Qarası çox
son foto
Bilirdim
ki, Azərbaycan foto sənətinin ən əvəzsiz
ustalarından olan Hüseyn Hüseynzadə lap çoxdan
ağır xəstədir.
Anlayırdım ki, bu acı xəbəri hər növbəti
gündə eşidə bilərəm. Lakin heç istəmirdim ki, o gün yetişsin.
Hərçənd xeyli müddət idi ki, ömrü
boyu həyatdan gözəl anları tutaraq əbədiləşdirməyi
bacaran bu insançün yaşanan
hər yeni gün əzab-əziyyət
demək idi.
Hüseyn Hüseynzadə Azərbaycan
fotoçuluğunda o zaman
parlamışdı ki,
bu meydanda əsas söz sahibi başqa millətdən olanlar idi.
Və insanı
da, şəhərimizi
də, abidələri,
tikililəri və təbiəti də özünəməxsus bədiiliklə
görüb əks etdirməyə qadir, Rubinçik kimi mahirləri də diksindirməyi bacaran Hüseyn Hüseynzadə çıxdı ortalığa.
Ənənəvi olaraq bəlli fotoqrafların imzaları ilə nəşr edilən fotoalbomların neçəsi Hüseyn Hüseynzadənin müəllifliyi
ilə buraxılmağa
başladı.
Bilməyənlər bilsin ki, həmin dövrdə - 1960-1970-ci illərdə
həmin sahədə
elə amansız rəqabət vardı ki, üstün sənətlərindən savayı
yaxşı arxaları,
əlaqələri, təsir
imkanları olanlar heç vəchlə onların söz sahibi olduğu bu əraziyə digərinin qatılıb qabağa çıxmasına
asanlıqla macal verməzdilər.
Hüseyn
bu uğura böyük sənətinin
danılmaz gücü
ilə nail olmuşdu.
Foto sənətinin hər janrında usta idi, lakin portret
yaratmaqda qabiliyyəti
məxsusi idi.
İşıq-kölgə keçidlərindən məharətlə
istifadə etməklə
o fotoportretləri rəssam
işi səviyyəsinə
qaldırırdı. 1970-ci illərdə, 1980-ci illərin
əvvəllərində Hüseyn
fotoda jonqlyorluqlarını
edərək füsunkar
bədii lövhələr
yaradanda indiki növbənöv fotoşop
fəndləri hələ
gələcəkdə idi.
Həsən Turabovun son dərəcə
ifadəli bir portretini çəkmişdi. Alaqaranlıq
fonda siqaretin
tüstüsü o qədər
canlı görsənirdi
ki, az qala
tütünün qoxusunu
da hiss edirdin.
Bir dəfə rəhmətlik
Həsən Turabov zarafatla dedi ki, Hüseyn məndən əvvəl siqaretin portretini çəkib. Əlavə də elədi
ki, neçə dəfə ürəyimdən
keçib siqareti tərgitim. Amma hər dəfə
Hüseyn çəkən
fotoda siqaretin tüstüsünün necə
cazibəli burulduğunu,
necə dumana çevrildiyini yadıma salanda təzədən çəkmək həvəsim
yaranıb.
Xatırlayıram, camaat arasında
Molokan bağlı deyilən tanış
məkandakı xudmani
emalatxanasında uzun söhbətlərimizi, yeni
kitablarım üçün
şəklimi çəkməsini
(1980-ci illərdə çəkdiyi
fotolarımdan biri kompüterimin yaddaşından
rastıma çıxdı).
Şəklə baxıram, elə
indiymiş kimi səsi gəlir qulağıma: “Köynəyinin
boyunluğunu bir az qaldır”...
Elə gözəl
yaradırdı ki, obyektivin nəzərlərini
elə detallara zilləyə bilirdi ki, 20-30 fotosunun təxminən hamısı
canayatan alınırdı.
Adətən portret çəkən bir fotoqrafın 30 kadrından 3-4-ü babat alınanda artıq bu yaxşı nəticə sayılır. Hüseyndəsə, təxminən çıxdaş
ediləsi kadr olmurdu. Hərəsi bir cür gözəl idi.
