Tamaşaçı istəyirsə...
Eksperimental Teatr Festivalı
başa çatdı
Dekabrın 2-dən 10-dək
davam edən “2+1” III Eksperimental Teatr Festivalında paytaxtdan kənardakı teatrlarımızın
da aktiv iştirakının şahidi
olduq. Xatırladaq ki, Azərbaycan Teatr Xadimləri İttifaqının
(ATXİ) təşkilatçılığı,
Mədəniyyət Nazirliyinin
dəstəyi ilə gerçəkləşən festivalın
proqramında ümumilikdə
18 səhnə əsəri
yer almışdı.
Cari repertuar
tamaşalarını yerləşdikləri
şəhər-rayon və
ümumilikdə regionun
teatrsevərlərinə təqdim
edən, eyni zamanda tamaşaçı
auditoriyalarını daha
da genişləndirməyə
çalışan bu
müəssisələrin festival canfəşanlığı xüsusilə
alqışlanmalıdır. Çünki son illər, daha doğrusu, teatr sənətinin inkişafı
ilə bağlı dövlət proqramı
(2009-2019) çərçivəsində
görülən işlər
bu teatrların yerli, eləcə də xarici festivallarda, qastrollarda iştirakına imkan yaradıb. Bundan başqa, dəvətli
rejissor, rəssam və digər mütəxəssislərin iştirakı
ilə hazırlanan səhnə əsərləri
də ümumilikdə
yaradıcı fəaliyyətə
müsbət təsir
göstərir.
Bu festivalda isə
izlədiyimiz uşaq tamaşalarını xüsusilə
qeyd etməliyik.
Gəncədən gələn “Düyməcik”
Gəncə Dövlət Kukla Teatrının təqdim etdiyi (2 dekabr) “Düyməcik” tamaşası
(Hans Xristian Andersen) belə
nümunələrdən birdir. Fərqli
teatrlarda müxtəlif
janr yozumlarında səhnəyə qoyulan bu məşhur əsər gəncəli kuklaçıların təqdimatında
da maraqlı alınmışdı. Asan konstruksiyalı
tamaşanı dekorasiya
problemi yaşamadan istənilən məkanda nümayiş etdirmək olar ki, bu
da vacib nüansdır.
Gənc rejissor Şamil Məmmədli də bu məqamı nəzərə alaraq maraqlı bir həll yoluna əl atmışdı. Belə ki,
səhnədəki sandıq
vasitəsilə bütün
tamaşanı – onun personajlarını, elə
nağılçısını da görüb eşidə bilirdik. Quruluşçu rəssamı Sara Məmmədova, musiqi tərtibatçısı Araz
Əsgərov olan,
7-12 yaş qrupu üçün nəzərdə
tutulan tamaşanın
rəng harmoniyası da uğurlu idi. Rolları Səməd Xanmıəmmədov,
Nərmin Şərifova
və Nahidə Namazova ifa edirdilər.
Tamaşanın özəlliyi ondadır
ki, 40-45 dəqiqə zaman içində aktyor həm ifaçı, həm idarəedici, həm də nağılçıya
çevrilərək bir
an belə olsun uşağın diqqətini səhnədən
yayınmamasına çalışırdı.
Bu forma çağdaş kukla tamaşaları üçün ən xarakterik cəhətdir.
Qax kuklaçılarının “Xeyir
və Şər”i
Qax Dövlət
Kukla Teatrının paytaxt teatrsevərlərinə
tamaşa sovqatı (6
dekabr) da baxımlı idi. Peşəkar kuklaçıların uzun
illik əməyinin bəhrəsi olan səhnə performansı alqışlarla qarşılandı.
