“Azərbaycan
ailəsi”: ən mühüm prioritet insandır
İnsanlar valideynlərindən daha çox zəmanələrinə
oxşayırlar. Bu fikirdə
həqiqət nə qədər çox olsa da, bir
mübahisə məqamı
da var. Valideyn niyə öz zəmanəsi ilə ayaqlaşmasın ki, övladı da ona qarşı çıxsın? Hərçənd
XVI-XVII əsrlərin qovuşuğunda
yaşamış Aşıq
Abbas Tufarqanlı atalar-oğullar probleminin əbədiliyini çox bədii formada mükəmməl ifadə
etmişdi:
Ay həzərat, bir zamana gəlibdir,
Ala qarğa şux
tərlanı bəyənməz.
Oğullar atanı, qızlar
ananı,
Gəlinlər də qaynananı bəyənməz.
Haqq aşığı fikrini
nə qədər səlis ifadə etmiş olsa da, bu gün
ekrandan, efirdən səsləndirilən söz daha tez eşidilir, daha sürətlə yayılır və şüurlara daha çox nüfuz edir, nəinki ən sərrast deyilmiş poetik söz. Hətta bir qədər
də irəli gedib televiziyanın deyil, videoblogerlərin, sosial şəbəkə,
İnstagram fəalı
olan tanınmışların
sözünün geniş
kütləyə daha
tez çatdığını
deyə bilərik.
Amma o da var ki,
heç də bütün dəyərlər
zamanın məhək
daşına çırpılıb
ovulmur, kiçilmir.
Digər
tərəfdən, artıq
qədim, dəyişməz
olduğunu sandığımız
dəyərlərin özünün
də daha yeni, çağdaş üsullarla təbliği gərəkdir ki, onların qədimliyi gənc nəsildə arxaikliyə yaraşan münasibət oyatmasın.
Bir qədər
dərinə getmiş
olsaq, görərik ki, Azərbaycan dramaturgiyasının da, bədii kinosunun da ilk nümunələri ailə münasibətlərinin
təsviri üstündə
qurulub. Hərçənd
ilk baxışda böyük
Mirzə Fətəlinin
“Təmsilat”ına daxil
olan komediyalarda da, İbrahim bəy Musabəyovun “Neft və milyonlar
səltənətində” povesti
əsasında ekranlaşdırılmış
ilk bədii filmimizin də mövzusu cəmiyyətdəki təzadlar,
haqsızlıq, insanları
geri çəkən
dəyərlərlə mübarizə
olsa da, bu mübarizələrin hamısı – istər müəllifin pislədiyi,
istərsə də təqdir etdiyi mübarizələr məhz
ailə dəyərlərini
qorumağın üstündə
qurulub.
Mirzə
Fətəlinin dövrünə
görə mübariz,
inadkar xasiyyətli qadın qəhrəmanları
– Şəhrəbanu xanım,
Tükəz, Sona xanım, Səkinə xanım, Pəri xanımla qızları Şölə xanım, Nisə xanım da, Pərizad da öz məramlarından
asılı olmadan ailə dəyərlərinin
qoruyucusudur.
…Şahbaz bəyin
elm, mərifət ardınca
Parisə getmək istəyinə çəpər
çəkən Şəhrəbanunun
məramı qızının
qurulacaq ailəsinə
yad nəfəsin toxunmaması, özgə dəyərlərin nüfuz
etməməsi uğrunda
çabalardan başqa
bir şey deyil.
…Əri Hacı Qaranı xəsisliyinə
görə pisləyən,
onun qaçaq mal ardınca getməsini istəməyən Tükəz
də ailəsini qorumağın, balalarının
daha rahat, daha sıxıntısız
böyüməsinin dərdini
çəkir.
…Bəy qızı Sona xanım da toysuz gəlin
köçməyə, kasıb
dolanmağa razıdır
ki, təki sevgilisi Heydər bəyə tez qovuşsun, öz ailəsinin xanımı olsun.
Məqsədimiz Mirzə Fətəli Axundzadənin qadın qəhrəmanlarının təhlili
olmadığından bu
söhbətin dərinliklərinə
varmadan, sözümüzə
bu günün baxış bucağından
nəzər salaraq, davam edirik.
* * *
Bu gün demişkən,
haqqında söz açmaq istədiyimiz layihə artıq uzun illərdir ki, uğurlu fəaliyyət ömrü
yaşayır. Söhbət Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri üzrə Dövlət Komitəsinin
ailə dəyərlərinin
qorunması, yaşadılması
ilə bağlı layihəsi – “Azərbaycan ailəsi” film festivalından
gedir. Komitənin Heydər Əliyev
Fondu və BMT-nin Əhali Fondu ilə birgə keçirdiyi festival
ilk dəfə 2009-cu ildə
baş tutub. Mart
ayının 1-də növbəti,
“Azərbaycan ailəsi
2019” film festivalına start verilib.
