Səsi görən sənətkar
Əslində, onun haqqında əvvəllər də məlumatım var idi. Bir neçə il öncə kino və teatrda səs rejissurası ilə bağlı material işləyərkən sorğu iştirakçıları ixtisaslı mütəxəssis, yaxşı səs rejissoru kimi onun adını çəkmişdilər. Hətta “keşkə, arada bu sahə üzrə gənclərə ustad dərsləri keçə” kimi arzularını da ifadə etmişdilər. Axı niyə də yox? Çünki illərdir Rusiyada bu işin pedaqogikası ilə məşğul idi.
Onunla müsahibəyə də hazırlaşmışdım. 80 illiyi ilə bağlı haqqında çəkiləcək film üçün yenidən Bakıya gələcəkdi. Amma, təəssüf ki, ömür vəfa etmədi. İyulun 1-də onun ölümü ilə bağlı məlumatlar yayıldı: Sankt-Peterburq Kino və Televiziya Universitetinin professoru, “Lenfilm” kinostudiyasının səs rejissoru, Rusiya Federasiyasının Əməkdar incəsənət xadimi, Dövlət mükafatı laureatı Ələkbər Həsənzadə vəfat edib...
Beləcə, daha bir görkəmli
kino xadimini itirdik. Ondan geriyə qalan
isə səs ömrü verdiyi filmlər və ona həsr olunan
“Mənim adım Ələkbərdir” adlı
sənədli ekran işidir. 2017-ci ildə çəkilən
sonuncu ekran işi ilə bir kinosevər ömrünə səyahət
edib, onun uşaqlıq illərindən
gəncliyinə, Rusiya
həyatına boylanmaq
imkanı qazanırıq.
Maraqlı və dolğun ömrünü bütünlükdə
sənətə, kinoya
həsr edən Ələkbər Həsənzadə
aktyor ailəsində böyüyüb. Elə bu kino, teatr sevgisi də
yəqin ondan qaynaqlanırdı.
Atası, Əməkdar artist Əliheydər
Həsənzadə bir
müddət müəllim
kimi fəaliyyət göstərsə də, sonrakı taleyini bütünlükdə teatra
bağlayıb. Həyat yoldaşı, aktrisa
Rüxsarə Ağayeva
ilə birlikdə milli teatr sənətimizə
xidmət ediblər.
Qazax Dövlət Teatrının
yaradıcısı və
ilk illərdə direktoru
olan Əliheydər müəllim Naxçıvan
Dövlət Musiqili
Dram Teatrında da uzun illər çalışıb.
Uşaqlıq illəri Naxçıvan
və Qazaxda keçən Ələkbər
Həsənzadənin xatirələri
də həzin və kövrəkdir. Elə səhnə, sənət sevgisi kimi. İlk dəfə məhz Qazax teatrının səhnəsində
tamaşaçı qarşısına
çıxan səs rejissorunun maraqlı xatirəsi də var və biz filmə baxarkən bu faktı da
öyrənmiş oluruq:
“Hər tamaşadan sonra fürsət tapıb səhnəyə
atılır və tamaşaçılar həm
də məni görüb, alqışlasınlar
deyə birnəfəsə
bütün bildiyim şeirləri uca səslə deyirdim. Gözlərimi də yumurdum
ki, səhnənin yanlarındakı ata-anamın
mənə elədikləri
işarələri, hədələri
görməyim. Təbii, gözəl
bilirdim ki, pərdə bağlanan kimi onlar məni
ya yüngülcə şillələyəcək, ya
da xeyli danlayacaqdılar. Amma
buna rəğmən tamaşaçılar qarşısına
çıxmaq, alqış
eşitmək o qədər
maraqlı idi ki...”.
Bax elə bu sevgi,
sənət yanğısı
ilə bir kinematoqraf ömrü yaşadı...
Ələkbər Həsənzadə 8 noyabr
1939-cu ildə Bakı
şəhərində anadan
olub. Dövrünün bir çox
oğlan uşaqları
kimi, o da təyyarəçi olmaq arzusu ilə yaşayırdı. Elə ona
görə də orta məktəbdən bu istiqamətdə köklənir. Amma aldığı
zədə və aylarla xəstəxanada yatması onun peşə istiqamətini də dəyişir.
Teatr, kino marağı 1958-ci ildə onu Leninqraddakı
(indiki Sankt-Peterburq)
Kino və Televiziya İnstitutuna aparır.
