“Yaxşı
film imana inam təlqin edir”
İndoneziyanın Azərbaycandakı səfiri Husnan Bey Fananie ilə
bu ölkədə kinonun inkişafı, kinoda inanc və
İslam dəyərləri
barədə söhbət
- Cənab səfir, əhalisinin əksəriyyəti
müsəlman olan İndoneziyanın kino tarixinə nəzər salarkən öyrəndim ki, 2000-ci ildən etibarən bir sıra mövzuların üzünə bağlı
olan İndoneziya kinosunda dini, o cümlədən də İslam inamı mövzusu işıqlandırılıb.
2008-ci ildə “Ayat-ayat Cinta” filmiylə İndoneziyanın
kinoteatrlarına müsəlman
tamaşaçıları cəlb olunub. Siz isə bu filmə
baxmış olarsınız,
kinoda İslam dəyərlərini nədə
gördüyünüzü açıqlaya bilərsinizmi?
- “Ayat-ayat Cinta” Həbiburəhman Əl-Şirazinin
eyniadlı bestsellerinə
əsaslanan,
dini-romantik İndoneziya
dramıdır. Süjetin Misirdə, Qahirədə cərəyan etməsinə
baxmayaraq, çəkilişlər
Hindistanda, İndoneziyada
reallaşıb. “Ayat-ayat Cinta” təxminən “Sevgi nəğmələri” deyə
tərcümə olunur
və son illərin ən çox satılan filmlərindəndir.
Filmdəki hekayət Misirin
Əl-Əzhər Universitetində
təhsil almağa gələn Fəxri adlı bir indoneziyalı
gəncin həyatıyla
bağlıdır. O, orada üzləşdiyi bir çox problemləri İslamı
öyrənməklə dəf
etməyə çalışır.
Evlilik üçün 4 qadından
birini seçmək problemiylə üzləşəndə,
məhz Quranın buyurduğu qaydalar əsasında, qadına ehtiramla, seçim edərək onlardan biriylə evlənir.
Film müsəlmanların əksəriyyət təşkil
etdiyi, dünyəvi və demokratik böyük bir ölkə olan İndoneziyada İslam dininin film, kitab və mahnılarla populyarlaşdırılması nümunəsidir. Bu ekran
əsəri Qərb
KİV-lərinin terrorizm
və qəddarlıqla
assosiasiya elətdirməyə
çalışdığı İslamın müsbət
cəhətlərin işıqlandıran
bir sənət nümunəsidir. Burda İslam
təlimi gözəl
məziyyətləriylə təqdim edilmiş, müsəlmanlar isə səmimiyyət, düzlük,
səbir və dözüm təlqin edən insanlar kimi canlandırılmışdır.
Filmdə tolerantlıq mesajı
bütün müsəlmanlara
xas xüsusiyyət kimi verilmiş və bu ekran
əsəri məhz sadə insanlara üz tutması, onların sadə həyatlarını və
problemlərini əks
etdirməsi səbəbindən
bu qədər populyarlıq qazanmışdır.
Eyni zamanda imanın təlqin edilməsi də filmin ana xəttidir.
- İran İslam
ölkəsi olaraq kinematoqrafı müsəlman
və Qərb kinosu deyə iki qütbə ayıra bildi. Bu mənada sizin siyasət və kino mövzusuna münasibətinizi bilmək
maraqlı olardı.
- Biz siyasət və demokratiya ilə bağlı bir çox arqumentlərə
toxuna bilərik və nəzərə almaq lazımdır ki, bu filmlərdə
detallar kimi də təqdim oluna bilər. Yaxşı film siyasidir, pis film isə siyasətdən qaçan,
gizli ideologiyası olan mühafizəkar filmdir. Kütləvi informasiya vasitələri
kimi kino da, “Ayat-ayat Cinta” kimi İslami
dəyərləri, bu
təlimi əhalinin geniş kütləsinə,
bütün təbəqələrə
ayət olaraq çatdırmaq üsullarındandır.
Kinematoqraf özünüdərkdən başlayan bilikdir və kinematoqrafda siyasət humanizm sənəti, sorğu, təhqiqat, tənqidi münasibət, ancaq anlamağa çalışmaq
sənəti olmalıdır.
Daha doğrusu, kinematoqraf imana inam təlqin
etməlidir.
- Müasir İndoneziya kinosu və onun uğurları haqda da fikirlərinizi
bölüşərdiniz.
- Suxartodan (Hacı Məhəmməd Suxarto –
1967-1998-ci illərdə İndoneziyanın
dövlət başçısı
– red.) sonra reformasiya dövrü hərəkatı
altında müstəqil
kino istehsalı İndoneziyada kino sənayesinin dirçəlişinə
səbəb oldu.
2001-ci ildə ölkədə
ildə 6, 2002-də 10 film istehsal
olundu, daha sonra kəmiyyət artımı daha çox yüksəlməyə
başladı. Kino istehsalı filmlərin keyfiyyətində də irəliləyişlərə səbəb
oldu. Misal olaraq “Raid” (2011), “Modus Anomali”
(2012), “Dilemma” (2012), “Sevimli” (2017), “Pengabdi Setan” (2017) və digər bu kimi dəyərli
ekran əsərlərinin
adını çəkə
bilərəm.
Eləcə də kinofestivallar ənənəsi artdı. 1998-ci ilin
dekabrından hər il Beynəlxalq
Cakarta Kinofestivalı
(JİFF), həmçinin 2008-ci ilin noyabrında keçirilən 52-ci Beynəlxalq
Asiya-Sakit Okean Film Festivalı bu ənənənin nümunələridir.
Doğrudur, tarixi daha əvvələ aid olan, əsası 1955-ci ildə
qoyulan İndoneziya kinofestivalını da misal çəkə bilərəm, 1973-cü ildən
1992-ci ilə qədər
fəaliyyəti dayandırılan
bu festival, nəhayət,
öz fəaliyyətini
bərpa edərək
mütəmadi keçirilməyə
başlamışdır. Bu festivalın “Citra” mükafatı
kinematoqrafçıların sahib ola biləcəkləri
dəyərli mükafat
hesab olunur.
- İncəsənətlə bağlı bir diplomat olaraq bu xüsusda
ölkəmizdə fəaliyyət
göstərən səfirlərdən
fərqlənirsiniz. Nə əcəb
bu günə kimi ölkəmizdə İndoneziya kino həftəsi keçirmək
təşəbbüsünüz olmayıb. Axı, məşhur siyasi xadimlərdən birinin dediyi kimi, “Kino incəsənətlərin ən
vacibidir”; bu mənada siyasətin də vasitəsidir...
- Düzdür. Qeyd etməliyəm ki,
mən Azərbaycanı,
onun xalqını çox sevirəm.
İstəyirəm ki, aramızdakı uzaq məsafə fərqinə baxmadan, ölkələrimizin əlaqələri
çox yaxın olsun. Sizin ölkədə mədəniyyətin təbliği
üsulu və vasitələrindən biri
də müxtəlif ölkələrdəki kinofestivallara
qoşulmaqdır. Bu mənada İndoneziyada Azərbaycan, Azərbaycanda
da İndoneziya filmləri festivalını
təşkil etmək
istərdim.
Sədaqət KAMAL
Mədəniyyət.- 2019.- 28 iyun.-
S.5.