Kameranın sevdiyi
aktyor
İnsan aid olduğu yerdə daha dəyərli olur. Əgər
istedadını, bacarığını zamanında doğru
səmtə yönəldib biliyini,
zəhmətini maraqlı iş
əmsalına çevirərsə, üstün
keyfiyyətləri də üzə çıxar, həyat da hər zaman
üzünə gülər. Sevib-seçdiyi peşənin ardınca gedən, bu
sahədə bir çox
uğurlara imza atan, geniş
rəğbət qazanan kino
və teatr aktyoru, Xalq artisti Hacı Murad Yagizarov da belə xoşbəxt
sənətkarlarımızdandır. Çünki
səhnəyə çıxdığı, ekranlarda
göründüyü vaxtdan
tamaşaçıların, teatr və kino ictimaiyyətinin diqqətini
çəkən aktyor daim
məsləyinin keşiyində durub, istedad və bacarığına
rəğmən yaradıcılıq yolunu
durmadan zənginləşdirib.
Doğru seçim
1939-cu il iyulun 18-də Bakıda dünyaya gələn
Murad Yagizarov hələ kiçik yaşlarından
incəsənətə böyük maraq göstərib. Orta məktəbi
1957-ci ildə bitirib. Tale
elə gətirir ki, o,
1958-ci ildə tanınmış kinorejissor
Tofiq Tağızadənin çəkdiyi
“Uzaq sahillərdə” filmində partizan roluna dəvət
alır. Bunun ardınca isə Həbib
İsmayılovun quruluş verdiyi “Ögey ana” filmində Ayaz roluna çəkilir. Peşəkar
sənətkarlarla çiyin-çiyinə
çalışması sənət vurğunu
olan gəncin kinoya
marağını daha da
artırır. Həmin ildə o,
M.Əliyev adına Azərbaycan Dövlət Teatr
İnstitutuna (indiki
Mədəniyyət və İncəsənət Universiteti) daxil olur. Görkəmli teatr xadimi
Məhərrəm Haşımovdan aktyorluq
sənətinin sirlərini öyrənir. 1962-ci ildə ali təhsili başa vuraraq S.Vurğun adına
Azərbaycan Dövlət Rus Dram Teatrında fəaliyyətə
başlayır. 1960-70-ci illərdə teatrda
oynanılan bir sıra məşhur və
anşlaqla
keçən tamaşalarda rol alır. Teatrsevərlərin
unutmadığı “Sən niyə yaşayırsan?”, “Həyat necə də qısadır”, “Öz yolunla” və
digər səhnə əsərlərində fərqli,
özünəməxsus dəst-xətti ilə
yaratdığı rolları onu teatr ictimaiyyətinə sevdirir.
80-ci illərdə ilk dəfə rus dilində hazırlanan “Şeyx
Sənan” tamaşasında Şeyx
Sənan, “Arzu tramvayı”nda Stenli Kovalski obrazlarını
yaradır. İstedadlı aktyor
Azərbaycan və xarici dramaturqların
əsərləri əsasında hazırlanan 200-dən çox rola səhnə
həyatı verib.
Teatr
fəaliyyətinin zənginliyi və çoxşaxəliliyi aktyorun kino
obrazlarını da dolğun
təqdim etməsinə zəmin olur. Kinorejissor Həbib İsmayılov onun “Ögey ana” filmində oyununu
bəyəndiyindən növbəti filminə dəvət edir, 1962-ci ildə quruluş
verdiyi “Böyük dayaq” filmində ona partkom Şirzad obrazını
tapşırır. Rol çoban
Ayaz obrazından fərqli olaraq
bir qədər genişplanlı və
məzmunludur. Onu da qeyd edək ki,
rollarından asılı olmayaraq, Yagizarovun ekranda
görünməsi tamaşaçının diqqətini
cəlb etməklə yanaşı, sevincinə də
səbəb olurdu. Onun yaraşıqlı xarici görünüşü,
yaratdığı obrazın yaşarı olmasına imkan verən plastikası, personajın
həyat mövqeyini
və psixologiyasını duyma
qabiliyyəti, kameranı həssaslıqla hiss
edib rejissor
mizanlarını yaradıcılığında dəqiq
əks etdirməsi sayəsində sanki kinokamera da sevərək
qəbul edirdi. Buna
görə də ilk kino
yaradıcılığından etibarən geniş
tamaşaçı auditoriyasının sevgi
və rəğbətini qazanan aktyorun bu sahədə uğuru durmadan artdı.
