Heykəllərlə şəhər gəzintisi
(II yazı)
Bundan öncəki yazımızda sizlərə
Bakıda əsasən
son illərdə şəhərin
abadlaşdırılması zamanı ayrı-ayrı məkanlarda qoyulan və hər hansı konkret tanınmış şəxsin
deyil, ümumiləşdirilmiş,
çoxumuza bir yöndən tanış
gələn insan heykəlləri barədə
məlumat vermişdik.
Bu yazıda isə
paytaxtımızda Azərbaycanın
tanınmış ədəbiyyat
və mədəniyyət
xadimlərinə qoyulmuş
heykəllərdən söz
açacağıq.
Onu da qeyd
edək ki, Bakıda tanınmış
şəxsiyyətlərə qoyulan ilk heykəl 1922-ci ildə ucaldılmış
görkəmli satirik şair, maarifçi Mirzə Ələkbər
Sabirin heykəlidir. Müəllifi Yakov İosifoviç
Keylixis olan heykəl sənətkarlıq
baxımından o qədər
də uğurlu olmur.
Heykəlin yerləşdiyi bağda quruculuq işləri aparılır. Bu işlərdə
əsas məqsəd bağın sərt qala divarları və ətrafda olan qədim tikililərlə harmoniyasını
yaratmaq idi. Sabirin heykəli bu harmoniyaya uyğun gəlmədiyindən onu yenisi ilə əvəzləmək qərarına
gəlirlər. Beləliklə, heykəltəraş Cəlal
Qaryağdı 1958-ci ildə
Sabirin indiki heykəlini hazırlayır.
Əsərin memarları Ə.İsmayılov
və Q.Əlizadədir.
Abidənin ilk diqqətçəkən məqamı şairin oturaq vəziyyətdə təsvir olması idi. Heykəltəraş şairin “Bənzərəm
bir qocaman dağə ki, dəryadə durar” misrasından təsirlənərək
ona bu cür
forma vermişdi.
***
İndi isə yolumuzu İstiqlaliyyət küçəsindən salırıq. Bizləri burada dünya
poeziyasının günəşi
hesab olunan dahi şair, mütəfəkkir Nizami Gəncəvinin heykəli
qarşılayır. 1949-cu
ildə açılışı
olan heykəlin müəllifi, Xalq rəssamı Fuad Əbdürrəhmanov, memarları
isə Mikayıl Hüseynov və Sadiq Dadaşovdur. Heykəl Bakıda ucaldılmış
ən hündür abidələrdən biridir.
Hündürlüyü 15 metr olan heykəl 9 metrlik, səkkizbucaqlı postament
üzərində qoyulmuş
6 metrlik abidədir.
Şair ayaq üstə durmuş vəziyyətdə
verilib.
Nizaminin əlində lülə halında bükülmüş kağız
var və onun nəzərləri
AMEA-nın N.Gəncəvi
adına Milli Azərbaycan Ədəbiyyatı Muzeyinin
Azərbaycan ədəbiyyatı
klassiklərinin heykəlləri
qoyulmuş eyvanına
yönəlib.
Şairin obrazının bitkin açılması üçün heykəltəraş
qədim Azərbaycan libası əbadan və çalmadan məharətlə istifadə
edib. Əbanın iri, ağır büküşləri
qalın, kip parça
təsəvvürü yaradır.
Başına dolanmış çalmanın
bir tərəfi onun çiyninə düşüb. Abidədə Nizaminin simasından müdriklik və böyüklük oxunur.
***
Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının qarşısına
yaxınlaşırıq. Qarşımızda dahi şair,
mütəfəkkir Məhəmməd
Füzulinin heykəli
ucalır. Abidənin müəllifləri
Tokay Məmmədov və
Ömər Eldarov, memarı isə Hacı Muxtarovdur. Müəlliflər böyük söz
ustadını düşünən
vəziyyətdə təsvir
ediblər.
1958-ci
ildə M.Füzulinin anadan olmasının 400 illiyi münasibətilə
elan edilmiş müsabiqəyə təqdim
edilən heykəl
1963-cü ildə qalib
elan olunur. Bu işə
görə T.Məmmədov
və Ö.Eldarov
SSRİ Rəssamlıq Akademiyasının
gümüş medalına
layiq görülürlər.
Abidə qranit postament üzərində
ucalan bürünc heykəldən və postament qarşısında
yerləşən fəvvarədən
ibarətdir. Heykəlin hündürlüyü 12 metrdir. Dahi şairin üzünün
cizgiləri, alnında,
qaşlarının arasındakı
xəfif qırışlar
onun gərgin fikirlərlə yaşadığı
və həyəcan keçirdiyi anları təsvir edir...
***
Sonuncu üz tutduğumuz məkan isə metronun “Nizami” stansiyasının yaxınlığında ucaldılan
ilk ali təhsilli
memarımız Zivər
bəy Əhmədbəyovun
heykəlidir. Bu abidə Bakının gənc heykəllərindən
sayılır - 2011-ci ildə
açılışı olub.
Müəllifi Xalq rəssamı Natiq Əliyev olan abidənin qoyulduğu yer təsadüfən seçilməyib. Belə ki, metro stansiyasından
sol tərəfdə yerləşən
bina görkəmli memarın layihəsi əsasında tikilib.
Z.Əhmədbəyov Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti dövründə – 1918-1920-ci illərdə
Bakının ilk azərbaycanlı
baş memarı olub və şəhərin
infrastrukturunun inkişafında
mühüm rol oynayıb. O öz layihələrində Qərbi
Avropa və Şərq memarlıq ənənələrini böyük
məharətlə birləşdirib.
Heykəllərin sorağı ilə paytaxtımızı
gəzməyə davam
edəcəyik...
NURƏDDİN
Mədəniyyət.-
2019.- 12 iyul. S. 6.