Pop art – hər
yerdə görünən
sənət
Pop art sıradan hər
şeyin mövzu olaraq istifadə edildiyi bir sənət
cərəyanıdır. O, 1950-ci illərdə
İngiltərə və
Amerikada ortaya çıxıb. Cərəyana “Pop art” adını ingilis sənətşünası Lavrense
Allovey verib. Bu, ingiliscə “Popular art” (yayğın sənət)
sözünün qısaldılmış
variantıdır.
Pop art sənətçilərinin fərqli özəlliyi çağdaş yaşam
üzərində güclü
təsiri olan populyar sənətin bütün yönlərini
rəsm vasitəsilə
ifadə etməkdir. Onların istifadə
etdikləri mövzular
televiziyalardan, cizgi romanlarından, kino dərgilərindən və
hər sayaq reklamlardan alınırdı.
Bu sənət dadaizm cərəyanının
bir qoluydu. Dadaizm 1920-ci illərdə siyasi və mədəni durumu ələ salan nihilistik bir hərəkat idi. Dadaizmin ABŞ-dakı öncülü,
öz dönəmində
sənət və yaşam arasındakı məsafəni daraltmağa
çalışan Marsel
Duçampın pop artın
inkişafında böyük
xidmətləri vardı.
Pop artın yüksəlişi
yolunda XX yüzilin sənətçiləri Stüart
Devis, Cerard Mörfi ve Fernand
Leger böyük əmək
sərf etmişdilər. Bu rəssamlar tablolarında dövrün ən kiçik hadisələrini
böyük sənət
əsərlərinə çevirə
bilirdilər. Bu sənətin
həqiqi öncülləri
Casper Cons, Larri Rivers və Robert Rauşenberq idilər. Onlar 1950-ci illərdə əsərlərində
daha çox ifadəli texnikaya üstünlük verir, bayraqlar, pivə qabları və buna bənzər digər şeyləri təsvir edirdilər.
İngilis-amerikan kökənli sənət
olan pop art vasitəsilə
ənənəvi cərəyanları
qəbul etməyən
rəssamlar əsərlərini
geniş kütlələrə
təqdim etmək imkanı əldə edirdilər. Onlar dünyanı müsbət
baxış bucağından
dərk edərək qavramağa çalışırdılar.
Bu sərgilərin ilki
1955-ci ildə Londondakı
Müasir İncəsənət
İnstitutunda düzənlənən
“İnsan, maşın
və hərəkət”
sərgisi idi. Sərgidə rəssamlar Riçard
Hamilton ve Eduardo Paulozzi
əsərlərində bu
üç anlayışı
bir arada verməyi bacarmışdılar.
1957-ci ildə amerikan
mücərrəd sənətinin
təsiriylə aralarında
Riçard Simitin də olduğu bəzi ingilis pop art sənətçiləri mücərrəd
sənətə qarşı
inqilab etdilər. Ətraf mühit
problemlərinə çox
ciddi yanaşan bu rəssamlar kiçik bir detalı böyük ölçülü tabloya
çevirirdilər. ABŞ-ın rəssamlıq tarixində Robert Rauşenberq
və Jasper Consun əsərləri mücərrəd
sənətdən pop arta
keçidi təmin edirdi. Rauşenberq rəsmin sənətə
və yaşama bağlı olduğunu, bunları bir-birindən ayıran boşluqda bir şeylər yaratmağa çalışdığını
söyləyirdi.
Bu sənət cərəyanı
yarandığı gündən
dünya, ölkə gündəmilə sıx
bağlı olub. Fransada
Yves Kleyin, Arman, Xristo, Tinqueli, Spoerri, Martiyal Rayse kimi mücərrəd
yöndə çalışan
sənətçilərin əsərlərinə qarşı
olan bəzi rəssamlar “yeni gerçəkçilər” olaraq
adlandırılırdılar. Pop artı hər
yerdə görmək
olar. Yetər ki, rəsm çəkməyə yararlı
bir yer olsun.
S.QALİBOĞLU
Mədəniyyət.- 2019.- 6
fevral.- S.7.