Bununla da ömrünün kino dövrü başlayır.
1963-cü
ildə institutu bitirən gənc Bakıya qayıdır, C.Cabbarlı adına
“Azərbaycanfilm” kinostudiyasında
işə qəbul olunur. Rusiya kino sənəti
məktəbini keçən,
o dövr üçün
yeni texnologiyaları mükəmməl mənimsəyən
gənc kadr həm səs mühəndisi, həm də səs rejissoru kimi 10 ilə yaxın burada fəaliyyət göstərir.
“İnsan məskən salır” filmi (rejissor Arif Babayev)
ilə kinoda ilk imzasını atan gənc səs rejissoru daha sonra “Səmt küləyi”, “Ən vacib müsahibə” və başqa filmlərin də səs rejissoru olur. Bu və
ümumilikdə çalışdığı
digər filmlərdə,
eləcə də kinostudiyada istehsal olunan fərqli kinofilmlərin səs texnikasında ənənəvi
üslublarla yanaşı
yeni, daha effektiv alına biləcək səsləndirmə
metodlarının tətbiqinə
nail olur.
İstər rejissor, istərsə
də pedaqoq kimi əsas devizi “Səsi görmək, hiss etmək,
onun arxasınca getmək lazımdır” olan
rejissor həm əsas, həm də kənar səslərin filmin keyfiyyətində təsvirdən
daha böyük rol oynaması qənaətində idi.
Yaradıcı heyətində olduğu
“Nəsimi”, “Var olun, qızlar...”, “Ömrün səhifələri”,
“Əlavə iz”, “Azadlıq məşəli”,
“Cırtdan”, “Azərbaycanın
florası” kimi bədii və sənədli ekran işləri onun dəst-xəttini göstərmək
üçün kifayət
edər.
Həmkarlarının fikrincə, Ələkbər
Həsənzadə özünün
incə yozumu, fitri duyumu ilə
sadə məqamları
belə tamaşaçıya
sirayət edəcək
harmoniyada çatdırmağı
bacarırdı.
Onun həssas
duyumu və təsvirə sinxron səsləndirmə funksionallığı,
təbii ki, qısa zamanda peşəkarların da diqqətindən yayınmır. 1973-cü ildə
Rusiya Kinematoqrafiya Komitəsindən iş dəvəti alır və “Lenfilm”lə çalışmağa bağlayır.
Studiyada ekranlaşdırılan 30-a yaxın
filmdə (1975-2007) səs
rejissoru kimi fəaliyyət göstərir. Həmin filmlərin
bir neçəsi Rusiya və beynəlxalq miqyaslı kinofestivalların mükafatlarını
qazanır. 1998-ci ildə
Rusiya və Almaniyanın birgə istehsalı olan “Barak” filminə görə ən yaxşı səs rejissoru nominasiyasında Dövlət
mükafatı, Rusiya Kinematoqrafiya Sənəti Akademiyasının təsis
etdiyi “Nika” milli kino
mükafatı, daha iki filminə görə isə Rusiya Kinematoqrafçılar
İttifaqı və
“Lenfilm”in mükafatlarına
layiq görülür.
Rusiyada yüksək
peşəkar kimi dəyərləndirilən Ələkbər
Həsənzadənin pedaqoq
kimi də fəaliyyəti zəngindir. 2007-ci ildən Sankt-Peterburq Dövlət Kino və Televiziya Universitetinin Səs rejissorluğu kafedrasının professoru
olan həmyerlimiz bir sıra dərsliklərin,
monoqrafiyaların müəllifidir.
Onun audiovizual sənətlər, səs
montajı, səslərdə
rəngkarlıq kimi fərqli və maraqlı istiqamətlərdəki
dərslikləri bu gün nəinki çalışdığı universitetdə, incəsənət
profilli digər ali təhsil
ocaqlarında da tədris olunmaqdadır.
Onun çalışdığı
“İtaliyalı” adlı
son ekran işi də Berlin kinofestivalında
əsas mükafata layiq görülüb ki, bu da
qocaman rejissorun təcrübə və bacarığının dəyərləndirildiyini
bir daha sübut edir.
Ələkbər Həsənzadə təcrübəli pedaqoq və ömrü boyu sənətinə bağlı olmuş kino xadimi kimi bundan sonra artıq işıqlı xatirələrdə qalacaq. Elə özünün arzuladığı kimi...
HƏMİDƏ
Mədəniyyət.- 2019.- 9
avqust.- S.5.