Teatrın baş rejissoru, Əməkdar artist, Prezident
mükafatçısı Yusif
Abdurahmanovun dahi Nizami Gəncəvinin “Xeyir və Şər”
əsərinin motivləri
əsasında hazırladığı
tamaşa istər üslub, istərsə də ifadə baxımından öz fərqliliyini göstərə
bildi. Canlı aktyor və
kuklanın sintezindən
istifadə olunan tamaşada biz xeyirlə şərin ənənəvi
mübarizəsinin dinamik
ifadəsini gördük.
13 yaşdan yuxarı
uşaqlar üçün
nəzərdə tutulan
tamaşada klassik musiqilərdən istifadə
olunmuşdu. Tamaşanın quruluşçu rəssamı Mayıs Abdullayev, musiqi tərtibatçısı isə
Yusif Abdurahmanovdur.
Rolları Orxan Eminov, Nuru Mustafayev
və Afət Yaqubova ifa edirdilər.
“Üç gün, üç gecə”
Şimal bölgəmizin teatr təmsilçisi – Qusar Dövlət Ləzgi Dram Teatrının da festival gündəliyi zəngin oldu. ATXİ-nin böyük
səhnəsi ilə yanaşı ikinci tamaşasını da Şuşa Dövlət
Musiqili Dram Teatrının
səhnəsində nümayiş
etdirən teatrın kollektivi iki gün ərzində paytaxt teatrsevərlərinin
diqqətini cəlb etməyə çalışdı.
İlk olaraq Rafiq Rəhimlinin “Üç gün, üç gecə” adlı pyesi əsasında eyniadlı tamaşanı izlədik. Tamaşanın quruluşçu rejissoru Laləzər Hüseynova,
quruluşçu rəssamı
Marina Mahmudova, musiqi tərtibatçısı Şaiq
Qardaşovdur.
Doğru ilə yanlış, yaxşı ilə pis arasında kəskin fərq nümayişi olan səhnə işində tamaşaçılara həm
hər kəsin səhvə etmək, həm də bağışlanmaq şansının
olması kimi humanist bir fikir təlqin
olunur. Daha doğrusu, ideyadan irəli gələn cəzalandırmaq və ya insanın özünü cəzalandırmaq
kimi ali
hissə yetməsinə
işarə edilir.
Qusarlı teatr təmsilçilərinin,
əsasən həvəskarlardan
ibarət aktyorların
oyunu bu sadə, lakin vacib həqiqəti səmimi boyalarla çatdıra bildi. Lalə
Qurbanova, Namiq Mustafayev və Kəmalə Səfərova
üçlüyünün həmahəng oyunu, pafosdan uzaq, sakit təbiri qənaətbəxş idi.
Müəyyən mənada ağır
mətləblərin səhnədən
ifadəsinin ardınca
seyrçiləri Şuşa Dövlət
Musiqili Dram Teatrına
səsləyən ləzgi
təmsilçilər öz
dillərində “Sədəf”
tamaşasını nümayiş
etdirdilər. Anşlaqla keçən
tamaşada ləzgi xalqının etnoqrafiyasından
musiqisinə, məişətindən
adət-ənənələrinədək
bütün məqamların
səhnə ifadəsini
gördük.
İki gəncin
saf məhəbbətini,
kənd həyatını,
kənd insanının
düşüncə tərzi
səhnəyə daşıyan
“Sədəf”də sevginin
hər səddi aşa bilməsinə böyük bir inam sərgilənir.
Musiqili komediya janrında tamaşanın
quruluşçu rejissoru
və bəstəkarı
Faiq Qardaşov, quruluşçu rəssamı
Marina Mahmudovadır. Klassik tamaşalara
xas quruluş həllinə üstünlük
verən rejissor bir səhnədə 3-4 evdən həyətə,
onun məişətinə
aid əşyalardan təsərrüfat
elementlərinə xırda
detallara belə vararaq sıx, məhdud bir səhnə qurmuşdu.
