükdür. Burada milli
suvenirlər, milli ornamentli qızıl-zinət
əşyaları, kəlağayılar,
kiçikölçülü xalçaların gözəlliyi
göz qamaşdırır.
Bu təəssüratdan ayrılıb ikinci mərtəbəyə qalxan
eskalatordan bir neçə metr aralı oturub xalça toxuyan muzeyin əməkdaşına
yaxınlaşıram. Onun ətrafında isə çoxlu əcnəbi ziyarətçi toplanıb.
Ailəliklə bu möcüzəni
seyr edən qonaqlara yaxınlaşıb,
söhbət edirəm.
Dağıstandan gələn qayınana
Leyla xanım, oğlu, gəlini və nəvəsi. Onlar butalı xalçanın toxunmasına heyran olduqlarını bildirirlər.
Rənglərin, ilmələrin dəqiqliyi,
simmetriya, ölçülərin
bir-birini izləməsi
onlar üçün
əsl sehr və nağıl dünyasıdır. Leyla xanım
bildirir ki, Dağıstanda da xalçaçılıq sənəti
var, amma Azərbaycandakı kimi möhtəşəm deyil.
Deyir ki, bizdə naxışlar sadə və azdır, sizdə isə çoxçeşidli naxışlar
insanı düşünməyə
vadar edir, eyni zamanda ruha
bir rahatlıq gətirir.
İkinci mərtəbəyə qalxırıq. Burada ziyarətçilərin
sayı daha çoxdur. Açıq qapı günü münasibətilə
paytaxt məktəbliləri,
Almaniyadan, Rusiyadan, Kanadadan olan turistləri görürəm.
Belarusdan
olan Olqa və Svetlana isə təəssüratlarını mənimlə bölüşür.
Muzeyin binasının arxitekturası
onların çox xoşuna gəlib. Bakıya gəldikləri ilk gündə
muzeyi ziyarət etməkdən məmnundurlar. Deyirlər ki, bura lap
Min bir gecə nağıllarını xatırladır.
Bu gün həm
də milli mətbəx nümunələrimizin
dadına baxmaq arzusundadırlar. Mərakeş,
Rusiya, Əlcəzairdən
olan turistləri xalçalarımız öz
sehrinə salıb. Qonaqlar bir xalçaya dəfələrlə baxır,
rəsmlərə diqqət
edir, rənglərin bir-birini əvəzləməsinin
texnologiyasını anlamaq
üçün aralarında
fikir mübadiləsi də aparırlar.
Bələdçi olmaq həm də məsuliyyətdir
Turistlərdən bəzilərinin öz aralarında müzakirələri
zamanı bir sıra təsvirləri düzgün təhlil etmədiklərini görüb
onlara bildiklərimi izah etməyə çalışıram. Elə həmin gün hiss elədim ki, məndən heç də pis bələdçi
çıxmaz. Hərçənd bu, çox məsuliyyətli peşədir.
Məsələn, Moskvadan gələn
xanımlara Eldar Mikayılzadənin Səttarın
arzusu xalçasını
izah edirəm. Əvvəl Səttar Bəhlulzadə haqqında, sonra xalçaçılıq sənəti,
daha sonra Eldar Mikayılzadə və xalçanın yaranması. Təbii ki,
bu izahda Əməkdar incəsənət
xadimi Ziyadxan Əliyevin ötən il qəzetimizdə dərc olunan Səttarın arzusu necə yarandı? məqaləsi köməyimə
çatır. Milli ornamentlərimiz,
simvollarımız haqqında
da bildiyim qədər, həmsöhbətlərimə
məlumat verməyə
çalışıram.
Daha sonra qədim xalçaların
sərgiləndiyi guşədə
maraqlı fikir mübadiləsi aparıldığını
görüb ora yaxınlaşıram. Elmi katib Püstə
Ağayeva ziyarətçilərə
Azərbaycanın tarixi
haqqında danışır.
İncəsənət elə bir sahədir ki, burada öz ölkənin tarixini mütləq bilməlisən,
sənət tarixinə
yaxından bələd
olmalısan. Xalça Muzeyinin
əməkdaşları və
bələdçilər isə
bütün incəlikləri
ilə turistlərin suallarını cavablandırır,
tariximiz barədə müfəssəl məlumat
verirdilər. Turistləri
qədim xalçalar üzərində niyə
ərəb hərfləri
yazıldığı, digər
xalçalarda kiril, xalçalar haqqında məlumatların isə latın qrafikası
ilə olduğu maraqlandırırdı. Əlcəzairdən olan Nasira xanım
deyir ki, bu muzeyə gəlməklə Azərbaycanın
qədim tarixə malik olduğunu bir daha öz
gözümüzlə şahidi
olduq. Burada sərgilənən milli geyimlər, mis qablar, qədim
silah növləri və tikmələr millətin zəngin mədəni irsə malik olduğunu göstərir. Qonaq deyir
ki, artıq bir neçə gündür Bakıdayıq
və buradakı tarixi məkanlar, muzey və eyni
zamanda müasir tikililəri görüb böyük zövq almışıq. İstirahət üçün buranı
seçməyimizə heç
də peşman deyilik.
Muzeydən xoş ovqatla ayrılıram. Bayırda narın yağış yağır, qulaqlarımda
valideynlərin və müəllimlərin şagirdlərə
dedikləri sözlər xalçaya toxunmaq olmaz!... Ay uşaq, diqqətli ol, burada əcnəbi qonaqlar var! səslənir və əvvəldə xatırladığım filmdən
həmin kadrlara bu dəfə Xalça Muzeyinin mərtəbələrində rastlaşdığım
mənzərələr də
qarışıb. Reallıq
və retro duyğulu ağ-qara və rəngli bir kadr yazılır bu dəfə yaddaşıma...
Lalə AZƏRİ
Mədəniyyət.- 2019.- 24
aprel.-S.8.