Festivalın məqsədi kinematoqrafiya
və fotoqrafiya sənəti vasitəsilə
ailə dəyərlərinin
təbliği, Azərbaycan
xalqının əsrlər
boyu formalaşmış
milli-mənəvi dəyərlərinin
bu vizual sənət sahələrinin
vasitəsilə qorunaraq
yaşadılması, hazırda
cəmiyyətin üzləşdiyi
və ailələrin
uzunömürlü olmasına
mənfi təsir göstərən problemlərin
işıqlandırılmasıdır.
Digər
bir məqsəd isə sənət həvəsli, peşəkarlıq
səviyyəsinin bircə
addımlığında olan
tələbə gənclərin
yaradıcılıq qabiliyyətinin
aşkar edilməsi, hələ gənc ikən onların diqqətini və yaradıcılığını milli dəyərlərin, ailə institutunun qorunması istiqamətinə
yönəltməkdir. Bütün bu sadalananlarla yanaşı, festival
filmləri həm də mədəniyyətin
ən ümdə niyyətinə - cəmiyyətin
müxtəlif təbəqələrinin
vizual informasiya ötürücüləri vasitəsilə
maariflənməsinə xidmət
edir. Elə buna görə
də festivalda iştirak etmək üçün yetərincə
böyük müddət
– martın 1-dən oktyabrın
1-dək vaxt ayrılıb,
sənət yarışına
qatılmaq şərtləri
də yaradıcı düşüncə və
təxəyyül sahibləri
üçün geniş
meydan açır.
“Ən yaxşı film”, “Ən yaxşı sənədli film”, “Ən
yaxşı tələbə
filmi”, “Ən yaxşı xarici film”, “Ən yaxşı televiziya layihəsi”, “Vətənpərvərlik ruhunda
çəkilmiş ən
yaxşı film”, “Ən
yaxşı cizgi filmi”, “Ən yaxşı sosial çarx” və “Sosial şəbəkədə
ən çox bəyənilən film” nominasiyalarında
ənənəvi olaraq
son 5 ildə çəkilmiş
fərqli formatlı, yəni qısametrajlı bədii, sənədli, cizgi filmləri, silsilə televiziya verilişləri, sosial çarxlar təqdim edilə bilər.
Ailə,
Qadın və Uşaq Problemləri üzrə Dövlət Komitəsinin İnformasiya
və analitik araşdırmalar şöbəsinin
baş məsləhətçisi
Raidə Əmirbəyovadan
aldığımız məlumata
görə, ötən
illərdə bu sənət yarışında
339 film iştirak edib ki, onların 39-u 13 xarici ölkəni (Türkiyə, Rusiya,
Belarus, Ukrayna, İran,
Bolqarıstan, Özbəkistan,
Almaniya, Macarıstan, İsveç, Qırğızıstan,
Mərakeş və Fransa) təmsil edən kinematoqrafçıların
ekran işləridir.
Təkcə ötən il “Azərbaycan ailəsi” kinofestivalının müsabiqə
proqramında iştirak
etmək üçün
təşkilat komitəsinə
5 bədii film, 2 televiziya
verilişi (ARB Media şirkətinin
televiziya proqramı) 6
sənədli film, 12 tələbə
filmi, Rusiya, Belarus, Mərakeş və İrandan 12 xarici film, 1 cizgi filmi, 8 sosial çarx, vətənpərvərlik mövzusunda
lentə alınmış
7 film təqdim edilmişdi.
Kino festivalı çərçivəsində keçirilən “Həyatdan
şəklə” fotomüsabiqəsinə
isə 22 iddiaçı
82 fotoşəkil ilə
qatılmışdı. Yeri gəlmişkən,
bu il də
artıq beşinci dəfə festival çərçivəsində
“Həyatdan şəklə”
müsabiqəsi də
keçiriləcək.
Bir qəzet
yazısında 10 ilin
qalib filmləri barədə ətraflı
söz açmaq qeyri-mümkün olduğundan
(fikrimizcə, belə
bir ayrıntılı
statistikaya ehtiyac da yoxdur) son illərin bir sıra qalib filmləri barədə bir qədər danışmaq istərdik.