Yaşıl
işıq
Kinorejissor Həbib
İsmayılovun çəkdiyi iki
tammetrajlı filmə aktyoru cəlb
etməsi isə ona əsl sənət
şöhrəti gətirdi. Məhz Həbib müəllimin doğru sənət istiqaməti Murad Yagizarovun kino yaradıcılığına təkan verdi, yaradıcılıq yolunda
yaşıl işıq yandırıldı.
Sonralar
“Azərbaycanfilm” kinostudiyasında kinorejissorların Yagizarovu ardıcıl olaraq
filmlərinə dəvət etməsi heç
də təsadüfi deyildi.
Nəzərə alsaq ki, 1960-70-ci illərdə hər il 3-4 bədii film
çəkilirdi, peşəkar teatr
aktyorlarının çoxuna kinoda çəkilmək, kino
aktyoru kimi
məşhurlaşmaq qismət olmurdu. Lakin azsaylı filmlərdə belə Yagizarova uyğun
(aparıcı və əsas) rol
ayrılması rejissorların onun
yaradıcılığına biganə
olmadığını təsdiq edir. Görkəmli kinorejissorlardan Tofiq Tağızadə, Eldar
Quliyev, Arif Babayev və digərlərinin
filmlərində dönə-dönə rol
almaq kinoda
sənət biliciliyini sübut
etmək deməkdir. İstedad və
potensialından kinoda zamanında
istifadə edilməsi Yagizarovun
sənətdə bir tapıntı olduğunu göstərdi.
“Azərbaycanfilm”də
çəkilən 30-dək filmdə - “Arşın mal alan” (1965)
kinokomediyasında Süleyman, “Babək” tarixi bioqrafik filmində
Xəlifə Məmun, “Bağ
mövsümü”ndə Kələntər, “Bir
cənub şəhərində”
lirik-psixoloji dramında Cahangir, “Birisigün,
gecəyarısı...”nda Məmmədov,
“Vacib müsahibə”də Zaur
Xəlilbəyli, “İnsan
məskən salır”da Murad, “Qara gölün
cəngavərləri”ndə Fəttahov, “Ulduz”
kinokomediyasında Bəxtiyar, “Nizami”
filmində Qızıl Arslan, “Bizi bağışlayın”da Valid
və s. koloritli rollar oynayan aktyor, xarici
kinostudiyaların istehsalı (Çexiya, Gürcüstan, Almaniya) olan filmlərlə yanaşı,
ümumilikdə 40-dan çox ekran əsərində yaddaqalan
obrazlar yaradıb.
Görkəmli rejissor
Tofiq Tağızadə quruluş
verdiyi “Arşın mal
alan” (1965) filmində aktyora
Süleyman rolunu
tapşırmaqla yeni versiyada
çəkilən filmə dəvət etdiyi
aktyor ansamblının seçimində
yanılmadığını göstərdi. Film həmin illərdə
birmənalı qarşılanmasa da, aktyor heyətinin rolları yaşarı
təqdim etməsi məşhur əsərin bədii
məzmununu qoruyub saxladı. Filmin baxımlılığını
artıran peşəkarlar arasında Yagizarovun
olması aktyorun kino
karyerasının uğuru, digər ekran əsərlərində
çəkilməsi üçün
şansının artması, həmçinin Azərbaycan kinosunun
simasına çevrilməsi demək idi.