Nədirsə, əziz Hüseyn müəllimlə ayrılığın
bu ilk günündə
yadıma düşür
Tofiq Quliyevin söhbəti.
1979-cu ilin noyabrı. Vaqif Mustafazadə
o vaxt böyük uğur qazanmışdı.
Burda, Bakıda onu Bəstəkarlar İttifaqına
üzvlüyə qəbul
etmək istəmirdilər,
Vaqifsə Monakoda caz bəstəkarı olaraq qapalı müsabiqədə birinci
yeri tutmuşdu.
O vaxt onunla radio üçün geniş müsahibə yazmışdım.
Efirə
getməsə də, özümdə saxlamışdım.
Vaqifdən qalan son geniş
müsahibə oldu.
Və həmin ərəfələrdə
Vaqif Tofiq Quliyevin “Qızıl üzüy”ünü və
daha bir neçə əsərini
çalaraq lentini bəstəkara vermişdi
ki, dinləyib fikrini bildirsin.
Tofiq müəllim
qəhərlənərək nağıl edirdi ki, Vaqif 2-3 dəfə
zəng vurmuşdu, soruşmuşdu nə oldu, qulaq asa
bildinizmi?
“Hər dəfə
üzr istəmişdim
ki, bağışla,
Vaqif, imkanım olmayıb. Bir gün yenə
zəng vurdu. Heç o sözə başlamamış dedim ki, Vaqif, bilirəm
indi Daşkəndə
qastrola gedirsən, qəti söz verirəm ki, sən qayıdanadək mütləq lenti dinləyəcəyəm.
Vaqif bir az utana-utana dedi ki, yox, Tofiq
müəllim, indi başqa şeyə görə zəng vurmuşam. İstəyirəm
həmin yazıları
ayrıca val
kimi buraxdırım. Valın üstündə də ikimizin fotomuzun olmasını arzulayıram.
Vaxtınız olsaydı gələrdiniz,
fotoqraf dostum Hüseyn Hüseynzadənin
emalatxanasındayam, həm
slaydlar edərdi, həm bir neçə
başqa fotomuzu çəkərdi”.
Həmin gün Hüseyn Vaqifin portretlərini də lentə alıb, Tofiq müəllimlə çox
gözəl fotolarını
da.
Elə valın
üstündə də
həmin şəkillərdən
biri getdi.
Bunlar Vaqifin
son fotolarıdır.
Bir həftə sonra o artıq yox idi...
Hesabla Hüseyn
Hüseynzadənin zəngin
və maraqlı arxivi olmalı idi. Son dövrlərdə
maraqlanmışdım, səhhətinin
vəziyyətini də
bildiyimdən narahat idim ki, itə-bata
düşər. Ona görə
də həmkarlarından
olan dostlara demişdim ki, gözdə-qulaqda olsunlar.
Xoş olmayan soraqlar almışdım.
Hər halda yenə ümidimi itirmirəm. Hüseyn Hüseynzadənin arxivini hökmən tapıb toplamaq lazımdır. Əvvələn, heç də çəkdiklərinin hamısı
çap olunmamışdı,
ikincisi də oçağkı poliqrafiya
hara, indiki hara?!
Ən azı Hüseyn Hüseynzadənin
seçmə işlərindən
ibarət bir nəfis albom buraxmaq olar.
Hüseyn insan kimi də
saf, səmimi, həlim təbiətli, mehriban bir varlıq
idi.
Yoxluğunu düşünmək ürək
sıyıran qüssə
gətirir.
...Rəngli fotolardakı misilsizliyi öz yerində, ancaq mən onu ağ-qara
çəkilişlərdə göstərə bildiyi çalar bolluğuna görə tam müstəsna
sayırdım.
Nə heyf ki, öz
ömrünün sonluğunun
qara rəngləri çox, həm də tünd oldu...
Rafael HÜSEYNOV
Akademik
Mədəniyyət.-2019.- 17 iyul.-
S.6.