Maraqlıdır ki, bir tamaşada bütün kollektivi məşğul edən quruluş müəllifi ləzgi nişan,
xına və toy mərasimini bütün detalları ilə bizə göstərməyi
bacardı. Bir növ nəsillərin
yarışı olan rəqslər, rəngarəng
geyimlər, ritmik musiqilər bütünlükdə
zalı ələ almaq üçün kifayət edirdi.
“Kimdir müqəssir?”
Cəbhə xətti yaxınlığında
sənət həyatı
yaşayan, sənəti
yaşadan Ağdam Dövlət Dram Teatrının
festivalda çıxışı
da yaddaqalan oldu. Cari çətinliklərə, truppasındakı aktyor çatışmazlıqlarına baxmayaraq, müxtəlif mövzu və janrlı tamaşalar hazırlayan kollektiv tamaşaçılara “Kimdir
müqəssir?” kimi bəşəri suallı
tamaşanı göstərdi.
Əbdürrəhim bəy Haqverdiyevin Adəmlə Həvvanın
cənnətdən qovulma
rəvayətinə verdiyi
çoxçalarlı ədəbi
rəngi səhnəyə
daşımağa çalışan
tamaşanın quruluşçu
rejissoru, Əməkdar
incəsənət xadimi
Bəhram Osmanov teatrın imkanları daxilində baxımlı bir səhnə nümunəsi hazırlayıb. Obrazlarını
daxili süzgəclərindən
rahatlıqla keçirən,
onları sadə insan həqiqəti – qadın marağı, kişi sadəlövhlüyü
kimi təqdim etməyə çalışan
aktyorların oyunu tamaşaçıların marağına
səbəb oldu. Kərim Həsənov, Fərhad Fərhadzadə və Afəridə Əhmədovanın aktyor
imkanlarına yaxşı
bələd olan rejissorun oyunun yükünü bərabər
paylaması xüsusilə
alqışlanmalıdır.
Qazax teatrının “Cəhənnəm
sakinləri”
Xalq yazıçısı Elçinin
ağır mətləblərə
işarə vuran “Cəhənnəm sakinləri”
ilə sənət nümayişinə qatılan
Qazax Dövlət Dram
Teatrına gəlincə
isə, biz daha çox dramaturji materiala arxayınlığı
gördük. Tamaşanın quruluş müəllifləri
(quruluşçu rejissor
Musa Eyyubov, quruluşçu
rəssam Afiq Məmmədov) mövzunun
vizual həllindən çox aktyor oyununa, daha doğrusu,
müəllif mətninin
fərqli mizanlarda təsvirinə yer ayırmışdı. Bu şəraitdə isə daha çox mətn üzərində
işə baş yoran aktyorun obrazına uyğun ifa maneralarını göstərməsi çətin
olur. Bununla belə,
İlqar Hacəliyev, Nazilə Məmmədova və Aydın Orucov üçlüyünün çıxışı
aktyor kimi obrazlarına məsuliyyətlə,
həm də həyəcanla yanaşmaları
ilə yadda qaldı.
***
Sadalanan səhnə nümunələrini izlədikcə hasil olan daha bir mənzərə var idi: bölgələrdə fəaliyyət göstərən hər bir teatr özünün tamaşaçısına uyğun bir obrazda, simada olduqda qazanclı sayılır. Bunu teatrın tamaşaçının ayağına getməsi və ya ümumilikdə özünün maarifçilik ideyasından qopması ilə əlaqələndirməsək, yaxşı nəticələr hasil edə bilərik. Təbii ki, truppanın potensialı və aktyor xarakteristikasına uyğun oyun üsulunu da tətbiq etməklə...
Ümumilikdə yaradıcı işə, teatr eksperimentlərinə meydan olan, dövlət teatrları ilə yanaşı, müstəqil teatrlara da özlərini nümayiş imkanı verən maraqlı sənət hadisəsi kimi yadda qaldı.
H.NİZAMİQIZI
Mədəniyyət.- 2019.- 11
dekabr.- S.1;5.