Komik
situasiyaları çoxaldılan musiqili filmin yeni tərtibatı heç də əsərin bədii
məzmununa xələl gətirmədi. Əksinə,
obrazların fərdi cəhətlərində romantizmin
və komizmin bir
qədər artırılması əsərin məna
kəsərini qorumaqla yanaşı,
incə yumor xətti ilə
baxımlılığını da
artırmış oldu. Məşhur musiqili komediyadan bildiyimiz kimi, Süleyman tacir
Əsgərin dostudur və onun ailə qurması üçün
dostunun ürəyincə olan
plan hazırlamalıdır. Məhz
Süleymanın sayəsində Əsgər sevdiyi
Gülçöhrəyə qovuşur. Süleyman obrazının səmimi,
həmçinin sərbəst davranışı
(əslində dramatizmlə nəticələnə bilən)
hadisələrin yumşaldılmasına səbəb olur, personajın xoşməramlı,
xoşniyyətli insan olmasından
xəbər verir. Nikbin
həyat mövqeyi, dosta
sədaqət və sevgiyə hörmət prinsipi
rolun təqdimatında təsdiqini
tapıb. Nəticə etibarilə də dinamik,
məzmunlu, maraqlı kadrlar əsərin ekran təhkiyəsini realist
məcraya yönəldib. Göründüyü kimi, kameranı
həssaslıqla duyub, hadisələri
yaşarı təqdim etmə və
müxtəlif dövrün
hadisələrini yaradıcılığında cilalayıb,
təqdimetmə bacarığı, aktyor
plastikasının zənginliyi müxtəlif janrlı
filmlərin ekran təhkiyəsinin
yaranmasını təmin edib.
Murad Yagizarovun işıqlı çöhrəsi,
obrazın psixologiyasını, düşüncələrini mimika cizgiləri ilə belə aydın
ifadə edəcək tərzdə tamaşaçını
inandıra biləcək müdrik
siması daha çox
müsbət ekran qəhrəmanları
yaratmasına imkan versə də, aktyorun yaradıcılıq filmoqrafiyasında
mənfi
rol da
(Kələntər, Fəttahov və s.) az deyil. Bunu isə
peşəkar kinorejissorların aktyorun
yaradıcılıq imkanlarının
çoxşaxəliliyini göstərmək
məqsədilə xarakterizə etmək olar.
Romantik və realist sənət məktəbinin
davamçısı olan Murad
Yagizarovun kinodakı uğurlu
rollarından biri də “Bir
cənub şəhərində” (1969) filmində
canlandırdığı Cahangir
obrazıdır. Rol ilk növbədə
ətrafdakılara biganə münasibət təsiri
bağışlasa da, onun
müşayiəti ilə izlədiyimiz mühit
və insanlarla
tanışlığımız Cahangirin
neytral davranışlarına haqq qazandırır. Çünki
onu ətrafındakılardan
fərqləndirən və məhəlləsindəki
gərgin situasiyalardan qoruyan
məhz intellekti, təhsili,
həyata fərqli, ayıq nəzərlərlə
baxmasıdır. Beləliklə, biz jurnalist həmkarına (Rənaya)
məhəllə qanunlarını anladan Cahangirin vasitəsilə onun
ətrafında baş verən gərgin
hadisələrin şahidi oluruq.
Qeyd edək ki, rolun həyat mövqeyi,
psixologiyası (aktyor
yaradıcılığında) maksimum
səviyyədə aydın və şəffaf
işıqlandırılıb.
Ümumiyyətlə, Murad
Yagizarovun rollarını duymaq,
xarakterlərini dəqiq mizanladığı prizmadan
təhlil etmək bacarığı ekran
təhkiyəsini yaratmağa və
tamaşaçını ekranda
göstərilən hadisələr haqqında
düşünməyə vadar edir. Bu fikrin
təsdiqini onun “Ən vacib
müsahibə” filmində yaratdığı Zaur
Xəlilbəyli, “İnsan məskən
salır” filmində oynadığı Murad
rollarının təfsirində də görmək mümkündür. Hər iki filmdəki personajların həyat mövqeyi ibrətamiz olmasa
da, obrazların psixoloji
və xarakter dəyişkənlikləri,
dostları qarşısında duyduqları peşmanlıq hissi, yaxınlarına olan
etirafları tamaşaçını həyatın dərin
qatlarına baş vurmasına,
hadisələrin mahiyyətini dərk etməsinə,
düşünməyə vadar edir. Sənətin üstünlüyü,
sənətkarın böyüklüyü
də həyatı sənətdə göstərməsi,
sənəti yaradıcılığında
yaşatmasıdır.
Şəhla ƏMİRLİ
kinoşünas
Mədəniyyət.- 2019.- 24 iyul. S. 1;7.