“Milyonçu
qadın”la görüşmək üçün...
Həyatda milyonçu qadınla
rastlaşmısınız? Yox?
İşdir, belə bir qadınla, özü də cavan və
yaraşıqlısı ilə rastlaşsanız və onunla
uzunmüddətli ünsiyyət saxlamaq, yaxud münasibət
qurmaq şansınız olsa, necə?... Nə yaman fikrə getdiniz?
Məlum məsələdir, bu suala
qadınların və kişilərin cavabları fərqli
olacaq. Amma əminik ki, aralarında bir sualı verənlər
də tapılacaq, yəni soruşacaqlar ki, subaydır, yoxsa...
Qadınlar çaşqın nəzərlərimizi
görüb dərhal deyəcəklər ki, yəni
maraqlanırıq da... bizim bir xalaoğlu var, yaşı
keçir, amma hansı qızı göstəririk, bəyənmir,
dedim bəlkə... Yəni bu ruhda və s. Kişilər nə
soruşacaqlar? Ay başınıza dönüm,
qadınların bu sayaq sorğu-sualından sonra onların həmin
milyonçu qadınla bağlı sualları bəllidir də...
Sadəcə, biz də sizi – kimliyi, ailə vəziyyəti fərq
etmədən – bir milyonçu qadınla tanış
etmək istəyirik...
Söhbət S.Vurğun adına Azərbaycan
Dövlət Akademik Rus Dram Teatrının artıq başa
çatan mövsümdəki son premyeralarından birindən
– Bernard Şounun “Milyonçu qadın” komediyasından gedir. İncə, incə olduğu qədər də
tikanlı ingilis yumorunun dünya dramaturgiyasındakı ən
yaxşı nümunələrinin müəllifi Bernard
Şounun adının teatrın afişasında olması elə
həmin yaradıcı heyətin nə qədər iddialı
olmasından xəbər verir. Şouya müraciət
etmisənsə, deməli, tamaşanda
şou elementləri olsa da, klassik ingilis yumoru
hüdudlarını aşa bilməzsən! Bernard Şounun
ismi teatrın cari repertuarına, ya da quruluşçu rejissor,
Xalq artisti Aleksandr Şarovskinin yaradıcılıq bioqrafiyasına
düşsün deyə, bu əsərə müraciət edərdilər,
ya yox, - bunu deyə bilmərik. Amma əsərin Xalq artisti
Natalya Şarovskayanın yuvarlaq rəqəmli yubileyi
münasibətilə seçilib hazırlandığı dəqiqdir:
bəli, tanınmış aktrisa Natalya Şarovskaya budəfəki
qəhrəmanından azca yaşlı olsa da, aktrisanın səhnədə
bol-bol xərclədiyi enerji, göstərdiyi sənət
coşğusu və ehtiraslı oyun tərzi göstərdi ki,
elə “Milyonçu qadın” olmaq ona yaraşır,
milyonçu qadına yaraşan həyat yoldaşı tapmaq
uğrunda savaşmağa dəyər.
Əsərdən xəbəri olmayan oxucu
düşünə bilər ki, milyonçu qadın həyat
yoldaşı tapmaq uğrunda niyə savaşsın ki?! Əksinə,
qoy namizədlər savaşsınlar ki… Sadəcə,
məsələ bir qədər başqa cürdür. Milyonçu atasının yeganə varisi, ərköyün
qızı, üstəlik, insanlara, Sabirin məşhur “pulsuz
kişi, insanlığı asanmı sanırsan?” soruşan qəhrəmanı
kimi, yuxarıdan-aşağı baxan Epifaniya Onizanti di Parerqa
atasının bir şərtini yerinə yetirməlidir ki, 30
milyon funt-sterlinqə sahib olsun. Atasının vəsiyyətindəki
tələb isə belədir: onun qızı ilə evlənmək
istəyən oğlan gələcək həyat
yoldaşından aldığı 150 funtu yarım il ərzində 50 minə
çatdırmalıdır. Necə? Təbii
ki, gəlir gətirən sahəyə yatırım etməklə!