2017-ci ildə “Azərbaycan ailəsi” festivalının
qalibləri arasında
elə adları ilə diqqəti çəkmiş iki film var idi: “Muradına
çatmayanlar: apreldən
əvvəl və sonra”, bir də “Ölümə
qənşər”.
Birinci
film Azərbaycan Mətbuat
Şurası, Azərbaycanlıların
və digər Türkdilli Xalqların Əməkdaşlıq Mərkəzinin
(ATXƏM) birgə təşəbbüsü
və dəstəyilə
ərsəyə gəlmişdi.
Yazıçı-publisist Bəxtiyar Qaracanın
bu sənədli filmi Azərbaycanın ən yeni ictimai-siyasi
və hərb tarixinin şanlı səhifəsi olan 2016-cı
ilin Aprel döyüşlərinin əhəmiyyətinə
və Azərbaycanın
Milli Qəhrəmanı,
polkovnik-leytenant Murad Mirzəyevin xatirəsinə
həsr olunmuşdu.
Təxminən 30 dəqiqəlik xronometrajı olan film müsabiqədə “Vətənpərvərlik
mövzusunda ən yaxşı film” olaraq mükafata layiq görüldü. “Sosial
şəbəkədə ən
çox bəyənilən
film” kimi seçilən
“Ölümə qənşər”
də bitməyən müharibənin igidləri
– Milli Qəhrəmanlar
Mərifət Nəsibov,
Rafiq Aslanov və Şamoy Çobanovun qəhrəmanlığından
bəhs edən bədii-sənədli ekran
əsəridir. Bir elin övladı olan – Qazax və
Ağstafa rayonlarında
böyüyüb boya-başa
çatmış, Vətən
torpaqları uğrunda
canlarından keçmiş
üç igidin taleyi barədə çəkilmiş sənədli
filmin sosial şəbəkələrdə baxış rekordu qırmağı və seçilməsi həm də bir sıra
digər stereotiplərin
özünü doğrultmaması
demək idi. Festival təşkilatçılarının
da sosial şəbəkə faktoruna
– sıravi tamaşaçı
rəyi qədər mühüm amilə dəyər verməsi Azərbaycanın igid oğullarına həsr olunmuş filmlərin diqqətdən yayınmamasına,
layiqli mükafatını
almasına səbəb
oldu.
Haqqında danışmaq istədiyimiz üçüncü film isə elə festivalın məramına və adına tam uyğun gələn, üstəlik, həm də əbədi mövzuya həsr olunub. “İki yad adam”. Görkəmli Azərbaycan yazıçısı Mir Cəlal Paşayevin hələ ötən əsrin otuzuncu illərində qələmə aldığı “Kəmtərovlar ailəsi”ndə yaşananlar əsərin yazıldığı zamandan təxminən 90 il sonra da öz aktuallığını itirmir. Hüseyn Cavadzadənin “İki yad adam” filmi maddi rifah naminə bir neçə işdə, həm də fərqli saatlarda çalışan gənc ər-arvadın aylarla bir-birini görməməsi, onların bu münasibətindən istifadə edən Xidmətçi qadının oğurluq etməsi, hətta cavanların onlara vurulan zərərdən çox gec xəbər tutması bugünkü maddiyyatçı-istehlakçı cəmiyyətə ciddi ismarışdır. “Addım” təşkilatının layihəsi olan və artıq bir neçə beynəlxalq kinoforumdan əlidolu qayıdan filmin “Azərbaycan ailəsi 2018” yarışmasında da baş mükafatı alması tam məntiqi nəticə sayılmalıdır.
* * *
On bir yaşına qədəm qoymuş, bu günlərdə 2019-cu il üçün növbəti müsabiqəsini açıq elan etmiş “Azərbaycan ailəsi” festivalına nə arzulamaq olar? Arzu edərdik ki, festivala təqdim edilən filmlər cəmiyyətimizin bu gün yaşadığı, üzləşdiyi yaramazlıqları ifşa etsin, tamaşaçılara ekranda gördükləri olaylara düşməsinlər deyə, “özgə səhvindən öyrənmək” imkanı versin. Ən böyük arzumuz isə bu olardı ki, “Azərbaycan ailəsi”ndə iştirak etmək istəyənlər cəmiyyətdə damğalanmalı heç nə tapmayıb yalnız müsbət təcrübədən, yalnız xoşbəxt ailələrdən bəhs edərdilər. Axı, təkcə bədbəxt ailələrin yox, xoşbəxt ailələrin də bənzərsizləri olur.
Gülcahan
MİRMƏMMƏD
Mədəniyyət.- 2019.- 15 mart.-
S.5.