Əgər adaxlı bu şərti yerinə yetirərsə,
Epifaniya ona ərə gedə bilər! Düzdür, onun
adaxlısı, hündürboy, yaraşıqlı, boks və
tennis üzrə çempion Alaster Fitsfassenden (Yuri
Omelçenko) bu sınaqdan uğurla keçsə də, nikah
heç birinə uğur gətirməyib: arvadının
şıltaq xasiyyətinə tablaşa bilmədiyi
üçün meylini “Corabı cırıq Polli” ləqəbli
Patrisiya Smitə (Marina Litvinenko) salıb. Bu
romantik və incəqəlbli qız onun kobud zarafatına da
tablaşır, ilməsi qaçmış corabdan
qurtulmağı isə Alasterə vəfa dolu sevgi bəsləməsi
üçün kifayətdir. Milyonçu qadının
sayəsində qayğısız həyat keçirməyə
hazırlaşan Adrian Blenderblend (Əməkdar artist Salman
Bayramov) Efipaniyanın yalnız məşuqu ola
bilər. Adrian azmış kimi, işləri yaxşı gedən
vəkil Culius Saqamor (Oleq Əmirbəyov) öz varlı
müştərisinin tələblərinə cavab verən
adaxlı tapmaq vədilə ondan öz xidmətinin
müqabilində pul qoparmağa cəhd edir.
Tamaşa bu ruhda – şıltaq
Epifaniyanın öz biznes maraqlarını unutmadan şəxsi
həyatının ən vacib problemini həll etmək
uğrunda çabalarını göstərməklə davam
edir. İştirakçılar səhnəyə
çıxdıqca, Epifaniyanın hökmü (həm də
hikkəsi) ilə onların başlarına gələn macəralar
bir-birini əvəzləyir. Rejissorun
verdiyi çevik mizanlar Əməkdar mədəniyyət
işçisi Aleksandr Fyodorovun səhnə tərtibatını
tamamlayan, amma müəyyən məqamlarda bəsit komikslərə
yaxınlaşdıran videoinstalyasiyalar (müəllif – Cavid
İmamverdiyev) fonunda oynanılır. Bernard Şounun təxminən
90 il öncə qələmə aldığı pyesin qəhrəmanlarının
əynindəki o dövrə xas geyim fasonları (geyim üzrə
rəssam – Əməkdar mədəniyyət işçisi
Olqa Abbasova), bir də 30 milyon funt-sterlinqin çox
böyük məbləğ kimi təqdim edilməsi olmasa,
tamaşaçı klassik ingilis komediyasına
baxdığını belə zənn etməyə bilər. Səbəbi? “Milyonçu qadın”da coşan
ehtiraslar o qədər yaxın və anlaşılan
olduğundan…
Digər tərəfdən, qəhrəmanların
isimləri də proqrama baxmadan yadda qalmır. Bəlkə
elə buna görə Bernard Şou pyesdə cərəyan edən
hadisələrin məcrasını dəyişəcək qəhrəmanına
xüsusi bir ad qoymayıb. Onu elə Doktor
kimi səhnəyə çıxarıb? Müəllifə
görə, Epifaniya əsərin sonuna yaxın bir kasıb
kişiyə vurulmalıdır ki, həm onun həyata, ətrafındakı
insanlara münasibəti dəyişsin, həm də komediya
öz janrının qaydalarına uyğun bitsin, yəni məhəbbət
qalib gəlsin!
Günlərin bir günü Epifaniya əslən
Hindistandan olan Doktora
(Əməkdar artist Fuad Osmanov) aşiq olur. Məsələ
ondadır ki, hindli Epifaniyanın mərhum atası kimi, Doktorun
da mərhum anasının potensial gəlinin
qarşısında dağdan ağır şərti var: gəlin
iki həftə 15 şillinqlə dolanmağı
bacarmalıdır, üstəlik, həmişə də ərinin
əlinə baxmadan yaşamağa qadir olmalıdır. Taleyin istehzası, məhəbbətin qüdrəti
Epifaniyanı atasının vəsiyyətini qulaqardına
vurmağa vadar edir.
Beləcə, bu tamaşada da məhəbbət
qalib gəlir. Elə yubileyi münasibətilə şəninə
tamaşa qurulan aktrisa Natalya Şarovskayanın özü kimi!
Əsrin ekvator xəttini on il öncə keçmiş, lakin
səhnə plastikası və səhnə cazibəsi ilə
Epifaniyadan da gənc görünən, tərəfdaşlarını
da öz çevik ifa ritminə tabe etdirən aktrisanın
salon dolusu izləyicisi, qulaq batıracaq alqışları
varsa, deməli, səhnəyə sənətçi sevgisi
qalib gəlib. “Milyonçu qadın” yubiley
münasibətilə hazırlansa da, onun teatrın
repertuarında möhkəmlənəcəyinə əminik.
Axı, məhəbbətin qələbəsini
hiss etmək kimi, seyr etmək də xoşdur. Bir də
ki, aramızda milyonçu qadınla qarşılaşmaq istəyən
az deyil axı… Elə bizim də
sözümüz onlaradır: gələn mövsüm
yolunuzu Rus Dram Teatrından salın…
Gülcahan MİRMƏMMƏD
Mədəniyyət.- 2019.- 26 iyul.
S. 1;5.